• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Proton

LSD - Barney Farm

Recommended Posts

Hello medekwekers,

Vandaag op boodschappen geweest voor nieuwe spullen, heb eindelijk kunnen beslissen en maak alvast mijn topic / kweekverslag aan, kunnen jullie al een stoeltje klaar zetten.

Na enkele rondes te hebben gedaan telkens bio met , biobizz& plagron bio goeie maar ook wel slechtere kweeks te hebben gehad al doende leert men

nu eens overschakkelen naar minerale voeding dus zal misschien wel wat hulp kunnen gebruiken als er iets fout gaat :) of nog wat extra tips  / bijtesturen of possitieve commentaar :D    de  ph meter(PH80s  hm digital)  & ph- ligt alvast al klaar ^_^

Setup

SJ dark room 120x120 x200

9x 14l potten

aarde : terra proffesionel van Canna

voeding: Plagron terra grow en bloom  / restje  biobizz top max /  en canna flush voor laatste 2 weken

lampen: 3x TGL 220 3590 cree totaal van 0 tot 660w ,  zal aftasten welke temperaturen ik heb en of ze niet bleachen

Afzuiging:  komt er een softbox torin 750M3 + filter

Aanzuiging: passief of actief(250m3)

Climate frequentieregelaar

T5 2x24w

Strain

LSD is een ultra sterke Indica dominante soort, die haar naam dankt aan de geweldige ervaring die zij garandeert. De lichamelijke stone zal je letterlijk tegen de grond werken, maar je geest gaat op een verre reis naar de diepten van je bewustzijn. Genetisch een kruising tussen Skunk #1 en Mazar.

Merk Barney's Farm
Genetica 70% indica/30% sativa
Ouders Original Skunk 1 x Afghan Indica
Bloeitijd 65-70 days
THC 24%
CBD 1.3%
CBD:THC 1 : 18.5
Opbrengst Indoor 700 g/m2
Hoogte (Indoor) 50 - 100 cm

Aangezien ontkiemen mijn grote struikelblok was vroeger, doe ik telkens wat extra zaden.

gestart 10x LSD  3xWW(zamnesia) tussen keukenpapier na kiemend in aarde & alles is boven gekomen 1ww is gesneuveld op de 2de dag.

de lsd hebben een duidelijk voorsprong in groei. de beste 9 komen in de 120x120 terecht :)

Binnenkort foto's

Later groeten ;)

• Like 1

Succes! Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.

Ik ga zelf Pineapple Chunk draaien van Barneys, tot mijn verbazing binnen 16 uur ontkiemd. 

Ging dit bij jou ook zo snel?

• Like 1

On 8/25/2019 at 8:38 AM, Klaaspindakaas said:

Succes! Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.

Ik ga zelf Pineapple Chunk draaien van Barneys, tot mijn verbazing binnen 16 uur ontkiemd. 

Ging dit bij jou ook zo snel?

Jep zelf ben ik wel fan van Barney farm waren  binnen de 24h 10/10 gekiemd.

al meerdere runs gedaan barney farm blue cheese , lsd & critical kush   toch altijd wel contect van geweest

en sommige zeggen veel herma en zweren bij 1 merk en omgekeerd... ,  maar ik vrees met F zaad herma overall wel kan opkomen jammer genoeg

succes alvast met je annanas chunk :)

3 hours ago, Proton said:

Jep zelf ben ik wel fan van Barney farm waren  binnen de 24h 10/10 gekiemd.

al meerdere runs gedaan barney farm blue cheese , lsd & critical kush   toch altijd wel contect van geweest

en sommige zeggen veel herma en zweren bij 1 merk en omgekeerd... ,  maar ik vrees met F zaad herma overall wel kan opkomen jammer genoeg

succes alvast met je annanas chunk :)

Gaaf, ik was al bang dat ik de enigste Barney's-fan was op dit forum.

Ik had dit jaar als experiment autoflowers (ook van Barney's), waar ik toch een knappe 70 Gr aan toppen van heb geoogst.

Indd, veel herma's uit fem.

Liever een reguliere moeder, maar daar moet je wel ruimte voor hebben.

