• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Whereyousmoke

Guerilla 2019 - Whereyousmoke's avonturen

Recommended Posts

Ik ben nu toch nog die super#61 heel kort thuis aan het voorgroeien, stuk of 15 stuks regulieren, 4 roottrainers zijn nog wel makkelijk mee te nemen in een rugzakje. In de loop van de volgende week uitplanten, ze gaan meteen de volle grond in dit keer en op aanraden van De Vos doe ik er een tijdelijk een plastic cup/fles omheen met voldoende luchttoevoer, eens kijken hoe dat gaat..

Dus meteen even kijken of de zaden een beetje zijn uitgekomen (op hoop van zegen) en de spots nog wat beter maken. Ook ééns kijken of ik een hekwerkje kan plaatsen rondom op 1 spot, is dit type hekwerk afdoende?

sdc11101.jpg

• Like 1

Nee moet prima zijn hoor, probeer het gaas om de 30cm ofzo met een stok als haring aan de grond vast te maken, anders gaan de konijnen er onderdoor!

mooi om dat enthousiasme te zien 

• Like 2

12 hours ago, boswandeling said:

Nee moet prima zijn hoor, probeer het gaas om de 30cm ofzo met een stok als haring aan de grond vast te maken, anders gaan de konijnen er onderdoor!

mooi om dat enthousiasme te zien 

ok, dank voor het advies, ga er rekening mee houden, wil niet dat de konijnen weer alles kortwieken en opeten. Ben wel enthousiast en ben nog lang niet klaar, heb nog wel wat meer plekjes op het oog....en ik probeer steeds beetje bij beetje wat te doen. Maar nu eerst deze twee spots goed maken......

Dat is ook echt wel beter, eerst zorgen dat de ene plek goed op orde is en dan pas verder. Geen halve bak plekjes want dat wordt niks. Als je het in je uppie doet heb je ook niet mega veel nodig. Ik raad je aan om nog een klein plekje te zoeken en daar 3-5 green poisons te zetten. Of een andere leuke fem soort als je dat liever hebt. Autoflowers zijn wel leuk maar ik denk dat je daar snel genoeg klaar mee bent. 

Vorig jaar had ik iets van 15 autoflowers en daar maar 150 gram ofzo van geoogst en op een andere plek 3 feminised (foto) green poisons en daar kwam 600 gram vanaf. 

Keuze snel gemaakt.....

• Like 1

Zo zie ik het ook met auto's hoor. Het is erop of eronder.. Of het weer zit mee en je oogst prachtig materiaal.. ja en als de lv weken lang hoog is kun je ze wel afschrijven.
Maar het is toch een manier om je oogst te kunnen spreiden. 10 Gram teken ik voor dit jaar.

• Like 1

Die autoflower plek kijk ik al wat minder naar om nu, ga er nog wel eens kijken om het met eigen ogen te zien. Als het goed is zijn de whitey freeze, gg 3 en super61, die ik nu gezaaid heb ook wat langere bloeiers, maar wel vroeg klaar.

Ik ben weer op 1 plekje langs geweest, en wat bijgekalkt en kippenmest gestrooid. De super#61 ben ik van plan snel bij te zetten. Zaadjes zijn goed uitgekomen, dat is een meevaller, er is wel een mol langs geweest en ik ben ook wel weer blij met die potjes want dat beest is letterlijk onder twee potjes doorgegraven. Foto's.....

20190507_204328 - kopie.jpg

20190507_204309 - kopie.jpg

20190507_204209 - kopie.jpg20190507_204159 - kopie.jpg

20190507_205515 - kopie.jpg20190507_205510 - kopie.jpg

@Boswandeling, ik wil het liefst niet al te veel met fem zaad werken omdat ik het liefst wat zaad wil vermeerderen zodat ik niet steeds zaad hoef te kopen, het mannetjes weghalen neem ik maar voor lief. Ik ga nog wel een aantal whitey freeze fem uitzetten die had ik er gratis had bijgekregen, wel een goede tip om dat even op een ander plekje te doen.

• Like 2

Dat is weer iets nieuws ja:lol: nog nooit eerder in een verslag gezien. Wel jaren geleden bij zo’n gek met een akkertje.... die had ineens een dooie mol op de akker liggen. 

Hopen dat je hier geen last van gaat krijgen verder!

Mollen aanwezig op je spot toont ook aan dat de grond er goed is , volop wormen , daar leven ze van 

en van andere insecten die in de grond zitten , laat die nu net belangrijk zijn voor onze plantjes .

