• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sebas

Purple Dosi Punch onder een kunstzonnetje

Recommended Posts

Zo! Het is tijd geworden om een belofte in te lossen: een kweekverslag van de Purple Dosi Punch van @growerschoice. Vandaag heb ik een vijftal zaadjes te water gelaten om te laten kiemen. Uiteindelijk komen de planten te staan in mijn kastje van 1,2 x 1,2 m (zie Bouwverslag). Ik gebruik voeding van Plagron en zal deze keer aarde van de Welkoop gebruiken. Game on!

Genetics 65% Sativa/35% Indica
Parents dosidos x purple punch
Flowering Time 8 - 9 weeks
THC 21%
CBD Low
Yield (Indoor) 425 - 500 gr/m²
Yield (Outdoor) 425 - 475 gr/plant
Height (Indoor) 85 - 105 cm
Height (Outdoor) 150-190 cm
Harvest Time (Outdoor) begin October
moldresistant high

IMG_5052.JPG

• Like 3

Succes met je nieuwe ronde Sebas.

ziet er een mooie strain uit.

• Like 2

De zaadjes lieten vanmorgen al een worteltje zien en ik heb ze zojuist in een klein schoentje geplaatst. 1 zaadje heeft nog wat moeite om uit het schilletje te komen, deze heb ik ook het stekkendeel van de kast gezet om wat te prikkelen.... al met al ben ik blij met hoe het gaat en zie ik uit naar de kopjes boven de grond! 

IMG_5067.JPG

IMG_5068.JPG

• Like 3

Alle kopjes zijn boven de grond! Bij twee zaadjes (rechts achter en helemaal achter) zit nog een akelig vliesje om de eerste blaadjes: ik moet de neiging onderdrukken om een pincet te gaan pakken en te peuteren..... ze krijgen alleen een beetje water uit de plantenspuit, niet afgezuurd. Morgen alles maar eens gaan kalibreren, dan kunnen we ook weer meten & weten.

IMG_5082.JPG

• Like 2

Zaadhulsje met een plantenspuit nat maken dan breekt het sneller.

Als je er aan gaat prutsen dan kan het wel eens nefast zijn  ;)

• Like 2

Thanks voor de tip @Tune. Dat was idd mijn ingeving ook: nu zijn er 4 plantjes aan de groei en 1 blijft al vanaf het begin achter. Ik kijk het nog even aan: er zit een worteltje aan, dus.... zou de vrouw zeggen.

vandaag voor het eerst een beetje vita race over de blaadjes gespoten en een beetje power roots (beide van Plagron) bij het water gedaan. 100 ml water elk, hebben ze weer ff genoeg....

• Like 2

Twee weken later zijn de vrouwtjes overgepot naar grotere schoenen. Eergisteren heb ik de 30l potten ingewaterd en vandaag dus de vier mooiste planten in deze potten gedaan. Gelijk even een douche meegegeven en wat bakjes water gezet om de lv wat omhoog te krijgen. Ik kwam ook tot de ontdekking dat ik de vorige kweek de kweek op 400w gedaan heb ipv 600w :wacko:.

IMG_5156.JPG

• Like 2

Kijk eens aan...kunnen ze die pot in "no time" vullen met hun wortels

• Like 1

Het vertroetelen gaat door! Gisteren ben ik wat hard voor de dames geweest en heb ik ze onthoofd. Vandaag als goedmakertje een verfrissende douche gegeven en morgen eens kijken of ze ook wat water lusten.... ik besproei wel dagelijks de bovenkant van de pot ff om het uitdrogen van de bak enigszins onder controle te houden. Afgelopen week hebben ze een litertje water/voeding gedeeld en daar doen ze het goed op. Plaatje bij het praatje:

IMG_5190.JPG

Nog even een plaatje met de lamp uit. De dames zijn begonnen met rek en strek oefeningen en ik zit nog een beetje te twijfelen of ik met deze planten ga oefenen met stekken of toch maar niet...

