• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr. Green

1x Outlaw - Amnesia + 1x Bubblegum in Scrog + 2x Quick One

Recommended Posts

@Mr. Green heb jij helemaal geen last dat je scrognet niet krom buigt door de planten?

Bij mij is dat zeer duidelijk te zien.

Heeft dat te maken dat jij sterk draad gebruikt en/of strakker het net hebt?

Want dan kan ik bepalen hoe ik het de volgende keer goed kan doen.

@Domination ik gebruik een rek dat is een stuk steviger als een net, in de kas heb ik daarbij nog een steunnet gemaakt en zeer strak gespannen. dus nee ik heb daar geen last van.😁😁

3 hours ago, Mr. Green said:

@Domination ik gebruik een rek dat is een stuk steviger als een net, in de kas heb ik daarbij nog een steunnet gemaakt en zeer strak gespannen. dus nee ik heb daar geen last van.😁😁

Dat is iets voor mij om naar te kijken met de volgende kweek als ik ook ga scroggen.

In eerste instantie zat ik te denken het net nog strakker te spannen, maar omdat het net makkelijk te buigen is, is de kans groot dat het opnieuw gebeurt.

Zal hierover nog eens prakkiseren wat werkt voor in de kweektent.

Iemand tips?

@Mr. Green gebruik je dat rek ook voor in de kweektent?

Zo ja, hoe bevestig je dat?

Ik heb nu een los net gekocht, met plastic aantrek riemen vast gebonden aan de horizontale buizen.

Net als jou wil ik ook een mooi rek.

Het kweekoppervlak blijft toch hetzelfde namelijk 120 x 120 cm.

@Domination in de kas heb ik een vaste opstelling, waarvan indien nodig ik wel het rek kan verwijderen, in de tent heb ik 4 aparte rekjes gemaakt (zie mijn topic 2de ronde Outlaw-Amnesia) dit zodat ik mijn planten ter alle tijden uit de tent kan halen voor onderhoud enz.

Dit is bij jou niet mogelijk omdat alle potten gekoppeld zijn toch? 

In jou geval is denk een rek vast gemaakt in de hoeken of aan een kabels of zo iets zodat je het kunt laten zakken zodra dat nodig is een betere oplossing.😁

5 hours ago, Mr. Green said:

@Domination in de kas heb ik een vaste opstelling, waarvan indien nodig ik wel het rek kan verwijderen, in de tent heb ik 4 aparte rekjes gemaakt (zie mijn topic 2de ronde Outlaw-Amnesia) dit zodat ik mijn planten ter alle tijden uit de tent kan halen voor onderhoud enz.

Dit is bij jou niet mogelijk omdat alle potten gekoppeld zijn toch? 

In jou geval is denk een rek vast gemaakt in de hoeken of aan een kabels of zo iets zodat je het kunt laten zakken zodra dat nodig is een betere oplossing.😁

Klopt bij mij zijn de potten verbonden en kan er geen plant uithalen, maar dat wil je ook helemaal niet als je op Hydro kweekt.

Ik had het gevraagd aan de verkoper van het net, en die zei ook dat het in de hoeken stevig moet worden vastgebonden, en ook dat ik het net een stuk strakker moet aanspannen.

Hij verkoopt ook een ondersteuning hiervoor.

Echter heb ik 4 horizontale buizen waaraan ik het vastbindt, zodat de kweektent niet te veel naar binnen toe trekt met de softbox.

De volgende ronde dus de boel flink strak aantrekken, en zal nog eens goed nadenken over de hoeken, of ik toch een ondersteuning koop.

Mede Growers,  Week 24,  Bloeiweek 4,  Datum 11 - 10 - 2019

Afgelopen week regelmatig s'nachts de kachel aan gehad, heb hem afgesteld op 10 graden maar

in de kas werd het toch tussen de 12 en 15 graden en dat vind ik warm zat, moet ze ook weer niet

te veel verwennen 😁😁 en het scheelt brandstof ook niet onbelangrijk. 👍

Ze gaan in principe wel lekker, de bloeihaartjes beginnen te verkleuren beetje vroeg lijkt mij want

ze moeten nog minstens 4 weken (Bubblegum) en 6 weken (Outlaw - Amnesia) maar het kan ook

komen door de ventilator die er 24 uur per dag lekker op staat te blazen.

De Cijfertjes,

Temperatuur :  overdag tussen de 17 en 25 graden, s'nachts tussen de 10 en 15 graden (met kachel).

LV                   :  tussen de 52% (Laagst), en 100% (stand H, Hoogst).

pH                  :  6.5

EC                  :  1.4

watergift       :  2 liter om de dag met een beetje (0.5 ml per liter)  Cal-Mag.

Geef ze nog bloeivoeding ze hebben het nu 10 dagen gehad, heb nog voor een paar dagen dus ik maak

het het maar op, zonde om weg te gooien 😁.

