• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Freddy Wortels

Freddy Roots - 2x Josephine V2 135W & 1x Rubol Josephine 48W Red / Far Red - ☆ No Mercy Seeds ☆ Santa Maria F8 Regulars round

Recommended Posts

Hallo beste leden,

Hier ben ik dan weer, even super druk gehad zoals gewoonlijk. Maar we gaan weer aan de slag. 🤠👍

Dit keer is mijn selectie de heilige Santa Maria F8 geworden, ik wil uiteindelijk 4 de mooiste en de beste planten behouden en de rest offer ik helaas op. ✂️⚰⚱

Ik ben 5 September weer begonnen met ontkiemen, en na 24 uur uur waren alle zaden met volle succes open. Waarna ze als volgt in hun groei potten gingen. 

sx1567737052710.thumb.png.b62880571c329ec7e9f37806a121ae0d.png

De zaden zitten 1 dag in hun potjes 0,7cm begraven en gelijk op 12/12 ook, hopelijk komt er morge wat leven boven de grond. 🤗

IMG_20190907_020727_582.thumb.jpg.74b3b25f66080397c2ec621f089804cc.jpg

Volgende week begin ik weer met het maken van wekelijkse videos, maar er moet eerst wel leven zijn dus wacht ik nog even af. 

En dit is foto van vandaag, helaas nog geen kopje boven maar daar maak ik mij zeker niet druk om.

received_383600215901710.thumb.jpeg.9077d2d5e97a21aebada079f9c36d137.jpeg

Keep Blazing & Stay Amazing.

Groeten, Freddy Roots Aka King Scrog NL 💚

Succes met je nieuwe ronde.

Ik zet me graag neer voor deze mooie soort.

Ze staat nog op mijn lijstje om zelf te growen.

Hopelijk vind je snel de nodige vrouwtjes ertussen.

• Like 1

Succes met de nieuwe ronde!

Kijk met plezier mee kan vast het een en ander leren hier.

Gr:weed-4:

• Like 1

Hallo beste mensen,

We zijn nu 6 dagen verder, en de laatste foto hierboven was van 7 September ( de dag dat de zaden in hun groei potten gingen.)

En foto hier onder is van 9 September, waarvan er 8 mooie al koppie boven zijn.

received_371807593490747.thumb.jpeg.126511c6a265de3102ec7f39469c1f74.jpeg

En deze foto’s hieronder zijn van 10 September,  en 3 potten waarvan het leek dat ze niks deden die heb ik weg gehaald.
De andere 8 plantjes gaan mooi gelijk en zien er goed en gezond uit, ze willen dan ook echt knallen.

En ook nooit meegemaakt tijdens het ontkiemen dat ze binnen 24 uur allemaal open waren en ze groeien ook nog echt snel. 

received_946036495763718.thumb.jpeg.4fb4712b26d3360786b20e9937f99d00.jpegreceived_307662003401236.thumb.jpeg.4aca6d9021e8ea9adc8074b0529e4820.jpeg

De oorzaak is dat ze iets te nat hebben gestaan 😓😪

received_534040807339934.thumb.jpeg.3ace736acc64dc12e2827fa913d9a5e4.jpegreceived_526284261472495.thumb.jpeg.afccf2679fe3df74416e6486dd6652ea.jpeg

received_382434335988036.thumb.jpeg.8937d3963e6381ed2ce0db94464ef5e5.jpeg

En het 9e plantje die blijft ook natuurlijk doorgaan, zoals jullie het zien ziet die er ook mooi en gezond uit.

received_924851391216062.thumb.jpeg.42c78f23d6853e9fe647a64a0e4b0fe1.jpeg

Dit was het dan voor even, de volgende keer ga ik een video filmpje maken tot dan. 

Keep Blazing & Stay Amazing.

Groeten, Freddy Roots Aka King Scrog NL 💚

• Like 1

Hallo beste growers,

Daar ben ik dan weer plantjes zijn nu totaal 7 dagen oud, en ze gaan prima alleen hebben somigge last van lichte strek. Hoogte van de led lamp zal de oorzaak wel zijn ik begon met ongeveer 40 a 45cm afstand.

Deze fotos zijn van eergisteren 13 Sept

IMG_20190913_190207_993.thumb.jpg.20f2305e5bfe37a370941c77db499bac.jpg

IMG_20190913_190210_060.thumb.jpg.b9d2709de21d2116f303b8ba316d2133.jpg

En dit is die kleinste die gaat ook geweldig.

IMG_20190913_152758_713.thumb.jpg.8f0418e990a5544dc83274110c2c2b01.jpg

En dit zijn foto’s van gisteren 14 Sept, ze drinken al ook meer en sneller dus rustig aan de waterdodis opbouwen.

IMG_20190915_013554_870.thumb.jpg.e85e366e90f9c75b47d57e3490daaa43.jpg

IMG_20190915_013553_715.thumb.jpg.d10833d3dc83a64e304bf4e2c1dccd1e.jpg

Groeten, Freddy Wortel :bye:

• Like 1

Nice K.S. beetje strek is niet erg, dadelijk als je gaat overpoten dieper in de grond en je hebt

gelijk een langere penwortel 😁👍 zier er mooi gelijk uit.:stoned-smiley:

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Mr. Green
      Mede Growers,

Ik was al begonnen met de opstart van de nieuwe teelt een aantal weken voor de huidige teelt was afgelopen.
      Intussen is die teelt afgelopen en heb ik de hele boel weer klaar gemaakt voor de volgende ronde die intussen
      al weer een aantal weken loopt, hier een verslag van de eerste aantal weken van de nieuwe teelt  tot de huidige
      week.

Vanaf dat ze in de tent zijn gegaan is het een dagelijks verslag geworden krijgen jullie een beetje een indruk wat
      de verschillen enz. zijn of kunnen zijn. Omdat de tent in een schuur staat is het best een uitdaging om
      temperatuur en luchtvochtigheid onder controle te houden, maar ik hou wel van een uitdaging.😁

31-7-2019,
      Begonnen met opstarten voor de volgende ronde in de tent, de Outlaw - Amnesia is over een weekje of 2 a 3 klaar
      en dan wil ik er eigenlijk gelijk nieuwe plantjes in hebben.

