• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Test@ment

5 bubblelicious onder 2x200W Rubol mcp12

Recommended Posts

En daar gaan we weer ūüėč

De PowerKush loopt op zijn laatste beentjes en de tijd is gekomen om wat nieuwe pitjes in de jiffys te doen. Dit keer gaan we voor de bubblelicious uit de folder van nirvana seeds.

Dus afgelopen vrijdag wat pitjes in de jiffys gepropt en deze waren vandaag alle 5 paraat. 

20190408_135300.thumb.jpg.9663737a385d6ae8dddb59c92b7af82b.jpg

Dus meteen de jiffys ontdoen van het gaasje wat ze samen houdt nu dat nog kan zonder wortels te beschadigen. 

20190408_142821.thumb.jpg.3b297413ae0e8b4d6eabb4655aa92a00.jpg

Mijn ervaring heeft me geleerd dat die dingen als ze indrogen (wat ze zeker gaan doen) de wortelgroei tegen houden door de wortels die erdoor groeide af te knellen. 

Vervolgens gaan ze voor de eerste dagen 0.8 liter zaai en stekaarde vol wortelen, dan krijgen ze hierna nog een 3 liter potje  voordat ze in de grote pot gaan. 

20190408_142815.thumb.jpg.61686c8dc320ac594fa24bb5577a866b.jpg

En meteen de volle mep licht erop.

20190408_143428.thumb.jpg.4d5aa5054ef062b897abec6cd7a843e2.jpg

To be continued ūüėČūüėČūüėä

• Like 4

Hoe geeft Test@ zijn plantjes nu een leuke start ( of probeert dat altans)

Om kleine potten te vullen maak ik mijn soil per 5 liter klaar. 

We nemen 5 liter aarde

20190408_212700.thumb.jpg.e2122d94c56acf4cca38ba3697b3547b.jpg

En 5 gr aardeverbeteraar van omnipotent 

20190408_212641.thumb.jpg.2eeef48aa3046b54dd7d122d0dd97ee2.jpg

Dat pleuren we erboven op

20190408_212714.thumb.jpg.633fc7279f788698fee7149b5c6b5d0a.jpg

Vervolgens gaan we alles heel erg goed mengen en alle mogelijke klonters fijn maken , en met dit mengsel vul ik men potjes zonder ook maar iets aan te drukken. 

20190408_213336.thumb.jpg.c82d05ab8af506815c3db10618ef991f.jpg

Zo laat ik ze vervolgens een dagje of 2 staan  en enkele dagen voor de dames erin gaan worden deze potjes licht ingewaterd met een lichte dosis humus en fulvinezuur zodat ze weer tijdelijk verder kunnen tot ze de grote pot in gaan.

Groetjes 

Test@

• Like 2

In de aardeverbeteraar zit ook al Humis en fulvinezuur.. doe er wel voorzichtig mee.. je kan het beter later (over weekje of 3 ) nog eens geven ;) 

Mooi zo'n nieuw leven en hoe je, je kroost verzorgt en ze een goede start

gunt, succes weer deze ronde Test@ ik ben er bij.:koffiekrant:

en waarschijnlijk moet je er ook niet te lang mee wachten... anders zitten die wortels alweer aan de buitenkant.

Die zaai en stekaarde die ik een keer had leek wel zand, dat viel dus ook van de wortels af toen ze uit t potje gingen. Maar die van jou lijkt meer op normale grond, of niet?

Neen klopt als er wortels door het gaasje groeien ben je te laat .

Vorig  week al wat allu buisjes gaan kopen en er frame van gebouwd waar de beide mcp's mooi in passen. 

20190407_183704.thumb.jpg.e6359f6b8219e19602616c13e5788a27.jpg

Vervolgens vandaag alvast het eerste paneel gemonteerd. 

20190409_164614.thumb.jpg.e5f3ff7d7be42acad694bad957216475.jpg

20190409_164811.thumb.jpg.7f04da97f6717edecc4e51887fc9227f.jpg

Ben er nog niet uit wat ik met de drivers ga doen, gewoon op de panelen laten, of beide midden in het frame of beide buiten de tent ūü§Ēūü§Ēūü§Ēūü§Ēūü§Ē keuzes keuzes keuzes .....

Ik hou jullie op de hoogte ūüėČ

• Like 3

Waarom zou je ze ergens anders monteren als op de heatsink?  Zitten er toch mooi op vast?  :)

Hehehe...leuk dat je dan aan een projectje kan werken en niet doelloos in je bed naar het plafond zit te staren.

Da's ook wel waar @Tune

Dat ik de drivers van de sinks zou afhalen is omdat in mijn beleving die rij cobs in het midden warmer gaan draaien met de drivers er midden op. 

