• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wittewieven

Eigen buitensoortje in bos op dak.

Recommended Posts

Hallo allemaal...Dit jaar maar eens voor het eerst een verslag maken van een langjarig projectje van me; Het maken van mijn enige echte eigen buitensoortje!

Altijd wel binnen gekweekt z'on jaartje of twintig maar voor mijn eigen rokertje gaf ik toch wel vaak de voorkeur aan een lekker "natuurlijk" eigen gekweekt buitenwietje. En na vele soortjes geprobeerd te hebben had ik toch ook wel zwaar de voorkeur voor Durban Poison! Wat een heerlijke actieve happy high!! Van binnewietjes kon ik nog wel eens para worden of dat het gewoon "teveel van t goede" was maar van Durban wordt ik altijd blij haha

Om het beste van twee werelden te combineren ben ik mijn binnewietjes gaan mixen/kruizen met mijn favoriete Durban en na vele jaren van teleurstellingen en matige resultaten begint het sinds een paar jaar gelukkig toch ergens op te lijken vind ik zelf☺️

De eerste jaren na de F1 zat er zoveel verscheidenheid tussen de zusterplanten dat er maar een paar mooie tussen zaten ..maaaarr ik heb gelukkig doorgezet en na jaren selectie, terugkruizen en intelen is er nu redelijke uniformiteit en zijn het mooie krachtige planten geworden met lekkere geur smaak en high.

De soorten die er inzitten zijn voornamelijk; PowerPlant Jack Herer en Amnesia. Dit waren toen rond 2004/2005 en paar jaren erna hier in Twente de populairste commerciële binnensoorten uit stek en natuurlijk de crème de la crème van de cannabis genenpool omdat er heel wat vooraf is gegaan aan het creëren van deze commerciële soorten. Omdat dit naar mijn mening toch wel de beste "Clone only" soorten van Nederland zijn/waren heb ik mijn creatie heel bescheiden SuperDutch genoemd🙈

Heb ze al sinds begin maart op dak staan en van de eerste twintig heb ik een top stek gesneden om deze te seksen onder 12/12 zodat ik de mannen zo snel mogelijk kan weg doen en ik ze weer kan vervangen voor nieuwe;

IMG_20190503_154928.jpg

IMG_20190503_145800.jpg

IMG_20190503_153910.jpg

IMG_20190503_154459.jpg

IMG_20190503_154515.jpg

IMG_20190501_140029.jpg

• Like 4
  • Thanks 2

Je bent goed bezig man! Vasthoudend en doortastend . Daar hou ik van !!

Weten wat je wilt, en ook al kost het jaren, doorgaan tot JOU doel bereikt is. Schijt aan de rest.. 

PP, jack herrer en Amnees zijn niet de vroegsten dus dit heeft behoorlijk wat in handen om goed/ naar jou smaak  te krijgen.

Zelf niet zo weg van D.P maar ja.. als je er wat mee kruist en vervolgens stabiel weet te maken gaan er nieuwe deuren open.
Ik kijk graag even mee :) 

Succes dit seizoen ! ;) Mvg

• Like 1

waww..zeker goed bezig...:D

waar heb je al die jaren op geselecteerd?...

aan de genen te zien....en het feit dat je al zo vroeg kon beginnen.....zal de afbloei tijd wel wat later zijn.....ik schat eind oktober?

of ga je verduisteren?

succes !

voske

Bedankt! Altijd puur op vroeg bloeien geselecteerd...de eerste paar jaren heb ik alles random door elkaar heen gemixt en had toen gelukkig beschikking over een eigen braak stuk land en heb toen twee jaar daar over de honderd planten (ong. 160 en 115 stuks) daar kunnen kweken waardoor ik toen mooi kon selecteren en enkel het vroegst vrouwtje en mannetje heb gebruikt dat was 2008 en 2009 daarna verhuisd en de jaren daarop had ik telkens tussen 30/40 planten en heb elk jaar telkens enkel de vroegste man en vrouw ingeteeld. Alleen in 2012 heb ik nog 1 keer terug gekruist met mijn vroege Durban. In het begin was ze inderdaad pas in november klaar maar nu redelijk wat eind september en de rest in de eerste twee weken in oktober zon beetje

Heb er nu 5 bij een maat op balkon en 5 in de volle grond bij een maat middenin de stad en breng er morgen 3 naar nog een maat in de stad en 5 naar een vriend die ook achteraf woont...zal daar ook foto's van maken en bij houden in dit verslag.

Heb ook nog wat andere soorten staan om een beetje mee te vergelijken, foto's volgen

LBH Eirdbei

LBH Huckleberry Kush

Dutch Passion Bubba Kush

Outdoorking Essix

Outdoorking Erdbeer

Outdoorking Mighty Mountain

Dr krippling The Incredible bulk

Wietzaadjes.nl Gorilla Glue

De voorgroeiplanten net "ge-topdressed" met oergesteentemeel, bio supermix, organische koemestkorrel, organische kippemestkorrel en bitterzout..

IMG_20190509_143933.jpg

Ze hadden vanmiddag alleen niet die blauwe slakken korrels bij de action en heb deze maar meegenomen maar ik twijfel of het wat is?? Iemand ervaring mee?? Niet giftig enzo...

IMG_20190509_161948.jpg

IMG_20190509_161923.jpg

Ja breng die maar terug ;) hahaha
Die blauwe korrels verkopen ze niet in NL.. moet je uit Belgenland bestellen :) 

Die je nu hebt doen 0,0.

• Haha 1