• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Klaaspindakaas

Aanschaf kweektent

Recommended Posts

Ik ben van plan binnenkort een kweekset te kopen, het leek mij gemakkelijk een complete set te kopen.

Omdat ik er zelf niet heel veel verstand van heb, hoop ik dat jullie iets meer kunnen vertellen over deze set:

https://www.greensell.nl/a-47210851/complete-kweektenten-hps/complete-kweektent-100x100x200-400watt-evsa/#description

• Like 1

??....Waarom een setje met hps??? Persoonlijk zou ik voor led gaan, ook de afzuiger

vindt ik wat aan de kleine kant, zou naar mijn mening toch minstens richting de 500 m3 

moeten gaan voor een 1 x 1 x 2 meter tent en zeker bij HPS dat toch al meer warmte genereerd.

Maar dat is mijn mening.

?

Wat rook je zoal op per maand?

Ik zou ook niet meer voor een HPS gaan.

LED lampen zijn een stuk goedkoper geworden en ze gaan veel langer mee.

De filter van 300m³ vind ik ook te klein voor de 400W aan licht.

• Like 1

Stelletje led junkies hier hahahahha ik kweek zelf ook op led maar als je de eerste x gaat draaien kan je je hier toch geen buil aan vallen de 1e x voor 500 eu

Buisventilatortje is wel een beetje krap.idd zou ook voor een 500 gaan misschien dat je dat kan switchen

• Like 1

Kijk eens wat er allemaal in zo'n "complete" set zit.......

Neem ff de tijd om van al die spullen te kijken of er betere opties zijn......vaak kan t beter EN goedkoper als je ff de tijd neemt om rond te kijken. 

Wat m3 afzuiging betreft, beter te veel als te weinig....dimmen kan altijd nog.

Aan de andere kant; draai nu zelf met een 185m2 op een 400w Blast en dat gaat goed! (Weliswaar de lamp op 60%, maar da's na die warme dagen weer 100%)....dus het kán, maar is ook afhankelijk van meerdere factoren (warmteontwikkeling vd lamp, inlaat, omgevingstemperatuur).

Zoals @Tune al aangaf: Hoeveel wil je er uit gaan oogsten?

Van daaruit rekenen en kijken wat je nodig zou hebben......

GRTZ KAYA 

• Like 1

Ja ik denk dat er maar weinig zijn hier die zo'n setje wel goed vinden ;) En gelijk hebben ze :) 

Ik dacht ook zo te beginnen, ben blij dat ik het niet heb gedaan!

Ik denk dat je eerder aan zoiets moet gaan denken.... 

1 x Uniteck plug and play trafo klimaatregelaar 1.5 A€ 129,95
1 x DV-12 Schakelkast€ 69,95
1 x Ram Eco Boxfan€ 26,95
1 x Green-Qube100 (GQ100)€ 159,95
1 x Softbox 750m³ met Can Filter€ 299,95
Verzendkosten€ 25,00

€ 711,75

En dan komt er nog LED bij, zo'n 300 euro https://www.rubol.nl/product/rubol-mcp-12/

En dan nog alle andere benodigdheden. Ik denk dat ik wel bijna 1500 kwijt was

Maar het is maar net wat je wilt. Tuurlijk is het mogelijk met zo'n setje maar of je ook de gewenste opbrengst gaat halen dan... En dan heb je en geld en 4 maanden weg gegooid ;)

• Like 1

Nou ja,. om een 1500 euro uit te geven om te kijken of je het kweken uberaubt leuk vind, is natuurlijk ook niet te doen (voor iedereen).. 

En zelfs niet voor mensen die wel weten dat ze hun eigen medicijn willen blijven kweken, is het een hele hap die ze liever zoveel mogelijk verdelen. 

En dan snap ik de keuze wel voor dit soort setjes, mensen hebben ook de kennis vaak niet om zelf alles maar bij elkaar te zoeken.. 

Het lijkt me verstandig om bepaalde dingen aan te schaven die die met veiligheid te maken hebben goed te regelen, en dan te kijken welke dingen je eigenlijk altijd wel weer kan gebruiken, zoals een tijdklok, rookmelder,  klimaat regeling, afzuiger (kan je later weer inzetten om meer luchtstroom te creëren of als lucht inlaat). hier wil je niet te veel op bezuinigen. 

Een nieuwel losse tentje is bij verschillende online shops niet zo duur meer, die een keer vervangen hoeft geen ramp te zijn in de kosten.. 

Met een goede ledlamp trek je minder stroom om de zelfde opbrengst te behalen, maar ook dit is een behoorlijke hap uit een budget, en als je nog niet toe bent om zoveel uit te geven voor een goede ledlamp, dan kan je in mijn ogen beter eerst met HPS gaan kweken.. Moet er geen hitte golf zijn :lol: 

Dan kan men van het geld wat ze uitsparen altijd nog een leuke LED setup kopen, om nog goedkoper hun eigen plantje te kunnen kweken. 

