• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Bierland

Huismerk pineappel Chunk 265watt COB led

Recommended Posts

Ja het is weer zover. 

Ik wou weer eens een oude bekende proeven die me in het verleden nooit heeft teleurgesteld in zowel smaak, geur en volume! 

Setup :

60x60x140 

5x pineappel Chunk huismerk,  op aarde in 25x25 pot. 

4x 2700k cob Led & x full spectrum cob (in het midden) wat goed is voor 265watt verbruik. 

Canna groei en bloei

Atami bloombastic & silica boost

2x Buisfan voor in en afvoer van lucht 

Ventilator voor beweging. 

Het was een rommelige start zoals gewoonlijk, tent deed niet wat ik wou nadat ik hem weer had opgezet. 

Ook twijfel ik sterk of ik ze alle 5 moet behouden. Wat zouden jullie doen in mijn geval? 

Dit is me opstelling, en hier staan ze net in hun laatste pot.

DSC_1930.thumb.JPG.b06f877f437ec408ac327494610d7a9d.JPG

Hierbij zijn ze 2weken oud. 

DSC_2000.thumb.JPG.e4941abbfbb77366dfd9c121cedcd4ba.JPG

En op 3weken heb ik ze getopt/gefimmed. Links is gefimmed, gaan we eens kijken of dat nog een verschil maakt. 

DSC_2012.thumb.JPG.24808a31c194321abcf8092da766a391.JPG

• Like 1

Een rondje ananas....lijkt me lekker. 

Ik kijk graag mee.

Microkweek hou ik wel van. Ik volg je, succes.

Hoezo 2700K cobs? Welk armatuur is dat, of zelf geknutseld?

• Like 1

On 30-5-2019 at 19:48, Romsel said:

Microkweek hou ik wel van. Ik volg je, succes.

Hoezo 2700K cobs? Welk armatuur is dat, of zelf geknutseld?

@RomselMicrokweek is altijd leuk, en beperkte ruimte maakt het ook noodzakelijk. 

Het is een zelfbouw lamp, ik kon de 2700k niet kiezen maar wat ik heb begrepen was dit een goede voor bloei en beetje groei. Vandaar dat ik de full spectrum er ook bij wou. 

We zijn alweer in week 4 beland. De dames hebben zich goed herpakt na het toppen/fimmen. De tent is goed vol al, en heb ze zelfs gekort op voeding want ze gaven niks aan. 

DSC_2059.thumb.JPG.8d6aa125f9f273124a7d60b516170868.JPG

1 die ik heb getopt gaat zelf 3hoofdtoppen aanmaken, of ik dat zo laat weet ik nog niet aangezien de 3de heel erg achterloopt. 

DSC_2055.thumb.JPG.b4102549f27d180cc081557250b7713e.JPG

DSC_2054.thumb.JPG.e774f45ecf9316fbde908d4b01bc7210.JPG

De fimmers zijn tot me verbazing echt goed gegaan en tonen 4-6 beginnende  toppen per plant nu. 

DSC_2053.thumb.JPG.5398b77837fe4f75bf802d9ed08c7087.JPG

Ik twijfel nogsteeds om er 1 te verhuizen naar de tuin. 

Ik ga deze keer voor het eerst een screen gebruiken, daar ga ik vdw mee klote. 

En zoals altijd ben ik de ph ec cowboy en doe ik daar helemaal niks mee. 

DSC_2056.JPG

DSC_2051.JPG

• Like 1

On 28-5-2019 at 10:53, Tune said:

Een rondje ananas....lijkt me lekker. 

Ik kijk graag mee.

@Tune. Dit is 1 van me favoriete rokertjes :)

• Like 1

Ziet er netjes uit Bierland, tja ik denk dat 4 planten in deze opzet voldoende is om je

tentje bomvol te krijgen, en je licht kan ook wat dieper in je planten komen/stralen

wat me ook niet onbelangrijk lijkt, ja keuzes we hebben er allemaal mee te maken.:koffiekrant:

On 3-6-2019 at 10:12, Romsel said:

@Bierland hoe is het met de temperatuur in je tent? 265w is behoorlijk veel voor 60*60*140

@Romsel. De dag temperatuur is drama, zo 31-34graden. De nacht ligt zo rond de 24-26graden. In ieder geval warmer als vorige keer haha

Ik had eindelijk de temperatuur onder controle, 24graden tot 30graden.

