• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Whereyousmoke

Guerilla 2019 - Whereyousmoke's avonturen

Recommended Posts

On 8-6-2019 at 12:17, Whereyousmoke said:

@BuitenluchtJa klopt, een metertje tussen de potjes ongeveer. In de potten zitten wel Guerilla Gold#3 planten, schijnen niet erg hoog te worden....

• Harvest end of August to September
  • Height: 3 to 4 feet.
  • Yield: 50 – 120 grams per plant.
  • Regular
  • Semi Automatic

Ja, heb een fout gemaakt in deze...door ze überhaupt in potjes te hebben gestopt, weer wat geleerd. Dus eigenlijk kan ik bij mijn volgende bezoekje beter de potten compleet weghalen en ze in de volle grond poten (omdat ze nu toch al wat lengte hebben) en evt. volgend jaar met open bodempjes werken...? Beschadig ik hierbij de wortels niet teveel? Ik ging er namelijk vanuit dat de wortels inmiddels door de gaatjes al dieper in de grond zitten?

Potjes kapot knippen , dat gaat goed , en ze leiden niet veel .

• Like 2

On 13-6-2019 at 21:45, cannabusinesss said:

Helaas heb ik nog wietforum paranoia dus geen verslagje van mij:ph34r:

@cannabusinesssEn dit zonder uitleg? Dacht je werkelijk dat je in de gaten werd gehouden daar...? Moet ik hier paranoïde van worden?:ph34r: Haha, gelukkig ben ik niet zo snel para tenzij ik een berg (silver)haze oprook dus hierbij een korte update. 

Om even te verfrissen. Ik heb momenteel op 2 plekjes wat plantjes staan, plekken ansicht bevallen tot nu toe prima. Lastig om te komen maar ook niet te lastig, ik kan er goed ongezien komen en anders prima verhaal klaar. Geen plekken waar je niet mag komen of waar het raar is als je hier rondloopt. Niet te dicht bij huis maar ook niet te ver..dus mooi voor een wandelingetje buiten...en volgens mij prima bos/zandgrond.

Na twee weken ochtends terug naar het plekje met de potjes zoals hierboven besproken, waar ik dus de plantjes in de volle grond wou planten. Helaas heeft ''het weer'' mij al een stuk geholpen in deze, bij aankomst waren de plantjes in de potjes op 1 na (deze stond aan de zijkant en werd enigszins beschermd door de begroeiing aan de zijkant van mijn spot) allemaal door midden geknakt.

Ik denk dat de combinatie klein potje > hierdoor korte penwortel > lange stengel en hevige rukwinden de avond ervoor mij de das hebben omgedaan. De schade was in elk geval nog erg vers en geen diersporen aangetroffen....hier wat foto's van hoe ik het plaats delict aantrof: warning this is not for the faint-hearted:P.

20190613_112205 - kopie.jpg

20190613_112154 - kopie.jpg

20190613_112424 - kopie.jpg

20190613_112216 - kopie.jpg

Er stond er dus nog 1^........van de plantjes in de potjes, de worteling was ook niet denderend te noemen, dit ga ik dus niet zo weer doen.

20190613_112255 - kopie.jpg

Het goede nieuws is dat de iets later, meteen in de volle grond geplante super#61 nog wel overeind stonden....Deze lijken de rukwind wel te hebben overleeft. De precieze oorzaak is natuurlijk gissen maar mijn theorie is nu dat de plantjes waar geen stokken omheen stonden en die niet in potje stonden het makkelijker overleven door sterkere wortels en omdat deze zich niet zo makkelijk kapot slaan tegen dus bv. die stokjes die ik rondom heen had gezet, moet ook nog maar blijken dus heb er verder niks aan gedaan. Als de oorzaak een dier is zijn die met potje en stokjes rondom blijkbaar interessanter. 