Voor een afzuiger zou ik wel aan houden per watt 1m3 te nemen, dan heb je wel overcapaciteit, maar door te dimmen maakt je afzuiger ook een stuk minder herrie ;) en kan je heeft je klimaatregeling ook wat meer ruimte om de tempertuur in je tent goed te houden op warme dagen. 

En idd, je moet je ook wel afvragen wat je wilt gaan oogsten,.. wat is jou cannabisconsumptie per 12/15 week,. aan de hand daarvan kan je ook gaan rekenen wat je ongeveer nodig hebt om dat zelf bij elkaar te kunnen kweken. 

• Like 1
  • Thanks 2

Gelijk €1500,- investeren zie ik sowieso niet zitten, stel je voor je wordt direct gepakt, ben je alles kwijt. 

Ik vind het lastig om een goed overzicht te krijgen welke spullen goed of juist niet goed zijn en waarom.

Wietverbruik is 1 á 2 gram per dag. 

Tja dat is altijd een risico natuurlijk als de petten komen. Of het nu 500 of 5000€ is.

Dit even terzijde.

Als we even uitgaan van 2gr per dag is dat 60gr per maand en op 4 maand is dat 240gr. (met 1 gr per dag is het dan de helft)

Een LED setje van een 250W moet dit zekers trekken....uitgaande dat je 1gr per W haalt.

Ik weet niet waar je je tentje zou zetten maar afzuig kan soms storend zijn.

Daarom heb ik in het begin geïnvesteerd in een softbox afzuiger (heb ze ook 2de hands gekocht) met een variac om ze te dimmen.

Op je verlichting zou ik ook niet sparen, dat zorgt voor de groei van de buds en moet nog eens spaarzaam zijn in verbruik.

Alle andere zaken kan je wat in schipperen.

Als ik een suggestie mag doen:

Tent Secret Jardin DarkRoom  3.0  90X90cm : +/- 115€

Afzuig Softbox 500m³ : +/- 175€

Variac Controller softbox : +/- 75€

Filter 500m³ : +/- 100€

Luchtslangen + klemmen : +/- 15€

Led Lamp : +/- 200 à 300€ afhankelijk van het model

Schakelaar Lumii heavy duty : +/- 28€

Ventilator : +/- 30€

Thermometer : +/- 15€

Potten 4st 25L : +/- 16€

Light Mix 2 zakken 50L : +/- 15€

Bat Mix 12€

BAC voeding (bloom) : +/- 15€

Buiten dit heb je mss nog een verdeeldoos nodig.

Als je alles samen telt kom je aan een 800 à 900€ Het is een behoorlijk bedrag maar je kan er volgens mij wel even mee.

Hou rekening dat je je verbuiksmateriaal regelmatig moet vervangen, aarde en voeding zal sneller gaan maar filter moet ook om de aantal kweken vervangen worden.

Ik denk dat je met deze set al aardig wat kan doen. Het is duurder dan wat je had gezien maar nog ver weg van de 1500€.

• Thanks 1

Bedankt @Tune voor de uitgebreide uitleg.

Ik heb van een maat van mij een DR60, een 250 HPS/VSA, 335M3/H in lijn afzuiger, climate fan controller (ja, hij bromt onder de 80%) opzich niet storend naar mijn mening.

Ik snap dat deze set niet optimaal is, maar om uit te proberen lijkt het mij op t eerste oog een prima set. 

Nu vraag ik me af, is het nodig een relais aan te schaffen voor de VSA? 

Kan ik vanuit een geaard stopcontact een stekkerdoos aansluiten en daar de volledige setup op aansluiten?

Dat is idd al een mooie setup als je daar mee kan beginnen.

Ik zou je echt aanraden om een relaiskast aan te schaffen! HPS trekken een piekstroom als ze opstarten.

In alles wat je doet, doe het voorzichtig. Het is niet de eerste die een brand heeft veroorzaakt door slecht materiaal.

https://www.greensell.nl/a-26090506/davin/dv-1000w-schakelkast/#description

Dan ben je zekers safe en voor een 63€ slaap je gerust.

Had je ook al een filter van je maat?

• Thanks 1

Top! Alleen dit is wel een 1000 watt. Of maakt dat niet uit? Want dat kan ik hem ook blijven gebruiken bij me evt. Volgende setup (400watt?). 

Ik dacht, 250 watt hps, 250 watt schakelkast.

Als er verder nog dingen zijn die ontbreken hoor ik t graag.

Filter zit er helaas niet bij, maar misschien ook wel goed deze gewoon nieuw te halen. Welk filter werkt goed voor deze afzuiger?

• Like 1

Dat maakt idd niet uit. Dan heb je zekers overschot als je later een upgrade gaat doen.

Filter is idd best dat je een nieuwe haalt. Zeker  even checken welke diameter die afzuiger heeft.

Niet dat je een een filter met diameter van 160mm op een afzuiger met 125mm gaat aansluiten.

