• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
shamrock

HFH soortjes & Heribei in de tuin (volle grond)

Recommended Posts

FOTO-UPDATE:

Deze zijn van mn eigen tuin, vanmorgen genomen. Zoals ik al dacht is het weer erg meegevallen. Juist gister een beetje regen, maar zaterdag hebben we geluk gehad en nu wordt droog weer voorspeld en oplopende temperaturen. Het was vannacht wel erg koud. De plantjes lijken er geen last van te hebben. 

Leb27s 

Nog steeds geen amberkleurige trichomen te zien. Ik kon het niet laten en heb zaterdag een klein topje getest (als edible). Viel helaas tegen, laag THC-percentage. Het is natuurlijk nog wat vroeg en het was een klein topje van de onderste takken, maar ik had er meer van verwacht. Mocht dit niet verbeteren in de komende week (-en?) dan zal ik deze gebruiken als opvulling bij shopwiet. 

large.IMG_20190909_094312.jpg.5391e2c754

Toppen zien er wel smakelijk uit. Geurt ook prima. Hopelijk wordt ze nog iets sterker...

large.IMG_20190909_094329.jpg.6c514b235c

Grote Heribei. Prachtige plant, maar wel met een paar probleempjes...

large.IMG_20190909_094348.jpg.be6cfa9d45

Dit is zo'n top: de bladeren lijken wat uitgedroogd, ze krullen een beetje en zijn verkleurd, geel en rood-achtig.

Iemand een idee? Ik heb ze nu 2 x voeding gegeven maar dit lijkt niet te helpen...

large.IMG_20190909_094410.jpg.2fec170e9b

Er is nog zo'n cola die er last van heeft. De rest vd plant eigenlijk niet, kijk maar naar die achterste top, daar lijkt niets mee aan de hand. 

large.IMG_20190909_094419.jpg.7d3485ad26

Achterste Heribei. Ik heb geprobeerd de plant er zoveel mogelijk op te krijgen. Ze is niet enorm hoog, maar wel heel breed zoals je kunt zien. Toppen worden dikker en dikker! Nog een weekje of vier te gaan voor deze!

large.IMG_20190909_094502.jpg.8945685b2f

• Like 1

De grote Heribei is trouwens echt wel een monster geworden. Ze staat daar tegen andere planten aan en voor haar staat een Sieracer, dus ik krijg haar niet goed op de foto. Met iets meer ruimte was ze natuurlijk nog groter geworden, maar ook nu is ze een echte kiloknaller!

• Like 1

18 hours ago, Tune said:

mooie planten man. Welke probleempjes heb je?

Tnx!

Eh de dorre, verkleurde bladeren in een paar toppen. Zien er gewoon niet zo gezond uit.

ANDERE TUIN:

De WildSuper07 x Danish Gold gaat lekker. Mooi paars is niet lelijk. Ik heb ze allang niet meer in het echt gezien dus ik weet niet zeker of ze wel echt zo paars is. Wellicht gaat ze eind van de week om.  Als je goed kijkt ie je onderaan nog een plantje staan...

large.IMG-20190910-WA0002.jpg.f1347a5334

Dat is de Danish Gold. Deze is eigenlijk klaar maar ze moet het nog ff volhouden. Hieronder staan twee closejes van de Danish Gold.

large.IMG-20190910-WA0001.jpg.82db461b84

Genetisch zijn ze nagenoeg gelijk aan de WildSupers, als ik het goed heb begrepen. Ben toch echt benieuwd naar het resultaat van deze genetica van Esben. Weet ik of het de moeite is om mee door ta gaan volgend jaar. Vroeg zijn ze in elk geval zeker.  

large.IMG-20190910-WA0000.jpg.12aa045ded

EXTRA FOTO:

Topje Heribei uit 2017.

Blijft topwiet kwa buitensoortjes. De wiet voelt hard en sponzig. Hij ruikt en smaakt vrij neutraal, maar is zacht op de keel en geeft een volle, Indica-achtige high. Ik weet het niet zeker (heb geen testen gedaan) maar ik heb het sterke vermoeden dat er een meer dan gemiddelde hoeveelheid CBD in zit. Paranoia is volledig afwezig en wat uiteindelijk overheerst is een relaxed, loom gevoel over je lichaam. 

large.IMG_20190909_152958.jpg.63f409f41c

• Like 3

Lekker bezig jij, ben wel benieuwd naar wat close-ups van de wildsuper binnenkort. 