En het toont de vruchtbaarheid van de grond aan , i heb het ook op alle spots .

• Like 1
  • Thanks 1

Ik heb nu 2 plekjes en dit is er 1 van met de Whitey Freeze, hier klein beetje slakkenkorrels en kippemest gestrooid en water gegeven. Volgende keer iets meer ruimte voor de zon maken voor 1 kant denk ik. Heb er inmiddels een tuinslang liggen, alleen nog ingraven en testen de volgende keer, wil voor wateropslag voorlopig eerst zo''n rubberen wasmand oid ingraven van 30liter. Verder alles tot nu voorspoedig en uitgekomen. Wil hier ook de ingang tot de spot beter en meer stealth maken. Verder nog niet zoveel te zien. 

20190515_134817 - kopie.jpg

20190515_141351 - kopie.jpg

plek 2, ik erheen want ik wou nog 5x super#61 uitzaaien, helaas was niet alles uitgekomen met ontkiemen.Bijna bij de plek aangekomen maar toch van een redelijke afstand hoor ik een gigantisch bosbouwmachine aan de gang......ik dacht eerst maar de bossen induiken vanaf het pad erheen en ik alles uit me rugzakje halen om eerst maar te verdoezelen in de bosjes. Op een gegeven moment toch maar eens richting de plek gaan sluipen en hoorde de machine wegrijden. Teruggegaan om weer mijn spullen op te halen omdat ik besloten had toch maar de plantjes uit te zaaien:ph34r:, aangekomen bij de plek kon ik het eerst niet vinden omdat het gebiedje zo veranderd was....ze hebben er vlakbij zitten hakken en doen..

20190517_124149 - kopie.jpg

Dus ik heb alles zo snel mogelijk gedaan. Maar ik ben er niet zeker van of het nu gezien is of niet. Gelukkig is het meeste werk nu eerst gedaan en kan ik er gewoon af en toe sneaky gaan kijken, dan weet ik snel genoeg of dit het geval is. Beetje alles of niks plek nu. Hierdoor wel weer motivatie het op een andere locatie nog iets beter aan te pakken en hier wat te planten, er is nu nog tijd voor en wil erg graag een rokertje voor in de winter.

20190517_131654 - kopie.jpg

20190517_131711 - kopie.jpg

13 minutes ago, boswandeling said:

Oei altijd kut.... verwilderde plekjes worden eens in de zoveel jaar toch nog onderhouden... 

hopen dat het goed gaat

ja even aanzien deze plek...........was eerst echt totale wildernis.

Ben maar niet bang , dat zien ze nu zo vlug niet hoor , ze hebben gewoon over die plek heen 

gereden met zo,n lomp apparaat , moeten ze ook nog terug dat kan je beter uitzoeken ,als dat is zijn je planten groter en meer zichbaar .

Daar zal je dan helemaal ziek van worden neem ik aan .

• Like 1

9 hours ago, wiet61 said:

Ben maar niet bang , dat zien ze nu zo vlug niet hoor , ze hebben gewoon over die plek heen 

gereden met zo,n lomp apparaat , moeten ze ook nog terug dat kan je beter uitzoeken ,als dat is zijn je planten groter en meer zichbaar .

Daar zal je dan helemaal ziek van worden neem ik aan .

Je hebt gelijk, denk ook als de machinist het wel gezien had, deze wel was uitgestapt om alles meteen weg te pleuren. Of ze nog terug moeten is inderdaad De vraag, ik denk namelijk dat dit al een ''terugkomactie'' was aangezien de spot niet ver van een omgekapte boom gelegen was. Die omgekapte boom, welke fungeerde als mijn herkenningspunt, was dus nergens meer te vinden. Ik ga er eind deze week weer eens kijken, zonder enige kweekspullen bij me, dan heb ik sowieso een goed alibi mochten ze me toevallig bij de plantjes tegenkomen. Naja, in elk geval no worries. En als ze er gewoon nog staan verzet ik nog wat werk om de spot van buitenaf nog minder zichtbaar te krijgen.:ph34r: Daar had ik dus echt geen tijd voor de vorige keer, haha, voelde me net die jongen uit de film' 'the Beach''' als hij ze niet allemaal meer op een rijtje heeft en door de jungle begint te sluipen.......

