• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

pH blijft stijgen

Recommended Posts

Sinds dit de 2de keer is dat ik mijn RDWC systeem gebruik, gaat de pH per uur zo'n 0.2 omhoog.

Ik heb het idee dat het komt door het chloor wat ik had gebruikt om het systeem schoon te spoelen.

Hiervoor heb ik maar 2 eetlepels gebruikt van Pool Power Shock, en na 24 uur het systeem gespoeld, leeggepompt, en daarna nogmaals schoon spoelen voor 24 uur met schoon kraanwater.

Is er toch nog chloor achter gebleven waardoor de pH blijft stijgen?

Bij de vorige kweek was de pH behoorlijk stabiel, en vind dit verschil zo groot.

Kan aan het gloor liggen idd, maar ook in je kraanwater zit nog gloor.. 

In je andere topic heeft iemand volgens mij al uitleg gegeven hoe je de pH buffer kan breken , door eerst af te zuren naar onder de 3 en dan weer te zorgen dat je pH stijgt .. naar de 5.8

Hoi Karel,

Het af zuren naar pH 3 kan ik uiteraard doen.
Moet ik hem dan daarna direct zelf weer verhogen naar 5.8, of moet die dat zelf opbouwen?

Ik kijk nog even de kat uit de boom, aangezien de pH zich lijkt te stabiliseren op de pH 5.7, en volgens mij is dat prima voor op hydro.

je zal hem dan zelf weer moeten verhogen,. aangezien je de buffer op dat moment hebt gebroken zal het wel een tijd duren voor het weer opgelopen is.. 

Ik heb weleens gehoord dat er spul bestaat dat het voedingswater automatisch op pH 5.5 houdt.

Iemand die dit kan bevestigen?

Er bestaat een apparaat die de pH - of pH + toevoegt 'Bluelab pH controller' kost je alleen wel een dikke 400 euro, en alleen de min of plus, voor beide moet je er dus 2 kopen en 800 euro verder.