Heb deze keer weer voor de Outlaw - Amnesia gekozen, heb er wel even over na moeten denken want ik had best
      wel wat keus wat zaden betreft, heb uiteindelijk toch voor de Outlaw – Amnesia gekozen van Dutch Passion, de
      gedachte hier achter is de volgende, omdat de temperaturen deze ronde een stukje lager zullen liggen (ga ik van uit)
      in ieder geval onder de 30 graden wil ik toch eens zien wat het verschil is qua groei, opbrengst enz.

Ook vindt er een upgrade plaats betreffende de buisafzuiger, ik had een buisafzuiger van +/- 480 m3 p/u en dit
      gaat worden 680 m3 p/u met een filter erachter van 800 m3 (omdat ze aanraden een groter filter te gebruiken dan
      de capaciteit van de afzuiger) tevens heb ik dit keer voor een buisafzuiger gekozen van prima klima in plaats van
      G-tools die ik nu heb, het filter word er één van Mars ( Empire classic mars) die best wel goed aangeschreven
      staat (heb ik gelezen).

De nieuwe buisafzuiger.

De buisafzuiger van G-tools verhuist naar de 80 x 80 tent om daar dienst te gaan doen en vervangt de afzuiger die
      daarin hing want die is verhuisd naar de nieuwe space-bucket, dus als je het allemaal nog kunt volgen komt het er
      op neer dat alles is geüpgraded.

Verder ga ik na deze teelt (want we gaan de kou weer in) de aanvoer van verse lucht uit een andere ruimte te betrekken,
      komt nu uit mijn hokje waar de tent staat, maar ben er achter gekomen dat, dat veel te warm is als je een zomer teeltje
      doet dus daar is nog wel wat winst te behalen, zal waarschijnlijk dan ook met een actieve inlaat gaan werken omdat de
      afstand aanvoerplek tot de tent groter wordt en ik niet wil dat de aanvoer van verse lucht door de grotere afstand
      belemmerd wordt, dus neem het zekere voor het onzekere.

Dus het gaat er als volgt uit zien,

Ledlamp        : CLU 058-1825 C4 440 watt 3500K 90cri
      Tent                : phantom  1 x 1 x 2 mtr.
      Buisafzuiger : Prima klima  680 m3.
      Filter               : Mars 800 m3 (Empire Classic)
      Ventilator(s) : Garden Highpro 1 x 20 cm, 7.5 watt en  2 x 15 cm, 5 watt.

Als alles loopt zoals het moet lopen en de grootste tent kan ik jaarrond gebruiken zonder al te veel te hoeven
      bijverwarmen in de winter dan gaat de 80 x 80 x 160 tent hoofdzakelijk dienst doen als droogtent en voorgroei tent
      zodat ik alles efficiënter kan gebruiken.

31-7,
      De zaadjes ter ontkieming gelegd met de koffiefilter methode, dit keer heb ik tegelijkertijd  5x  1 liter airpotjes gevuld
      met  Canna pro (lightmix) en aangewaterd met 100 ml spa reine want dit water heeft een pH van 6.0, de grond kan
      dan een beetje zetten terwijl ik wacht tot de zaadjes ontkiemt zijn.

Daar gaan we weer.

Zaadjes netjes met de punt naar beneden.👍

En daarna de kast in.

5 x 1 liter airpotjes voorbereid.

Plastic folie erover en klaar.

De grond die ik nu gebruik in mijn tent ga ik hergebruiken, wordt wel een mix van Plagron en Canna lightmix en een
      beetje crowmix want dat heb ik nog liggen en is dan ook gelijk op, dit word aangevuld met verse grond van Canna,
      dan grondverbeteraar van omnipotent erbij en we zijn er weer klaar voor.

Ook de airpotten van 38 liter worden na het vullen aangewaterd met +/- 4 liter afgezuurd water met een pH van 6.0,
      ook deze potten laten we een paar dagen rusten voordat de nieuwe plantjes er in gaan.

Intussen  ga ik de tent reinigen met dettol en wat aanpassingen/verbeteringen aanbrengen, de tent laat ik even een
      paar dagen luchten zodat de dampen er een beetje kunnen uittrekken, daarna hoop ik weer klaar te zijn voor de
      volgende ronden en kunnen de dames naar hun laatste verblijfplaats, mijn plantjes zijn dan een week of 3 a 4 oud.

2 - 8,
      Eerste 3 zaadjes geplant/gezaaid in de 1 liter airpotjes, het vierde zaadje had nog een iets kleiner worteltje en laat
      ik nog even in het koffiefilter en zal naar waarschijnlijkheid vanavond geplant/gezaaid worden, het vijfde zaadje
      had nog geen worteltje en zullen we in de gaten houden of ze nog ontkiemt of naar de kliko verhuisd maar daar
      gaan we niet van uit.

3 hebben een mooi worteltje, de 4de heeft een klein worteltje (nog net te zien) en de 5de heeft nog niets.

De eerste 3 onder de lamp, de lamp komt er dadelijk vlak boven te hangen (2 cm).

2 - 8,
      Ook het vierde zaadje (zoals verwacht) s’avonds kunnen planten/zaaien had nu ook een mooi worteltje van een
      cm of zo. Het wachten is nog of de laatste het gaat doen.

4 stuks onder de lamp.

3 -8,
      Eerste laat zich al boven de grond zien en dat is best snel, gaat meteen onder de TL lamp van mijn groeikastje,
      de lamp hang ik op 1 a 2 cm van de top van het plantje in spee, s’avonds laten er nog twee hun kopje zien, ook
      het vijfde zaadje is nu ontkiemd en geplant/gezaaid.

en daar is de eerste.

4 - 8,
      Alle 5 zijn nu boven de grond en staan onder de lamp, dat ze zo snel boven de grond staan komt waarschijnlijk
      omdat ik ze vrij ondiep plant, zet ze gelijk met de aarde en dek ze daarna af met wat losse aarde.

