• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Beginnertje200

1 x Amnesia XXL af & 1 x Jack Widow XXL af

Recommended Posts

Heey allemaal leuk dat jullie meelezen!!

Dit jaar wil ik eens een kweekverslag maken van een al begonnen kweek. 

De kweek betreft het volgende:
- 1 x Amnesia XXL auto flower

- 1 x Jack Widow XXL auto flower

(1 x OG Kush XXL  r.i.p.)

De zaden komen van hy-seeds af dus ik ben benieuwd. 

Helaas is de OG Kush nooit volledig ontkiemt dus die laat ik mooi buiten het verslag. 

Ook heb ik de fout gemaakt om de autoflowers niet direct in de eindpot (volle grond) te plaatsen waardoor ze een paar dagen groeivertraging opgelopen hebben. 

Hier de cijfertjes: 
Besteld: 5 Mei 

Ontvangen: 16 Mei

Beginnen ontkiemen: 30 Mei

Eerste tekenen van leven: 3 Juni

In potje gedaan: 4 Juni

Mooie blaadjes boven het potje: 6 Juni

Overgepot naar volle grond in Maïs: 11 Juni

Voor het overpotten heb ik een flink gat in de grond gegraven waar de plantjes in zouden komen.
Dat gat heb ik opgevuld met luchtige compost grond aangemengd met aarde van het veld.
Welke compost grond ik gebruikt heb weet ik helaas niet meer omdat ik die gewoon thuis nog had liggen. 

Ook heb ik wat slakkenkorrels rondom de plantjes gestrooid tegen de slakken.  

Op het moment staan ze flink te groeien en zijn ze aan het genieten van de in overvloed aanwezigheid van de zon. 

Hoop dat de zon zo aan blijft houden dan komt het zeker goed!!

Als volgt nog 2 foto's van de huidige stand van de plantjes.

Meer fotos volgen waarschijnlijk nog. Ik ga proberen het topic minimaal 1 x per week up-to-date te houden.
Weet alleen niet zeker of dit elke week gaat lukken maar we zullen zien!!

Als je tips vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik het graag!!

Grtz Beginnertje200 

JW xxl 29 juni.png

AM xxl 29 juni.png

Amnees AF 27 Juni.png

JW AF 27 Juni.png

Edited by Beginnertje200
2 foto's extra toegevoegd
  • Like 1

Zien er goed uit, al lijkt het of de Amnesia AF en de Jack Widow AF een gebrekje aan iets hebben

maar dat is van een foto niet altijd even duidelijk. Ik kijk even mee.:koffiekrant:

• Like 1

1 hour ago, Mr. Green said:

Zien er goed uit, al lijkt het of de Amnesia AF en de Jack Widow AF een gebrekje aan iets hebben

maar dat is van een foto niet altijd even duidelijk. Ik kijk even mee.:koffiekrant:

Thnx, ik zal proberen zo snel mogelijk nieuwe duidelijke foto's te maken. 

Bij deze 2 foto's van nu. 

1 en 2 is van de amnees 3 en 4 is van de Jack. 

Volgensmij zijn ze beide kerngezond maar zoals mijn username al zegt ben ik een beginneling. 

IMG_20190701_223955.jpg

IMG_20190701_224015.jpg

IMG_20190701_224010.jpg

IMG_20190701_223948.jpg

Vandaag weer een (mini) update. Weesten kijken bij mijn plantjes.

De amnees begint al een lekker geurtje af te geven. Gek genoeg was de amnees scheef gaan groeien dus daar heb ik een stok langs gezet met draad eraan zodat die recht gaat groeien. Dit heb ik uit voorzorg ook voor de Jack Widow gedaan. Ook heb ik een foto gemaakt van de schade op het blad. Het is niet verder gegaan dus ik geloof dat het wel goed gaat komen. 

Zie foto's:

IMG_20190703_152439__01.jpg

IMG_20190703_151837__01.jpg

IMG_20190703_151823__01.jpg

• Like 1

2 hours ago, Mr. Green said:

Ziet er uit als een mineervlieg gangetje 🤔 verder zien ze er tevreden uit 😁

Jaa dat dacht ik zelf dus ook maar bedankt voor de verzekering!! 

Ik weet nog niet of ik er al iets tegen ga doen. Dat blad ziet er zo tevens al een tijdje uit, ook ben ik van mening dat de plant wel tegen een stootje moet kunnen.

Ik wil het een paar dagen afwachten en mocht het zich verspreiden dan zal ik toch maar Nematoden in huis gaan halen. 

Tenzij jullie van mening zijn dat er toch snel actie ondernomen moet worden, ik hoor het wel. :stoned-smiley:

Grtz Beginnertje200 :sun:

Jep die is begonnen. Ik heb zo’n vermoeden dat dit je eigen veld is.... overdags al erin terwijl het mais nog laag staat, vroeg geplant terwijl er vaak nog gif gespoten wordt tussen 10 en 30 juni. Blote voeten.... moet wel lekker zijn om op je blote poten langs je plantjes te gaan! 

