• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

goeiemiddag mede kwekers, 

ik zal mijzelf ook even voorstellen, ik ben 18 jaartjes oud. Ik heb dit jaar voor het eerst plantjes (7) en heb hierdoor al veel informatie op deze website op lopen zoeken zonder dat ik een account had. Uiteindelijk toch maar besloten een account aan te maken, zodoende ben ik hier uitgekomen. Mijn vakantie van 3 weken is bijna afgelopen dus ben erg benieuwd hoe mijn plantjes erbij staan! Kwa weerverwachting hebben we de komende tijd niks te klagen (alleen temperatuur te hoog misschien, ik kweek buiten) anyways, veel grow plezier en ik zal jullie tegenkomen op de forums!

Edited by Tune

Guest
On 23-7-2019 at 15:16, spreadthelove said:

Mijn vakantie van 3 weken is bijna afgelopen dus ben erg benieuwd hoe mijn plantjes erbij staan! Kwa weerverwachting hebben we de komende tijd niks te klagen (alleen temperatuur te hoog misschien, ik kweek buiten) anyways, veel grow plezier en ik zal jullie tegenkomen op de forums!

Ga je op al die fora zoveel neerzetten dan hier Jasper ? :stoned-smiley:

SpeesCees

goeiemiddag heren, 

sorry ik was compleet vergeten foto’s bij te voegen haha, anyways hier zijn ze dan. Ik heb er nog 2 op een ander adres staan dus hier heb ik helaas geen foto’s van op het moment. Twee auto’s (ak 49) staan in de zwarte potten, eentje in de bruine pot. Deze heeft echter gele onderste blaadjes gekregen de afgelopen dagen, ik denk zelf dat het aan de ph waarde ligt van de grond (5) maar een van de andere zwarte potten heeft deze grond ook en daar lijkt niks aan de hand de zijn. (Ik had niet genoeg andere aarde, moest inproviseren, iknow is niet het beste, maarja. De andere plantjes staan in aarde met ph waarde 6) de twee plantjes in de oranje potten zijn afghan kush x skunk, hiervan staan er ook nog 2 op een andere plek. 

Guest

deze is een zaailing die verduistert werd  !?

Of ben ik nu zo blind ?

Cees

3F64B4E9-7A32-491A-A808-7687C7715DCB.jpeg

@spacecees 

Het zou goed kunnen dat deze zaailing verduiderd werd inderdaad, ben zelf al 3 weken niet thuis en heb daarom geen zicht gehad op de positie van de dames. Helaas. 

Mag ik vragen waarom je autoflowers haat? Het is zelf mijn eerste jaar dus probeer zoveel mogelijk te leren hierzo.

• Thanks 1

1 minute ago, SpeesCees said:

Laat maar... jij bent geen die-hard !

Nee dat klopt, sinds wanneer moet dat? anyway misschien is het dan maar beter als je dit topic verlaat, aangezien ik geen ‘die-hard’ ben.

• Like 2

Niets mis met autoflowers spreadthelove, heb ze zelf er altijd wel bij en de opbrengsten

worden steeds beter van die auto's dus lekker blijven doen.👍👍

En je hoeft geen die-hart te zijn om te kweken, HET IS EEN HOBBY geniet ervan dat is

belangrijker.

• Like 1
  • Thanks 1

51 minutes ago, Mr. Green said:

Niets mis met autoflowers spreadthelove, heb ze zelf er altijd wel bij en de opbrengsten

worden steeds beter van die auto's dus lekker blijven doen.👍👍

En je hoeft geen die-hart te zijn om te kweken, HET IS EEN HOBBY geniet ervan dat is

belangrijker.

Dankjewel @Mr. Green,

ik weet dat ik het eigenlijk niet moet vragen (er kan immers nog veel misgaan), maar ben toch wel heel benieuwd naar wat ik ongeveer kwa gewicht kan verwachten van mijn autoflowers, ik zelf heb geen idee namelijk😁

• Like 1

2 hours ago, spreadthelove said:

goeiemiddag heren, 

sorry ik was compleet vergeten foto’s bij te voegen haha, anyways hier zijn ze dan. Ik heb er nog 2 op een ander adres staan dus hier heb ik helaas geen foto’s van op het moment. Twee auto’s (ak 49) staan in de zwarte potten, eentje in de bruine pot. Deze heeft echter gele onderste blaadjes gekregen de afgelopen dagen, ik denk zelf dat het aan de ph waarde ligt van de grond (5) maar een van de andere zwarte potten heeft deze grond ook en daar lijkt niks aan de hand de zijn. (Ik had niet genoeg andere aarde, moest inproviseren, iknow is niet het beste, maarja. De andere plantjes staan in aarde met ph waarde 6) de twee plantjes in de oranje potten zijn afghan kush x skunk, hiervan staan er ook nog 2 op een andere plek. 

Ik ken deze soortjes van naam maar heb ze nooit zelf geteeld, de pH waarde van 5 (als je daar de waarde mee bedoeld)

is idd te laag zelf hou ik auto-flowers rond de 6.5 als ze in bloei gaan en de eerste drie weken (voordat ze gaan bloeien) 

geef ik ze een pH van +/- 6.3 mee, maar als je de auto-flowers de gehele teelt op pH 6.5 houd zit je goed.

