• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

1 hour ago, Eagle vision said:

Ik dacht dat ze enkel zakjes met een inhoud van 4g hadden.

Maar ik kijk net op de site waar ik ze haal en daar staat zakjes van 8g of 67g.

Mijn excuses :D 

Ik gebruik die van 8g maar bij mij was de weckpot steeds leeg voor het zakje moest vervangen worden.

Maar ik veronderstel des te groter de inhoud, des te langer het werkt.

Maar ik denk dat die grote meer bestemd zijn voor gigantische weckpotten :p

Grtz!

Haha.

Hoe groot zijn jouw weckflessen dan?

Dat is een mooie grote 18 liter, prijs vind ik ook prima.

Doe je nou jouw gehele oogst in 1 zo'n pot?

Hoeveel gram past erin, en ik zie geen afmetingen.

Plaats je er ook nog een zakje in omtrent het curen?

Ik sorteer wel graag de cannabis op grootte, dan is een weckfles spotgoedkoop.

Maar 1 joekel van een pot is wel handig, ligt het altijd op 1 plek ;)

Ik heb het eerst een aantal weken in de cvault 21L gehad, daar zit nu een SSH in, en toen over gegooid in deze met wat losse humipacks.. Er past zeker wel 500gram in. Ligt natuurlijk aan je toppen maar das logisch...

Ik deed eerst ook van die losse weckpotten maar daar werd ik ook gek van, al dat gesorteer en dan alsnog de mindere toppen overhouden. Dus nu gewoon alles bij elkaar en eens per week ofzo ff een kleiner potje vullen met gemengde toppen

De afmetingen vd 18L zijn wel relaxed, ik heb ook de 26L maar die is net iets te hoog voor het mooie

Alles in 1 is wel handig, maar dan is het een beetje graaien wat je eruit pikt, een grote of kleine top.

Stoor jij je niet eraan dat de kleine en grote toppen nu door elkaar zitten?

De planken die ik heb zijn 24,5 cm.

Kan zijn dat ze hierop wel blijven staan, zolang de kant op de plank maar het zwaarste blijft.

Ik heb nog wel een mooie grote kast waarin dit makkelijk past, en voor nog niets gebruik.

Enige nadeel is dat het dan altijd op kamertemperatuur is, en die niet lichtdicht is.

2 minutes ago, Stoney said:

daar valt ie niet vanaf hoor ;)

Oke mooi.

Zal er eens over nadenken wat ik wil kwa opbergen van mijn huidige oogst.

In 1 grote pot is natuurlijk wel ideaal, en het bespaart veel ruimte, dan al die weckpotten.

On 9/3/2019 at 1:19 PM, Stoney said:

Ik dacht dat het gewicht op zakje overeen met het gewicht vd wiet kwam maar het is toch wel wat meer...

https://bovedainc.com/support/herbal/boveda-work-quantities-jar-sizes/ 

Ik denk dat ik ook zo'n waterkluis koop van 18 liter, maak je het jezelf lekker makkelijk om de gehele oogst in 1 pot te stoppen, en kan je inderdaad in een kleinere pot wat doen, waar je vaak uit pakt.

Klopt het dat je het pakje van 67 gram dan nodig hebt?

Wat in de link staat.

Lijkt me een goed plan ;)

Als de link het zegt dan zal het wel kloppen ;) Nouja.... bij de 21L Cvault krijg je die 320gr en zou goed zijn voor 2.2Kg, nou ik weet maar ik heb nu behoorlijk compacte toppen waarvan misschien 2gr fluf erin zitten, in totaal zo'n 480gr en zit al dik over de helft.... dus ik weet niet maar in die 21L ga je geen 2.2 kg in krijgen lijkt mij... Ja of met een nog compactere bubble gum ofzo en dan prop vol stoppen...

Dus moet wel genoeg zijn hoor ;)

Ik vind die Cvaults veel te prijzig.

Volgens mij is het nou ook weer niet zo bijzonder.

Mijn weckpotten werken prima, alleen die zijn zo klein, dus ga ook zo'n waterkluis halen.

Hoevaak lucht je de waterkluis en hoe lange periode?

CVaults mogen dan prijzig zijn maar ze doen hun werk uitstekend mag ik wel zeggen, ik gebruik ze

altijd en ze houden je wiet perfect op een mooie LV.