Wat je zegt over Heribei kan wel kloppen volgens mij, op het nl forum heb ik nog wel eens een bericht gezien van de maker die had de buds laten testen. Stond een mooie foto bij van de testresultaten en de conclusie was toen dat het een mooi medicinaal wietje is.

ps: moet zeggen dat die topjes van jou er wel erg bruin uit zien, niet gek dat de smaak ver te vinden is 

• Like 1

Kan je anders eens een foto nemen in close up van die toppen die niet goed gaan?

• Like 1

On 12-9-2019 at 12:52, Tune said:

Kan je anders eens een foto nemen in close up van die toppen die niet goed gaan?

Het staat hierboven vrij duidelijk op de foto...Althans veel beter krijg ik het er niet op. Het lijkt trouwens wel wat beter te gaan, het is IEG niet erger geworden. Het zou dus voeding kunnen zijn maar ik denk nu dat ze wat veel water had gehad, juist door die voeding heb ik ze meer gegeven dan normaal. 

Slecht nieuws uit de andere tuin:

DeWildSuper heeft toprot. Was maar een beetje, de eigenaar heeft het weggeknipt. 

large.IMG-20190912-WA0001.jpg.eaec4943ed

Geknipte top, deze hangt nu te drogen. Ik denk dat deze plant zondag omgaat, ze heeft er dan minstens 8 maar eerder 9 weken opzitten. 

Ik heb ze nog niet in het echt gezien, maar het lijkt me een vrij open structuur. Meer Denen hebben dat, ik denk om rot tegen te gaan. Hopelijk word ik er wel high van...

large.IMG-20190913-WA0001.jpg.d4128804e0

FOTO UPDATE:

Van de andere tuin. 

De vriendin van me waar de andere planten staan wilde ervan af. Nouja, ze zijn ook echt wel klaar, ze hebben eerder 9 dan 8 weken gehad. Voor mezelf (de Leb) heb ik meer zoiets van zolang het niet regent, laat ik ze gewoon staan. Kun je ook te lang wachten met oogsten? 

Anyway., hier is de mini Danish Gold (Danish Passion x Guerilla Gold)

large.IMG_20190915_110313.jpg.c96affdff2

En hier de WildeSuper07 (als ik het goed heb ook Guerilla Gold x Danish Passion maar een andere pheno en die nog een gekruist met Danish Gold. Het is een beduidend andere soort, met schitterend paars verkleurde toppen. 

large.IMG_20190915_110515.jpg.538e6e399f

Hier is zo'n top, de scherpte vd foto ligt helaas wat te laag. Maar je ziet dat ook de bladeren paars verkleuren. 

large.IMG_20190915_110340.jpg.9828dba9f6

WildSuper is een kleine plant. Toch denk ik dat hij groter had kunnen zijn dan nu (160cm), als ik ze wat eerder had kunnen planten. Ook is er niks kwa voeding bijgekomen, alleen wat er in de bak lag en wat koemest. 

large.IMG_20190915_110543.jpg.f73f5344b1

Voor zo'n plantje ben ik erg onder de indruk van zijn wortels. 

large.IMG_20190915_111342.jpg.c3ab383220

Dit is de Danish Gold op de kop. Nouja je snapt hem wel. 

large.IMG_20190915_111605.jpg.2692771fba

Deze stinkt het meest van allemaal. Mijn Leb ruikt nauwelijks nog, alleen onder in de groene toppen nog een beetje. De Wild heeft een lekkere zoete, weeïge geur, maar de Danish God heeft ook nog een vleugje rottend fruit erbij.

large.IMG_20190915_111621.jpg.07cd460d7a

Even later...

large.IMG_20190915_114318.jpg.5b9728ea7b

En hier is de hele buit met bovenaan de Danish Gold. De rest is dus WildSuper07 ik denk anderhalve pot zometeen gedroogd.  

large.IMG_20190915_124043.jpg.e113a16068

Al met al een mooi plantje al zeg ik het zelf. Knippen was makkelijk. Open budstructuur vergeleken met Heribei. Ik denk dat deze tuin wat minder wind krijg dan de mijne, waardoor je al snel eerder rot krijgt. 15 september is toch een prima oogsttijd lijkt me!

large.IMG_20190915_124051.jpg.6feb374fea

En zo hangen ze er nu bij, met helemaal links de Danish Gold. 

large.IMG_20190915_124546.jpg.afaa814dd4

• Like 2

1 hour ago, Mr. Green said:

Alles kun je te lang laten 😂😂

In dat geval moet ik mis niet al te lang meer wachten. De plant zelf ziet er steeds slechter uit, ze is af aan het sterven. 