• Like 1

20190413_203756.thumb.jpg.50ea5cbad6a6038d083d7099aaf04f11.jpg

Deze gisteren over gezet in toch iets grotere potjes.

Ook de laatste dingen die te doen waren aan het frame zijn klaar.

20190413_203933.thumb.jpg.20010547c22b46981a7430bf8efa1d18.jpg

20190413_175824.thumb.jpg.abc0829d9576e44703729723ed0d07bd.jpg

20190413_203812.thumb.jpg.44d76dbf9474fb319cb2651690d56c4c.jpg

20190413_175432.thumb.jpg.3ae99369a79fa857de754e78c1a84e1c.jpg

Ik ben er alvast helemaal klaar voor Ghehe.

• Like 2

Dat geeft licht! Ben al verblind door de foto  :D

awel ik hoop dat de bubbles ook wat mooie knopjes gaan bouwen eronder. 

• Like 1

Die links boven een beetje raar blad.

Verbrand?

Dat is een van die kush stekjes die in de hoek staat bij te komen van de slechte cocos. 

• Like 1

5 dagen later staan de dames er stralend en gezond bij.

20190424_112224.thumb.jpg.0d40343fa1cd43d8546e3f67d61446c2.jpg

20190424_112229.thumb.jpg.e394de49569d20e5cf392000fe44af44.jpg

20190424_112235.thumb.jpg.74adab73b97661bb5d282e05ebee9e6d.jpg

20190424_112240.thumb.jpg.641c5d3259b6533b40a117343da261fc.jpg

20190424_112245.thumb.jpg.46848d87d642288e4e47300db6527575.jpg

En veel compacter dan dit gaan ze ook niet worden. 

20190424_112400.thumb.jpg.bda0e125511a3101a7a19706038a57f9.jpg

De lampen hangen ondertussen ook klaar. 

20190422_204603.thumb.jpg.5c918ebccb01da33e504dbb621d46b1a.jpg

Nu nog wat geduld oefenen en dan gaan we weer van start, geen voorgroei meer zodra ze de pot in gaan gaan ze ook op 12/12.

Qua voeding krijgen deze dames nog helemaal niks buiten kraanwater. 

To be contineud ūüėČ

• Like 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By karel kweker
      Beste Lezers, 

In deze topic mag ik een van de MCP uit de serie van rubol reviewen en testen. 
      Hiervoor heb ik de MCP 12 mogen ontvangen het is de 200 watt versie en daarmee de lamp met het minste vermogen uit de serie. 
      Op dit moment zijn er MCP 18 op 320 watt de MCP 12-M op 240 watt en de MCP 12 op 200 watt 

Volgens Rubol is de MCP serie¬†gemaakt voor een hoge effici√ęntie , De huidige versies worden geleverd met de¬†Citizen CLU048-1212C4 chips. Door dat deze op lage vermogen te draaien (16,6 watt per cob) en door er¬†zoveel bij elkaar zijn gezet¬†krijg je toch een verblindende¬†lichtbundel die volgens de specs van 2.3424 umol per watt tot wel 2.6237 umol per watt kan leveren afhankelijk welke COB¬īs¬†je kiest en op welke vermogen je de lamp belast. Hoe minder watt's je gebruikt hoe meer umol je lamp per watt zal geven.¬†

Het leuke van de MCP vind ik het idee dat je eigen spectrum mee kan samenstellen door dat je de vrijheid hebt om bijvoorbeeld 8 COB's van 3000K en 4 4000K chips er op te zetten.

Wil je helemaal gek doen dan kan je ook in je kast de zon een beetje simuleren als je wat slim bent met een adruino of andere soort van mini pc (zelf gaat me dit nog een stapje te ver) Maar er zijn ook vast wel dimmers op de markt die deze mogelijkheden zullen bieden. Het grote probleem is dat je dan meerder kanalen wilt aan sturen en dan zal je ook meerdere drivers moet gebruiken om de verschillende lichtkleuren en intensiteit te kunnen instellen. Deze DIY set word geleverd met 1 driver wat opzicht logisch is,

De MCP is een DIY set en je krijgt dan ook een pakketje thuis gestuurd wat je zelf normaal nog in elkaar moet zetten. 
      Zelf had ik het geluk dat ik mijn lamp al voor een groot deel gemonteerd kreeg, maar de ervaring met de Josephine zegt me dat het nooit heel moeilijk kan zijn het zelf te monteren. 