Best je filter nemen die even groot of groter is dan je afzuiger qua m³

Je afzuiger is een 330m³/h dan kan je best een 360m³ of meer nemen qua filter.

Verder heb je nog slangen nodig om alles aan te sluiten (wederom de diameter nakijken)

Een ventilator voor in de tent is ook nodig om luchtverplaatsing te hebben.

Thermometer is handig, uiteraard potten en aarde. Voeding voor je planten.

• Like 1

wel vreemd zeg! Ik dacht dat een relais die hoge piekstroom op moest vangen, lijkt mij dat ie bij een 1000 watt veel meer elektriciteit doorlaat. Maar goed, ik ben geen elektricien. 

Dat filter moet zeker goed komen, kwa merk maakt het weinig uit?

slangen, klemmen, hygro/temp, potten e.d. heb ik er allemaal bij.  

Ben ook geen elektricien maar wat ik er van ken is dat als je hoger gezekerd bent alles wat eronder valt is goed :)

Filter is zekers goed.

Dus met een filter en een schakelkastje kan je beginnen! Top.

Is ideaal toch...je moet een minimum uitgeven en je kan van start gaan.

Ik kijk uit naar de foto's van je opstelling.

Bedankt voor je reactie.

Oke dan, als jij daar ervaring mee hebt, zal het vast goed komen.

Ik denk dat ik de Davin 2 x 600 watt aanschaf, wie weet wat de toekomst zal brengen.

Ik zal binnenkort als me autoflowers geoogst zijn, de laatste spullen bestellen.

Ik vind een soortje uitzoeken nog erg lastig, moet sowieso indica worden, DR60 is maar 1,70 meter.

weet jij nog lekkere soortjes?

Ik heb nu mijn 740W aan LED lampen op een 100W Davin kastje hangen. Werkt prima.

Met de nodige knak en buig technieken kan je ook sativa's kweken in een DR60.

Tja....keuze in zaad is reuze en smaak is iets persoonlijk vind ik.

Maar idd een indica is niet slecht om mee te starten.

Ik zou zeggen kijk eens bij Growers Choice of zambeza en je zal al tijd te kort komen om alles ooit te zetten  :)

Ik zou niet met een autoflower beginnen. Ik dacht dat ook de 1e x en ook gedaan. was zonde vd ruimte en tijd...

Gewoon goed zaad nemen, bv hyseeds om een 3e te noemen, en gelijk op 12/12 ;) en zo groot mogelijke pot ;) 

@Tune volgens mij is die piek van het opstarten bij hps vele malen hoger dan bij led. Wel tof zo een ledlamp.

Ik ga wel op zoek naar een lekkere indica soortje, eerste keer moet wel een beetje knap zijn.

@Stoney ik heb nu buiten/binnnen autoflowers staan, die had ik dus al. Uiteraard ga ik geen rondje autoflowers draaien met HPS, ookal zie ik soms best goeie resultaten.

Ik haal overigens een knappe 40 á 50 gram wiet eraf, dus ik klaag niet omdat dit bedoelt was als 'projectje'.

klopt over de HPS, die led kan je zelfs op een timer vd karwei gooien. En mooi van de AF dat die buiten staan, daar waar ze horen ;)

On 7-8-2019 at 16:25, Klaaspindakaas said:

Bedankt @Tune voor de uitgebreide uitleg.

Ik heb van een maat van mij een DR60, een 250 HPS/VSA, 335M3/H in lijn afzuiger, climate fan controller (ja, hij bromt onder de 80%) opzich niet storend naar mijn mening.

Hier zou ik toch heel voorzichtig mee zijn!

Wat voor jou als niet storend ervaren kan worden kan 3 huizen verder door dat dat huis andere resonantie frequentie heeft ervaren worden als een drilboor. 

Inderdaad! Zelfs met trafo en softbox op een autoband hoorde ik het gezoem ervan in de tussenmuur buiten de kamer nog harder dan in de kamer zelf. Had voor een andere softbox ook een goedkopere controller gekocht... nou 1 x aan gehad en gelijk weer in de kast gegooid! Dan maar op maximaal draaien want dan is ie stiller dan met die idiote ding er tussen. En ik hoef me eigenlijk geeneens zorgen er om te maken dat de dove buurman het hoort, maar ik vind het zelf gewoon irritant!! lol

Ik heb de afzuiger uitgeprobeerd zonder slangen en filters, dat schijnt ook al veel te schelen. 

Niet de afzuiger, maar de dimmer begint te brommen onder de 80%. 

Ik denk niet dat die brom hard genoeg is om door te galmen.

Mocht het geluid echt storend zijn, haal ik een Variac.

Binnenkort testen en kijken hoe alles draait. 

Kwa soortje, is mijn oog gevallen op de Pineapple Chunk van Barney's.

Vond het wel een grappig idee om de grootmoeder/vader van mijn Pineapple Express autoflowers te draaien.