• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Whereyousmoke

Guerilla 2019 - Whereyousmoke's avonturen

Recommended Posts

Dag buitenkwekers en guerilla strijders,

Na de afgelopen zomer een aantal plantjes in de tuin te hebben gehad, waarvan de toppen uiteindelijk vol met zaad zaten, ga ik het dit jaar nogmaals proberen. Ik denk dat de bevruchting te doen heeft gehad met de vezelhennepvelden (veelal sativa?) en de weinige regenval afgelopen zomer.

Om toch wat lekkere buitenwiet te kunnen oogsten zonder zaad ga ik het ditmaal proberen met autoflowers, om misschien te kunnen oogsten voor de hennepvelden beginnen te stuifen. Ik ben erg benieuwd of dit bij wijze van test gaat lukken, alle guerillafactoren niet meegerekend:ph34r: haha. Vandaar dit verslagje waar ik af en toe wat foto's zal plaatsen, eerst nog even uitzoeken hoe.

De planten staan inmiddels 2 week op de spot.

• Like 1
  • Thanks 1

Hey WYS,

Je kan ze gewoon in je topic slepen. Eenvoudig toch?!?  :)

Gaat eenvoudiger als je op een tabblad je topic hebt en op een ander je album.

Succes in elk geval met je kweek.

Soortjes die ik ontkiemt heb 13 maart.

whitey freeze fem 5x en verder nog wat AutoMazar, Auto White Whidow en AutoUltimate.

5x whitey freeze fem - germination5x whitey freeze fem - germination 20190314_150846.jpg5x whitey freeze fem - germination 20190314_150945.jpg

20190314_151739.jpg20190314_163313.jpg20190314_155819.jpg

Hier wat foto's van de voorgroei 17 maart totdat ik ze had uitgeplant op 29 maart.

20190317

20190318_110437.jpg

20190321_180711.jpg

20190321_180723.jpg

20190323_160428.jpg

20190324_160857.jpg

20190325_155135.jpg

20190326_101326.jpg

20190327_190617.jpg

Ondertussen had ik een plekje vrijgemaakt voor de plantjes. Mooi humeus grondje, geen voeding of gaten gemaakt.

20190311 Plekje vrijmaken - regen en storm

20190312_humeuse grond, hier en daar wormen20190312_163046.jpg

Ze staan nu ongeveer twee week, de grond wat omgewoeld met legerschepje en hier en daar wat los gemaakt en redelijk wat slakkenkorrels gebruikt. Nog geen voeding. Ze hebben ongeveer anderhalf week geleden de laatste regen gehad en gaan nu de koude dagen door, ik ben benieuwd naar het volgende bezoekje.

• Like 4

Nog geen voeding? Eigenlijk had je dat wel beter gelijk door het gat kunnen mengen. 

Je hebt er genoeg gekiemt in ieder geval! 

Waarom al zo vroeg naar buiten?

succes dit jaar

3 hours ago, boswandeling said:

Nog geen voeding? Eigenlijk had je dat wel beter gelijk door het gat kunnen mengen. 

Je hebt er genoeg gekiemt in ieder geval! 

Waarom al zo vroeg naar buiten?

succes dit jaar

Het is de eerste keer dat ik hier kweek en omdat ik niet zeker weet of ik hier goed kan oogsten wil ik er nog niet teveel werk insteken, ook i.v.m. de onvermijdelijke industriël verbouwde hennep in de verre omgeving. Hier wat plaatjes van wat ik bedoel, ziet er op zich niet slecht uit...

20180825_155912.jpg20180825_155725.jpg

20180825_155843.jpg20180825_155646.jpg20180825_155643.jpg

Vandaar dat ik hoop te oogsten voor dit gaat stuifen en zo vroeg ben begonnen met de autoflowers. Ik zal binnenkort weer eens bij de plantjes gaan kijken, zijn de slakken nu al erg actief?

• Like 1

Wel extreem vroeg :P Gelukkig niet hele zware nachtvorst.
Die hennep ben je iig wel voor zo ja ;) 

Slakken wel gezien maar nog niet heel veel. Maar gaat snel. Die 1e generatie moet je te pakken nemen. Zou alvast maar strooien :) 

Ben benieuwd ! Succes

• Like 1

Weer op de spot geweest vorige week, meteen al destructie en chaos, op het moment van bezoek stonden  er nog zo'n 15 stuks (van de 40 uitgezette). TIjdens het uitzetten zag dat er op 29mrt zo uit.

20190329_185300.jpg

20190329_185251.jpg

Omdat ik blijkbaar iets teveel bezig was met slakkenkorrels strooien ben ik vergeten een hekje rondom te zetten. Vrijwel alles aangevreten en gekortwiekt...een aantal compleet verdwenen, met uitzondering van wortels. Eerste ingeving van me was dat het een vogel had kunnen zijn (erg strak doorgeknakt/gebeten), maar zit ook aan hazen, of wezels, hermelijn te denken omdat er ook wat keutels op de grond naast 1 van de plantjes lagen. Wijze 1e les in elk geval voor deze spot, hier ga ik t.z.t. wat meer energie insteken. De schade ziet er zo uit:

20190418_120840.jpg

20190418_120853.jpg

20190418_120811.jpg

20190418_120824.jpg

Gelukkig zie ik het toch als meerjaren hobby dus geef nog niet op, veel gewandeld afgelopen week met het lekkere weer en toch wat verder gaan zoeken naar plekken zover mogelijk uit de buurt van de hennepvelden. 2 Nieuwe locaties gevonden met een tal van mogelijkheden voor nieuwe spots, ga hier snel wat werk van maken dus wordt vervolgd..