De heatsink van de MCP 12 is sd21x34 cm en de plaat van de heatsink is ongeveer een 2mm dik waardoor het een stevige robuuste gevoel geeft als je de lamp in de hand hebt. en qua looks mag de lamp er ook best zijn.. ik vind dit ontwerp een stuk mooier als de Josiphine maar dat is smaak, het gaat natuurlijk om de functionaliteit.  Om de lamp op te hangen zit er op elke hoek een schroefgaatje waar je een bijgeleverde oogje in kan draaien. zodat je de lamp mooi stabiel kan ophangen. Bij mij zaten er ook nog een paar kunststof beugeltjes bij en 2 ijzeren strips zodat ik de driver makkelijk boven de heatsink kunt plaatsen. 

(ik ben een deel van de foto's kwijt geraakt op een of andere manier van het in elkaar zetten van de lamp,.. enige punt is dat je ijzeren strips wat moeilijk in gaatjes van de beugel wilde gaan, maar door wat meer kracht te gebruiken is het dan toch gelukt..   ook met het beugeltje kan je da lamp makkelijk ophangen.. ik heb hier boven de gaatjes die daar voor zijn gemaakt niet gebruikt, omdat ik weer te snel wilde. op latere foto's zal je zien dat het wel is aangepast.

lamp op vol vermogen aan..  het geeft me wel een behoorlijke licht bundel..

De test kweek.

Voor deze test kweek maak ik gebruik van de 1x1 tent en de aardezak van 248Liter die wel  bekend is uit andere kweekjes, natuurlijk gebruik ik me eigen voeding (omnipotent) en voor genetica heb ik gekozen voor een zaadje van hy-seeds en wel de Himalaya Kush Dit kweekje loopt al weer een aardige tijdje. Nu de bloei begint en de kweek echt interessant word 

Dit keer heb ik gekozen om direct op 12/12 te gaan het lijkt me een uitstekende manier om voor te doen hoe LST werkt en je de meest opbrengst uit 1 zaadje zonder dat je eerst  een groei periode te geven. 

Om met de kweek te kunnen beginnen moet eerst de oude aarde weer op smaak gemaakt worden...   

248 liter oude aarde... 

500 gram Omnipotent aardeverbeteraar voor de 248liter oude aarde 

Goed door de aarde heen mengen ik heb het in delen gedaan .. door steeds door te mengen en de onderst aarde naar boven te werken.. 

als alle aardeverbeteraar door de aarde zit verwerkt voeg ik 50 liter water toe om de aarde wat vochtiger te maken ... 

zaadje uitzoeken,.. 

en dan in de aarde er mee  

Dag of 3 onder het zeiltje laten broeien... ook zo dat de aarde niet snel uitdroogt door de CV in mijn tent.. 

19 Dec 2018 (dag 1)

22 dec 2018 (dag 3)

27 dec 2018 (8 dagen)
      De plant een douche gegeven van 1 gram pure PK per liter water om de plant wat meer fosfor te geven voor een betere wortelgroei (dit heb ik een keer of 3 gedaan om de 2 dagen) 

30 december 2018 (dag 10)

• By Test@ment
      Een jaar geleden kreeg Test@ bezoek van de blauwjassen !
      Deze brave mensen hebben me fijn mijn zolder helpen opruimen zodat mijn oude HPS setjes 660W x 2  in een 150x150 en een 120x120 tentje. 
      Na de inval kreeg ik van veel kanten veel materi√ęle hulp aangeboden om snel terug van start te kunnen gaan.¬†

Het begon voor mij met een rondje Jock Horror onder 2 x CITIZEN CLU058-1825C4 330WATT KIT RUBOL + DRIVER
      https://www.rubol.nl/product/diy-citizen-clu058-1825c4-330watt-kit-rubol-driver/

Dit rondje begon heel goed eigenlijk wel , mooie gezonde planten in 100 liter airpots.

Tot de horror toesloeg!

Trips samen met een zware griep zodat ikzelf niet bij de planten kon komen zorgde voor een rondje met beetje bittere nasmaak met amper een goeie 300gr toppen in de weegschaal.

Maar goed Test@ zou Test@ niet zijn als hij zich hierdoor uit zijn lood zou laten slaan!

Ik had eerder al leuk gedraaid met de Black Dominas van hyseeds dus ik dacht gaan we nog keertje voor deze aangezien dat toch wel een lakker rokertje was.
      Geen 100 liter potten meer maar 1 huge pot en een RUBOL JOSEPHINE 135W 
      https://www.rubol.nl/product/rubol-josephine-135w-diy-kit/
      bijgehangen zodat totaal nu op 795W kwam.
      Dit rondje pakte heel anders uit dan de vorige ronde!

385 liter( aarde in de pot en gaan met die banaan hahaha.

Tripsen laten hun eitjes in de aarde vallen dus de nodige hulptroepen erbij gehaald om dat probleem in de kiem te smoren.