20190613_113727 - kopie.jpg

Uiteindelijk maar alles nog zo goed mogelijk proberen te redden....en flarden plant proberen te stekken door ze in de grond te steken, ik zie het wel en sowieso een leerzaam jaartje, doorzetten is dus erg belangrijk met guerilla. Speel nu wel met de gedachte hier nog wat meer voorgekiemde zaden de grond in te pleuren, want over die stekjes ben ik niet erg hoopvol.

20190613_120225 - kopie.jpg

• Sad 1

De andere plek, of plekje 2 was minder terror en stonden nog wel wat plantjes en ik had  geen potjes (meer) in gebruik. Ook hier vrij weinig aan gedaan, nog wat kippenmestkorrels gestrooid en de plek nog iets groter gemaakt:ph34r:. Ik denk het volgend bezoekje ook hier nog maar wat extra voorgekiemd zaad de grond in. 

20190613_140837 - kopie.jpg

20190613_140922 - kopie.jpg

20190613_140911 - kopie.jpg

20190613_140745 - kopie.jpg

20190613_140741 - kopie.jpg

rechterbovenhoek meer ruimte gemaakt voor nog wat plantjes.:ph34r: Na alle tegenslagen tot nu toe (en ik heb nog geen eens fatsoenlijke planten) ben ik nóg vastbeslotener op zijn minst iets te oogsten. Verder zal ik langzaamaan wat meer energie steken in de plekken, dus de bescherming zal ook beter worden.

20190613_140857 - kopie.jpg

• Like 1
  • Thanks 1

Ondanks al het gezeik heb ik er nog schik in....en omdat ik met de kerst hoe dan ook een dikke buitenwietfakkel aan wil steken. Daarom ''thuis'' nog een zeer verdekte plek gemaakt. Dus bij deze hiervan nog een korte update. Ter motivatie voor nu steek ik het liefst 1 op tijdens kerst met mijn stiefpa ofzo want die heeft me ook wel eens wilde tripverhalen verteld en wil zijn stonede kop wel eens zien. Buiten dit om zou het denk ik ook goed zijn tegen de pijn in zijn rug, helemaal tijdens natte en vrieskou.

Het plekje thuis is erg verdekt want het is toch roofgoed tegenwoordig en wil geen gezeik met me huurbaas en huisgenoten, eigenlijk dus deels een guerilla kweekje.....want midden in de struiken. De volle grond is zeer waarschijnlijk vervuild al weet ik niet in welke mate, toch ben ik om zeker te zijn van mijn zaak met speciekuipen in de weer geweest. Helaas niet van zonsopgang- tot ondergang zon op de planten maar late ochtend tot namiddag wel.

4x65 liter en 1x 40 liter speciekuip waarvan 1x met ontluchtings/ontwateringsgaten aan de zijkanten ter hoogte van plusminus 5cm van de bodem. De rest geen gaten in geboord. Vervolgens heb ik deze ingegraven (in de zware klei:angry:)  en de onderlaag gevuld met klei- of hydrakorrels en wat potgrond wat ik nog voorhanden had......zo weer een middagje verder.

20190605_133844 - kopie.jpg

20190605_130205 - kopie.jpg

20190521_152006 - kopie.jpg

Hierop een laagje vrij verse wormenmest en dit geheel ingewaterd met wat vloeibare wormenmest (komt onderuit een wormenbak)

20190605_141040 - kopie.jpg20190605_141010 - kopie.jpg

De kuipen gevuld met universele potgrond en per kuip 1 liter Pre Mix.....heerlijk kinderboerderij geurtje heeft dat.

20190605_152600 - kopie.jpg

20190607_111857 - kopie.jpg

20190607_111846 - kopie.jpg20190607_132534 - kopie.jpg

Had als tip gelezen bij potten zonder gaten er bv. een pvc buisje in te steken......toch maar proberen.