Succes, ik hou je in de gaten.:koffiekrant:

• Like 1

Een wat late update de eerste weken is er niet veel te zien om foto's van te nemen en dan door omstandigheden( possitieve drukke dagen te hebben gehad :) )

-Eerste 2weken in kleine voorgroei potjes gezeten en verplant naar 14l potten

-zitten ze nu denk ik 2/3 weken in de grote potten en reeds getopt geweest ( door drukte allemaal wat minder bijgehouden <_<..)

Verder groeien ze goed ,  mooi groen en hebben niet teveel hinder/vertraging gehad van het toppen. de stammen dikken mooi aan en zelfs wat vervelling te zien op de stammen wat ik altijd mooi vin , is teken dat ze goed groeien.

de softbox 750 doet het prima , kan lekker gedimd worden maakt niks van geluid , inlaat staat nu mijn 250M2 softbox maar de tent trekt nog iets teveel vacum volgens mijn goesting , zal kijken om nog extra stukje inlaat bij te halen dat ik S bocht kan leggen om extra toevoer te hebben

Over de nieuwe SJdarkroom120 tent

• weet nu al dat de volgende opnieuw iets anders word nieuw en toch al wat lichte lichtlekken aan de ritsen(waarschijnlijk iets te vacum door de afzuiging) en een klein gaatje onderaan & de dikte van de tent vergeleken met mijn vorige phantom deluxe is een  stuk fragieler maar opzich zal het wel zijn werk doen.  Wie weet later geen tenten meer en schilder ik de kamer wit :)

Temperaturen schommelen rond 20 max 29graden

lv 40 TOT 60

PH telkens rond de 6.4 +/-

Nog wat verder laten groeien en dan beginnen alles wat uiteen te halen met LST training ,

fotos zeggen meer of woorden jammer genoeg te laat is met licht , en staan iets te dorstig :)

laterz

IMG_2712.JPG

IMG_2713.JPG

• Like 1

Goeieavond

alles verloopt hier goed,  ze blijven mooi groeien temp blijven rond de 25/29 graden krijgen voeding 1 op 2 beurten

vandaag tikkend geluid in de softbox

bij het rond draaien precies iets dat happert vind niks en is niet op bepaalt punt maar telkens bij volledige rond draai, vrees dat het moterellementje is.  contact opnemen en opsturen voor garantie maar is weer wat loping pff :p  noujah gelukkig nog geen bloei & hen ik nog een 250 met filter voor eventueel geur problemen

ze lijken laag te blijven , sinds ik met led kweek heb ik nooit meer echt extreem veel last van strekkende planten , lijken genoeg licht te hebben :D

ik denk er om om woensdag de beentjes wat te scheren , nog wat verder uiteen trekken eventjes herstellen &  tegen eind van de week naar 12/12 ,  wat denken jullie ??

groeten

IMG_2714.JPG

IMG_2715.JPG

IMG_2716.JPG

IMG_2717.JPG

Ik zet ze meestal vroeger om naar 12/12.

Maar het is een indica dominante strain dus kan zekers.

Deze zullen ook hierdoor kleiner blijven dan een Sativa.

Kleur is mooi.

• Like 1

ze konden inderdaad misschien iets eerder naar 12/12 maar aangezien ik al meerdere kweeks het gevoel had dat het iets te leeg was en ze niet genoeg strekten en deze inderdaad indica was heb ik deze iets langer laten groeien

op 25/09 naar 12/12 gegaan , momenteel nog geen bloei haartjes te zien maar verwacht ze elk moment.

afzuiging van 250m3 houd de boel wel mooi op temperatuur max 29 geweest

hoop ik toch mijn 750m3 terug te hebben ondanks die toch stuk te zwaar is/was , momenteel heb ik er geen goed gevoel bij qua garantie en service horecaking precies louche webshop moest ook al opsturen 40€ betalen ...