Ik kon het niet laten. Aangezien de Leb27 net zolang in bloei stond als de Wild, heb ik ze omgehakt. 

Dit is de laatste foto van haar in vol ornaat. 

large.IMG_20190916_182708.jpg.fcacacae2f

Deze heeft dus wel nog zondag en maandag in het zonnetje gestaan (hoewel het net begon te miezeren, nog een goede reden om haar maar neer te halen). 

Ziehier het resultaat. De hele voorste rij is Leb. Deze valt kwa potentie wat tegen. Ik moet het nog roken dan weet ik het pas zeker,  maar als edible was de Wild beduidend sterker dan deze Leb27s

large.IMG_20190916_211130.jpg.8626c01da3

Het was trouwens een hel om deze te knippen. Zo makkelijk als de WildSuper ging, dit was echt werken. Jeez wat een bladeren had dat kreng. Wel een grote opbrengst, dit belooft wat voor de Heribei's die nog een paar weken moeten. 

• Like 1

keurig gedaan.:drool-smiley:....en een mooie spreiding van oogsten...

2 mooie buiten soortjes die netjes 15 september afbloeien:wub:...tja blad wel bij de lebaneese.....maar ook een grotere opbrenger.....net wat je zegt.....ik ben wel fan van leb...

alles wat na 30 september klaar is...verdiend eigenlijk niet de naam ""buiten neder wiet "".......

op naar de volgende......:D...heribei.......hou die goed in de gaten....kheb eens 5 prachtige monsters planten gezien bij een vriend....en 3 dagen later waren.totaal verrot.......dat was wel zijn 1e kweek...en helaas een harde les...

ehh...je had ook Danish gold toch? wanneer was die klaar bij je?

• Like 2

10 minutes ago, DeVos said:

ehh...je had ook Danish gold toch? wanneer was die klaar bij je?

Eh die hangt al (linksachter). Was een mini-plantje geworden nadat ik te lang gewacht heb met poten. 

• Thanks 1

Na een paar daagjes drogen (waarschijnlijk is de temp in de kelder iets te hoog) heb ik al kunnen testen. Eerst de Danish Gold:

large.IMG_20190918_143319.jpg.c37e323c3a

Heeft die aparte geur van rottend fruit, zowel ongerookt als gerookt. Echt aan andere geur en smaak dan je gewend bent. Ik werd er lekker high van, niet zozeer loom maar het formuleren van zinnen ging moeilijk, terwijl ik me wel heel creatief voelde (en ook kon werken). De high begon heel euforisch en haze-ig maar werd al snel helder en bleef redelijk lang hangen.

Dan de WildSuper07.

Deze ziet er toch lekker uit of niet? Van het paarse is niet veel over. Ik moet zeggen dat ze veel op elkaar lijken (zoals verwacht) maar de Wild heeft toch net een meer haze-achtig smaakje. Het effect moet ik even afwachten (:stoned-smiley:) maar ik verwacht eigenlijk hetzelfde als de Danish Gold. Al met al denk ik primas soortjes om buiten te kweken, lekker op tijd klaar en toch een behoorlijke kwaliteit Als je deze met een paar jongens rookt wordt het echt wel lachen. De kwantiteit mag dan wel weer wat groter zijn, maar dat komt ook door botte pech (de Wilds in mijn tuin bleken mannetjes en in de andere tuin heb ik ze door omstandigheden te laat kunnen poten).

large.IMG_20190919_091003.jpg.5a50fa376b

• Like 1

Foto van de achterste Heribei. 