Die plastic waterkluizen daar zou ik mijn wiet niet in stoppen, daar geef ik greentjeontrip gelijk in.

• Like 2

Iedere kweek een extra CVault kopen in de grootste maat is een duur geintje.

Waarom zou een waterkluis niet werken?

Stoney lijkt het er prima mee te doen.

En zo'n zakje doet het werk voor je toch?

Dat jij dan iedere kweek een cvault schijnt te moeten kopen en dat dan ook meteen de grootste maat moet zijn, daar kan ik dan weer niet zo veel mee.

Bij mij gaat bij tijd en wijlen de inhoud op en er weer nieuwe inhoud in en ja, ik heb idd meerdere cvaults, met verschillende maten en ja, het kost wat en ja, ik heb die investeringen geleidelijk gedaan. Ik ga niet voor iemand invullen hoeveel hij of zij van die potten nodig heeft. Maak een inschatting van je oogst(en) en kies daar je potten op, met liever een pot die wat groter is, om verschillende redenen.

Kijk eens op youtube wat filmpjes over ervaringen met die cvault m.b.t. cannabis, of ga eens naar de site van cvault (storage),of gebruik op dit forum (of een ander forum)  de searchknop eens en zoek naar ervaringen.

Ik heb nooit geschreven dat een waterkluis niet zou werken, dat maak jij ervan.

Ik heb alleen simpelweg een afbeelding op google gezien van zo'n waterkluis, waar het erop lijkt, dat dit materiaal uit plastic bestaat. Of dat daadwerkelijk zo is ? I don't know, maar veiligheidshalve zou ik dan eerder gaan voor glas of rvs.

Als dat materiaal uit plastic bestaat, hoef ik denk ik niet uit te gaan leggen, waarom dat niet bevorderlijk is, om daar je wiet in te curen (waarmee een luchtvochtigheid samenhangt)

Plastic is in alle opzichten gewoon bagger en zal nooit de kwaliteit geven die een heerlijk wietje verdient. 

Toets op google maar eens bijvoorbeeld  het volgende in     plastic curen cannabis          .....wellicht dat dit verheldering biedt.

Net zoals al die plastic zakjes waar die wiet altijd in zit. Het is lekker goedkoop, we worden ermee dood gegooid, maar het is gewoonweg niet goed voor je wiet, vanwege weekmakers of iets dergelijks. Dat moet je toch gewoon niet willen.

Als Stoney daar tevreden mee is, is dat toch prima ?

Betekent toch niet dat iemand anders dat ook zo ervaart ?

Ik weet het niet, ik heb zo'n waterkluis nooit gekocht, maar ik zet er wel meteen mijn vraagtekens bij. Buiten dat, wil ik enkel het beste voor mijn wietje en dan vind ik het prima dat dat wat mag kosten. Glas of rvs lijkt me dan een goede keuze. Er is ook verder niets mis met glazen weckpotten, heb ze zelf ook gebruikt en als iemand uit kostenoverwegingen liever bij deze glazen potten zou blijven, vooral doen hoor, niets mis mee, maar wel in het donker opslaan lijkt me.

Ik ben te spreken over de cvault, maar vooral vanuit praktische overwegingen.

Dit heeft te maken met het feit dat ik het plezierig vind, dat ik met een ruime opening te maken, dat er in de deksel een schacht is aangebracht voor de boveda (die boveda zit bij de aankoop trouwens ook bijgesloten bij de cvault....dacht ik) en dat deze lichtdicht is.

Het enigste mogelijke minpuntje van een vault tegenover een (fatsoenlijke) weckpot (naar mijn mening), is dat een weckpot maar 1 enkele sluiting heeft en een visueel zichtbaar 'uitstekende' flap die mogelijk een hogere luchtdichtheid garandeert, dan een  cvault, die 3 sluitingen heeft en een tamelijk dunne siliconen ring aan de binnenzijde deksel, echter vind ik het in de praktijk te overzien en wint bij mij het praktische.

• Like 2

32 minutes ago, greentjeonatrip said:

Dat jij dan iedere kweek een cvault schijnt te moeten kopen en dat dan ook meteen de grootste maat moet zijn, daar kan ik dan weer niet zo veel mee.

