• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Ik gebruik C-vaults daar zitten zakjes bij die je LV op +/- 62% houden, ik droog mijn wiet,

doe ze in de c-vault, controleer ze een paar dagen (eventueel even luchten als de LV nog te hoog is) 

en als ze dan rond de 62% zit gaat de pot dicht en gaat pas open als ik het nodig heb. de 

C-vault houd ze dan netjes rond de 62%, zeg maar tussen de 58 en 62%.

Ik gebruik gewoon weckpotten met Integra Boost zakjes van 62%.

Ik droog de wiet eerst en dan gaan ze de weckpot in met zo'n zakje.

Enkel de eerste 2 weken gaan ze dagelijks 10min open.

Daarna blijven ze gewoon dicht.

@Eagle vision ik gebruik ook weckpotten, die zet ik 2x per dag 5 min open, maar soms vergeet ik het, en dan is het wel 20 á 30 min.

Dit doe ik al de hele maand, en ik las ergens dat je dit 2 maanden moest doen.

Ik kan dus nu eigenlijk ook ermee stoppen om ze te curen, als ik lees dan jij dit maar 2 weken doet op 10 min per dag.

Om uberhaupt goed te kunnen curen, zal je eerst aandacht moeten besteden aan het correct afbloeien van de plant en vervolgens proberen langzaam te laten drogen.

Wanneer je je plant omhaalt terwijl die nog groen is (lees=niet klaar), dan zul je al extra aandacht moeten besteden aan het drogen, omdat het de nodige tijd kost voordat het bladgroen (chlorofyl) wordt afgebroken. Dat duurt in de regel langer dan dat de plant gedroogd is.

Dit is slechts 1 element om je plant pas te oogsten, wanneer deze goed in de 'herfst' zit, buiten het feit dat het meer dan vaak de moeite loont om zo lang mogelijk te wachten met oogsten, omdat je drooggewicht voornamelijk wordt bepaald door de hoeveelheid harsen die er op je toppen zitten (!) en dat wil, afhankelijk van de omstandigheden nog behoorlijk gaan toenemen in die allerlaatste fase !

Gooi maar eens wat van die harsen in een glaasje water en zet dit eens even een klein uurtje in de vriezer. Je zult zien dat de kristallen daarna mooi naar de bodem zakken en zegt alles over het gewicht ervan !

Op het moment dat je gaat drogen, na het oogsten, afhankelijk van de manier van drogen, pak gerust na een x aantal dagen eens een paar topjes en gooi die in de cvault of weckpot, samen met een goedkoop metertje voor de luchtvochtigheid.

Op het moment dat je die toppen erin flikkert, wil je direct mikken op een percentage die ligt tussen de 55 en 60%. Zit je daaronder, dan heb je te snel gedroogd, of misschien wel te lang en ligt verlies aan potentie al op de loer. Het droogproces is dan al niet echt meer succesvol geweest.

Zit je boven de 65%, haal dan je toppen eruit en droog nog wat langer, voordat je ze weer erin mikt.

Zit je in die ideale range, vul je potten 'losjes' af, zet de eerste week dagelijks een herinnering in je telefoon, om de potten even te laten boeren, gewoon een paar minuten.

Met een Boveda van 62%, zul je zien dat na een week idd die 62% geleidelijk aan gehaald gaat worden.

In de tweede week nog eens 1 of 2 dagen openen en daarna lekker dicht laten en eventueel naar wens de pot verder afvullen.

Na week 3 begint het lekker op smaak te komen.

Succes!

• Like 3

1 hour ago, greentjeonatrip said:

Om uberhaupt goed te kunnen curen, zal je eerst aandacht moeten besteden aan het correct afbloeien van de plant en vervolgens proberen langzaam te laten drogen.

Wanneer je je plant omhaalt terwijl die nog groen is (lees=niet klaar), dan zul je al extra aandacht moeten besteden aan het drogen, omdat het de nodige tijd kost voordat het bladgroen (chlorofyl) wordt afgebroken. Dat duurt in de regel langer dan dat de plant gedroogd is.

Dit is slechts 1 element om je plant pas te oogsten, wanneer deze goed in de 'herfst' zit, buiten het feit dat het meer dan vaak de moeite loont om zo lang mogelijk te wachten met oogsten, omdat je drooggewicht voornamelijk wordt bepaald door de hoeveelheid harsen die er op je toppen zitten (!) en dat wil, afhankelijk van de omstandigheden nog behoorlijk gaan toenemen in die allerlaatste fase !

Gooi maar eens wat van die harsen in een glaasje water en zet dit eens even een klein uurtje in de vriezer. Je zult zien dat de kristallen daarna mooi naar de bodem zakken en zegt alles over het gewicht ervan !

Op het moment dat je gaat drogen, na het oogsten, afhankelijk van de manier van drogen, pak gerust na een x aantal dagen eens een paar topjes en gooi die in de cvault of weckpot, samen met een goedkoop metertje voor de luchtvochtigheid.

Op het moment dat je die toppen erin flikkert, wil je direct mikken op een percentage die ligt tussen de 55 en 60%. Zit je daaronder, dan heb je te snel gedroogd, of misschien wel te lang en ligt verlies aan potentie al op de loer. Het droogproces is dan al niet echt meer succesvol geweest.

Zit je boven de 65%, haal dan je toppen eruit en droog nog wat langer, voordat je ze weer erin mikt.

Zit je in die ideale range, vul je potten 'losjes' af, zet de eerste week dagelijks een herinnering in je telefoon, om de potten even te laten boeren, gewoon een paar minuten.

Met een Boveda van 62%, zul je zien dat na een week idd die 62% geleidelijk aan gehaald gaat worden.

