• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domingo88

De oude stek...

Recommended Posts

Na en paar jaar er tussen uit te zijn geweest. Dit wegens privé redenen 😢wil ik weer beginnen. En ben naar een oude stek geweest. Het viel me op dat toen ik wat speur werk deed. Alles stond zo als ik het jaren terug heb achter gelaten🤗. Dus voor mij een goed teken om daar weer wat op te zetten. 

Ik ben begonnen alle onkruid weg te halen. En de bramen struik weer netjes rond om weg te knippen.  De “open” plekken in de rand opgevuld met takken. Om daar over de bramenstruik op terug te laten groeien. 

Ik heb hier al meerdere jaren gekweekt en altijd met goed resultaat. En we gaan dat dit jaar weer proberen🙂

Op deze stek wil ik dit jaar 26 planten neer Zetten.  Ik heb verschillende soorten. En wil kijken welke er het beste doen. Zo dat ik daar volgend jaar mee aam de slag kan. 

Ik kreeg laatst van me gabber wat oude fotos van toen der tijd. Dit jaar wil ik een soort van verslag bij houden. Ik weet ik ben niet de beste met schrijven en doen. Mijn excuses alvast!!!!

8559C711-CB66-4DED-A056-40514CD6DD47.jpeg

2B59EBBF-C009-4C50-B859-73F857C28892.jpeg

6A082859-A456-449C-8BAA-518915565B83.jpeg

CB6F1772-8831-457C-A406-D0D277BFE816.jpeg

165FDE5B-026F-45E8-8162-40579C2A1E8D.jpeg

11BB8512-3639-4E9D-AF59-3BFDE57AC55B.jpeg

E3AA2DB0-FD90-4164-9FD6-FDCD01742242.jpeg

0FC6A3CD-8B91-4BAD-A7BC-B512B78DB5C5.jpeg

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

thnx boswandeling!! ik ben van mening dat je je stek vroeg moet "vormen".

die bramen struiken groeien als een gek dus om een hoop werk te besparen beter vroeg beginnen.;)

ik heb een ouden verzamel bak gevonden in me kast. vroeger veel wietzaden geruild via de post. maar ook zelf veel gekruist. hier zitten nog een kleine 150 zaden in waar ik vroeger mee bezig was. ik weet dat zaden lang goed blijven en ga daarom proberen om hier mee aan de gang te gaan. ik heb nu 6 a 7 verschillende soorten liggen. maar op de zakjes slecht te lezen wat het precies is. maar de gene die ik kan lezen zijn:

kaas x ?

L.A.

heribei x herijuana

hollands hoop x ak-47

de andere 2 is niet meer te lezen. ik heb hier jaren terug fijn mee gewerkt dus hoop ook dit jaar er wat mooi's van te kunnen maken!!!

vandaag gaan we als de kindjes op school zijn een wateropslag maken. ik heb nog een oude regenton staan deze graaf ik in met de rand een kleine 20 cm boven de grond. ik heb dicht bij me stek een klein slootje maar bij heel warm weer wil deze nog wel is droog leggen. en moet dan 10 min verder lopen voor water.

dit jaar leg ik een slang neer met een kleine 12v pomp om dan t vat te kunnen vullen. En niet te hoeven rond lopen met kans om gezien te worden.

• Like 2

Succes met je spot dit jaar Domingo.

Veel schrijven moet je niet....gewoon regelmatig wat foto's erop zetten en beetje uitleg met wat je gedaan hebt is prima.

• Thanks 1

35 minutes ago, Tune said:

Succes met je spot dit jaar Domingo.

Veel schrijven moet je niet....gewoon regelmatig wat foto's erop zetten en beetje uitleg met wat je gedaan hebt is prima.

