• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

5 minutes ago, Stoney said:

@greentjeonatrip het zijn food grade kluizen dus dat zou goed moeten gaan. Maar ben het met je eens dat een CVault altijd beter is hoor! TZT komen er hier nog een paar bij.

Je hebt ook goedkope weckpotten van 5 liter 9,50 euro.

Die probeer ik eerst, en later wil ik misschien over op CVault.

Ik zeg ook altijd dat ik mijn kweeksysteem beetje bij beetje polijst :lol:

En natuurlijk is dat leuker dan in 1x alles kunnen kopen, heb je nog iets om naar uit te kijken.

On 3-9-2019 at 14:44, Stoney said:

ik ben deze gaan gebruiken https://www.prepz.nl/nl/voedsel-en-water-opslagton-18-liter.html

so far so good

9 hours ago, Stoney said:

@greentjeonatrip het zijn food grade kluizen dus dat zou goed moeten gaan. 

Voor mijn eigen interesse.

Stoney, staat er aan de onderkant van die waterkluis een "cijfer", of iets dergelijks ?

Ik wil ook best geloven dat food grade in zekere zin veilig zal zijn, voor gedroogde kruiden, medicijnen, of weet ik veel wat.

Het ding met cannabis is, dat als je (hopelijk) succesvol geoogst en gedroogd hebt (tot een bepaald niveau van luchtvochtigheid), dat het 'proces' van afbreken en  de uitwisseling van gassen daarbij, het op peil brengen naar een juiste luchtvochtigheid en het omhoog halen van die smaak.....nog even door gaat.

Het wil nog weleens zo zijn dat de toppen aan de buitenkant droog aanvoelen, maar dat ze aan de binnenkant nog vochtig zijn. Hier neemt het goed curen dan, in (vooral) die eerste fase een prominente rol in, waarin het vocht langzamerhand van binnenin de toppen, naar buiten komt (onder invloed van luchten, uitwisseling en een Boveda zakje bijvoorbeeld), om ook zo, een mooi en een gelijkmatige vochtbalans te creëren en die smaak verder omhoog te brengen.

Op het moment dat het vocht in dat hele proces, buiten die toppen gaat circuleren  en in aanraking komt met de binnenwand van die pot (die van plastic/kunststof is), heb ik niet de garantie dat dit niet van invloed is op dat proces, om die smaak en eventueel potentie optimaal te krijgen. Ik ben dan meer van het uitsluiten.

Verder wil ik ook wel geloven dat er mensen zijn, die gewoonweg niet weten hoe lekker een lekker wietje écht kan zijn, omdat ze hun leven lang bijvoorbeeld naar de GS zijn gereden, of met een dealer te maken hebben gehad en ze simpelweg nooit hebben ervaren hoe anders en hoe beter die smaak ook kán zijn..........omdat je mag verwachten van een GS of dealer, dat deze shit verkopen, waarbij de (commerciële) kweker onvoldoende aandacht schenkt aan het drogen en/of curen, omdat de nadruk daar misschien ligt op een zo snel mogelijke doorlooptijd.

Datzelfde geldt misschien ook voor sommige (al dan niet beginnende)  thuiskwekers, die onvoldoende op de hoogte zijn van het correct afbloeien, drogen en curen van het wietje en dan heb ik het nog niet eens gehad over het klimaat waarin het plantje is gekweekt, wat ook al voor een groot deel de kwaliteit bepaald.

• Like 3

Ik zag net dat symbooltje van je, op die onderkant.

https://www.maximumyield.com/food-grade-vs-food-safe-what-gardeners-need-to-know/2/3444

Het lijkt erop dat dat veilig zou zijn.

2- These plastics are HDPE, also known as high-density polyethylene. These are considered the top choice of containers for reuse in either a garden or food application. These are not known for leaching any chemicals and are usually more durable than the number 1s.

Ok dus dat scheelt dan toch weer :)

Maareh ook met die CVault is goed curen geen garantie hoor ;) Daar weet ik alles van lol

Mijn SSH was ook pas iets van 3 weken later klaar, dus de PP die in de CVault zat is toen de waterkluis in gegaan en de SSH erin.. Die 1e 4 weken curen doe ik wel ook liever in de CVault..

1 hour ago, Stoney said:

Ok dus dat scheelt dan toch weer :)

Maareh ook met die CVault is goed curen geen garantie hoor ;) Daar weet ik alles van lol

Mijn SSH was ook pas iets van 3 weken later klaar, dus de PP die in de CVault zat is toen de waterkluis in gegaan en de SSH erin.. Die 1e 4 weken curen doe ik wel ook liever in de CVault..

Waarvoor staat 'SSH'?