Als iemand de afzender van deze keutel weet te noemen, schiet maar raak, and it wasn t me.

20190418_120515.jpg

• Sad 1

Ook inderdaad, en ik zie dat je de potten behoorlijk diep al hebt ingegraven.. Heb je wel een randje overgelaten aan de onderkant? Als je de hele bodem eraf haalt zakt het verder de grond in. En aangezien je de potten ook niet goed gevuld hebt zit de aarde gelijk aan de grond? Zie het nut van de potten & en gaas niet eerlijk gezegd. 

Gr

• Like 1

niet teveel korrels strooien,ze trekken namelijk de slakken aan.

dus vaker minder strooien.

succes

• Like 1

Ik wil proberen daar meteen rechtstreeks in de grond te zaaien, komt thuis nu even niet zo goed uit. Potjes niks mee gedaan,  zitten redelijk wat gaten onderin. Wil de gaasjes nog even hermetisch afsluiten tot de plantjes hopelijk een bepaalde grootte hebben, en in de tussentijd nog wat hekwerk regelen om het plekje rondom af te sluiten.

Als me ontkiemende zaadjes wat worteltjes tonen wil ik ze in de potjes doen, neem hiervoor wel wat potgrond mee om de potjes bij te vullen tot ze vol met grond zitten.

Wil overigens nog 1 soortgelijke stek maken en hierbij kalken en kippenmest strooien om de plekken langzaamaan wat op te waarderen, het is namelijk een erg zanderig grondje zonder veen resten, ook niet erg humeus en dus erg waterdoorlatend.

Sowieso bedankt voor de tips eerst, keep m coming. Update volgt als ik begin volgende week weer wat verder ben.

• Like 1

Zaden zijn inmiddels wel uitgekomen, ik ga ze morgen uitzaaien..

20190426_120252 - kopie.jpg20190428_132847 - kopie.jpg

Gister alvast wat potgrond, kippenmest en kalk naar een spot gebracht, morgen de rest, wordt een druk dagje:ph34r:

20190427_121213 - kopie.jpg

20190427_121222 - kopie.jpg

20190427_192848 - kopie.jpg

• Like 3

Awesome! En GG3 ! :wub:

Goeie instelling ook betreft meerjarige hobby, daar ga je een heeeel eind mee komen!

Ik volg.

Love

• Like 1

direct in de grond zaaien kan heel.....liefst wel met plastic cups er op...met gaatjes erin ... van halve liter inhoud of meer.....als soort minikas.....

tegen uitdroging en ook tegen slakken/muizen...

succes!

voske

ps cups eraf voor ze ertegen aan groeien...anders verkleven ze...

• Like 1

On 29-4-2019 at 23:52, DeVos said:

direct in de grond zaaien kan heel.....liefst wel met plastic cups er op...met gaatjes erin ... van halve liter inhoud of meer.....als soort minikas.....

tegen uitdroging en ook tegen slakken/muizen...

succes!

voske

ps cups eraf voor ze ertegen aan groeien...anders verkleven ze...

Thanks voor de tips Vos, ga ik zeker mee experimenteren. Ik ben er nog niet weer geweest en las ik deze tip pas nadat ik al geweest was, gelukkig heeft het een beetje gesputterd en geregend vandaag. Ik neem aan dat ik ook tijdelijk van de onderkant afgezaagde flessen zou kunnen gebruiken, met gaatjes uiteraard? Ik zou dan het liefst direct in de volle grond zaaien zonder die potjes, goed idee? Uiteraard ruim ik alles op naderhand...

Een paar dagen geleden op de 2e locatie ook een plekje vrijgemaakt, hier ga ik deze week nog even heen....een aantal zaden waren nog niet gekiemd dus had ik nog niet uitgezaaid. Per potje 2 zaadjes ingezaaid, Wil deze plek ook langzaamaan wat upgraden, wil er onder andere een rekje heenbrengen waar ik op voor kan groeien in potjes i.p.v. direct in de grond, misschien deze zomer nog, anders voor volgend jaar. Dit dan als ik het niet gebruik goed verstoppen/ingraven. Hier wat foto's.....

plekje 1 met Whitey Freeze regulier, fingers crossed, hier ga ik ook snel even heen, nog veel te doen stap voor stap. Wil hier hekwerk rondom maken en nog wat groter maken voor ruimte voor een opblaasbadje o.i.d. voor water die ik dan (deels) wil ingraven.

20190429_132038 - kopie.jpg

20190429_140906 - kopie.jpg

Op de andere locatie ben ik hard aan het werk geweest en hier heb ik Guerilla Gold #3 gezaaid

EERST

20190429_153028 - kopie.jpg

20190429_153013 - kopie.jpg

LATER

20190429_161258 - kopie.jpg

20190429_161320 - kopie.jpg

20190429_162752 - kopie.jpg

20190429_175258 - kopie.jpg

20190429_175308 - kopie.jpg

Aan de rechterkant komt Super#61 als het even goed gaat....water geven wordt hier wel hard werken, is er wel maar te ver om een slang te gebruiken.

• Like 1

Dat gaat echt wel goed met die potten daar , als ze weg zakken kan je ze altijd omhoog trekken , ik doe dat

al heel veel jaren zo ,ik laat in de bodem van de pot altijd een cm rondom zitten dan zakken ze zeker niet weg .

Zo leerde ik het ook , gewoon doen .:veeljoint:

• Like 1