• Like 1

Deze week moet ik z.s.m. echt de spots weer bezoeken, kijken of er nog wat staat en slakkenkorrels strooien; het stikt nu van de naaktslakken.....

• Like 1

Ik ben weer op een spot geweest (die met de lompe bosbouwmachine:P) een aantal dagen geleden en we zijn nog in de running! Wel vraag ik me af of de spot met dit aantal planten wel mooi vol komt te staan, de mannen moeten er ook nog uit namelijk, wellicht dat ik er het volgende bezoek nog wat voorgekiemde zaden bij gooi.

On 29-4-2019 at 23:52, DeVos said:

direct in de grond zaaien kan heel.....liefst wel met plastic cups er op...met gaatjes erin ... van halve liter inhoud of meer.....als soort minikas.....

tegen uitdroging en ook tegen slakken/muizen...

succes!

voske

ps cups eraf voor ze ertegen aan groeien...anders verkleven ze...

Ik had dus afgezaagde flessen gebruikt om hier de gekiemde zaden direct in de grond zaaien, best wel blij met het resultaat want ze zijn allemaal uitgekomen. Het ''verkleef verhaal'' nu ook met eigen ogen mogen aanschouwen bij 1 plant, als ik kleinere openingen of kleinere flessen had gebruikt was dit waarschijnlijk wel een probleem geweest maar dit keer viel het nog mee.  Het ''verkleefde'' plantje> (top kweker die VoskeB))

20190602_191253 - kopie.jpg

En de anderen voorgekiemde zaden direct in de volle grond.......ik heb het plastic inmiddels weer verwijderd, wil het liefst geen (overbodige) zooi op de spot hebben.

20190602_191256 - kopie.jpg

20190602_191300 - kopie.jpg

20190602_191316 - kopie.jpg

De plantjes in de potjes staan er ook wel redelijk bij, ik zat nog te twijfelen om de planten allemaal zonder pot in de volle grond te zetten. Maar ik heb de boel maar de boel gelaten omdat ik ook bang was de (pen)wortels te beschadigen, ik denk dat die inmiddels al lang en breed door de gaatjes onderkant pot zijn gegroeid....beetje experimenteren dus:ph34r:.

Ik hoop dat ze nu hoog genoeg zijn tegen de slakken want ik heb er niks bij gestrooid qua slakkenkorrels.

20190602_191336 - kopie.jpg

20190602_191356 - kopie.jpg

20190602_191554 - kopie.jpg

20190602_191558 - kopie.jpg

20190602_191601 - kopie.jpg

20190602_191610 - kopie.jpg

20190602_191639 - kopie.jpg

20190602_191726 - kopie.jpg

20190602_191731 - kopie.jpg

rechts wel een ''achterblijvertje'' maar hoort erbij denk ik maar zo.

20190602_191323 - kopie.jpg

Het mysterieuze slijm/spuug bubbeltje >toch wel benieuwd welk insect dit vanaf komt....of is het een soort  plantensap?

20190602_191653 - kopie.jpg

20190602_191658 - kopie.jpg

Verder nog niet veel te zien....dus vooruitkijken en doorlopen: wordt vervolgd.

On 4-5-2019 at 16:22, wiet61 said:

Dat gaat echt wel goed met die potten daar , als ze weg zakken kan je ze altijd omhoog trekken , ik doe dat

al heel veel jaren zo ,ik laat in de bodem van de pot altijd een cm rondom zitten dan zakken ze zeker niet weg .

Zo leerde ik het ook , gewoon doen .:veeljoint:

P.S. ik heb niks aan de potten gedaan (:koffiekrant:) maar ga volgend jaar wel in de weer met de potjes om de onderkant eronder weg te snijden, met uitzondering van die cm.

Dat is het Spuugbeestje.

De larven van deze Cicade maken een schuim om hun te beschermen tegen uitdroging en vijanden.

Dan kunnen ze zich tegoed doen aan de plantensappen en groeien.

Dus....haal het maar weg van je plant  :)

11 minutes ago, Tune said:

De larven van deze Cicade maken een schuim om hun te beschermen tegen uitdroging en vijanden.

Dan kunnen ze zich tegoed doen aan de plantensappen en groeien.

Thanks voor de info Tune, zal het onthouden en er is wat meer over opzoeken, zit er toevallig nog een positief verhaal aan voor de plant....of is het in dit geval echt eenrichtingsverkeer?

Nope....plant heeft er niets aan.

KILL IT!   :)

• Haha 1