• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Hebben jullie weleens hele zachte wiet gehad?

Ik vermoed door onvoldoende licht, aangezien de zachte toppen alleen onderaan de planten hangen.

Zijn dit gezonde toppen om te roken/verdampen?

Ze zijn trouwens lichter van kleur.

ja dat ligt er aan... ik maak er olie van..voor medicinaal gebruik of ik maak er hasj van
of boter,.. of zalf of ja het is maar net hoeveel wiet ik heb.. En als ik weinig mooie toppen heb dan ga ik wel aan de fluffy topjes hoor..

verbeter mij karel kweker als ik er iets naast zit want dit heb ik ook gehad met men 2 kweek heel veel fluf ttopjes 

ik probeer in de eerste week van de bloei of de eerste week als je op 12/12 zet te dieven . die onderste scheutjes er uit te halen en als je een regul vrouwelijke plant hebt kan je deze ook gebruiken om stekjes van te maken ? dat is toch mijn bedoeling voor de volgende ronde. maar dit was je vraag niet he . ik zou eens proberen die fluf topjes op te roken een vertel eens hoe het je bevallen is want ook ik heb daar geen ervaring in want ik maak alleen maar olie . 

Inderdaad uitproberen kan denk ik geen kwaad.

En ik geef je gelijk om die weg te knippen, dan gaat er meer energie naar de grote toppen.

Maar deze ga ik denk ik niet verdampen/roken, maar om hasj ervan te maken.

Olie maken wil ik in de toekomst ook nog eens doen.

Heb je er toevallig een verslag van hoe jij dit doet?

@karel kweker ik zou exact hetzelfde doen, als ze even goed werken als harde toppen, maakt het voor het effect niet uit, maar het ligt wat lekkerder in de hand als het stevige toppen zijn.

Ik ben kleine topjes aan het opsparen om hasj van te maken.

Hoeveel gram heb je hiervan nodig om iets van 20 gram hasj te maken?

Ik heb ook nog een hoop bladeren ingevroren.

@Stoney Ik zet alleen de kleinste toppen opzij om hasj te maken, en goed idee van de fluffy toppen.

Daar heb ik er aardig wat van als ik ga oogsten.

Heb je zelf een favoriete manier om hasj te maken?

@nibor derden hoe maak jij je olie?

En hoeveel gram toppen gebruik jij hiervoor?

Ik ben nu in een pot kleine topjes aan het sparen.

Hierin komen ook de fluffy toppen.

Ik heb ook nog een hoop bladeren, maar daar zitten er ook wat bij die bruin zijn, volgens mij kan ik dit beter weggooien.

Met de pollinator vind ik het makkelijkst. Maar het wordt geen hasj zoals je het kent, smaakt gewoon naar wiet. Heb hier nog 20gr liggen en niemand die wilt het echt roken lol

On 26-7-2019 at 10:09, nibor derden said:

die onderste scheutjes er uit te halen en als je een regul vrouwelijke plant hebt kan je deze ook gebruiken om stekjes van te maken ?

Dat kan wel, maar duurt wel langer voor ze wortelen,. planten die al in de bloei staan stekken moeilijker.. 

On 27-7-2019 at 13:12, Stoney said:

20gr hasj.... wat zal het zijn... 200gr goeie toppen of 400gr fluf en afval?

dat ligt ook erg aan de kwaliteit ,. hoeveel hars zit er op de plant... en hoe lang blijf je door gaan met het zeven.. 

22 hours ago, Domination said:

Ik heb ook nog een hoop bladeren, maar daar zitten er ook wat bij die bruin zijn, volgens mij kan ik dit beter weggooien.

tja de grotere bladeren gebruik ik niet voor dit soort dingen, die gebruik weer meer voor zalfjes enz..  