5 baby's 😍

7 - 8,
      Vandaag voor het eerst water gegeven sinds ze in de grond staan, waren toch al aardig opgedroogd, heb ze
      allemaal 100 ml water gegeven met een pH van 6.0 en met  0.5 gram PK per liter om het wortelen te bevorderen.

8 - 8,
      Ook vandaag hebben ze weer 100 ml water gehad met de zelfde pH waarde en PK toevoeging.

Groeien lekker, het kroost 😁😁👍😍

even een lekkere douche met PK. .

Mijn kleinste telg.

Beetje verschil al in groote.

11 - 8,
      Na een paar dagen alleen een beetje water gegeven te hebben met de plantenspuit, hebben ze vandaag weer 
      100 ml water gehad, nog steeds met een beetje PK en een pH van 6.0.

12 - 8,
      Vandaag hebben ze 50 ml water gehad (zelfde waardes en toevoegingen) ook heb ik de plantjes omgewisseld,
      de plantjes die het dicht bij de ventilator stonden waren het grootst, in het midden iets kleiner en die het verst
      bij de ventilator stond is het kleinst, maar die was sowieso kleiner omdat die later geplant/gezaaid is. Ik heb
      nu de plantjes omgewisseld om te kijken of het dan beter gaat maar was eigenlijk overbodig want ik heb nu aan
      de andere kant ook een ventilator geplaatst.😂😂

Groeien lekker door.

Had de plantjes even omgewisseld, maar dat had niet veel zin 😂

één van de grootste.

13 - 8,
      150 ml water gegeven verdeeld over 5 plantjes, afgezuurd water klaargemaakt met een pH van 6.1 en nu een
      EC van 0.4 (kraanwater) ook weer met een beetje PK.

14 - 8,
      Vandaag grond aangevuld in de airpotjes en water gegeven, een halve liter verdeeld over 5 plantjes, met de zelfde
      waardes als 13 - 8 de temperatuur in het opgroeikastje is vanaf het begin tussen de 25 en 29 graden en de LV zit
      tussen de 50 en 70 %, 70 % meestal als ze net water hebben gehad, meeste tijd zit het rond de 55 a 65 % dus
      eigenlijk wel mooi.

15 - 8,
      Water gegeven halve liter met de zelfde waardes als hier boven, al is dit de laatste dag dat ik de PK meegeef. 
      Heb tevens de lamp weer wat hoger gehangen zodat de afstand 1 a 2 cm blijft, ze groeien lekker door en elke
      dag staan ze weer of bijna weer tegen de lamp aan, en dit denk ik vooral door de twee grootste plantjes. Zoals
      het er nu uit zie heb ik dadelijk twee verschillende grootte van plantjes in mijn tent maar ja het is niet anders.

16 - 8,
      Vandaag hebben ze weer bijna een halve liter water gehad, pH 6.1, EC 0.4 (kraanwater) ze groeien hard nu de
      grootste plant heeft een paar blaadjes verbrand (althans een randje) omdat ze tegen de lamp stond, verhoogde
      elke dag de lamp maar nu maar twee keer per dag verhogen,  in de ochtend en s’avonds, ze staan tenslotte maar
      ten hoogste 2 cm van de lamp.

De dames in spee zien er mooi uit.

één van de grotere.

De kleinste.

Onder de TL.

Deze heeft tegen de lamp aan gestaan 😢

17 - 8,
      ½ liter water gegeven verdeeld over 5 plantjes, de lamp word 2 keer per dag verhoogd.

Intussen de tent klaargemaakt voor de dames 😁😁👍 hier het verloop,

De oude buisafzuiger eruit gehaald.

Hier is nog wat schoon te maken.

De bak eruit en de tent goed reinigen met dettol en dan even een paar dagen laten luchten.

Schone bak er weer in.

Nieuwe buisafzuiger monteren.

Lamp er weer in.

Potten voorzien van grond en alvast gaten voor de plantjes gemaakt doormiddel van pvc, ook de pvc pijpjes weer
      geïnstalleerd voor het scrogrek.

Begint er weer op te lijken.

Ventilatoren er in en klaar is Mr. Green 😂😂

week 1,   Datum 20 - 8 - 2019,

600 ml water gehad, vandaag overgezet naar de 1 x 1 x 2 mtr. tent. Wel laat ik ze nog even in de 1 liter airpotjes staan.
      De lamp op 70 cm gehangen kunnen ze langzaam aan het licht wennen.
      Temperatuur 31 om 22 (licht aan, licht uit) LV 74 om 66% (hoogste, laagste).

Vlak voor ze naar de tent gingen, intussen wel wat verschil ontstaan, maar daar zie je dadelijk als ze wat verder zijn niets meer van.

In kleine bakjes gezet, kan ik ze even van onderen af water geven wat nu even makkelijker is. het kleintje
      in het midden gaat de tent door de tijd weer verlaten.

21 - 8,
      600 ml water gegeven, de lamp blijft op 70 cm tot ze goed zijn aangeslagen.
      Temperatuur 31 om 22 (licht aan, licht uit) LV 74 om 54% (hoogste, laagste).

22 - 8,
      De plantjes overgepoot naar de 38 liter airpots, vond de potten niet overdreven nat en de grond van de kleine potjes
      vrij droog dus na het overpoten 1 liter water toegevoegd, bleek later niet zo’n goed plan, het vijfde plantje blijft in
      de 1 liter airpot staan tot ik weet wat ik er mee ga doen, heb haar wel 100 ml water gegeven.
      Temperatuur 31 om 23 (licht aan, licht uit) LV 55 om 51% (hoogste, laagste).

Wortels genoeg lijkt mij 😁👍

Dames op hun definitieve plek, kleintje in het midden op de zelfde hoogte gezet. 

23 - 8,
      Gisteren de planten 1 liter water gegeven omdat de blaadjes wat hingen en ik dacht dat, dat te maken had met te
      weinig water, nu ben ik bang dat ze te nat stonden en geef ze nu geen water de komende dagen om te kijken of
      ze opknappen.
      Temperatuur 31 om 23 (licht aan, licht uit) LV 56 om 50% (hoogste, laagste).