20190606_151642 - kopie.jpg

20190608_105844 - kopie.jpg

20190608_110242 - kopie.jpg

Dit is het voorlopige resultaat: per kuip 3 zaadjes Whitey Freeze, het is regulier zaad dus ik ga er vanuit dat er nog een aantal gaan sneuvelen. Ik ben nu bezig de kuipen nog op te vullen met wormenmest zodat de kuipen niet meer te zien zijn.:ph34r: De grond in de kuipen is goed ingewaterd met regenwater de afgelopen dagen, eerst nog even kijken hoe het gaat qua water en anders ga ik in een later stadium op aanraden van een forumgenoot pot parka's gebruiken bij veel regenval.

Verder ben ik momenteel een klein voorgroei/sexen kastje te bouwen,  zodat ik hopelijk door stekjes te nemen snel geslacht kan bepalen en evt. stuif opvangen. Ik wil namelijk ook graag zaad maken voor volgend jaar. Wordt allemaal nog vervolgd.

• Like 3

Lekkere update. Tja met die harde windstoten knakt er het een en ander. Ik denk niet zo gauw aan een dier want er is niks gegeten. 

Die foto met dat plantje met een blad lijkt wel op die van mij. Alleen lagen e blaadjes nog wel er naast. Deze is wel gegeten bij jou door een slak denk ik

Jammer van al die plantjes, of het door de wind is gebeurd daar twijfel ik toch

een beetje over, zit allemaal zo'n beetje op de zelfde hoogte en de breuk ziet

er vrij recht uit ?had het door de wind gekomen zou het eerder plat liggen,

maar dat denk ik dan, maar in iedergeval ongelijker en minder mooi.

Goed dat je het niet opgeeft, de aanhouder wint zeggen ze toch?

• Like 1
  • Thanks 1

Ja, ik heb geen flauw idee, maar ik ga er volgend jaar wel wat meer aandoen. Meneer de haas heeft me dit jaar ook al te pakken gehad. Op zich vind het nog niet zo'n drama, er staat toch nog wat....en 4 of 5 goede planten kunnen oogsten teken ik voor, kan ik sowieso een paar maand van roken. Als ik volgend jaar maar mijn eigen zaadjes heb, dan boeit het me ook niet teveel.

Ik zal gaandeweg her en der eens wat kippengaasjes opscharrelen en deze rondom zetten zoals ik ook wel zie in andere verslagen. In principe niet echt fan van slakkenkorrels, maar degene die ik nu gebruik is gewoon zonde, zal is wat meenemen uit België binnenkort. 

Blijf nog even doorgaan dus. :ph34r:

• Like 2

Ik denk ook dat het niet de wind is geweest maar toch een of ander diertje... Zo'n klein plantje buigt eerder door de wind dan ie knapt is mijn idee...

Gewoon doorgaan... Wie genoeg zaait zal echt wel wat oogsten toch??  komt goed kerel??

• Like 1
  • Thanks 1

Toch de dieren.......hier gaat zeker aan gewerkt worden, als het dit jaar niet allemaal lukt qua hekwerk etc. dan volgend jaar wel.

Ik heb niet stil gezeten......moest even ''luchten'' en uit huis dus wat ik dan vaak doe is de natuur in, en dan het liefst niet een bos met schelpenpaadjes, fietspaden en ''of the route'' survival paadjes enzo want daar heb ik best wel een hekel aan gekregen, soms lijkt het net alsof elke m2 in Nederland een doel moet hebben; gemaakte natuur met recreatiemogelijkheden my arse. Gelukkig is er nog wel wat echte Nederlandse Rimboe met omgevallen bomen etc., en hier kom ik vaak mooiere planten tegen dan in de standaard bosjes, maar goed beetje offtopic.

