• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
boswandeling

Filter droogtent

Recommended Posts

Vorig jaar heb ik ervaren dat mijn buitenoogst erg snel droog was in mijn droogtent van 90x60x90. Ik dacht toen dat het kwam door de hoge temperaturen tijdens het drogen. 

Nu het tweede jaar en wederom te snel droge toppen. Terwijl het nu niet echt warm is buiten. De filter die in de tent hangt heb ik willekeurig uitgezocht, geen idee meer wat voor merk enz en hoe hard het afzuigt. 

Wel is mijn vermoeden dat de toppen te snel droog zijn doordat de filter misschien te hard afzuigt. Iemand ervaring daarmee?

en is er een manier om te kijken hoe grote filter je nodig hebt voor een bepaald formaat tent?

Hangt toch voornamelijk van de rv af in je tent ?

Ik kan even de link niet leggen met de filter, want die zorgt er vooral voor dat er geen geurtjes naar buiten gaan en bepaalt wel enigszins de capaciteit van het afzuigen.

Wat is te snel drogen ? Waar hebben we het dan over ?

Kan het zijn dat ze voor het droogproces al misschien te weinig vocht bevatte ? Te weinig water, droogte, in aanloop naar de oogst ?

Droog je enkel met de afzuiging ?

Hoeveel 'plant' hang je te drogen, of droogde je enkel de toppen ?

Ik ging ervan uit dat een filter voor een grotere tent ook automatisch harder afzuigt, dus dat het ventilatortje in de filter harder draait. Ik dacht dat hierdoor de luchtvochtigheid misschien sneller zakt waardoor de toppen te snel droog worden. Met te snel heb ik het over 4 dagen drogen en dan echt gort droge toppen hebben. Geen hele kleine topjes en ook niet fluffy. Ik droog alleen de toppen die ik op rekken met horrengaas leg.

wat bedoel je met “droog je enkel met de afzuiging”?

tnx voor het meedenken

edit: ik heb wel een van de 2 luchtgaasjes aan de zijkant van de tent open staan. Ben bang dat als ik die dicht doe de tent vacuüm zuigt.

Ik denk dat ik langs je heen praat.

Wanneer jij het hebt over een filter, dan denk ik aan een koolstoffilter.

Met afzuiging, bedoel ik de afzuiging die je in een indoor teelt gebruikt om de warmte en vochtige lucht af te voeren (buisventilator bijv).

Wanneer je binnenshuis gaat drogen in een tent, volstaat het vaak om enkel met een afzuiging op lage stand te drogen, maar mensen halen vaak de gekste fratsen uit en gaan er allerhande extra ventilatie bijvoorbeeld bij hangen, of gaan extra verwarmen.

Het belangrijkste in je droogtent is echt de luchtvochtigheid.

Wanneer je een plant volledig op zou gaan hangen, dan duurt het  ook veel langer, dat alles droog is, omdat de bladeren en takken ook veel vocht bevatten die nog moeten verdampen.

Wanneer je enkel de topjes gaat drogen, heb je feitelijk ook nog maar enkel wat vocht zitten in dát topje.

Afhankelijk van het klimaat in je tent, mag je zo ergens tussen dag 5 en 7 echt al eens gaan spieken! In de regel zijn die topjes tussen dag 7 en 10 wel klaar.

Wanneer die kleine takjes onder aan je topjes al gemakkelijk breken, dan kunnen/moeten ze al naar de volgende stap gaan en dat is het op de juiste manier curen.

Uhm ja, ik ben niet bekend met het binnen kweken dus misschien zeg ik wat verwarrende dingen. De filter die ik heb is een filter en afzuiging in 1, ik dacht dat dat altijd zo was. Een ventilatortje zuigt lucht vanuit de tent door de filter en door de filter wordt het de tent uit geblazen. Dat ventilatortje blaast dus best (of zuigt, Tis maar hoe je het bekijkt) wel hard. Ik denk dat daardoor alle vocht in de tent te snel afgevoerd wordt waardoor de luchtvochtigheid te laag wordt. Of werkt dat niet zo?

hoe werkt dat bij jou dan @greentjeonatrip bij jou moet de lucht toch ook door de filter naar buiten gezogen worden? 

De koolstoffilter hangt in mijn kweekhokje.

Op die filter is een stukje slang aangesloten, die via het hokje naar buiten gaat.

Net buiten dat hokje heb ik dan weer meteen de afzuiging hangen, waar die slang van dat hokje (filter) op 1 zijde van de afzuiging is aangesloten. Dit is de zijde waar de afzuiging 'zuigt' (uit het hokje dus, de gefilterde lucht,  via het filter).

Aan de andere zijde van de afzuiging heb ik dan weer een stuk slang, waar de afzuiging het vervolgens 'wegblaast', naar buiten of binnenshuis (naar believen).

Kun je misschien wat kenmerken opsommen van je ventilatortje en filter ineen ? Ergens een etiket te vinden ?

• Like 2

Het kan heel goed wat jij zegt hoor @boswandeling door dat je zoveel lucht door dat tentje heen zuigt dat de luchtvochtigheid daardoor ook erg laag is. 

Een oplossing is een simpele fancontroller in dat geval. Extra luchtverplaatsing in je tent zorgt alleen maar voor een nog lagere LV,..  

Het beste kan je zorgen dat er een lichte luchtstroom is tijdens het drogen. 

• Like 2