24 - 8,
      Vlak voor het licht uit gaat N (stikstof) gespoten met de plantenspuit, vond ze er wat bleekjes uitzien, water krijgen
      ze nog niet. Had de fertometer er ingeprikt en die geeft oranje aan dus omdat ik geen water geef maar even N spuiten
      tot ze weer water krijgen en dan gelijk voeding er bij, ik hergebruik de grond van de vorige teelt, wel aardeverbeteraar
      toegevoegd maar denk dat de grond vrijwel geen voeding meer  bevat. (maar dat weet ik niet zeker).
      Temperatuur 32 om 25 (licht aan, licht uit) LV 55 om 50% (hoogste, laagste).

25 - 8,
      Vandaag weer N gespoten met de plantenspuit, ook nu geen water, ze lijken iets op te knappen maar misschien wil ik
      dat wel, om dat de temperaturen nu toch wel erg aan het op lopen is heb ik de twee extra openingen aan de zijkant
      van mijn tent open gezet zodat er meer lucht naar binnen kan worden gezogen, afzuiger op 70% van zijn capaciteit
      gezet (was 50%).
      Temperatuur 34 om 27 (licht aan, licht uit) LV 52 om 47% (hoogste, laagste).

26 - 8,
      Luchtbevochtiger in de tent gezet, nou ja ervoor dan want in de tent pas het niet, was nog maar 45%, toen ik s’avonds 
      ging kijken was het met de luchtbevochtiger aan al weer opgelopen naar 60% een stuk beter vind ik. Temperaturen zijn
      alweer boven de 30 graden nu het weer zo warm is buiten, toch is het in de tent niet zo warm als de vorige keer en deze
      afzuiger staat pas op 70% van zijn capaciteit. Ook het open zetten van de zijgaten van de tent werpt zijn vruchten af.
      Temperatuur  32 om 25 (licht aan, licht uit) LV 60 om 55% (hoogste, laagste).

Nog beetje een treurige boel, maar ze lijken iets bij te komen.

Week 2,  Datum 27 - 8 - 2019,

Ze gaan de goede kant op, en zier er al een stukje beter uit, ook het plantje in de 1 liter airpot ziet er beter uit
      ( was erg bleek)na een watergift te hebben gekregen met een EC van 1.4, de LV is nu tussen de 55 en 60% heb
      de luchtbevochtiger zelf ingesteld op 75 % anders red ik die 60% niet dat zal te maken hebben dat de bevochtiger
      buiten de tent staat, maar het werkt en dat is het belangrijkst.
      Temperatuur 32 om 25 (licht aan, licht uit) LV 60 om 55% (hoogste, laagste)

28 - 8,
      Vandaag getopt en de onderste scheutjes weggesnoeid ook alvast een emmer voeding klaargemaakt (20 liter)
      met een EC van 1.2 en een pH van 6.1, nog geen water gegeven maar ze worden droger dus ik denk over een
      dag of twee ze voor de eerste keer te kunnen gaan voeden/water geven. De LV is mooi stabiel tussen de 55 a 65%
      en de temperatuur ligt nog steeds iets boven de 30 graden, al met al ben ik tevreden.
      Temperatuur 32 om 25 (licht aan, licht uit) LV 65 om 55% (hoogste, laagste).

Getopt, zien er een stuk beter uit.

kleinste plantje is nog iets bleker, maar ook maar alvast getopt.

29 - 8,
      Zien er goed uit, krijgen ook vandaag nog geen water alleen de 1 liter airpot krijgt water, de temperatuur is nog
      steeds net boven de 30 graden en de LV is ook het zelfde 55 a 65%.  De lamp vandaag verlaagt van 70 cm naar 55 cm.
      Temperatuur 32 om 22 (licht aan, licht uit) LV 65 om 55% (hoogste, laagste).

30 - 8,
      Temperatuur gelijk aan gisteren dus mooi stabiel.
      Temperatuur 32 om 22 (licht aan, licht uit) LV 65 om 55% (hoogste, laagste).

Gaat een stuk beter met ze.

De grootste plant.

Een wat kleinere.

31 - 8,
      Voor de eerste keer water gegeven na de laatste keer  (22-8) 1 liter per pot met een CO2 toevoeging een kwart tablet
      op 4 liter water, de CO2 tabletten zijn van No Mercy en die wilde ik toch een keer uit proberen dus ben benieuwt.
      Verder even kijken hoe ik dat het beste kan doseren zodat ik niet onnodig veel  toevoeg. Het kan dan wel geen
      kwaad maar waarom meer toevoegen als het niet hoeft.
      Temperatuur 30 om 21 (licht aan, licht uit) LV 62 om 55% (hoogste, laagste).

1 - 9,
      Groeien lekker door, vandaag geen water gegeven, wel de lamp verlaagt naar 50 cm. De temperatuur  mooi stabiel.
      Temperatuur 30 om 22 (licht aan, licht uit) LV 62 om 51% (hoogste, laagste).

2 - 9,
      Ook vandaag geen water gegeven, temperatuur begint wat te zakken in de tent dus één van de twee gaten weer
      afgesloten, de lamp hangt nu op 50 cm dus prima.
      Temperatuur 26 om 19 (licht aan, licht uit) LV 60 om 55% (hoogste, laagste).

Week 3,  Datum 3 - 9 - 2019,

Vandaag alleen de kleine airpot water gegeven.
      Temperatuur 26 om 18 (licht aan, licht uit) LV 61 om 54% (hoogste, laagste).

Ze krijgen er zin in.😁👍 behalve de kleinste dan 😢

4 - 9,
      De planten vandaag weer water gegeven een halve liter per plant met CO2 toevoeging, het kleine airpotje moet
      eigenlijk overgepoot worden maar heb er nog geen plek voor, het is de bedoeling dat ze de Monster Dwarf AF
      in de bucket gaat vervangen maar die gaat er pas over een weekje uit.
      Temperatuur 26 om 18.5 (licht aan, licht uit) LV 62 om 58% (hoogste, laagste).

5 - 9,
      Geen water gegeven vandaag, ze zien er goed uit.
      Temperatuur 26 om 17.5 (licht aan, licht uit) LV 62 om 55% (hoogste, laagste).

