• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

RDWC kweek Fruit Spirit

Recommended Posts

Er is enorm kleurverschil tussen de planten, die is ontstaan door de verstopping.

Jammer dat ik daar laat achter ben gekomen.

Duimen dat het bijtrekt.

De planten staan zeer dicht naast elkaar, en houden zo licht tegen voor andere toppen.

Echter zie ik ook geen optie om ze te buigen, want dat levert niks op, ze staan gewoon te dichtbij elkaar.

Ik ben benieuwd of scroggen nou meer oplevert dat mijn vorige kweek die was op LST + toppen.

IMG_4583.JPG

IMG_4585.JPG

IMG_4586.JPG

Ik zie steeds wat meer roest plekken.

Weet iemand of toediening van cal/mag helpt bij dit bladprobleem?

De verkleuring en het ontstaan van roestplekken kan nog een gevolg zijn dat sinds afgelopen dinsdag een verstopping in het kweeksysteem is verholpen.

IMG_4630.JPG

IMG_4631.JPG

IMG_4632.JPG

IMG_4633.JPG

IMG_4634.JPG

IMG_4635.JPG

6 hours ago, Head Honcho said:

PH wel goed? Kan ook een tekort zijn omdat het niet op genomen kan worden door verkeerde PH. 

De pH daalt iedere dag.

Voordat ze gaan slapen verhoog ik het tot 5.8 en als de lamp weer aangaat dan staat die op ongeveer 5.5 of 5.6..

Dit is een prima pH waarde voor op Hydro, maar verbaas mij dat het daalt in plaats van stijgt.

Ik kan verder geen reden bedenken waarvoor de boel verkleurt.

Gisteren zag ik de EC waarde stijgen, waardoor ik er een liter uithaal, en 1 liter water erbij ingiet, waardoor de EC daalt en de pH stijgt. Ze nemen dus meer water dan voeding op.

Misschien dat jij of iemand anders nog wat weet?

Je PH meter kan ook niet goed zijn vergeet dat niet. Ik heb er tegenwoordig 3 liggen. Als ik het niet vertrouw pak ik de andere er ook even bij. Die dingen zijn niet te vertrouwen.

15 minutes ago, Head Honcho said:

Je PH meter kan ook niet goed zijn vergeet dat niet. Ik heb er tegenwoordig 3 liggen. Als ik het niet vertrouw pak ik de andere er ook even bij. Die dingen zijn niet te vertrouwen.

Hij geeft zelf aan als die opnieuw geijkt moet worden.

Ik heb een Bluelab monitor.

Geeft de EC, temperatuur en pH waarde aan.

4 hours ago, Head Honcho said:

Ik heb ook een losse EC + pH meter van Bluelab, en die komen gelukkig overeen :)

Ik ga ook een Bluelab monitor aanschaffen voor de watertank.

Dan heb je altijd in 1 oogopslag de gegevens die je wilt weten, en hoef ik niet meer te werken met de losse EC + pH pen meter.

Hiervan verwacht ik veel gemak en plezier van te hebben :D

Hoeveel dode bladeren hebben jullie nou gemiddeld per kweek?

Komt het ook voor in het begin van de bloei dat jullie dode vergaande gele bladeren zien, die zonder moeite ook weg te halen zijn?

4 hours ago, Head Honcho said:

Ik had ze eerst uit China, maar die zijn echt flut.

De losse meters heb ik van Bluelab en dat bevalt mij erg goed.

Alleen weet ik niet of jij ook op Hydro kweekt?

Zo ja, dan zijn die van Bluelab een aanrader, maar ik zou eerder gaan voor de Bluelab monitor in de kweekpot, heb je altijd meteen overzicht van de waardes.

Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat.

Op de lange termijn hoop ik zo ook goedkoop uit te komen dat ze lang mee gaan.

Mijn kweeksysteem polijst ik beetje bij beetje, en het wordt steeds mooier.

Ik gebruik kwaliteitsproducten, en daarvoor heb ik ook wat over, vind veiligheid ook wat waard.

22 hours ago, Sebas said:

Ai, zit er zoveel verschil in die dingen @Head Honcho?

Ja nou ze willen wel eens gaan verlopen,. ijken is wel een dingetje wat je vrij regelmatig moet doen.. 

In mijn kweekruimte zelf eikte ik ze elke kweekje een keer,.. maar als ik met voeding aan het kloten ben,.. en dingen aan het testen of maken ben,.. dan eik ik ze elke dag ,. meestal is het onzinnig maar heb ook wel eens een verloop van iets minder dan een hele punt gehad. in nog geen week..   

18 hours ago, Domination said:

Hoeveel dode bladeren hebben jullie nou gemiddeld per kweek?

Komt het ook voor in het begin van de bloei dat jullie dode vergaande gele bladeren zien, die zonder moeite ook weg te halen zijn?

Hoeveel dode bladeren iemand gemiddeld per week heeft? :lol:  hoe verzin je zulke vragen kerel? 

Gemiddeld heb ik geen dode bladeren per week, zeker in de groei niet... In de bloei heb ik wel eens dode bladeren, maar die zitten onderin de plant en daar komt dan totaal geen licht meer bij dus ik ook logisch dat het blad sterft..  

• Like 1