• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Beste mede kwekers,

Een kleine 10 jaar na mijn eerste topic, nog altijd heel veel liefde voor deze plant en hobby:wub:.
Na de hete zomer van verleden jaar en de algemene tendens van klimaatopwarming, zat ik toch al enige tijd met de idee om nog eens iets "outdoor" op poten te zetten.
Ik woon intussen samen, en mijn ideeën zijn niet altijd voor iedereen even " sociaal acceptabel ;) ". Het taboe rond cannabis en kweken heerst in België nog altijd helaas.
Een tentje plaatsen of mijn terras vol zetten ga ik dus niet doen, intussen ook geleerd dat ik bepaalde misère niet (meer) wil .
Vandaar dan ook de switch om voor het eerst eens een guerilla te starten! Doel van deze kweek dit jaar is vnl. het nagaan van de haalbaarheid tot effectieve oogst, tijdinname van de hobby, het vereiste budget en de juiste keuze van zaden; regular- of autoflowers, of toch maar beiden? 

Enkele kenmerken van de kweek:
- low budget € 250 - € 300
- 54 regular seeds NIET gefeminiseerd ( had ik nog liggen ; OG Kush en Royal Caramel )
- 13 auto flowers ( via RQS ; 5 x Royal Dwarf en 8 x Northern Lights )
- 2 weken voorgroei op terras en onder TL 33 coolwhite

Start: 
1 mei: 27 x OG Kush
7 mei: 27 x Royal Caramel
17 mei: 5 x Royal Dwarf 
17 mei: 8 x Northern Lights

Stand van zaken gisteren:

1 opmerking; had enkele plantjes verhuist naar spot met wat meer zonuren.

Nu merk ik bruine tint op / bruine paarse blaadjes zo waar de nieuwe node begint en nieuwe bladen uitkomen. Zie foto's in close up.

Wat is dit? Hoe te behandelen?

Tot slot hoop ik dat het regenweer van de afgelopen 4, 5 dagen en stormwind bijna voorbij is. Alles staat eigenlijk te nat momenteel :/ 

MVG

Farmer john

20190605_162806.jpg

20190605_162824.jpg

20190605_163228.jpg

20190605_163235.jpg

20190605_164522.jpg

20190605_170359.jpg

20190605_170406.jpg

20190607_203957.jpg

20190607_210739.jpg

20190607_210408.jpg

20190607_210509.jpg

20190607_213922.jpg

20190607_220032.jpg

20190607_220045.jpg

• Like 2

Paarse kruintjes kunnen door koude nachten komen, ook hebben sommige soortjes dat van zichzelf al een beetje. Je voorgroei plantjes zien er netjes uit hoor, ik zou ze als ik jou was nu op de spot in volle grond plaatsen, met die vochtige dagen kunnen ze dan mooi aanslaan. 

Ben wel benieuwd naar foto’s van je spot!

Heb je al meer ervaring met de soortjes die je noemt? Weleens buiten gehad al?

succes met je kweek!

Welkom @Farmer John !

Leuk je hierbij te hebben.

En ik zie het al, dit zou zomaar meer dan een test kunnen zijn!^_^

Ik sluit mij aan bij de reactie van Boswandeling, daarover hoef je je niet druk te maken (verkleuring), maar het is goed zulke info te vragen hier, want voor hetzelfde geldt was wel een ingreep nodig.

Ik volg.

Love

Succes met je kweek John.

Het overpotten zal ze goed doen. Even bekijken met de bruine puntjes of het op de nieuwe bladeren ook nog is.

Hello,

Bedankt voor jullie reacties;). Deze week begonnen / beginnen met plantjes uit te plaatsen. Blijft regenen, wat een karwei ... :ph34r:
Dit weekend volle maan, hopelijk even geen regen, en kunnen we er tegen aan gaan :). Moet een versnelling bijnemen..

Bijgaand enkele pics van bezoek kortgeleden. Bij aankomst gewoon al een geur(tje) waar te nemen! Schrok ervan.
Plants doen het redelijk naargelang de omstandigheden. En dat paars bruin gegeven is afgenomen of verdwenen bij de meeste.
Heel wat plants met voorbloeiverschijnselen, en veel vrouwtjes lijkt me ... ! (?)
Kleintjes in grote potten zijn de autoflowrs, ga daarvan toch enkele afbloeien in pot. zijn 15 L denk ik.
Hoop alvast jullie verder op de hoogte te kunnen houden van dit avontuur... to be continued..:koffiekrant:

mvg,

20190611_205643.jpg

20190609_215647.jpg

20190611_213939.jpg

20190611_205943.jpg

20190611_205834.jpg

20190611_210056.jpg

20190611_215721.jpg

• Like 1
  • Thanks 1

Ja die verkleuring trekt wel weg. Plantjes hadden 't gewoon beetje koud denk ik. 

En inderdaad stiekum ben je der best nog wel ff druk mee met die plantjes altijd he😁 gaat meer tijd inzitten dan je zo verwacht maar goed je krijgt veel plezier terug van deze mooie en spannende hobby👍😁

• Like 1