6 - 9,
      De temperatuur zakt nu toch wel met licht uit sinds gisteren, dus heb de radiator op de tijdklok gezet zodat hij
      aanslaat als het licht uit gaat en zodra de temperatuur onder de 20 graden komt.
      Ik wil de temperatuur niet onder de 20 graden hebben, liefst iets hoger maar wil ook niet te veel stoken vanwege
      de extra kosten die het met zich mee brengt, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat ze geremd gaan worden
      door te lage temperaturen. Zal even in het begin de temperatuur in de gaten moeten houden tot dat hij met licht
      uit boven de 20 of in iedergeval 20 graden aangeeft.

Heb de kleine airpot vandaag in een 20 liter zelfgemaakte airpot/emmer gezet, als het mee zit kan ik die volgende
      week zo in de bucket zetten, maar misschien heb ik een probleempje, had het wel van te voren opgemeten maar ben
      vergeten de lengte van het plantje mee te nemen. De rest van de dames hebben vandaag  1 liter water gehad met
      CO2 toevoeging.
      Temperatuur 26 om 17.8 (licht aan, licht uit) LV 62 om 55% (hoogste, laagste).

Toch nog maar even overgepoot de kleinste.

Ze beginnen al een beetje hoogte te krijgen.

7 - 9,
      Vandaag geen water gegeven wel de lamp op 40 cm gehangen van bovenkant plant, wel even in de gaten houden
      dat de lamp er nu weer niet te dicht op hangt, zal even mijn logboek van de vorige teelt er op na slaan hoe hoog
      de lamp toen hing.
      Temperatuur 26 om 20 (licht aan, licht uit) LV 62 om 57% (hoogste, laagste).                            

8 - 9,
      Even het logboek er op nageslagen om de hoogte van de lamp te vergelijken met nu, heb ik dat niet opgeschreven 😒
      als ik mij goed kan herinneren had ik de lamp vorige ronde eigenlijk de hele tijd op 45 a 50 cm hangen, dus zeker
      even in de gaten houden en anders maar even voorlopig  45 cm aanhouden.

De Outlaw – Amnesia het vijfde plantje om precies te zijn, heb ik vandaag weggegooid, heb besloten om voor de
      bucket een ander plantje te gebruiken de Bubble die ik van Hodjob heb aangeboden gekregen, het is nog niet
      helemaal zeker mocht het om wat voor reden niet doorgaan komt er in de bucket waarschijnlijk een snelle AF want
      ik wil wel dat ze gelijk klaar is met de ronde die nu in de tent staat zodat ik de volgende ronde mocht ik vijf plantjes
      hebben er één in de bucket kan.

Verder hebben de andere dames in de tent 1 liter water gehad met CO2 toevoeging pH 6.1, EC 1.2
      Temperatuur 26.4 om 21.4 (licht aan, licht uit) LV 62 om 56% (hoogste, laagste).

9 - 9,
      Vandaag hebben ze weer 1 liter water gehad, dit keer heb ik naast CO2 ook bacteriën toegevoegd.
      Dit ga ik voorlopig 2 keer per week doen, de lamp heb ik op 45 cm hangen en voorlopig houd ik die hoogte aan,
      ook de ventilator weer wat omhoog gebracht want ja plantjes groeien nu eenmaal 😁😁😁 pH en EC waarde
      probeer ik de gehele groeifase te houden op 6.1 a 6.3 voor de pH en de EC zal geleidelijk worden verhoogt
      naar 1.4 a 1.5 vorige teelt hadden ze aan een EC van 1.4 genoeg.
      Temperatuur 26.4 om 21.2 (licht aan, licht uit) LV 63 om 54% (hoogste, laagste).

Week 4,  Datum 10 - 9 - 2019,

1 liter water per plant gegeven op één na die kreeg 1.5 liter was wat droger, na het optillen van de potten bleek
      dat ook want ze woog wat minder als de rest. De luchtbevochtiger heeft nu twee dagen uit gestaan, de LV is
      redelijk stabiel alhoewel de LV  ietsje terug (laagst gemeten) loopt dus dat is nog even aankijken of het niet te
      ver wegzakt, en anders kan de luchtbevochtiger de kast weer in.
      Temperatuur 26.4 om 21.2 (licht aan, licht uit) LV 63 om 51% (hoogste, laagste).

11 - 9,
      Geen water vandaag de vochtmeter stond nog net in het groen dus ik laat ze nog iets verder opdrogen, nu krijgen
      ze morgen weer, misschien dat ze dan wat meer krijgen maar dat zien we morgen dan wel. De temperatuur en LV
      zakt iets weg dus dat zal ik een paar dagen aankijken. En eventueel als het licht uit gaat de thermostaat van de
      radiator iets hoger zetten.  Als de LV nog verder weg zakt komt de luchtbevochtiger er weer in, maar dat verwacht
      ik niet als ze water gehad hebben trekt de LV wel weer bij, ze staan nu iets droger omdat ze geen water hebben gehad.
      Temperatuur 25.8 om 19.6 (licht aan, licht uit) LV 55 om 52% (hoogste laagste).

12 - 9,
      Vandaag de eerste baadjes weggesnoeid, volgende snoeironde over een week of twee en dan nog een keer in
      week 3 van de bloeifase dan gaan ook de overbodige scheutjes weg zodat ik geen onnodige kostgangers heb,
      heb gesnoeid een uurtje of 3 voor het licht uit ging. Watergift vandaag 1.5 liter per plant met toevoeging van CO2
      en bacteriën, deze bacteriën geef ik twee keer per week mee met het voedingswater.
      Temperatuur 27.8 om 22.7 (licht aan, licht uit) LV 62 om 55% (hoogste, laagste).