Bedankt jongens. Ja is een klein pompje op 12 v accu. Maar die heb ik hier standaard liggen voor me voerboot😉 ben fanatieke karper visser dus kom regelmatig leuke plekjes tegen.  Maar goed het is af wachten of die het wel doet op zo een afstand. Vroeger liepen we met gieters door de bossen en brandtnetels van bij 150 cm hoog In regenpakken. Maar staat raar als mensen je wel een keer tegen komen. Vandaar dit jaar voor de zekerheid een water opslag op de spot.  Ook wil ik een nieuwe doorgang door de bramenstruik maken die laag aan de grond zit. Zo dat je van buitenaf geen ingang ziet. Vroeger had ik er een tunneltje onder gemaakt. Maar deze is in de jaren in gestort en dicht ge groeit. 

Maar we gaan er weer wat moois van maken. Word vervolgd 🙂

• Like 2
  • Haha 1

Ik hoor het al.... we hebben te maken met een ECHTE strijder B)

ben heel benieuwd wat ik van jou nog allemaal ga zien dit jaar!

heribei x herijuana mooi man!

• Thanks 1
  • Haha 1

nogmaals welkom oude strijder! :D...ik had al een berichtje gezet in je wieiswie...bericht...

top man....hele mooie plek en ongelofelijk dat die al 12 jaar bijna onveranderd is.....ik herken sommige plekken nauwelijks terug na 4 jaar....::D

goede voorbereiding is altijd al het halve werk....

had je al gekalkt daar en of bemest?

succes!!

voske

• Thanks 1
  • Haha 1

Vandaag weer even op de stek geweest. Nog even de stek wat ruimer geknipt✂️.

Plus een extra ruimte voor me tent.

Die ik neer zet als het zo ver is. Ik knip namelijk ook daar. En overnacht dan in de tent. En waar die eerst stond staan straks weer 4 dames extra🙂  

Verder nog wat koeienmestkorrels er bij gegooid. Morgen weer even boodschappen halen bij de tuincentrum.😏 Op deze komen er nu 36 te staan.  

Verder een doorgang gemaakt naar t kleine slootje. Scheelt weer een hoop lopen en kloten🤗

Tevens samen met me ouwe gabber maar een nieuwe stek gegaan. Ook hier een plan van aanpak gemaakt voor het weekend   Met de bedoeling om er 50 min neer te zetten😂.  

Alle zaden liggen nu te ontkiemen. Dus nog even geduld. Dan laat ik Ze nog een klein maantje groeien voor ze op hun plek komen te staan. Foto’s volgen

• Like 2

Tja, wanneer is het genoeg zon? Op mijn stek vorig jaar was het zeker tegen het najaar echt kut gesteld met de hoeveelheid zon die de planten pakten. Alsnog meerdere 100-250 gram planten kunnen oogsten.

meer is beter maar als je een plekkie hebt die lekker veilig ligt, waarom niet dan?

• Like 2

3 hours ago, boswandeling said:

Tja, wanneer is het genoeg zon? Op mijn stek vorig jaar was het zeker tegen het najaar echt kut gesteld met de hoeveelheid zon die de planten pakten. Alsnog meerdere 100-250 gram planten kunnen oogsten.

meer is beter maar als je een plekkie hebt die lekker veilig ligt, waarom niet dan?

Als de ik naar de strek en de top opbouw in post 1 kijk en het is nu weer een paar jaar later dan zou ik hier nooit gaan kweken. Is gewoon tussen bomen van 30 meter die nu nog niet in het blad zitten.

Iedereen zijn feestje natuurlijk.

• Like 1

Jongens geen stres de ouwe fotos qua zon licht is niet te vergelijken met nu. Er is ruimte gemaakt en ook bomen en takken weg gehaald 😂 dit jaar genoeg licht.  Al moet ik zeggen dat de oude oogsten niet tegen vielen hoor!!!

• Like 3

Goed om te lezen dat je weer in het harnas kruipt ! Strijden maar !!
Zeer benieuwd.. ook weer andere soorten als anderen hier dus altijd interessant :) 
Na komend weekend weer een spotje erbij dus. Helemaal mooi.

Op naar een fantastisch jaar !

• Like 2
  • Thanks 1