• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr. Green

Casambi CBU-ASD licht besturingsmodule instellen

Recommended Posts

15 hours ago, Wietefras said:

Ehm? Je geliefde sponsor is degene die er met een gestrekt been in komt met zijn "dom gedoe om niets" opmerking! Hij is degene die jou zit "af te zeiken".

Wat probeer je daar nu mee te insinueren ? en dat "dom gedoe om niks" sloeg echter niet op mij mijn beste :lol:

15 hours ago, Wietefras said:

waarom je zou willen dimmen? Racker gaf altijd aan dat dimmen naar zijn ervaring alleen maar tot verlies van oogst leidde. Logisch, want je geeft uiteindelijk de planten twee keer een half uur lang minder licht per dag.

Nou misschien zit Racker er wel naast ?? Of zijn bevindingen van 1 kweker nu al meteen geklasseerd als zijnde bewijs? Zelf start ik dimmend voor 45 min op, dim 2x 30min en dim dan 45 min uit en ik kan niet zeggen dat ik hier minder door oogst, integendeel !

On ‎22‎-‎4‎-‎2019 at 19:43, Wietefras said:

Al mijn opmerkingen/aanvullingen heeft hij gewoon bevestigd.

Begrijpend lezen blijkt ook al een probleem ghehe??!!

On 23-4-2019 at 23:01, Test@ment said:

Wat probeer je daar nu mee te insinueren ? en dat "dom gedoe om niks" sloeg echter niet op mij mijn beste :lol:

Ah, dus je wil zeggen dat als je denkt dat ik afgezeken wordt dat het dan pirma is, maar als ik suggereer dat jou opmerking dom was dan is het hek van de dam? Dat is wel in en in triest zeg.

Nou misschien zit Racker er wel naast ?? Of zijn bevindingen van 1 kweker nu al meteen geklasseerd als zijnde bewijs?

Ja, Racker is iemand die gedegen tests uitvoerde. Dus niet een enkel plantje in een slecht uitgevoerd tentje met een spint geinfesteerde kweek en daar dan toch conclusies uit gaan trekken. Hij werkt(e) met een goed uitgerust hok met perfect klimaat, perfect geregelde voeding  en kon daar herhaalbaar steeds dezelfde kwaliteit aan planten in kweken.

Buiten dat is het ook klip en klaar dat als je planten minder licht geeft dat ze dan minder produceren.

Het enige potentiele voordeel van dimmen zou het idee zijn dat ze wellicht minder snel last zouden krijgen van toprot als je het licht langzaam uit laat gaan. Al is dat bij tests nooit echt naar voren gekomen, maar dan zou het verlies aan oogst door minder licht gecompenseerd worden door minder rot.

Zelf start ik dimmend voor 45 min op, dim 2x 30min en dim dan 45 min uit en ik kan niet zeggen dat ik hier minder door oogst, integendeel !

Tsja sorry, maar Ik heb jouw oogst gezien en die komt echt niet bij benadering in de buurt bij de kwaliteitsplanten die Racker keer op keer liet zien.

Ik zie ook niet hoe jij in staat zou moeten zijn om een verlies van 5% aan oogst door het dimmen te bemerken. Daar moet je veel constanter voor kunnen kweken en de boel veel beter onder controle hebben.

Begrijpend lezen blijkt ook al een probleem ghehe??!!

Ik heb inderdaad wel vaak het idee dat je het allemaal niet helemaal begrijpt.

Ik zei bijvoorbeeld dat:

- het aangegeven schema alleen werkt bij 0-10V dimmers en dat er voor 1-10V dimming driver een extern relais bij moet.

- led drivers ook een hoge inrush hebben.

- het "geen oplossing" is om een schakelklokje extra bovenop de casambi te zetten alleen maar om te zorgen dat die niet aan gaat bij stroomstoring

Graag gedaan hoor, dat ik dat soort fouten/aanvullingen allemaal even aan stip. 

Je geliefde sponsor heeft door alle het "dom gedoe om niets" inmiddels een heel verhaal opgehangen waar hij exact dat allemaal nog een keer uitlegd.

Hou er dus voortaan rekening mee, als je denkt dat ik iets verkeerds heb gezegd ,dan heb je het gewoon niet goed begrepen. Ik leg het je graag nog een keer uit als je dingen niet snapt hoor.