13 - 9,
      Vanochtend lamp weer iets hoger gehangen, hing weer op 40 cm en dus weer terug gebracht naar 45 cm.
      De temperatuur was iets aan het wegzakken dus de afzuiger iets aangepast, staat nu op minimale snelheid 20%,
      maximaal 40% en de temperatuur heb ik afgesteld op 26 graden, nu even kijken wat dat uiteindelijk oplevert.
      Vanavond het scrogrek geplaatst en een liter water per plant gegeven met CO2 toevoeging. De temperatuur was
      weer een beetje op peil, kijken of het de komende dagen zo blijft.
      Temperatuur 27.5 om 23.5 (licht aan, licht uit) LV 62 om 55% (hoogste, laagste).

Worden al echte dames 😁😁

Tijd voor het scrogrek.

Laat ze nu maar groeien.

14 - 9,
      Alvast een nieuwe emmer voeding klaargemaakt (20 liter) EC iets verhoogt van 1.2 naar 1.4, pH blijft 6.0 a 6.3.
      morgen even nameten en eventueel aanpassen daar het nogal eens wil oplopen is mijn ervaring. Voeding maak
      ik trouwens altijd één dag van te voren klaar juist om die reden. Ook vandaag hebben ze weer één liter water
      gehad per plant met CO2 toevoeging.
      Temperatuur 26.5 om 22.8 (licht aan, licht uit) LV 56 om 52% (hoogste, laagste).

15 - 9,
      Voedingswater nagemeten, pH was gestegen naar 6.6 dus terug afgezuurd naar 6.0 zal over een paar dagen
      nogmaals nameten en eventueel weer aanpassen. 1 liter water per plant met CO2 toevoeging gegeven.
      Temperatuur 26.5 om 22.9 (licht aan, licht uit) LV 55 om 51% (hoogste, laagste).

16 - 9,
      LV was een beetje aan het wegzakken zag ik gisteren dus dat moet ik de komende dagen even in de gaten houden,
      heb een temp./hydrometertje in de tent liggen dus even kijken wat het verschil is tussen die meters, vorige teelt
      liet hij best wat verschil zien (LV). Vandaag Cal-Mag toegevoegd 2 ml op 4 liter water puur uit voorzorg, en dat zal
      ik eens per week of twee weken doen. Alle planten hebben weer een liter water gehad met CO2 toevoeging.
      De temperatuur van het voedingswater is trouwens 20 a 22 graden. Vandaag ook de lamp weer verhoogt naar 45 cm.
      Temperatuur 26.6 om 22.2 (licht aan, licht uit) LV 55 om 52% (hoogste, laagste).

Week 5,  Datum 17 - 9 - 2019,

Vandaag kregen ze weer bacteriën bij het voedingswater en ook CO2 natuurlijk, de planten kregen 1 liter water.
      Morgen ga ik de eerste weer vastbinden aan het rek. dat is voor mij gelijk het teken om over te schakelen naar 12/12
      dit had ik de vorige teelt ook gedaan en het kwam eigenlijk mooi uit. Ook even het binnen temp./hydrometertje
      bekeken, daar mijn eigen meter buiten de tent (met sensor in de tent) een hoogste LV aangaf van 55%, gaf de
      ene in mijn tent 65% aan en dat is toch op zijn minst vreemd te noemen.
      Temperatuur 27.2 om 21.2 (licht aan, licht uit) LV 55 om 50%  (hoogste, laagste).

18 - 9,
      Vanochtend de eerste scheuten vast gezet aan het rek en de klok omgezet naar 12/12.
      S ‘avonds hebben ze allemaal weer een liter water gehad met CO2 toevoeging. Alvast weer een emmer voeding
      klaargemaakt, morgen even de pH nameten en eventueel aanpassen. Het laagst gemeten LV vandaag was 46%
      maar binnen gaf hij weer 65 % aan, maar even aankijken anders misschien de luchtbevochtiger nog even tijdelijk
      aanzetten, vindt het wel vreemd, zal ook even kijken waar de sensor nu hangt zit ik mij te bedenken dadelijk hangt
      hij geheel verkeerd nu, het proberen waard lijkt mij.
      Temperatuur 27.4 om 21.7 (licht aan, licht uit) LV 52 om 46% (hoogste, laagste).

Gaat lekker.

Komen aardig door het rek heen nu.

overzichtje 😁

19 - 9,
      Alleen water gegeven, 1 liter per plant met CO2 toevoeging, LV in de tent 60% volgens het metertje wat in de tent ligt,
      de meter buiten de tent met de sensor in de tent gaf 50% aan, wat moet je nu geloven. Vandaag even het
      voedingswater nagemeten en iets terug afgezuurd, de pH is 6.1 en de EC 1.4,  
      Temperatuur 27 om 18.2 (licht aan, licht uit) LV 52 om 45% (hoogste, laagste). 
      Maar zoals ik al zei daar heb ik nu mijn twijfels over, het verschil tussen die twee meters is vrij groot wat betreft de LV,
      de temperatuur tussen de twee meters is vrijwel gelijk.

20 - 9,
      Vandaag voor de tweede keer gesnoeid, ik snoei over een week of 3 nog één keer en dan haal ik gelijk de scheutjes
      weg die het rek niet gaan halen, ik wil geen onnodige kostgangers zeg maar. Misschien dat ik er na of ervoor nog
      wat blad weg haal wat het licht weg houd van potentiële topjes maar dat is het dan wel. Allemaal 1 liter water gehad
      met CO2 toevoeging.
      Temperatuur 26.9 om 18 (licht aan, licht uit) LV 50 om 44% (hoogste, laagste).
      Maar dit neem ik denk maar met een korreltje zout.

2 dagen later.

Gaat mooi.

Weer wat weggesnoeid.

Begint al weer aardig dicht te groeien.

21 - 9,
      Ook vandaag weer 1 liter water gegeven met de CO2 toevoeging, verder geen bijzonderheden.
      Temperatuur 26.8 om 18.6 (licht aan, licht uit) LV 51 om 46% (hoogste, laagste).
      Volgens de meter dan die buiten de tent hangt met de sensor in de tent. (meter in de tent meet 65%).

