• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Test@ment

Test@ goes organic

Recommended Posts

Wel dat is eigenlijk heel simpel greentje. 

Ik heb meer dan een maand gespendeerd aan het verzorgen van de pot (zonder planten) om er wat leven in te krijgen en al die bacteriën en microben die er nu in de pot Zitten zouden de enorm hoge ph van het kraanwater hier (8.3) gewoon niet aan kunnen. 

Ik zuur ook niet af tot 6.0 of 5.8 maar net onder de 7 en dan kunnen ze het voor de rest zelf wel af. Elke week neem ik hier en daar een grondstaal en ik controleer de ph van de aarde zelf. 

• Like 1

Onderschat nooit de kracht van een natuurlijk systeem, waarin je de controle aan de plant terug geeft en zeker in een grote aardebak, waarin die aarde het vermogen heeft om de grond ph te bufferen.

Omdat in dit systeem de plant de baas is, zal ze ook zelf de ph in de cellen regelen en zo ook in de aarde, om de doodeenvoudige reden dat ze moet om te overleven. Daar heeft ze geen kweker voor nodig om die pompen aan te zetten.

Dit doet ze steeds door verschillende componenten van exudaten uit te scheiden, waarmee ze steeds opnieuw weer verschillende nuttige, specifieke, beschermende bacteriën en schimmels aantrekt in de rhizosfeer om te krijgen en op te nemen wat ze vraagt, al naar gelang de behoefte en zo geldt dat ook andersom.

Het is juist het organisch materiaal dat in het algemeen de ph wat stuwt en het zijn ook de schimmels die met hun zuren dit weer verlagen. Die hele interactie, concurrentie, eten en gegeten worden, van bacteriën, schimmels, nematoden, protozoa, in die wortelzone........Laat het bodemleven het werk doen voor je.

love organic growing :wub:

Dit is 1 van de voordelen wat ik zo geweldig vind. Geen ph meten en ook geen ec. The plant is in control.

Natuurlijk zal het vast een uitdaging worden voor dat bodemleven, maar wellicht kun je het eens een keertje wagen en zul je vast verrast zijn. Als het afzuren van je water niet veel tijd kost, is dat natuurlijk ook prima en net onder die 7 is ook goed.

Welke schimmeltjes en bacteriën gebruik je eigenlijk ?

Gaat lekker (ofcourse, typically in organic growing) 

:yahoo: 

• Like 2

exact... in tuin en guerrilla is het lekker lui kweken organisch......je kweekt dan met de natuur mee..en laat het bodemleven in de grootste aarde bak het werk doen..........als je met kunstmest wilt werken....dan zal je minstens wekelijks naar je spot moeten.......en dat wil niemand...:)...buiten het feit dat je dan kan over bemesten...

• Like 1

Ja precies Vos.

Wat ook scheelt is, om te weten met welke mycorrhizale sporen cannabis een relatie aan gaat, zodat je de juiste endo sporen aanbrengt, evenals de momenten  waarop je dat doet.

minstens 1 maand te voren je plantgat klaar hebben en organisch bemest..en ingewaterd ( of door regenval ) zorgt voor een optimaal plantgat.

de ontkiemde zaden komen in de voorgroei in medium met ingewaterd canna rhizo bio....en bij de aanplant mix ik in wat zeiknatte bio potgrond met de myco...zodat deze contact maken met de witte worteltjes......gaat altijd goed........de eerste klap is een daalder waard....:D

er zijn er zat die dit laatste overdreven vinden...want de schimmeltjes zitten ook al in een goed plantgat en das gewoon waar...maar ik zeg....hoe meer hoe beter...:)

de link spreek voor zich...

http://blog.natuurlijkemoestuin.be/planten-van-bomen-en-schimmels-toevoegen/

voor de mensen die niet overtuigt zijn.....doe 50% met zeik natte humus van de spot......en kijk zelf of je verschil ziet...

7 hours ago, DeVos said:

en bij de aanplant mix ik in wat zeiknatte bio potgrond met de myco...zodat deze contact maken met de witte worteltjes......gaat altijd goed........de eerste klap is een daalder waard....:D

Precies en dit is zelfs heel belangrijk wanneer je met endo sporen te maken hebt.

De (veelal) endomycorrhizale schimmels die wij gebruiken (voor de meeste eenjarige planten), heten ook wel arbusculaire mycorrhizale, kort gezegd, AM - schimmels.

Alle AM - schimmels zijn lid van de orde Glomerales en zijn allemaal obligate symbionten : "Ze kunnen alleen overleven, als ze een symbiose aangaan met een gastplant. Zonder exudaten zijn er geen AM schimmels." 

(Teaming with Fungi, 2017) :

"An arbuscular mycorrhizal spore has about seven to ten days to reach a root to get carbon, before its own on-board supply runs out and it dies."

• Like 1

17 hours ago, DeVos said:

de ontkiemde zaden komen in de voorgroei in medium met ingewaterd canna rhizo bio

Op het moment dat mijn zaadjes ontkiemd zijn, behandel ik deze al met de mycorrhiza sporen.

Je wilt infectie in een zo'n vroeg mogelijk stadium. :)

• Like 1

ikzelf dompel het natte zaad ff in een bakje met sporen en snufje in het gaatje als de zaadjes in de aarde gaan.

• Like 1

22 hours ago, greentjeonatrip said:

Leuk dat je ook theetjes trekt Testa.

Ik veronderstel dat je deze ook doet beluchten ?

Op welke temperatuur doe je dit ?

Misschien maar even benadrukken voor andere mensen die ooit een theetje willen gaan beluchten.

Probeer hierbij de temperatuur te naderen die je ook in je medium/aarde meet.

• Like 2

Holy smoke wat gaan die krengen hard!!!!

20191129_191709.thumb.jpg.2ad605c7ee8dfe1d5726181873796cb8.jpg

Hier en daar wat geknakt en plat gelegd. 

20191129_191715.thumb.jpg.4965c52a3aee81284b20d4b0502abcce.jpg

Denk dat ik dit wel definitely week 1 duidelijk zichtbare bloei is.

20191129_194427.thumb.jpg.5ac3c759f4e75c0f435d5bc7dcea1d88.jpg

Ook het drain systeem is ondertussen volop in gebruik. 

20191129_194437.thumb.jpg.eab33208d952653eb372884cf01f1f42.jpg

To be continued 😁😁😉😉

• Like 1

Het knakken, knikken, kneuzen, buigen en binden heeft zijn vruchten af geworpen!!!

20191201_184205.thumb.jpg.f2101563f19851c03c3c370fab93fc18.jpg

20191201_184153.thumb.jpg.30eb69b402d9c032e020cedb4a249a12.jpg

Een mooi strak vlak veldje waar ik men mcp18 panels mooi kort op kan houden. 

20191201_184147.thumb.jpg.67354e1122b05826a6594eb9de44cc43.jpg

20191201_184125.thumb.jpg.1e6e4446c35014d0a386d678c0256944.jpg

To be continued 🤣😉😉

• Like 3

Dat brengt idd wel enig kunst en vliegwerk met zich mee om de waardes te kunnen zien! Maar waar een wil is!!!

Straks gaat alles onder het net gediefd worden dan is dat weer stukje makkelijker. 

• Like 1