• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Gumby hasj voor het eerst maken

Recommended Posts

10 hours ago, Domination said:

Zie hier het grootste stuk hasj is van groen naar bruin veranderd!

Het groene mengel is nog niet droog.

IMG_3536.jpg

Kan aan mij liggen maar vind het er donker uit zien. Ook uitkijken voor schimmel als je van de natte hasj een bal hebt gemaakt... Ik liet het eerst goed als poeder drogen

12 hours ago, Domination said:

@jengen @Stoney welke maten hasj bags gebruiken jullie?

Hier 3 stukjes hasj.

De bovenste is van de coffeeshop, daaronder 45 micro, en de donkerste 25 micro.

Bijzonder dat ze van groen naar bruin verkleurd zijn.

IMG_3541.jpg

Volgens mij als je de hasj goed uitknijpt, en ik deed de hasj ook nog in een druk pers, dan is zo'n beetje alle vocht eruit, en dan laten drogen voor een dag.

Ik heb ook op de natte hasj met een lepel flink zitten drukken op de kleinere stukjes, die gewoon te klein zijn voor de hasj pers.

Voor nu heeft het grootste deel 25 micro hele donkere hasj opgeleverd, die van 45 is een mooie bruine die vergelijkbaar is met de kleur van de coffeeshop. Die van 45 micro probeer ik nu uit :waterpijp:

Later op de dag test ik de donkerste.

Als ik erover tevreden ben, dan is het zeker de moeite waard om de rest aan plantmateriaal ook om te zetten in hasj.

Het kost eigenlijk alleen wat tijd en wat ijsblokjes, met wat moeite.

4 hours ago, Domination said:

En ik bedoelde welke maten van de hasj bags gebruik jij?

Ik gebruik die van 25 tot 90 micro.

ja ik ook zo iets. lang geleden alweer... misschien dat ik die 120 ook nog wel heb gebruikt.

En ja als je het in een pers doet wordt het donker... 

Vond het ook teveel moeite, daarom ook zo'n hasj trommel nu

2 minutes ago, Stoney said:

ja ik ook zo iets. lang geleden alweer... misschien dat ik die 120 ook nog wel heb gebruikt.

En ja als je het in een pers doet wordt het donker... 

Vond het ook teveel moeite, daarom ook zo'n hasj trommel nu

Wat ben je kwijt voor zo'n hasj trommel?

Had er 130 voor betaald, maar dat was een aanbieding.... Zelf denk ik dat je het zelf goedkoper kan maken als je handig bent. Volgens mij is de micro 150 ofzo, vrij groot. Beste trichomen krijg je dan na een paar minuten draaien, hoe langer je draait hoe meer plantmateriaal er mee komt..

On 11-8-2019 at 16:36, Domination said:

Volgens mij als je de hasj goed uitknijpt, en ik deed de hasj ook nog in een druk pers, dan is zo'n beetje alle vocht eruit, en dan laten drogen voor een dag.

Ik heb ook op de natte hasj met een lepel flink zitten drukken op de kleinere stukjes, die gewoon te klein zijn voor de hasj pers.

Voor nu heeft het grootste deel 25 micro hele donkere hasj opgeleverd, die van 45 is een mooie bruine die vergelijkbaar is met de kleur van de coffeeshop. Die van 45 micro probeer ik nu uit :waterpijp:

Later op de dag test ik de donkerste.

Als ik erover tevreden ben, dan is het zeker de moeite waard om de rest aan plantmateriaal ook om te zetten in hasj.

Het kost eigenlijk alleen wat tijd en wat ijsblokjes, met wat moeite.

Een dag drogen is echt niet genoeg. Wat gedaan word is de verse hash door een (keuken) zeef indrukken zodat het veel fijner word en beter droogt.

Je hash is toch wel heel erg groen hoor. Ik zou eens gaan kijken naar een campingwasmachine, dat werkt perfect en sla je ook minder bladmateriaal kapot.

Laat je het materiaal waar je het van maakt wel eerst drogen? Nat en droog draaien scheelt echt een hoop in opbrengst.

@Johnny_sack ik had het geknipte materiaal meteen de vriezer in gedaan.

Hoe kan ik dit nog goed drogen?

Ik neem aan dat er veel vocht in zit.

Met zo'n campingwasmachine bedoel je puur het mengen van het plantmateriaal en ijs, en dat dan weer door de zeef zakken halen?

Die bruine hasj van 45 micro bevalt enorm goed.

Het is super weinig maar 1 gram, en een hoop werk, maar dat die zo goed bevalt maakt het goed B)

On 12-8-2019 at 17:45, Domination said:

@Johnny_sack ik had het geknipte materiaal meteen de vriezer in gedaan.

Hoe kan ik dit nog goed drogen?

Ik neem aan dat er veel vocht in zit.

Met zo'n campingwasmachine bedoel je puur het mengen van het plantmateriaal en ijs, en dat dan weer door de zeef zakken halen?

Het beste resultaat krijg je als je het eerst laat drogen, vervolgens fijnmaalt en dan verwerkt.

Ja daar doe je het materiaal in een zeefzak of  gewoon een waszak. Dan laat je hem draaien zodat de kristalen in het water komen zonder te veel bladgroen. Vervolgens doe je dan het product door een zeef zodat je fijn poeder hebt die snel en gelijkmatig droogt.

Zoek maar eens op iceolator op youtube, dat idee.

Heb toevallig die zakken ook weer eens gebruikt, ging olie make en had een filter nodig.... en had maar 1 liter alcohol op 6 weckpotten sugarleaves en fluf. Dus dat was ff gekloot met steeds dezelfde alcohol (met daarin hasj) over een nieuwe lading te gooien. Maar het was nu dus wel echt bruin en niet groen zoals de vorige keer dat ik de wiet er een paar minuten in weekte...

Waarschijnlijk had ik er 2 of 3 x zoveel uit kunnen halen met een betere techniek....

Als ik jou was zou ik het houden bij de pollinator.

Dat is toch veel eenvoudiger, en brengt dat niet meer op, dan met al die zeef zakken?

Als ik hasj wil maken wel... maar wou olie hebben nu ;)

Polinator levert meer op ja en wordt geen kliederboel

Kan je de wietolie niet maken met zo'n apparaat van de website mediwiet?

Is geloof wel een brandbaar proces, beter in de open lucht dus maken.

Kost wel weer wat knaken, en het maakt het leven een stukje makkelijker, en dat is mijn inziens ook wat waard :)

Hetzelfde dat ik gekozen heb voor Dimlux apparatuur, het is een hoop voorwerk, maar uiteindelijk pluk je ervan de vruchten.

Is niet goedkoop, dus heb het ook in delen aangeschaft.

Ik ga later ook een pollinator kopen.

Alleen wil ik die droge pollen wel kunnen omzetten in een mooi bruin stukje hasj.

De hasj die ik gehaald heb met zo'n 50 gram is wel hele goede wiet d.m.v. de zeef zakken, maar veel werk voor weinig opbrengst.

In ieder geval onder de afzuiger.... Heb die van mediwiet ooit wel eens bekeken maar te duur voor die paar x dat ik t doe...