Hier zie je eigenlijk hetzelfde als bij de andere plant: de grote cola vooraan heeft een lichtere kleur groen dan de andere. Het lijkt me toch een of ander tekort...Ik heb deze en ook de andere inmiddels een aantal keren bij gevoed. Het lijkt dat het in elk geval niet erger is geworden. Ik wil ze tot oktober laten staan, deze heeft al dikkere toppen dan de andere Heribei dus ze lijkt iets voor te lopen. 

large.IMG_20190919_132635.jpg.5528150aad

• Like 1

je doet het goed hoor....heribei staat erom bekend dat ze wel wat lusten....dus je heb ze lekker aan de praat gehouden...met voeding...licht groen is geen geel....:D

hou ze goed  in de gaten....bij een kennis waren een keer 3 van deze planten ( waren echt groot...)  verrot in 3 dagen.......tijd.....

mja...jij zit er goed boven op volgens mij......op naar die ""indian summer"".....( = ouwe wijven zomer ):D

gr

voske

• Like 2

Nou heb de Leb getest (was wel nog wat nat maar ok). Viel id tegen. Weinig THC je wordt er wel vrolijk van maar high zou ik het niet willen noemen en lang duurt het ook niet.

Op zich een mooi plantje: behoorlijke opbrengst en op tijd klaar, maar weinig geur en smaak en niet sterk genoeg. Mis wat om olie van te maken. 

Boven heb ik de achterste Heribei laten zien, maar die vooraan begint ook aardig wat snowy mountains te produceren!

large.IMG_20190919_164811.jpg.18f6e5962a

De planten uit de andere tuin zijn al droog (zou ze liever langer laten drogen maar de wiet is echt al kurkdroog). Toch een aardige opbrengst voor zo'n klein plantje. Het jampotje is 3kwart gevuld met de mini Danish Gold. Die is eigenlijk een AF-je geworden.

large.IMG_20190920_113142.jpg.ec636d7222

• Like 1
  • Thanks 1

Vandaag heb ik ze beiden gerookt (luie zaterdag:sun:) en ik moet zeggen dat de Wild een meer racy effect heeft. Het is duidelijk de meer sativa van de 2 soorten. De Danish Gold heeft toch wel wat hoor, met het aparte smaakje en lekkere 50/50 buzz.

Wat de Heribeis betreft hoop ik maar dat ze het nog een weekje volhouden, maar eerlijk gezegd mag ik echt niet klagen over het weer. Ze hebben echt topweer gehad en nauwelijks regen. Net wat koude nachten maar daar kunnen ze prima tegen!

• Like 2

On 21-9-2019 at 15:10, shamrock said:

Wat de Heribeis betreft hoop ik maar dat ze het nog een weekje volhouden, maar eerlijk gezegd mag ik echt niet klagen over het weer. Ze hebben echt topweer gehad en nauwelijks regen. Net wat koude nachten maar daar kunnen ze prima tegen!

ik hoop met je mee....je ziet wat er aan regen aan de 14 dagen pluim zit:blink:....maar je zit er boven op.....:D

tzal me niks verbazen als die licht groene de betere ombrenger wordt....

enjoy!!

• Like 1

12 hours ago, DeVos said:

ik hoop met je mee....je ziet wat er aan regen aan de 14 dagen pluim zit:blink:....maar je zit er boven op.....:D

tzal me niks verbazen als die licht groene de betere ombrenger wordt....

enjoy!!

Ja dr komen een paar regendagen aan. Eigenlijk wil ik ze in de grond houden tot begin oktober. Maar ik zal ze goed in de gaten houden. Die achterste ziet er vrij ver uit, elke dag extra is meegenomen. Maar de temperaturen blijven vrij hoog, volgens mij is het juist de combi regen en kou die voor rot zorgt. We gaan het zien.

Hoe het ook zij, voorlopig zit ik nog goed. Sterker nog: die achterste ziet eruit alsof die klaar is, zodra ik ook wat iets van rot bespeur gaat ie neer. dan kan ik met de andere wat meer risico nemen, heb ik tenminste al wat heibei binnen (en ik denk echt veel p plant).

Topje van de Leb27s:

large.IMG_20190922_111130.jpg.7e2cb5d66e

Ziet er goed uit, maar schijn bedriegt. Er zit ws wel wat CBD in maar de vraag is hoeveel en THC zit er sowieso niet veel in. Nogmaals, ik zal hier olie v maken. Ik ga niet verder met deze soort kweken, er zijn (veel) betere alternatieven. 

• Like 1