Bij mij gaat bij tijd en wijlen de inhoud op en er weer nieuwe inhoud in en ja, ik heb idd meerdere cvaults, met verschillende maten en ja, het kost wat en ja, ik heb die investeringen geleidelijk gedaan. Ik ga niet voor iemand invullen hoeveel hij of zij van die potten nodig heeft. Maak een inschatting van je oogst(en) en kies daar je potten op, met liever een pot die wat groter is, om verschillende redenen.

Kijk eens op youtube wat filmpjes over ervaringen met die cvault m.b.t. cannabis, of ga eens naar de site van cvault (storage),of gebruik op dit forum (of een ander forum)  de searchknop eens en zoek naar ervaringen.

Ik heb nooit geschreven dat een waterkluis niet zou werken, dat maak jij ervan.

Ik heb alleen simpelweg een afbeelding op google gezien van zo'n waterkluis, waar het erop lijkt, dat dit materiaal uit plastic bestaat. Of dat daadwerkelijk zo is ? I don't know, maar veiligheidshalve zou ik dan eerder gaan voor glas of rvs.

Als dat materiaal uit plastic bestaat, hoef ik denk ik niet uit te gaan leggen, waarom dat niet bevorderlijk is, om daar je wiet in te curen (waarmee een luchtvochtigheid samenhangt)

Plastic is in alle opzichten gewoon bagger en zal nooit de kwaliteit geven die een heerlijk wietje verdient. 

Toets op google maar eens bijvoorbeeld  het volgende in     plastic curen cannabis          .....wellicht dat dit verheldering biedt.

Net zoals al die plastic zakjes waar die wiet altijd in zit. Het is lekker goedkoop, we worden ermee dood gegooid, maar het is gewoonweg niet goed voor je wiet, vanwege weekmakers of iets dergelijks. Dat moet je toch gewoon niet willen.

Als Stoney daar tevreden mee is, is dat toch prima ?

Betekent toch niet dat iemand anders dat ook zo ervaart ?

Ik weet het niet, ik heb zo'n waterkluis nooit gekocht, maar ik zet er wel meteen mijn vraagtekens bij. Buiten dat, wil ik enkel het beste voor mijn wietje en dan vind ik het prima dat dat wat mag kosten. Glas of rvs lijkt me dan een goede keuze. Er is ook verder niets mis met glazen weckpotten, heb ze zelf ook gebruikt en als iemand uit kostenoverwegingen liever bij deze glazen potten zou blijven, vooral doen hoor, niets mis mee, maar wel in het donker opslaan lijkt me.

Ik ben te spreken over de cvault, maar vooral vanuit praktische overwegingen.

Dit heeft te maken met het feit dat ik het plezierig vind, dat ik met een ruime opening te maken, dat er in de deksel een schacht is aangebracht voor de boveda (die boveda zit bij de aankoop trouwens ook bijgesloten bij de cvault....dacht ik) en dat deze lichtdicht is.

Het enigste mogelijke minpuntje van een vault tegenover een (fatsoenlijke) weckpot (naar mijn mening), is dat een weckpot maar 1 enkele sluiting heeft en een visueel zichtbaar 'uitstekende' flap die mogelijk een hogere luchtdichtheid garandeert, dan een  cvault, die 3 sluitingen heeft en een tamelijk dunne siliconen ring aan de binnenzijde deksel, echter vind ik het in de praktijk te overzien en wint bij mij het praktische.

Het is uiteraard een persoonlijke voorkeur.

Op zich is het veel waard als je cannabis goed gedroogd en gecured wordt.

En alles in 1 pot van 1 oogst vind ik dan wel weer zo handig, ook met ruimte besparing.

Ik zal eens prakkiseren of ik er 1 wilt aanschaffen van 8 liter.

Of kijk naar een weckpot van 8 liter, dat scheelt toch een hoop geld.

Mijn vorige kweek droog ik in weckpotten en trouwens zonder zakjes (had er nog niet van gehoord), wel irritant als het er meerdere zijn, iedere dag open en dichtdoen.

Een stukje kwaliteit vind ik uiteraard belangrijk, het gehele proces om het te kweken kost veel geld en moeite, dan wil je natuurlijk ook een goede opslag.

Heb online wat rond zitten zoeken, en ik zie een weckfles van 8 liter voor 9,50 euro.

Koop er een paar van, met wat van die zakjes 67 gram.

Als dit niet bevalt kan ik altijd nog gaan voor een Cvault.