22 - 9,
      Vandaag weer wat scheutjes vast gebonden aan het rek, ook hebben de dames weer water gehad dit keer met bacteriën
      en CO2 toevoeging, 1.5 liter per plant, de vochtmeter stond wat verder in het rood (halve wegen) dus krijgen ze nu wat
      meer, had ik de vorige teelt ook, één keer per week of iets langer kregen ze een halve liter meer om het vocht in de pot
      op peil te houden.
      Temperatuur 26.7 om 19.3 (licht aan, licht uit) LV 51 om 46% (hoogste, laagste) ik houd deze waardes wel aan, maar
      ik weet dat ze hoger liggen waarschijnlijk zal het 65 om 57% zijn als de Hydro/temp. meter in de tent wel klopt.

23 - 9,
      Vandaag weer een watergift van 1 liter met CO2, in de tent gaat het mooi, het LV/temp. metertje wat ik in de tent heb
      liggen gaf een LV van 74% aan wat wel wat hoog is als het klopt maar even in de gaten houden en als het nodig blijkt
      de afzuiger iets bijstellen. De LV/temp. meter buiten de tent meet een stukje lager maar dat is nu wel bekend.
      Temperatuur 27.5 om 19.3 (licht aan, licht uit) LV 54 om 46% (hoogste, laagste).

Week 6,  Week 1 12/12 ,  Datum 24 - 9 - 2019,

Watergift 1 liter per plant met CO2 en dit keer weer een beetje Cal-Mag toegevoegd 2 ml op 4 liter water. Nog even
      een scheutje vast gebonden die iets verder de nek uitstak dan de andere😂😂 , ook de afzuiger iets bijgesteld staat nu
      op minimaal 40%, maximaal 50%, temperatuur 26 graden, kijken hoe dat gaat en anders nog iets bijstellen.
      Temperatuur 26.8 om 20.1 (licht aan, licht uit) LV 57 om 51% (hoogste, laagste).

4 dagen later, gaat echt lekker.

Tot nu toe nog lekker gelijk weten te houden.

25 - 9,
      Watergift 1 liter per plant met CO2, water iets afgezuurd de pH was iets opgelopen (6.7) staat nu weer op 6.4 had
      misschien nog iets lager gekund maar staan nu één week op 12/12 dus iets hogere pH vind ik niet zo erg. Ook gelijk
      weer wat scheutjes vast gezet.
      Temperatuur 27.7 om 20.7 (licht aan, licht uit) LV 57 om 52% (hoogste, laagste).

26 - 9,
      Watergift 1 liter per plant met CO2, lamp verhoogt naar 40 cm (was nog maar 35 cm) verder geen bijzonderheden.
      Temperatuur 27.1 om 20.4 (licht aan, licht uit) LV 66 om 55% (hoogste, laagste).

27 - 9,
      Watergift 1 liter per plant, ook gelijk alvast een nieuwe emmer (20 liter) klaargemaakt voor over een paar dagen,
      voor morgen heb ik nog en dan kan ik de pH bijstellen want zoals ik al eerder zei die wil nog wel eens iets oplopen
      de eerste dagen, de pH dan, EC blijft wel goed.
      Temperatuur 27.4 om 20.4 (licht aan, licht uit) LV 66 om 55% (hoogste, laagste).

en alles is weer dicht.

even wat meer van boven gezien.

mooi gelijk, maar dat zal de komende weken wel iets veranderen, weet ik nog van de vorige teelt 😂😂

Dit was hoe mijn teelt tot nu toe verloopt, van af nu ga ik deze weer elke week updaten en wordt het een overzicht
      van die week, en dat zullen jullie vast niet erg vinden 😂😂😂😂
      wel zal ik om de 7 dagen updaten, dus de eerst volgende update is 1 -10 - 2019. en dan dus elke dinsdag in plaats
      van het weekend, want anders kom ik niet uit zeg maar 😂😂👍

• By Mr. Green
      Space bucket 2.0 de Bubble

Mede Growers,  

Ben met een nieuwe teelt in de Space bucket 2.0 begonnen, hier een verslagje tot nu toe, het is
      even een dagelijks verslagje, kunnen jullie zien wat ik de afgelopen dagen heb ondernomen om
      het plantje te krijgen waar ze nu is. Daarna wordt het weer een samenvatting van de week. Ik
      ben wat lang van stof af en toe, maar dat weten jullie nu wel. 😂😂😂

12 - 9,
      Vannacht de Bubble gepoot die ik van Hodjob heb gekregen om groot te brengen, het plantje ziet
      er een beetje vreemd uit, net of ze een gebrek van het één of ander heeft maar dat is speculatie,
      ga het in ieder geval goed in de gaten houden. In het begin zal ik haar wat verwennen met een
      douche met N toevoeging, misschien knap ze daar al een beetje van op, maar daar ze waarschijnlijk
      deze week nog geen water krijgt zal ze het even met alleen een N toevoeging in de plantenspuit
      moeten doen. Als ze dadelijk voeding gaat krijgen begin ik gelijk met een EC van 1.1, mocht het teveel
      blijken dan meet ik dat snel genoeg.
      Temperatuur 25 om 21, (licht aan, licht uit).

En daar gaan we weer, dit keer de Bubble gekregen van Hodjob.  Datum 12 - 9

13 -9,
      Vandaag voor het licht uitging even Met N gespoten, alvast een emmer met voedingswater gemaakt
      met een EC van 1.1 en een pH van 5.7, morgen even nameten en eventueel bijstellen, wil het 6.0 a 6.3 hebben,
      het loopt altijd wel iets op dus zal ik er niet al teveel aan hoeven doen denk ik.
      Temperatuur 25 om 22, (licht aan, licht uit).

14 -9,
      pH stond vanmiddag op 6.0 dus prima, zal het over een aantal dagen en in iedergeval voor ik water geef nog
      even nameten veel zal het nu niet meer stijgen, zolang het niet boven de 6.3 komt vindt ik het prima. Heb ook
      een beetje Cal-Mag toegevoegd mocht daar het probleem liggen van het rare blad van het plantje, wel een
      klein beetje 2 ml op 10 liter water.
      Temperatuur 25 om 21, (licht aan, licht uit).

