• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

RDWC kweek Fruit Spirit

Recommended Posts

Mijn pH waarde loopt steeds enorm snel op, dat is bijna niet bij te benen.

Heeft dit te maken met de schoonmaak ronde met chloor?

Iemand ervaring mee?

4 hours ago, Domination said:

De pH waarde is met 1.0 gestegen in 5 uur dat is 0.2 pH per uur.

De waterhardheid is zo'n pH 7.7.

Weet iemand waarom de pH waarde blijft stijgen?

Kwamen er al worteltjes uit je rockwol cubes toen je ze in het hydro gedeelte zette?

Het lijkt er op dat ze vrij nat staan, waardoor de wortels geen lucht krijgen.

Wat is de grote van je buffervat? temp?

Hoe lang staat je voeding al?

Als je de voeding a la minuut klaar maakt wil de ph ok wel omhoog lopen.

16 hours ago, Domination said:

De waterhardheid is zo'n pH 7.7.

Weet iemand waarom de pH waarde blijft stijgen?

Dat is gewoon normaal! 

Zijn 2 factoren die je ph beïnvloeden. Ten eerste blaas je constant zuurstof in je water, dit doet je ph stijgen. 

En dan heb je de toevoegingen die de watermaatschapijen gebruiken om de ph stabiel te houden op bepaalde waarde.

Wat je een keer zou kunnen proberen is om de ph omlaag te brengen tot 3.0 en vervolgens weer terug brengen tot het gewenste niveau. Op die manier neutraliseer je het goedje dat zij erbij pleuren. 

4 hours ago, edjuhhh said:

Kwamen er al worteltjes uit je rockwol cubes toen je ze in het hydro gedeelte zette?

Het lijkt er op dat ze vrij nat staan, waardoor de wortels geen lucht krijgen.

Wat is de grote van je buffervat? temp?

Hoe lang staat je voeding al?

Als je de voeding a la minuut klaar maakt wil de ph ok wel omhoog lopen.

Nee nog geen wortels kwamen eruit.

Sinds vandaag ik uit bed kwam was de pH maar gestegen met 0.2 over een uur of 10, ben erg verbaast.

Dit is meteen weer van tafel, want na 40 min slaap is de pH weer met 0.2 gestegen.

Temperatuur is netjes op 20 graden, gebruik een waterkoeler.

Vandaag staan ze er 4 dagen in, en had de eerste dag ook het voedingswater aangemaakt in het kweeksysteem zelf, omdat pas na 2 á 3 weken de watertank nodig is. De rest van de kweek dan maak ik 1 dag ervoor nieuw voedingswater aan, en vul ik het kweeksysteem de dag erop ermee.

Had ze erin geplaatst toen ik zag dat ze een klein plantje waren: 2 lob blaadjes + 2 normale blaadjes.

Zou jij ermee wachten totdat je ook eerst daadwerkelijk wortels zit onderaan de netpot, en dan het kweeksysteem in?

Ik kan vanavond wat water eruit scheppen

1 hour ago, Test@ment said:

Dat is gewoon normaal! 

Zijn 2 factoren die je ph beïnvloeden. Ten eerste blaas je constant zuurstof in je water, dit doet je ph stijgen. 

En dan heb je de toevoegingen die de watermaatschapijen gebruiken om de ph stabiel te houden op bepaalde waarde.

Wat je een keer zou kunnen proberen is om de ph omlaag te brengen tot 3.0 en vervolgens weer terug brengen tot het gewenste niveau. Op die manier neutraliseer je het goedje dat zij erbij pleuren. 

Bedankt voor je advies.

Ik had het kweeksysteem wel vol gegoten, daar schep ik vanavond iets uit, kan zijn dat de wortels alleen nat staan zonder te ademen, alleen via het plantje aan de bovenkant. En ik weet dat ze kunnen stikken als de stek plug te nat is.

Ik zie helaas toch nog dat de pH weer erg snel stijg met 0.2 na 40 min de planten laten slapen.

1 hour ago, Test@ment said:

Dat is gewoon normaal! 

Kan het geen kwaad om de pH terug te brengen naar 3.0?

En bedoel je dan ook meteen daarna hem omhoog brengen naar pH 5.5?

De pH is alleen opgelopen tot 5.7 van 5.5 sinds 14.00 uur.

Misschien dat het anders is als de kweeklamp vanavond weer aanstaat.

Dat houd ik bij, en vermeld hier wel of die dan stabiel is, of nog steeds zoveel toeneemt per uur.

Hopelijk heeft het systeem zijn balans weer gevonden.

Ik schep nog wat water eruit, de potten staan te vol.

Het systeem vulde ik bewust vol om hierop de juiste dosering aan supplementen toe te voegen.