LV is aan de hoge kant tikt soms max 70% aan zal moeten gefixt worden met meer aftezuigen of eventueel kijken voor ontvochtiger te plaatsen maar momenteel maak ik me er minder zorgen om heb nog eventjes tijd.

canopy vind ik zelf mooi gelukt alles egaal op hoogte zonder scrog net en de ruimte goed benut , misschien iets te vol maar de top lampen maken dit hopelijk wel goed :D

fotos zeggen meer of woorden ;  niet op letten staan wel wat te dorstig was op weekend hebben nu elk 2 l water gehad :)

IMG_2719.JPG

IMG_2720.JPG

IMG_2722.JPG

IMG_2723.JPG

IMG_2724.JPG

IMG_2725.JPG

• Like 1

kleine update:

boel staat nu 1 week in zichtbare bloei, alles in deze keer veel meer gestrekt of ik gewend ben bij men vorige rondes , misschien betere watergift en combinatie grotere aarde buffer , en minerale voeding die beter reageerd ..

ik mag niet klagen al is het misschien wel iets te vol geworden al hoop ik dat de leds 615w cree dit goed aankunnen

Zoals sommige weten is mijn softbox binnen maar zal het waarschijnlijk rampzalig zijn om die terug te kunnen krijgen dank u horeca king !! :angry:

temp zijn gelukkig perfect te behouden met mijn 250softbox   draai   min 16.5 max 27

Lv is deze keer wel niet al te goed min 45 max 74 geweest , dit zal mogelijk problemen geven in zoon vol veld

hoop binnenkort toch de softbox terug te hebben maar zal dan snel nog nieuwe filter halenhad die niet meer binnen laatste keer , maar zal preventies kijken voor ontvochtiger te kopen.

anders staan ze wel mooi groen , 60cm hoog  op 1 na die precies volledige andere dna heeft :D. beetje lanky stengels hier en daar maar komt goed :)

EDIT: 250 stond blijkbaar nog op auto nu de frequentueregelaar op manueel gezet en volle toeren afzuigen,  plaats tussen de planten voor ontvochtiger of olieradiator zal er niet zijn tenzij ik plant verwijder we zullen zien met 100% afzuigen wat het nu zegt

vorige ronde wat in de breede met planten op tafel was aangenamer kweken toegankelijker en ruimte onderin voor toestellen

groeten

IMG_2726.JPG

IMG_2727.JPG

IMG_2728.JPG

IMG_2729.JPG

• Like 2

Yop

aangezien de boel hier stuk meer gestrekt heeft of ik gewend ben geen plaats meer om nog olie radiator tussen te zetten of ontvochtiger die wel welkom zou zijn

zelf al wat geixpirimenteerd met trimmen  van lichtjes tot alles onder het scrog net maar dit was altijd tijdens of net voor 12/12

Als ik de methode defoliation zie/lees op internet zijn er die tot 2weken in bloei nog onderaan dieven zelf volledige stengels weg knippen , wat denken jullie , ik weet dat bladeren dienen als reserve maar onderaan kan het waarschijnlijk eerder broed plek worden voor ongedierte en vocht

planten zijn nu 9dagen in bloei wat denken jullie toch wat defoliation toepassen op onderste gedeelte of toch laten zitten, mijn grootste vrees is momenteel toprot aangezien LV hoger is of ik gewend ben waardoor ik geneigd ben toch wat dieven zal de boel netter worden betere airflow en mogelijkheid eventueel nog ontvochtiger of radiator

, maar andere vrees is ik de stress de boel hermaphrodite word al heb ik dit al gehad zonder te snoeien ook...

TO TRIM OR NOT TO TRIM :D

groeten

update:

de strek lijkt over te zijn , planten zijn van 25+/- naar 60cm gegaan , ENORM nooit meegemaakt meestel heb ik zelfs last dat ik nauwelijks strek heb en te weinig gevuld heb.

temp zijn goed in controle 20 tot 29

LV is niet meer boven de 65 gegaan.

deze week krijg ik mijn softbox 750 kan eventueel nog filter kopen en die opnieuw inhangen ik zie wel of ik spaar men centen en blijf de 250 verder gebruiken

lsd blijkt goed resistent te zijn tegen budrot,hopen dat dit inderdaad klopt..

wat foto's om te tonen hoe groot/bossig ze zijn uitgevallen, zal wel moeilijk zijn voor eventuele hermas te spotten

ik hoop echt dat de cob hun werk goed doen hangen op 25cm  wat fluff voor hash of olie kan geen kwaad maar hoop toch degelijk knuppels te krijgen :D

IMG_2736.JPG

IMG_2732.JPG

IMG_2733.JPG

IMG_2734.JPG

IMG_2735.JPG

IMG_2737.JPG

• Like 1