Drinken doen ze met dit weer niet zo veel, maar ze staan er tevreden bij, dus lekker om de dag water geven.

als ze meer willen dan zie of meet ik dat gauw genoeg, word elke dag gemeten dus...😁👍

De foto's,

2127661448_188Kasteelt1110.thumb.jpg.40f51b992690aeda31728b6cc4b657df.jpg

Wat een verschil tussen de Sativa en de Indica,   Datum 11 - 10

1543729024_187Kasteelt1110.thumb.jpg.51adcbdce01d7a16fb6c29f532529eb3.jpg

Indica dominant, Bubblegum,  Datum 11 - 10

1005956849_186Kasteelt1110.thumb.jpg.e57d77e5ec49c4473feb78beed43aa83.jpg

Sativa (80%) Outlaw - Amnesia,  Datum 11 - 10

1117903190_185Kasteelt1110.thumb.jpg.6d8ff3aa737fb736151d392621414754.jpg

O.A.  Datum 11 - 10

1587299233_184Kasteelt1110.thumb.jpg.15f51c633243cec25cc9b9f07ca454fb.jpg

O.A.  Datum 11 - 10

1723826591_180Kasteelt1110.thumb.jpg.16cec53e1c8bebdf6c7b2a544dcf878f.jpg

Bubblegum met op de achtergrond de O.A.,   Datum 11 - 10

1483541380_181Kasteelt1110.thumb.jpg.2adcfb81c4d2ffddd5bf677711beac8c.jpg

Bubblegum,   Datum 11 - 10

619127816_182Kasteelt1110.thumb.jpg.4cddd321325fdd8306f4fab4ea564ee5.jpg

Haartjes beginnen een beetje te verkleuren,  Datum 11 - 10

2036670471_183Kasteelt1110.jpg.e121dc47ec39fb1981d1a4484956cdc1.jpg

Datum 11 - 10

1037900356_179Kasteelt1110.thumb.jpg.6a8c3294efcdbebf5f3804a44f895a21.jpg

En een totaal plaatje,  Datum 11 - 10

Weer een weekje verder, nog een week of 4 te gaan voor de ene, en een week of 6 voor de andere 

en dat is nog best een lange tijd, hoop dat ik het tot een goed einde kan brengen, de LV vind ik best

hoog en ik krijg het niet echt omlaag, als de zon schijnt zakt hij naar een mooie LV maar anders is

het toch hoog.

Heb geen ontvochtiger en om er één aan te schaffen is best duur, volgend jaar ga ik sowieso 

verduisteren en heb ik hem na aller waarschijnlijkheid toch ook niet meer nodig dus ik vind het nu

de investering niet waard, maar zeg nooit, nooit 😁

Dit was het weer Mede Growers, volgende week een nieuwe update, tot dan 👍

1397667332_GroetImageMrGreen.png.d93495669c4d008f101a965d9f63ad8a.png

• Like 1

De planten zien er gezond uit.

Een heel duidelijk verschil in hoogte tussen beide soorten.

Ruik je nu ook 2 geuren door elkaar heen?

Heb jij last van vergaande bladeren die je weghaalt?

In mijn vorige kweek heb ik er minstens 200 weggegooid haha.

Ideaal dat jij een kas hebt, dan kost het je kwa stroom niets, totdat je begint met de kachel.

Dat zijn vaak flinke stroomvreters.

Ik weet zo geen goed alternatief, maar als je aan het einde van de streep kijkt hoeveel je het gekost heeft, is dat vast een stuk minder dan wat ik per kweek kwijt bent aan stroomverbruik.

Je bent goed bezig, hoop voor je dat de rest goed verloopt!

@Domination ik ruik 1 geur, of dat er twee door elkaar zijn weet ik niet 😂😂😂😂

Ja, dood of vergaande bladeren ruim ik op, zit niet te wachten op ongein in mijn kas. 😁

Ik gebruik nog steeds weinig stroom want het is een olie kacheltje 😁😁😁 het enige wat stroom gebruikt zijn de ventilators en die draaien 24/7. 😁👍

En dat hoop ik ook dat het goed afloopt 👍

@Domination nog even over de kas, heb zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt de wanden bekleed met zwart wit plastic, op het dak heb ik gehamerd glas dus daar kan je moeilijker door zien wat erin staat mocht je van bovenaf erin kunnen kijken.

@Mr. Green haha ja dat zou heel goed kunnen dat je beide geuren door elkaar ruikt.

Dode/vergaande bladeren zijn dus heel normaal tijdens een kweek.

Ik heb mijn ventilators ook 24/7 aanstaan.

Ik zwenk er niet meer mee, je kunt ze gewoon 1 kant op laten blazen, althans in een kweektent, omdat het weerkaatst.

1 hour ago, Mr. Green said:

@Domination nog even over de kas, heb zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt de wanden bekleed met zwart wit plastic, op het dak heb ik gehamerd glas dus daar kan je moeilijker door zien wat erin staat mocht je van bovenaf erin kunnen kijken.

Dat is ideaal ja.

Mijn jeuken gaan jeuken om dat te realiseren haha.

Een leuk project voor volgend jaar.

In welke maand begin je dan met kweken voor in de kas?

Kan ik rekening houden wanneer die er moet staan.

1 hour ago, Mr. Green said:

Ik heb de foto gevonden.

Leuk gebouwd.

@Mr. Green maar hoe zorg je ervoor dat het buiten de kweekkas niet te ruiken is?

Het maskeren van de cannabis lucht.

Ben erg benieuwd.

@Domination de geur markeren wordt lastig, Maar door de juiste soorten te kiezen bijvoorbeeld sativa soorten want die ruiken al minder als Indica's win je al wat en ook de plek van je kas zorgvuldig uitzoeken.

Daarnaast kun je bijvoorbeeld lavendel en ander sterk ruikende bloemen en planten er omheen zetten.👍

En de prijs van de kas hangt natuurlijk ook af van de maat van de kas, de kas van mij is +/- 3 x 3.5 meter.😁

• Like 1

3 hours ago, Mr. Green said:

Dat gehamerd glas bedoelde ik.

Wist niet dat dit zo heet.

Weer wat geleerd ;)

• Like 1