Dit was geen perfecte ronde omdat de tripsen toch nog steeds flink aanwezig waren en de rovers het amper konden bijhouden maar al een heel stukje beter dan de Jock.

Deze ronde gooide netjes 1302gr droog in de weegschaal!! haha BAM 1.63gr per Watt.

Heeeeele blije grower hier aan deze kant!!!! Maar een mooie ronde kan niet het einde betekenen er is altijd de drang naar beter presteren.
      Paar planten minder, 5 ipv 7 dit keer en opnieuw zaden van hyseeds, dit keer kozen we de Power Kush.

Maar een kleine upgrade dringt zich op als opeens de RUBOL MCP 12 
      https://www.rubol.nl/product/rubol-mcp-12/  op de markt komt . Uiteraard kan dit stukje speelgoed niet in test@ zijn kweektent ontbreken hahahaha en aangezien licht toch gewicht is verhogen we het vermogen maar met 200W om op 995W uit te komen voor dit rondje! 

En wat voor een ronde werd me dat zeg!!!!!

Planten groeien als gek op de enorme pot waar nu 430 liter aarde in zit.

Begin bloei blijkt er toch een van de dames flink achter te blijven en dreigt verdrongen te worden door de andere dames dus de schaar der in! Bleek uiteindelijk geen slechte beslissing hahaha

Binnen de kortste keren is de vrijgekomen ruimte opgevuld door de wilde gretige dames.

Heerlijk kweken op deze manier! de grote pot doet alle werk voor me lijkt het wel.

Toppen groeien 

en groeien

En blijven groeien tot immense proporties voor een getopte plant.
      Deze ronde was dan ook een totaal geslaagde ronde me 2057gr droge kruiden in de weegschaal.

Dus deze jonge kon weer ff verder met zijn meds.

Ondertussen broeit er een plan na een gesprekje met een maatje wat uitliep in een weddenschap!
      Kan ik zoals ik beweer met 100W aan licht 150gr weed oogsten ???
      Met een betaalbare setup erboven. 
      Voor dit geintje koos ik voor de kleinste telg uit de Rubol familie de RUBOL JOSEPHINE 48W CITIZEN CLU048https://www.rubol.nl/product/rubol-josephine-48w-citizen-clu048-diy-kit/
      Deze spotjes heb ik zelf voorzien van Cree reflectors.

Uurtje later zitten ze erop.

Nog ff frampie knutselen en we kunnen.

De geselecteerde dame is een raspberry cough een soortje met een flink aandeel sativa in dus ideaal voor deze challenge waar we trouwens meteen van zaad op 12/12 draaien.

Nou ik kan wel zeggen dat deze lampies ook mijn bek behoorlijk lieten open vallen , kijk maar ff mee :-) 

Tot zover het vegetatieve stadium lol
      Maar nu begint de fun pas goed!

Deze prachtige dame haalde met glas de vooropgestelde 1.5gr per Watt
      Sterker nog …..
      99W licht bracht op de weegschaal !!!!! 

Maar terwijl dat kweekje liep hebben we de grote pot natuurlijk niet laten leeg staan. 

Nadat ik bij de Kush gezien had wat er onder de mcp gebeurde riep dit natuurlijk om een test hahahaha
      Extra mcp erbij en frame bouwen .

Ondertussen stonde er al wat Bubbelicious voor te groeien.

Licht klaar !!!

OOO toch nog niet klaar hahahahaha

NU zijn we er klaar voor!!!
      Nog ff het nieuwste snufje tussen de mooie cob panels natuurlijk de RUBOL JOSEPHINE 48W RUBOL RED / FAR REDhttps://www.rubol.nl/product/rubol-josephine-48w-rubol-red-far-red-plugplay-kit/

Pot bijgevuld en vochtig gezet, ondertussen zit er 500 liter aarde in dat monster.

De dames hebben wat kunnen groeien in 3 liter potjes maar voelen zich toch niet zo blij als ze hun grote pot in mogen.

Dat is echter niet van lange duur, aangezien ze geen tijd meer gekregen hebben om te wortelen, de rasperry stond al op 12/12 en dat kon niet anders.

Niet zo heel veel later …….

Ook dit kweekje liep voortreffelijk zeg maar.

Ook hier weer een hele mooie score!

Niet verkeerd voor 448W lijkt mij ;-)
      1.6gr per watt

Dus dat jaartje kweken met rubol verlichting bracht mij
      Jock Horror 320gr
      Black D        1302gr
      Power K       2057gr
      Rasp C         197gr
      Bubble         719gr
      -------------------------------
      Totaal         4595 grammen aan medicijntjes

Hahaha niet verkeerd voor een hobby kweker als je het mij vraagt. 

Groetjes
      Test@
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 111 Guests (See full list)