Als ik de watertank gebruik gaat het altijd goed, en vanuit hier druppelt die het kweeksysteem vol, en met een vlotter houdt die het water op dezelfde peil.

Vroeger deed ik altijd het zaad in een cube en die in de kleikorrels.

Ik werkte met een bubbelbucket en zorgde dan net dat de spatjes de kleikorrels aan tikte.

Doordat de de cube wat droger werd gingen de wortels op zoek door de klei korrels op zoek naar water (mocht het te droog worden dan een beetje water van boven af).

Op het moment dat de wortels dan onder het netpotje komen is het piece of cake.

Ik zal kijken of ik later een geschikt filmpje kan vinden voor je.

Ik doe ook de ontkiemde zaadjes in een steenwol stek plug en die in een netpot met kleikorrels.

Vandaag heb ik de stek pluggen wat verlaagd in de netpotten.

Riskante klus, maar toch gedaan.

Onderaan waren bij 3 al duidelijk 1 á 2 wortels zichtbaar.

Van boven geef ik de planten ook iedere dag een beetje water met een spuit af gezuurd op pH 5.5.

Deze week plaats ik denk ik al het scrognet, de heeft mazen van 5x5 cm.

En ff zien hoe ik een ventilator op de kop straks op de takken kan laten blazen, en 1 boven de planten.

Elke plant ga ik 1x toppen als die 5 nodes heeft, top ik hem net boven de 3de.

Ik begrijp dat ik later ook moet gaan dieven.

Destijds kan ik jullie advies gebruiken, maar dat komt wel met foto's.

Haha de groei kan je denk ik met de nodige ervaring doen zonder te tellen, omdat je kijkt naar het moment wanneer het geschikt is om over te gaan op de bloei.

Ik blijf er denk ik wel naar kijken, dan zie ik wat de richtlijn is voor voeding.

De groei zul je ongetwijfeld wel tellen.

In theorie zou je het ook kunnen doen op het beoordelen van de trichomen.

Maar kan alleen met veel ervaring lijkt mij.

Het zorgt wel voor rust als de pH niet hoger oploopt dan 5.7.

Volgens mij is dit een prima zuurgraad op hydro.

De vorige kweek was ik druk bezig om hem de gehele kweek op pH 5.5 te houden, maar waarom zou ik moeite doen als die zich stabiliseert op de pH 5.7 :D

Ik ben aan het kijken op welke hoogte ik het scrognet wil hebben, en het komt op 30 cm uit, dat is best hoog.

Anders komt de ventilator achterin die op de kop hangt niet hoog genoeg om de takken straks te voorzien van wind.

Moet het net nog aantrekken, maar doe ik pas later, ik merk hoe lastig je er nu bij kunt komen.

Zag zojuist dat het systeem niet gecentreerd staat, maar volgens mij is dat geen enkel probleem, net als bij LST geleid ik straks de takken. Als ik het scrognet niet lager dan op 30 cm krijg, dan wordt het denk ik 2x toppen voor mijn gevoel.

Heb alleen nog ervaring met 1x toppen per plant.

Hoe hoog plaatsen jullie het scrogrek als je kweekt op hydro?

Het begin gaat altijd heel traag totdat de wortels het water raken, dan komt de stroomversnelling.

Ben niet altijd even geduldig, maar het brengt rust dat ik weet dat de explosieve groei er nog moet aankomen :D

Bij 2 plantjes zie ik een wortel onderaan de netpot.

Als dat er een paar dagen inzit, dan gaat het gelukkig in de stroomversnelling.

Ik blijf af van de planten totdat ze groot genoeg zijn om getopt te worden.

Heeft iemand advies als ik het scrognet op 30 cm hoogte plaats?

Dit is tamelijk hoog, maar is nodig, omdat mijn ventilator er tussen te laten passen, waar hij ventileert onderaan de planten.

Is het dan wijs om te gaan voor 2x toppen per plant?

Hoe pakken jullie het aan? LST of andere methode bij het scroggen?

Dan heb ik een idee hoe ik het aanpak.

Alle planten hebben wortels onderaan de netpot B)

Binnen een week treedt denk ik de stroomversnelling op.

Ik ben gisteren begonnen met het tellen van de groei weken, omdat ze toen allemaal een wortel hebben onderaan de netpotten.

Het zijn nog kleine plantjes waarvan er 1 deel geel gekleurd is, maar die wordt steeds groener.

Check de foto’s :D

3A37EE90-6610-40AD-A0A4-85A74C839461.jpeg

5C0F0E2A-CD08-43F5-8CA8-BFA7611A307F.jpeg

389BF4B8-43F4-4A9A-AD43-9D4B63E57C85.jpeg

A8141738-DC89-4D3E-AE76-D60CBE14D1E9.jpeg