In de tweede week nog eens 1 of 2 dagen openen en daarna lekker dicht laten en eventueel naar wens de pot verder afvullen.

Na week 3 begint het lekker op smaak te komen.

Succes!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Het moment dat ik bepaal of cannabis de weckpot in kan, is als de takjes knakken.

Ik vind het zeer zinvol om zo'n metertje in de weckpot te plaatsen.

Bij Hydro kweken is meten is weten zeer belangrijk, zelfs nog bij het curen.

Dat verwelkom ik alleen maar, zo heb je aardig wat grip op het proces.

Inderdaad bij mijn vorige kweek gebruikte ik Ripen waarbij de kweek geforceerd wordt om de kweek af te ronden.

Ik vind het sterven van de bladeren een prachtige kleur wisseling.

Deze kweek ga ik voor 14 dagen Ripen, dat is volgens mij de beste afbouw en het sterven van de plant.

Maar goed de trichomen bekijken doe ik ook graag, dit zegt erg veel over het stadium waarin ze verkeren.

Kan tot maximaal 600x inzoomen en dat ziet er erg mooi uit.

16 minutes ago, greentjeonatrip said:

Je zult vast je redenen hebben voor ripen.

Ik laat de plant zelf bepalen wanneer de herfst komt.

Het afbouwen van Ripen is goedkoper dan Green Sensation, en het spoelt ook meteen de cannabis schoon.

74 euro verschil zit erin voor 1 liter.

1 minute ago, Mr. Green said:

Ik persoonlijk bewaar het zo koel mogelijk, en in Cvaults,  donker lijkt mij het beste voor de wiet.

Het mooie is dat ze dan altijd al in het donker zitten toch?

Je kunt die bij wijze van middenin de woonkamer zetten, en blijft de cannabis in het donker?

Hoeveel liter heb je?

Momenteel bewaar ik mijn cannabis is weckflessen.

Het handige is dat ik ze op formaat sorteer en het kost bijna niets een weckfles.

Die Cvaults zien er wel mooi uit, maar dan doe je dus je gehele oogst in 1 zo'n Cvault?

Misschien geeft je de eerste de beste link die ik aantrof op google wat meer inzicht. https://www.zamnesia.nl/cannabis-kweekgids/111-cannabis-bewaren

Toets ook even het woordje     cvault      in de zoekfunctie hier op het forum, als je wilt en je vind ook al wat meer info.

edit.

In de periode dat ik erover geschreven heb, waren de grotere maten cvaults hier nog niet beschikbaar.

On 8/31/2019 at 5:44 PM, Eagle vision said:

Ik gebruik gewoon weckpotten met Integra Boost zakjes van 62%.

Ik droog de wiet eerst en dan gaan ze de weckpot in met zo'n zakje.

Enkel de eerste 2 weken gaan ze dagelijks 10min open.

Daarna blijven ze gewoon dicht.

@Eagle vision Hoe werkt zo'n zakje?

Ik zie dat ze verschillende gewichten hebben.

Betekent bijv. INTEGRA BOOST 55% 4 gram, dat die geschikt is om 4 gram cannabis tet drogen?

Is 62% beter dan 55%?

@Domination Nee dit betekend dat het zakje een inhoud heeft van 4g.

Het zou een plantaardige substantie zijn die de vochtigheid (afhankelijk welk zakje je gebruikt) op 55 of 62% houd.

Ik geef de voorkeur in het begin aan 62, en ga na een maand of 2 over naar 55%.

Bij mij zitten ze nu in weckpotten per 50g cannabis, en dit werkt goed.

Zit ook een indicator bij die aan geeft wanneer het zakje vervangen moet worden.

Maar heb hier nu 4 potten staan die 6 maanden liggen te curen, en het zakje werkt nog steeds dus :D

1 hour ago, Eagle vision said:

Het zou een plantaardige substantie zijn die de vochtigheid (afhankelijk welk zakje je gebruikt) op 55 of 62% houd.

Zit ook een indicator bij die aan geeft wanneer het zakje vervangen moet worden.

Maar heb hier nu 4 potten staan die 6 maanden liggen te curen, en het zakje werkt nog steeds dus :D

Ideaal.

Dit ga ik voortaan ook gebruiken.

Die van mij staan al 1 maand te curen, doe ik 2x per dag open om te luchten.

Na 2 maanden kap ik hiermee.

En kijk uit bij mijn volgende kweek om die zakjes te gebruiken in de weckpotten.

Zo'n zakje is om de luchtvochtigheid te regelen.

Niet vergeten dat het luchten nog steeds moet om de chlorophyl te laten ontsnappen!

38 minutes ago, Tune said:

Zo'n zakje is om de luchtvochtigheid te regelen.

Niet vergeten dat het luchten nog steeds moet om de chlorophyl te laten ontsnappen!

Bedankt.

Mijn huidige kweek die gaat gewoon prima in de weckpotten.

Die laat ik gewoon nog voor een paar weken 2x per dag luchten.

Met mijn volgende oogst ga ik het curen doen met zo'n zakje.

Had er nog geen weet van anders had ik ze al gekocht.

6 hours ago, Eagle vision said:

Hoe meer gram hoe langer het zakje te gebruiken is?

Ik dacht dat ze enkel zakjes met een inhoud van 4g hadden.

Maar ik kijk net op de site waar ik ze haal en daar staat zakjes van 8g of 67g.

Mijn excuses :D 

Ik gebruik die van 8g maar bij mij was de weckpot steeds leeg voor het zakje moest vervangen worden.

Maar ik veronderstel des te groter de inhoud, des te langer het werkt.

Maar ik denk dat die grote meer bestemd zijn voor gigantische weckpotten :p

Grtz!