15 - 9,
      Geen water gegeven nog steeds nat genoeg, wel even met de plantenspuit N gespoten, de verhouding is
      trouwens 1 ml op een liter water. De LV kan ik nog even niet meten want ik heb even geen metertje over om
      onder de lamp te meten, morgen komt er een metertje in.
      Temperatuur 25 om 23 (licht aan, licht uit).

16 - 9,
      Vandaag even een halve liter water gegeven, niet omdat het nodig was maar om even wat extra voeding en wat
      Cal-Mag te geven, kijken of ze wat opknapt. Vandaag een LV metertje er bij gelegd zodat ik de LV en de temperatuur
      onder de lamp wat makkelijker kan aflezen, de temperatuur kon ik al meten maar digitaal is toch wat makkelijker,
      met het ingebouwde metertje kreeg ik een redelijke indicatie maar zit boven de lamp dus niet heel nauwkeurig.
      Temperatuur 25 om 21 (licht aan, licht uit) LV 53 om 50% (hoogste, laagste).

17 - 9,
       Vandaag geen water en dat verwachte ik ook wel na de watergift van gisteren, de komende dagen zal ze
      wel niets nodig hebben. Heb vanmiddag een kleine luchtbevochtiger geplaatst voor de luchtinlaat omdat
      de LV nog maar op 47% stond. Na controle s’avonds om half 12 stond hij al op 57% dus al een stuk beter dan
      die middag.
      Temperatuur 25 om 21 (licht aan, licht uit) LV 57 om 47% (hoogste, laagste).

5 dagen later, raar gemêleerd blad 🤔maar misschien hoort het wel 😁,    Datum 17 - 9

Datum 17 - 9

Klein luchtbevochtiger geplaatst voor de inlaat, werkt goed zo.   Datum 17 - 9

18 - 9,
      Vanavond alleen wat N gespoten met de plantenspuit, is wel de laatste keer vandaag, je ziet de vochtmeter
      meer naar het rood gaan dus binnen niet al teveel tijd gaan ze water vragen laat ze eerst even wat opdrogen
      nu kunnen de wortels een beetje gaan zoeken. Denk dat ik van het weekend voor de eerst keer echt water
      ga geven, het plantje groeit best wel aardig maar het blad blijft er een beetje raar uitzien, ook het nieuwe blad
      is nog niet geheel vrij van dat gemêleerde blad. De LV gaat mooi nu.
      Temperatuur 25 om 24 (licht aan, licht uit) LV 63 om 55% (hoogste, laagste).

19 - 9,
      Geen water nog, ze krijgt ook geen N meer, temperatuur en LV aardig op peil.
      Temperatuur 25 om 24 (licht aan, licht uit) LV 65 om 55% (hoogste, laagste).

20 - 9,
      Gaat mooi, nog geen watergift, de LV is mooi stabiel al moet ik de luchtbevochtiger wel in de gaten houden,
      wil nog wel eens wat zakken en dat komt omdat ik vergeet hem bij te vullen, zakt niet dramatisch (55%)
      maar als ik er beter oplet kan ik het rond de 60% houden. Het is maar een kleine luchtbevochtiger met een
      tank inhoud van +/- 1 liter dus zo leeg.
      Temperatuur 25.2 om 22.5 (licht aan, licht uit) LV 65 om 55% (hoogste, laagste)

Groeit lekker, alles redelijk onder controle.   Datum 20 - 9

Wat het blad mankeert weet ik niet 🤔 maar ze groeit wel.   Datum 20 - 9

21 - 9,
      Nog steeds geen water gegeven, LV loopt iets op dus zal hem af en toe uit zetten en als hij weer gezakt
      is tot net onder de 60% hem weer aanzetten. Ga even kijken of ik er een tijd klok tussen kan zetten zodat
      hij als het licht uitgaat ook uit gaat, als het licht uit is mag hij wel wat wegzakken de LV is dan toch wel
      op peil en zal niet erg hard wegzakken.
      Temperatuur 25 om 23.5 (licht aan, licht uit) LV 69 om 55% (hoogste, laagste)

22 - 9,
      Wederom geen watergift, wel vandaag de Bubble getopt, klein topje dus misschien wel gefimt.
      Was wel de luchtbevochtiger weer eens vergeten, resultaat LV naar 53% gezakt.
      Temperatuur 25.7 om 24.5 (licht aan, licht uit) LV 62 om 53 % (hoogste, laagste)

Vandaag getopt/gefimt moet nog even afwachten wat het is geworden 😂😂 Datum 22 - 9

begint al weer ergens op te lijken 😁😁  Datum 22 - 9

Zo het begin is er weer, vanaf nu probeer ik weer wekelijks een update te plaatsen 👍 mezelf
      kennende moet dat haast wel gaan lukken. 😂😂😂

• By Milieudelict
      Dag mede forumers!

Ik heb weer een nieuwe ronde opgestart en besloten om toch maar weer een leuk verslag bij te houden. Zelfde setup als voorheen en 1 voor mij nieuwe soort. Hier volgd alle info...

Wat er dit keer gekweekt wordt:
      Northern Lights van Zamnesia
      Grandaddy Confidential Kush van Seedstockers.

De setup etc:
      Mijn eigen diy ledlamp natuurlijk, boven elke dame schijnt een 100Watt lichtbundel van2 dicht op elkaar geplaatste cobs van cree 3000K.
      200Watt in totaal dus.

De pot inhoud bestaat uit 30liter Plagron Lightmix per pot en we voeden met de 100% Terra lijn van Plagron.
      Dus powerroots, zyme, grow, bloom en green sensation.

De plantjes zijn nu 2 weken oud hoewel de (grootste) Northern Lights 3 dagen eerder kwam dan de Grandaddy..

En wat zijn die andere 2 planten??
      Nou 1 kunnen jullie wel raden lijkt me haha dat is een zelf opgekweekte ananas en de 2e is een citroen welke ik vanuit zaad ben begonnen. Ze pasten er zo nog net bij en aangezien de andere citrussen het voor het raam toch een stuk slechter gingen doen vond ik het zonde om deze ook weg te zetten.

Oja en ik heb de tensiometer ook weer afgestoft.

Wordt vervolgd!!!

• waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   3 Members, 1 Anonymous, 147 Guests (See full list)