97564155-677E-4C88-AF07-47DD47F9ECB1.jpeg

• Like 2

Meer een notitie voor mezelf, maar deze wil ik jullie niet onthouden. Vier weken en twee dagen na kopjes boven heb ik de lamp op 12/12 gezet. Lamp aan/uit 28 om 21, luchtvochtigheid beide rond de 40%. Vandaag elke plant een halve liter, Ec 1,0 / PH 6,1. Het blijft me verbazen hoe snel de planten in deze fase kunnen groeien.....Plaatje bij het praatje:

6093E7D4-D63B-495E-8E2C-73B71B6CDCB3.jpeg

• Like 2

En weer een weekje verder: EC 1,2, PH 6,1. Zal vandaag de temperatuur en luchtvochtigheid even checken. Gisteren de dames de wekelijkse douche gegeven. Ik ben niet ontevreden met de stand van zaken op het moment!

2A7EF13B-BF64-47FF-8B13-45DE8D08543D.jpeg

D4021332-E636-4B5E-8086-1FD234C4B69A.jpeg

• Like 1

Ja mooie volle gezonde planten .. :)

ik zit zelf een stukje verder in de bloei. Het verbaast me hoe weinig de planten willen aan voeding.. geef jij elke keer voeding met je water mee? 

• Like 2

Ja nog steeds niks.. ik heb me aarde iets te rijk aangemaakt ook niet echt te gek ofzo... Ik had 150 gram aardeverberaar gedaan op 65liter oude aarde .. en voor de rest heeft ze nog geen voeding via het water gehad .. ze krijgt soms wel wat toevoeging als humine en fulvina en kali-waterglas ... Maar dat zie ik niet echt als voeding.. is meer gezonde snoepgoed voor ze :lol:

• Like 1

Update time!

De eerste bloeihaartjes laten zich zien nu. Vanaf nu zal ik dus de bloeiweken gaan tellen. Het valt me op hoe snel ze de afgelopen dagen de lucht ingaan. Waar de meiskes de afgelopen weken niet veel voeding nodig hadden, heb ik gisteren Ec 1.3 gegeven (daarvoor altijd rond de 1) met een Ph van 6.1. De fertometer gaf oranje, vandaar.... Ze slaan elke dag 1,5 liter water weg. Twee weken geleden heb ik om te proberen van elke plant een stekje genomen om te kijken of dat me een beetje ligt. Met 5 plantjes uit 5 stekjes kan ik niet anders zeggen dat het me gelukt is (de laatste laat nu, na 2 weken, het eerste worteltje zien). Zojuist voor de laatste keer wat bladvoeding meegegeven en gelijk de stekjes wat gegeven..... mmmmz, nu nog wat tijd vinden om de ruimte voor mijn moeders klaar te maken....

tot nu toe zeer tevree met de zaadjes van @growerschoice!

plaatjes bij de praatjes:

F2EFD59A-54E2-4784-B195-AC7C45E39D10.jpeg

0D367C04-F95B-448E-A163-BDBC9CF139B3.jpeg

6B3B0F63-D89E-4BBC-BC98-E075D402302A.jpeg

• Like 1

Weekje verder, dus weer tijd voor een update:

de dames maken nog een mooie groeispurt door. Elke dag mag ik de lamp weer wat hoger hangen... dag/nacht temperatuur: zo rond de 26,5/19,5. LV: 45 om 35. Verder heb ik gisteren het gedeelte voor mijn moeder verder afgetimmerd, omdat ik met de stekken die ik als proef heb genomen verder ga prutsen. Ook denk ik er aan om de volgende ronde, bij gebrek aan andere zaden, de reguliere Orange Bud zaden te ontkiemen en hier een moeder uit te selecteren. Plaatjes bij de praatjes:

AF031DC7-20BA-4BB9-9D0E-D90B9E4A2639.jpeg

DBEA270F-E2DC-4A78-8382-E1C8F584A5CF.jpeg

7445739F-45F1-4661-AA31-B5F05F8D3CCE.jpeg

556EAE7E-1BA3-4D55-A17C-0FA13C786AEA.jpeg

73372EE9-2234-4969-B18D-311D3DFD41D2.jpeg