1 hour ago, spreadthelove said:

Dankjewel @Mr. Green,

ik weet dat ik het eigenlijk niet moet vragen (er kan immers nog veel misgaan), maar ben toch wel heel benieuwd naar wat ik ongeveer kwa gewicht kan verwachten van mijn autoflowers, ik zelf heb geen idee namelijk😁

Wat ik hier boven zei ik ken de soortjes van naam, maar als je ze even opzoekt kun je zie wat ze op kunnen brengen (bij benadering)

De allereerste keer dat ik een plantje probeerde te telen had ik een opbrengst van +/- 39 gram en dat van 3 plantjes, wel zonder enige

kennis (ben me pas daarna meer gaan verdiepen in de materie) dus ik had ze in een veel te kleine pot staan met potgrond, en ik 

gaf ze alleen regen water, van Ph en EC en Voeding daar kwam ik pas later achter dat ook dat belangrijk was.

Gaat intussen al veel beter 😂😂 ben momenteel met een Quik One AF bezig en die doet het lekker,

1478033857_89Kasteelt197.thumb.jpg.7a6564a7283c1206f2dc8ac6877be7c8.jpg

Deze heb ik in een kas staan, en die hieronder staat in de tuin ook in een pot maar ik heb ze nu 

in 20 liter zelfgemaakt airpotten staan. volgende teelt komen ze in 30 a 35 liter te staan.

907206886_45gurrillia197.thumb.jpg.03b4f21e8d7642420611c520e444c656.jpg

Dus wat brengen ze op, dat kan ik niet zeggen, hangt van een hoop factoren af, maar al doende

leert men en de aanhouder wint uiteindelijk. 

Dus ga lekker door lees veel en luister naar de kwekers die het al jaren doen en bereid zijn je

op weg te helpen, en die zijn er hier genoeg. Succes. :stoned-smiley:

• Like 2

@Mr. Green,

De reden dat ik de ph waarde van de grond op 5 heb bij die 2 plantjes is omdat ik las dat autoflowers slecht tegen overpotten konden. Ik schoot natuurlijk meteen in de stress en heb ze meteen maar verpot in dezelfde (zaai en stek) grond, dit ook omdat ik dacht misschien verminderd het de stress voor de plantjes. Achteraf had ik het anders aangepakt, maarja zo leer je weer 😁 

Heeft het denk je nog zin om de ph waarde te verhogen bij de plantjes (ze staan nu net in de bloei) en zo ja, hoe kan dat makkelijk? Enig advies? 

De andere plantjes staan in Canna basic grond (ph 6, dus denk dat deze plantjes het beter vertoeven) 

Mooie plantjes heb je daar trouwens staan, lichtelijk jaloers haha, maar vind dat het voor mijn eerste keer nog best prima gaat. Alleen heb ik de laatste tijd weer dingen geleerd terwijl ik die al fout heb gedaan in de groeifase en nu makkelijk kan herstellen (zoals de grond, potten niet helemaal vol dus wortels minder ruimte) maarja, the more you learn. 

Thanks voor je ervaringen, appreciate it🍁

• Like 1

Ten eerste, geef je kraanwater of regenwater, meet je, je pH en EC, geef je voeding. Zoals ik al zei ik zuur mij voedingswater af op 6.5 als ze in bloei staan (nadat ik voeding heb toegevoegd) de pH loopt altijd nog iets op dus na 2dagen even nameten als je voor meerdere dagen tegelijk voeding maakt, moet je voeding dat natuurlijk wel toelaten, niet alle voedingen kun je voor enkele dagen tegelijk klaarmaken.

En idd auto's houden niet van stress, dus zetten we ze gelijk in de eindpot, en liefst zo groot mogelijk, 30 liter is een mooi maatje voor een auto flower maar een 20 liter airpot werkt ook prima.

En ja alle begin is mogelijk weet ik uit ervaring 😂😂.

• Like 1

Ja precies, zal het volgend jaar met de nieuwe kweek weer iets ‘beter’ aanpakken. En ja klopt van de autoflower overpotten, daarom had ik ze meteen maar overgepot toen ik het las ipv wachten tot mijn juiste grond binnen was. 

• Like 1

Welkom op het forum.

De finesse komt er met de jaren wel....keep growing.

• Like 1

4 hours ago, Mr. Green said:

Zien er netjes uit, hoe is het afgelopen met de dames ?

De 2 autoflowers zijn inmiddelds geoogst (helaas redelijk wat toprot, vooral in de hoofdcola’s dus redelijk veel verloren gegaan) naar schatting zon 35 gram (totaal) 

De 4 reguliere dames staan nog altijd in de tuin, net even wat foto’s gemaakt (wel lastig met deze dikke wind haha). Enige vervelende is dat er pas 1 eigenlijk goed in de bloei staat ( nu zon 1,5 week) terwijl de andere 3 planten nu pas beginnen met hun bloeifase. Nu vind ik dit zelf eigenlijk veel te laat aangezien het weer er ook niet beter op wordt en ik ze dan pas eind oktober / begin november kan oogsten, en dus ben ik bang wederom redelijk wat te verliezen aan toprot etc. Ook merk ik dat de dames in deze (kleine) potten toch erg hongerig zijn geworden, volgend jaar grotere potten (speciekuipen) en beter bemestte grond dus👍🏻

5BA08100-56D5-4468-BC34-421DE5EDA9FD.jpeg

325C7164-C4F2-49A3-8E13-F28168C10575.jpeg

1CACDF8E-44EE-434B-B81D-BC72CC824B4E.jpeg

CE9F1466-02C0-4291-A4B1-71CCEED6C758.jpeg

Je weet het probleem te weerleggen dus volgende keer ben je beter voorbereid, kun je de 

dames niet onder dak zetten of er iets voor maken dat je ze droog kan zetten als het nodig

mocht zijn.

4 minutes ago, Mr. Green said:

Jammer van de toprot, maar toch 35 gram die je niet hoeft te kopen 👍 ga je nu een binnen

kweekje doen?

Woon nog bij mijn ouders en denk dat die dit niet een heel verstandig plan vinden haha, maar zou het wel graag willen.

• Like 1