Die Jack gaat erg mooi trouwens!

On 6-7-2019 at 18:14, boswandeling said:

Jep die is begonnen. Ik heb zo’n vermoeden dat dit je eigen veld is.... overdags al erin terwijl het mais nog laag staat, vroeg geplant terwijl er vaak nog gif gespoten wordt tussen 10 en 30 juni. Blote voeten.... moet wel lekker zijn om op je blote poten langs je plantjes te gaan! 

Die Jack gaat erg mooi trouwens!

Ze zijn geplant net nadat er gif gespoten is. Wil natuurlijk geen gif op mn plantjes. En ja die blote voeten, ik dacht dat ze er niet op stonden (oeps) haha. 

• Like 1

Hey mede weedforum leden,

Leuk dat jullie weer mee lezen. 

Om te beginnen zijn sinds deze week beide planten in de voorbloei gegaan.

Gelukkig is meneer de mineervlieg opgehouden met kwallen van mijn plantjes. dus die laten we lekker.

De Jack Widow AF gaat als een speer, waardoor het lijkt alsof de amnees achterblijft. 

Ook heb ik gisteren (10-07) de slakkenkorrels weer gestrooid voor de zekerheid. 

En als volgt natuurlijk wat foto's die iets meer zeggen.

11-7 AM 2.jpg

11-7 AM Top.jpg

11-7 AM.jpg

11-7 JW 2.jpg

11-7 JW Top 2.jpg

• Like 2

Een paar daagjes verder en wat groeien ze toch snel zeg!!

Ik ben helemaal verliefd op mn planten, vind het zo'n mooie planten alleen al om naar te kijken.

Maar enfin...

Ik heb bij beide planten een stok erlangs gezet en daar de plant aan vast gemaakt zodat die scheef staat, dat moet er voor gaan zorgen dat de gehele plant in totaal meer zon gaat krijgen. Ik durfde de plant niet te knakken omdat ik bang ben dat de plant teveel gestrest raakt en een herma wordt. Met mijn volgende kweekje ga ik die uitdaging wel aan. Ook ben ik van plan om mijn volgende kweekje in airpots te doen.

Bij de Amnees ben ik voorzichtiger geweest misschien dat ik dit nog ga veranderen, eerst maar eventjes afwachten en kijken.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen hierover.

Voor versus na bij de Jack Widow:

583724467_JW15-7na.thumb.jpg.99fa1dd309817983c0089ba89609f31e.jpg1432451564_JW15-7voor.thumb.jpg.85da2659d48ffaebe2ea2c7cb81ca6c1.jpg

En de Amnesia voor en na:

1958573528_AM15-7voor.thumb.jpg.b9c606a21dfa661ab1361fd1ab6f4299.jpg1954035645_AM15-7na.thumb.jpg.46bfb31400d00d790edd151540e33184.jpg

Ook heb ik de planten nagekeken voor extra leven en ben ik het een en ander tegengekomen:

- De Mineervlieg

mineervlieg

Weet niet wat voor beestje dit is?

289953380_Beestjeamnees5.thumb.jpg.8135d8b01c4828df87fa1167de576f85.jpg

Zijn dit luizen of trips??? Een lichte paniek als ik bedenk dat deze kleine beestjes mijn plant kunnen verwoesten haha. 

Er zit er een in het midden en links langs de haartjes alleen die kon ik niet zo goed fotograveren..

523484042_Beestjeamnees1.thumb.jpg.b1b81f903d92bca8753a7f3433eeeb57.jpg

Ik heb nog geen schade aan de planten gezien dus alles mooi laten leven. Hoop dat dat zo blijft anders moet ik toch echt wat beestjes gaan vermoorden. 
Als jullie hint tips tops do's of dont's voor mij hebben dan hoor ik dat graag!!

Greetz
Begginnertje200 

AM 15-7 na.jpg

AM 15-7 voor.jpg

Beestje amnees 2.jpg

JW 15-7 na.jpg

Topshot amnees.jpg

• Like 1

Dat is volgens mij geen plaag man eerder gewoon een rondvliegend insect

Je kan zoiezo een pannetje met peper en knoflook opzetten en dat aftreksel over je planten spuiten om ze te beschermen tegen plagen

Verder zou ik wel even een langere stok halen dat ze mooi strak staan 

In het tuincentrum kan je van die lange bamboestokken kopen (1,5 meter)

• Like 2
  • Thanks 1

Ondertussen al een tijdje geleden sinds een update dus daar is het ondertussen wel weer tijd voor.

De plantjes zijn al flink in de bloei dus nu is het afwachten tot ze klaar zijn.

Zal later deze middag een beschrijving van de foto's erbij voegen.

Foto' s genomen op 30 juli:

Om te beginnen de Jack Widow die naar mijn idee redelijk lekker gaat.

