• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
fropje

fropje zijn buiten kweek

Recommended Posts

Hallo,

Hier ben ik ook weer even, druk, druk, druk zoals dat gaat :-)

Van het Mix 6 pakje zijn alle plantjes uitgekomen, Auto Mazar is duidelijk de snelste groeier. Eén van de planten heeft wat witte stippen gekregen, en een andere bruin gevlekte bladeren, maar ze leven allemaal nog en dat is al heel wat ;-)

Het is me echter wel duidelijk geworden dat dit meer kennis vergt dan zelf tomaten kweken, zo zijn de plantjes al even in bloei maar heb ik er geen idee van wanneer ik ze moet uitdoen...

Tegen volgend jaar hoop ik vooraf de tijd te hebben gevonden van er iets over te leren, het is in elk geval boeiend deze bijzondere planten te zien groeien !

post-641-0-87192300-1374955179_thumb.jpg

post-641-0-04859000-1374955191_thumb.jpg

post-641-0-64251400-1374955204_thumb.jpg

post-641-0-29103700-1374955215_thumb.jpg

post-641-0-06138900-1374955225_thumb.jpg

post-641-0-96736200-1374955235_thumb.jpg

De Auto Mazar en de Polar Light ruiken lekker, fris zelfs, maar de Blueberry is echt andere koek ;-), die gaat me een geweldig antireumazalfje opleveren denk ik zo !

he flopje leuke planjtes heb je daar staan zie dat u een antireumazalfje van wil gaan maken kunt u hier misschien iets meer over vertellen groeten mediwiet

ja hoor, het zit in de familie, reumatoide artritis zoals dat heet.... Ik dacht een aftreksel te maken (alles (bast, stam, bladeren enz ook) fijngeknipt 10 minuutjes zachtjes koken, ongeveer 30 gr plant op 5 dl water en dan zeven. Dat mengen met olie (bv amandel) dmv wat bijenwas te gebruiken als emulgator en smeren maar !

Je kan er nog andere planten aan toevoegen off course, zoals rozemarijn, pepermunt en hondsdraf die ook heilzaam zijn bij gewrichtspijn .

huh stinken bwa dat vind ik nu niet bepaald ik had eer 3 staan en ik vond de geur best meevallen ,

ik heb al erger stinkende strains gehad eigenlijk je ruikt ze wel maar niet overdreven hard vind ik persoonlijk ,

wel een goei rokertje 1 van de pheno's levert hele dikke en compacte toppen deze is ook voor mij de lekkerste

ben benieuwd hoe ze het bij jou buiten verder gaan doen man en alvast veel rook genot voor binnen kort

zolang het dit weer buiten blijft ga je wel geen paarse verkleuring zien !

• Like 1

huh stinken bwa dat vind ik nu niet bepaald ik had eer 3 staan en ik vond de geur best meevallen ,

ik heb al erger stinkende strains gehad eigenlijk je ruikt ze wel maar niet overdreven hard vind ik persoonlijk ,

wel een goei rokertje 1 van de pheno's levert hele dikke en compacte toppen deze is ook voor mij de lekkerste

ben benieuwd hoe ze het bij jou buiten verder gaan doen man en alvast veel rook genot voor binnen kort

zolang het dit weer buiten blijft ga je wel geen paarse verkleuring zien !

Oh, moeten deze paars worden dan ? Bedankt voor de tip !

zegt de naam het niet ongeveer zelf blue berry

dat is een blauwe bes ;)

maar niet alle pheno's worden paars het paars worden heeft veel te maken met de temperatuur die daalt in de nacht en overdag

dat de plant paars kleurt .

• Like 1

Heuj, ik heb mijn topic of hoe heet het teruggevonden !

Enkele nieuwe foto's, ik zie al even geen verandering meer aan de planten, dus ik weet niet of ze "klaar" zijn ... hoe kan je dat weten zonder microscoop ?

post-641-0-08248100-1376252056_thumb.jpgpost-641-0-08006400-1376252073_thumb.jpgpost-641-0-04140500-1376252088_thumb.jpg

wat een mooie planten fropje aan de foto,s te zien zijn je planten nog niet klaar nog niet oogsten dus.

als je het jusite moment van oogsten wil bepalen moet je kijken naar de triochomen van de plant .

hiervoor heb je een klein microscoopje nodig zijn al tekoop vanaf 10 euro.

vaak zeggen mensen ook als de haartjes op de plant 80% oranje bruin zijn je dan kunt oogsten.

maar hier kun je ook niet altijd van op aan.

het zou zonde zijn je plantjes te vroeg te oogsten.

groeten mediwiet

http://www.leplantag...ts/Microscoopje

aub man voor 7 eurotjes en een goeie hoor enkel heeel heel klein

ik heb er zelf 2 en meerdere vrienden hebben hem en ze vinden hem even goed

ik heb dat ding via krasi leren kennen ik had een veel slechtere van lumangy

dit is chinees maar super goed hoor als je wil laat ik een foto zien van hoe het er echt uitziet voor je ;)

gil maar

anders een hele goede camere met minstens 20 mp en 10 x digitale zoom

een macro shot met flash van dichtbij nemen en inzoomen zo kan je de trichomes ook bezien zegt djp me maat