• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Stoney

4 x SSH onder 600W 1212

Recommended Posts

Nieuw ronde nieuwe kansen! En als het weer zo goed gaat als de vorige ronde van 1.5gr de Watt dan ben ik erg blij :)

Nu 4 x SSH want de SSH in de vorige ronde werd zo'n beest dat ik bang ben dat 5 teveel gaat worden...

Voeding is van NoMercy en die bevalt tot nu toe goed. Net zoals de aarde van Hornbach, is geen goedkope met 8 euro voor 40L maar doet het goed voor mij.

Omdat de SSH uit de klauwen groeit moet ik gaan scroggen. Een net wordt lastig met mijn hok, dat gaas vond ik ook kut dus heb ik gekozen voor een bamboe opstelling die ik in de hoogte kan verstellen. Zou er nog een 2e boven kunnen plaatsen ook als t nodig is.

Ook heb ik mn oude filter nu gebruikt voor de inlaat. Geen idee waarom ik dat niet eerder heb gedaan.... 

Zaadjes waren een week geleden ontkiemt en binnen een week begon het worteltje door het sokje te groeien dus  gisteren ze maar de aardebak gegooid. 

Gelijk op 12/12 uiteraard :)

15662308477713333626326859365237.jpg

15662308901557242289688371782161.jpg

• Like 1

Welke lamp gebruik jij en hoe groot is dat hokje? 1.2m x 1.2m?

Heb jij die 160l voedingsbak zelf in elkaar gedraaid of kan je die ergens kopen?

Zit er aan te denken om de zelfste setup kweek als u te doen maar dan 3 weken 12/12 voorgroei in propagator tentje voor ik ze in de grote 12/12 tent zet.

3 weken voor oogst de nieuwe dames al laten voordraaien daar.

Meer oogst per jaar x)

9 hours ago, Stoney said:

@Test@ment zat jij niet zelfs bijna aan de 2gr p. W?

Klopt stoney met de 1212 op 33W en zo gericht dat elke foton op de plant eindigt kwam ik  op 197gr met 99W licht.

• Like 1

4 hours ago, Advocado said:

Heb jij die 160l voedingsbak zelf in elkaar gedraaid of kan je die ergens kopen?

Zit er aan te denken om de zelfste setup kweek als u te doen maar dan 3 weken 12/12 voorgroei in propagator tentje voor ik ze in de grote 12/12 tent zet.

3 weken voor oogst de nieuwe dames al laten voordraaien daar.

Meer oogst per jaar x)

Klopt wat je zegt met een goed opgezet 12/12 systeem draai je 7 oogsten per jaar. 

• Like 1

5 hours ago, Advocado said:

Is de citizen 1212,  5 cobs op een 200w driver en dat 3 x.

Hok zelf is iets van 120-110x160 (van buiten, dus binnen maten zullen wat minder zijn), aardebak is iets van 90-100 x 120 x 50 met een drainbuis onderin om zo van onder te bewateren. gaat dik 400L aarde in. Zelf gemaakt idd.

Komt wel goed!  Die SSH heeft zich wel laten zien nu, nu dus doordacht kweken, geen dagen over slaan met verzorgen ??? en niet te uitvoering voeden. Mijn zetel staat alvast klaar om dit te volgen. Op maar die kilo ??

• Like 1

Hahaha gewoon doen ? voor mezelf maak ik heel erg veel tijd vrij om bij de planten te zijn, planten praten tegen je namelijk ik merk meteen als men planten zich niet lekker voelen en dan kan je dus ook ingrijpen voor er zich echt een probleem stelt.

Ja dat is wel fijn als ze echt zouden kunnen praten :) Hey Stoney, we kunnen wel wat meer calcium gebruiken! Hey Stoney, we lusten wel wat meer voeding!  lol dat zou erg handig zijn :)

Daarom zou je echt ruimte nodig moeten hebben om lekker te kweken, zodat je overal rondom bij komt enzo.... Blijft lastig die achterste dames waar je niet bij komt zonder pijn in je rug te krijgen na een minuut :)

Ff een update..

Heb t idee dat ze sneller in de bloei zijn gegaan... zo grooy zijn ze nog niet en ik zie al wat bloeiharen ontstaan... Maar goed, ze beginnen nu ook echt goed te drinken dus over een week zou het hele hok zomaar vol kunnen staan. 

Ben nu bezig om alles weer ff onder de scrog te duwen...

Verder weinig spannends te melden... geef heel weinig voeding want er zit nog genoeg in de aarde, dus 1 x per week ofzo met wat bacteriën erbij..

15684193608253182932822670252432.jpg

15684193822106427245767034261484.jpg

15684194149395227707494247262589.jpg

• Like 1

On 26-9-2019 at 14:32, Tune said:

En zijn al gegroeid zekers?

Nogal! Beetje vreemd ook, want 1 lijkt er later in de bloei te zijn gegaan en die is ook veel hoger dan de rest. Of ik heb niet goed genoeg gescrogged lol. Maar dat overleef ik wel. Zal straks ff foto posten.

On 28-9-2019 at 18:16, gyro gearloose said:

mooi van welke breeder is de SSH

Van hy-seeds,, zeer tevreden tot nu toe! Beste wat ik tot nu toe heb gehad denk ik.....

Mijn scrogtechniek is nog niet echt goed lol....

of ik heb een plaatselijk klimaat probleem.... vooral links (voor de kijker) bij de fan blijft altijd beetje achter

On 5-10-2019 at 13:27, Stoney said:

Mijn scrogtechniek is nog niet echt goed lol....

of ik heb een plaatselijk klimaat probleem.... vooral links (voor de kijker) bij de fan blijft altijd beetje achter

Het staat inderdaad lekker vol daar. Wat je kan doen is de uitschieters die ervoor zorgen dat je je lamp omhoog moet doen vastbinden aan je scrognet. 

Om te checken of je een klimaat issue hebt kan je er een temp en rh meter plaatsen voor een dag en kijken of je iets geks ziet.