Jack widow 30 juliJack widow 30 juli

Op 30 juli heb ik geen foto' s van de amnees gemaakt.

Foto' s genomen op 3 augustus:

De Jack Widow:

Jack Widow 3 augustusJack Widow 3 augustus

De Amnesia:

Amnesia 3 augustusAmnesia 3 augustus

12 augustus

De Jack Widow:

Jack Widow 12 augustusJack Widow 12 augustus

De Amnesia:

Amnesia 12 agustusAmnesia 12 agustus

Nog 2 foto's van de hoofdtop van de Jack Widow

12 aug jack widow 2.jpg12 aug jack widow 3.jpg

De jack Widow gaat erg lekker. Ook ondanks dat ze redelijk weinig zon krijgt door de mais.
de amnesia blijft klein en erg ver achter wel is ze al in de bloei en heeft ze dus ook al topvorming.

Ik ben niet helemaal zeker wanneer ze klaar zijn (mede omdat ik op vakantie was toen de bloei is begonnen) maar met mijn microscoop zou ik de trichomen kunnen bekijken helaas ben ik nog niet zo handig met de huidige microscoop die ik heb.
Ik let ook op de onderste bladeren van de plant want ik heb begrepen dat bij een autoflower deze geelkleurig worden zodra de bloeiperiode ten einden begint te raken.

Zoals altijd zijn hint, tips tops & dont's altijd welkom.
Ik ben en blijf een beginnertje en daar ben ik mezelf bewust van.

Volgend jaar ben ik van plan het gewoon in de tuin te zetten inplaats van tussen de mais.
Ook lijkt het me wel spannend om een guerilla spotje te doen.

Misschien dat ik daar in de winter voor bezig ga zijn.

Bedankt voor het lezen!!

en Greetz Beginnertje200

Edited by Beginnertje200
Opschonen Beschrijving plaatjes + extra text
  • Like 3

Tipje van mij.. licht is gewicht :D 
'Zou iets meer ruimte maken.. zijn toch maar 2 plantjes dat valt niet op.

Ook gaat de bloei dan wat sneller en zal het aflboeien net wat eerder komen. 

Die Amnesia ziet er wel vaag uit met die bloei.. Lijkt niet echt iets te gaan worden? Maakt geen nieuwe haren aan?

Gr

• Like 2

14 hours ago, Buitenlucht said:

Tipje van mij.. licht is gewicht :D 
'Zou iets meer ruimte maken.. zijn toch maar 2 plantjes dat valt niet op.

Ook gaat de bloei dan wat sneller en zal het aflboeien net wat eerder komen. 

Die Amnesia ziet er wel vaag uit met die bloei.. Lijkt niet echt iets te gaan worden? Maakt geen nieuwe haren aan?

Gr

Jup amnesia heb ik opgegeven. Ik ga nog wat meer ruimte maken voor de Jack. Zelf heb ik nu al zin om het volgend jaar veeeel beter aan te gaan pakken! 

Thnx voor de tip :)

• Like 1
  • Haha 2

47 minutes ago, boswandeling said:

Als ik had geweten dat het zo verslavend was was ik er nooit aan begonnen:lol:

en je moet er gewoon een beetje heel erg gek voor zijn......wie gaat dr nou in brandnetels en andere shit lopen van 2 meter hoog....:lol: voor de lol....en een grammetje wiet...als je geluk heb...:lol:

• Like 1
  • Haha 1

Vandaag bezig geweest met de macro stand van mijn telefoon.
De resultaten vallen niet tegen, wel gok ik dat het plantje nog een ruim een week moet of langer moet.

Word wel spannend aangezien ik rond die tijd weer een weekje vakantie heb... Een typisch luxeprobleem, mij hoor je niet klagen. :D

Ook hebben de planten al een heerlijk welbekend geurtje :wub:.

En voordat ik het vergeet de foto's natuurlijk. Ik heb geen foto's van de Amnees gemaakt die volgen binnenkort weer!!

IMG_20190818_165511.thumb.jpg.4721c7dc1f41210decef0610284cfbc8.jpgIMG_20190818_165515.thumb.jpg.b100ac1cfc4ae73b3513766951bb841c.jpg

IMG_20190818_165458.thumb.jpg.197dd02edafe53b9a00190005b90560e.jpgIMG_20190818_165442.thumb.jpg.9e1aa93e9e06b8ccf012cc0bc1725987.jpg

• Like 1

Altijd jammer maar het hoort er bij.... zeker met autoflowers. Goed dat je het snel verwijderd hebt, al

zie ik op de foto nog wel een stukje rot zitten. Of is dat het stuk dat je weg hebt gehaald?

• Like 1

Bij planten van mij waar de steeltjes van begonnen te rotten in zo'n vroeg stadia heb ik niks kunnen oogsten.
2 jaar terug bij mij bij de Guerilla Gold kruisingen.. paar bloeiharen en de steeltjes en alles begonnen al te rotten..
Hoop dat het bij jou niet zo afloopt.

• Sad 1