En jawel hoor, het noodlot sloeg toe want het liep allemaal te goed. 

M'n full spectrum lamp is overleden :( gelukkig en wonderbaarlijk doen me overige lampen het nog wel. DSC_2091.thumb.JPG.02e1ec3558c833b63a6d2c8214e526c8.JPG

Er is nog een lichte gloed die er vanaf komt, ik vermoed dat het komt omdat al me lampen aan 1 geschakeld zijn. Alleen twijfel ik nu of dit nog veilig gebruikt kan worden. 

Any tips or advise is welcome. 

Week #5 alweer, wat vliegt de tijd.

Nou na de drama van me verlichting heb ik ervoor gekozen om gewoon door te gaan. Ik ga morgen een nieuwe lamp kopen om de kapotte te vervangen. En in de toekomst ga ik een hele nieuwe set maken want ik ga overstappen op een ander formaat tent na deze kweek. Mooie vooruitzichten als je het mij vraagt. 

Terug naar de pineappel Chunk. 

DSC_2092.thumb.JPG.37bb8f15065153740ab363130c81f445.JPG

Ik heb me netje opgehangen en ze geprobeerd een beetje mooi te verdelen. Ze lieten zich prima manoeuvreren en voor me gevoel heb ik het subtiel gedaan.  

DSC_2093.thumb.JPG.f2d8c5016fce62280f0c273c6b71ccf1.JPG

Nadat ze er netjes bijstond heb ik ze even getrimd aan de onderzijde. Niet teveel weg gehaald want wil ze niet teveel stress geven. 

Klok heb ik vandaag ook 2uurtjes korter gezet, en morgen gaan ze volledig op 12-12. 

Temperatuur 21 tot 26graden 

Voeding volgens canna fles. 

2 liter water per dag verdeeld over 5 plantjes 

Ph & EC,?!? What is dat?!? 

Dat is het leuke aan een hobby...je zoekt altijd voor verbetering.

Zelfs een tegenslag kan het begin zijn van iets beter.  :)

Week 1 12-12

Het werd weer tijd voor een weekly update, ben jammer genoeg 2dagen vertraagd omdat het zo druk was. 

Zo de dames zijn overgegaan op 12-12 vorige week, en de eerste bloeiverschijnselen zijn al zichtbaar :)

Heb ze deze week enkel water gegeven zonder voeding. Ze gaven niks aan en zo spoel / gebruik ik de oude voeding in me aarde een beetje. 

De temperatuur blijft mooi tussen de 22-28graden, en de luchtvochtigheid varieert van 34% tot 65%. 

Het bevalt de dames toch minder zonder de full spectrum er bij. Ze hebben een ongewenste groeispurt tepakken. 

Lamp kan dagelijks omhoog, waarbij het zelf is voorgekomen dat ze tegen me lamp aanzaten :(

Nu mis ik echt de hoogte in me tent van 1,40m. 

Met een beetje knakwerk hou ik ze omlaag, maar ze zijn zo koppig dat ze gewoon weer overeind komen. 

Genoeg gelul, hier zijn de foto's! 

DSC_2121.thumb.JPG.25b8749a1587566b4ec93fc34c4ecabd.JPG

Volledig overzicht, (ruimte oogt groter dan in werkelijkheid) 

DSC_2120.thumb.JPG.79990e32b102862973ef79d1e36d25da.JPG

DSC_2119.thumb.JPG.d309eda1c53cbcaf729ceaf5c3d2b0ce.JPG

Nou vroeg ik me af wanneer het slim is om de plant te ontbladeren, ik heb wel eens gehoord einde van de 3de bloei week. Ik zou het liefste alles onder het net verwijderen en boven het net een paar grote waaiers verwijderen. 

Tips are welcome :)

De 2de week bloei is nu net 2dagen oud, ze krijgen nu een kleine dosis bloombastic om de toppen een kickstart te geven en canna bloei. Ik zal verder wachten tot de toppen zichtbaar zijn eer ik weer bloombastic ga gebruiken met het dagelijks water geven. 

• Like 1

Ziet er mooi uit, je kunt de ketting toch een stukje inkorten om meer hoogte te 

creëren, verder zou ik alleen het hoog nodige weg snoeien  dus een beetje blad

en de kleine scheutjes wat toch niets wordt.😁

• Thanks 1