Bruine bladeren verwijder ik bij het knippen en gaan de kliko in 

2 hours ago, Stoney said:

Met de pollinator vind ik het makkelijkst. Maar het wordt geen hasj zoals je het kent, smaakt gewoon naar wiet. Heb hier nog 20gr liggen en niemand die wilt het echt roken lol

Ja het heeft een zachtere smaak,.. maar idd niet de hasj smaak zoals je in de shop vind.. heeft ook te maken met de soortplanten, en de manier hoe we het maken.. 

6 hours ago, Stoney said:

Haha rook je het dan tenminste wel zelf?

Als ik het ga maken kies ik voor droogijs, en dan d.m.v. die hasj micro zakken, het verstrooien van grof naar fijn.

Moet nog even zien hoe ik er een mooi blokje hasj van kan persen, en dat het er niet zo droog uitziet, misschien met wat olie, dan het plakkerig wordt.

En ik weer naar de shop rennen voor een grammeke hash zo:koffiekrant:

heb op YouTube trouwens veel filmpjes gezien van Canadese en Amerikaanse gasten die hash gingen maken. Volgens mij kwamen zij soms op wel 20+% return, dus 100 gram wiet werd 20+ gram hash. 

Ik denk dat je met zulke dingen moet proberen zoveel mogelijk van die gasten in Amerika te leren, die doen net wat meer met extracten enz.

Ik moet wel zeggen als je het lekker makkelijk wilt houden met hasj, ff naar de coffeeshop.

Het lijkt mij wel een leuk zijproject naast het kweken om met droogijs hasj ervan te maken.

Ik heb 5 van die hasj zakken gekocht.

Haal ze lekker uit China kost maar iets van 30 euro.

Gisteren zag ik een website waar ze tussen de 130 en 300 euro vragen voor hetzelfde, word je dit opgelicht, met een deel van dezelfde foto's van de zakken.

Dit raad ik mensen sowieso aan, om ff een kijkje online te nemen op Aliexpress/eBay enzovoort.

Scheelt je heel wat knaken :D

• Like 1

Ja daar heb ik die zakken ook gehaald. 30 is nog steeds duur ;) Was 25 kwijt voor 5 van die 5 gallon zakken, hopelijk heb je die ook want die 1 gallon is echt te klein.

Ik hoop dat het je makkelijk afgaat want werd hier altijd maar een kliederboel.... 

En nee, ik rook het zelf bijna niet. Heb het een keer gebruikt om er moon rock mee te maken...  Het is gewoon niet echt lekkere hasj, helemaal als je hasj zowiezo niet lekker vind... De enige die ik nog wel te roken vind is zo'n donkere zachte superpolm oid, geen afghaan want dat is net rubber.. Om het rookbaar te maken moet je weer best veel tabak erbij gooien en dan smaakt het naar tabak... Als ik hasj rook mix ik het vaak door mn wiet joint ;)

Geen idee waar ik dat kan krijgen.... en mij te veel moeite voor wat hasj wat ik toch niet rook ;) 

Maanden...zeker....is hetzelfde als met voedsel dat je in de vriezer steekt.

Ik zou zeggen gebruik je boerenverstand in zo'n zaken.

Je moet zien dat je water onder de 4 graden komt.

Dus afhankelijk hoeveel water je gebruikt om dat wasje te doen.

OK...my bad dan. Ik dacht dat je Gumby Hash ging maken.

Ik heb gewoon ijsklontjes van een 1 kg 2x gekocht bij de supermarkt.

Weet iemand waar ik een 5 gallon emmer kan krijgen?

Vandaag 20 liter emmer gekocht bij de bouwmarkt, maar daar passen de hasj bags niet omheen.

6 hours ago, Tune said:

OK...my bad dan. Ik dacht dat je Gumby Hash ging maken.

Moest ff Googelen wat je bedoelde, maar dat ga ik maken.

Dacht dat het 'Ice hasj' heette.

Nu nog de emmer van 5 gallon, is gelijk aan 19 liter.