20190615_191016 - kopie.jpg

Mooie plek tegengekomen en meteen handen uit de mouwen gestoken, dat is wel weer het voordeel van dit koele weer, minder inspanning. Had geen tuinhandschoenen bij me, dus me poten zitten onder de brandnetels......maar kan erger., bv. geen teken vandaag. Plekje is zo'n 8m2 dus kan hier mooi nog wat plantjes kwijt. Onderstaand een bovenaanzichtje voor de liefhebbers. :P Trouwens de grootse tijger/naaktslak tegengekomen die ik ooit gezien heb, minimaal 10cm lang......alhoewel ik het beter de vliegende tijgerslak kan noemen:vlieg:

20190615_191304 - kopie.jpg

Wil hier de overige zaden (een stuk of 20 regulier) die ik nog in mijn arsenaal heb kwijt, super#61 en nog wat Guerilla Gold#3.

Ben nu aan het twijfelen: zaden voorkiemen en over een dagje of 3 rechtstreeks de volle grond in met de afgezaagde flessen methode of eerst voorgroeien thuis en dan heenbrengen etc. (geeft me wel wat meer stress). Ik neig toch naar de 1e optie, omdat ik mijn kweekstijl het liefst zoveel mogelijk guerilla houd. Als jullie nog goeie suggesties hebben voor dit plekje......let me know! 

• Like 1
  • Thanks 1

Ik neem me woorden toch terug na nog eens te kijken naar de foto's en denk toch dat het een dier is geweest ipv wind. En ook met de reden dat die jonge plantjes niet zo gauw knakken door de wind denk ik. 

Mooi nieuw spotje. Met dit weer zou ik het wel aandurven rechtstreeks de grond in. Wel dan met die halve flessen er op. Kunnen ze gelijk goed wortelen. 

• Like 1

Dat is inderdaad een dier geweest, volgende keer (of best nu nog) gewoon wat gaas er rond. Kost niet gek veel en scheelt je een hoop gedoe.

Als je wil kiemen op de spot moet je zeer fijne gaas hebben, want muizen (en duiven) lusten graag kiemplantjes.  Maar daar is cannabiszaad toch wat duur voor vind ik. Het kan perfect werken, maar naar mijn mening doe je dan best eerst een zaadkweekje zodat je die euro's niet ziet weggekouwd worden :)

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1

12 hours ago, Buitenlucht said:

Typisch niet ?! Ik kan er echt nog elke keer geen pijl op trekken. Vandaag ook de bosjes in op een stuk waar ze altijd zitten.. En alles stond heel hoog ook nog en je raad het al.. 0 teken.. zelfs niet eens 1 gezien :huh: Super chill maar... hoe dan?

Mijn idee is, dat die beesten of parasieten pas echt actief zijn bij een bepaald weertype en temperatuur. In de regen ook bijna geen last: bij broeierig, warm weer wel. Net als bijen bv., bij een bramenstruik bij me in de buurt zie ik ze vaak alleen bestuiven bij lekker zonnig weer, des te koeler en regenachtiger dan denk ik vaak; waar zijn ze allemaal gebleven? Het is nu niet echt warm en ook niet erg broeierig. Zou iets met elkaar te maken kunnen hebben?:mellow:

• Like 1

Ik zie wel degelijk verband met teken , met de regen zie je er heel weinig , rond de 20 tot 25 graden zijn ze het actiefste 

die klote hommels , ik heb nu alweer een kuurtje van 14 dagen .

Ik vind het ook raar dat je het ene jaar niks geen teken hebt , en het jaar erop elke dag wel 10 ,of het is een teken dat er steeds meer komen ,ook scheelt het veel dat je je eigen insmeert met antie teken spul , als ik dat doe heb ik er geen een , ik vergeet dat nog wel eens een keer , en da; heb ik er , daar kan ik de wekker op gelijk zetten .

ik heb wel goed spul uit Duitsland , en dat werkt goed.

• Like 1

Guest

Vorig jaar met de warmte waren ze er niet veel. Dit jaar ook al weer tientalen er uit moeten plukken ondanks deet. Naja ook niet elke keer mee ingesmeerd.

@Whereyousmoke wat een mooie plek!:wub:

Suggestie kan zijn - check af n toe je dames ...en dan updateten die handel hier!

:rolleyes:

Heel benieuwd of je je stiefpa stoned gaat krijgen met deze rit(ten)...het ziet er wel naar uit so far!:smileys-passing-joint:

Gooi je gauw weer n update, ouwe slakkengooiert?!?:koffiekrant:

Love

Joooww kameraadskies!! :D

das ff een tijdje terug zeg dat ik heb gekeken en je hebt wel een paar tegebslagjes te pakken.

Als je me toestaat, ik wil geen wijsneus wezen maar ik denk dat ik goeie tips kan geven wat je de volgende keer beter kan doen ten overgesteld van wat je nu gedaan hebt let op;

Ik spreek uit ervaring na enkele jaren strijd op guerilla gebied mag ik mezelf een aanzienlijke ervaringsdeskundige zijn.

-tip 1; Je planten waren aangevreten door wilde dieren. Mijn ervaring leerde ons dat als je overal op je spot stokken in de grond steekt, en moeilijk begaanbaar maakt voor herten en konijnen heb je al een groot gedeelte op afstand want deze beestjes houden nier van moeilijke terreinen.

tip 2; Je graaft specikuipen in de grond maar specikuipen zijn lomp en zwaar als het er een paar zijn op een stapel. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat antiworteldoek een veel beter alternatief was, het laat water overal door het doek heen lopen alsof het een met de grond is, licht in gewicht en een heel stuk goedkoper en je kan een flinke stapel van dat doek goed klein opvouwen dus lekker makkelijk sjouwen!

groetjes van een veteraan:stoned-smiley:

• Like 1

On 15-6-2019 at 22:58, Buitenlucht said:

Typisch niet ?! Ik kan er echt nog elke keer geen pijl op trekken. Vandaag ook de bosjes in op een stuk waar ze altijd zitten.. En alles stond heel hoog ook nog en je raad het al.. 0 teken.. zelfs niet eens 1 gezien :huh: Super chill maar... hoe dan?

teken kunnen slecht tegen droge lucht...dan verdrogen ze letterlijk........ze kruipen dan de grond in.....om niet uit tedrogen..........das de verklaring die ik er voor heb.....

Voske

• Like 1

denk er toch anders over....

https://www.groenkennisnet.nl/nl/groenkennisnet/show/Minder-teken-door-de-droogte.htm

Door de droogte daalt het aantal tekenbeten. De teken verstoppen zich om uitdroging te voorkomen. Maar blijf wel goed opletten in bossen en nabij water.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2320399/Fors-minder-tekenbeten-en-dat-komt-door-de-droogte

Onderzoek

De Wageningen Universiteit doet samen met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) onderzoek naar teken. Tot en met juni kwamen via tekenradar.nl nog veel meldingen van beten binnen, maar de afgelopen weken kelderde het aantal. Volgens de onderzoekers ligt het nu twee derde lager ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Door de warmte en droogte kruipen de teken verder weg in de grond. Desondanks blijft de kans op een beet in de Gelderse bossen vrij groot, aldus de onderzoekers.

https://www.tekenradar.nl/nieuws/actueel-op-tekenradar-nl/kwart-minder-tekenbeten-gemeld-op-tekenradar-nl?state=online

In de eerste zeven maanden van 2017 zijn er via Tekenradar.nl ruim 4800 tekenbeten doorgegeven. Dit is 25 procent minder dan het gemiddelde in de jaren 2013 tot en met 2016. Vooral juli springt er uit met bijna de helft minder meldingen dan gemiddeld. We vermoeden dat door het zeer droge voorjaar minder teken actief waren en dat door de zeer natte juli mensen minder in contact kwamen met teken.

Er zijn de afgelopen drie weken veel minder tekenbeten gemeld dan normaal in deze periode, meldt het RIVM. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het aanhoudend droge weer. Het is bekend dat teken zich bij dit soort weer vaker verstoppen in het bovenste deel van de bodem, om uitdroging te voorkomen.

google zelf maar verder op droogte en teken...............:rolleyes:

• Like 2