• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Wietolie maken met Etos 96% alcohol

Recommended Posts

Als iemand die ongeveer 80 flesjes per maand produceerde wil ik even wat meedelen.

Bedenk dat je gaat concentreren, dus 5 mg oplosmiddelen zoals gifstoffen tegen ongedierte als spint etc die je normaal verdeeld over 100-en grammetjes wiet kan je nu concentreren in een paar ml olie. Alleen schone grondstoffen gebruiken dus.

Wietolie is vaak voor zwakkere mensen met weerstandsproblemen. Gebruik dus geen andere oplosmiddelen dan consumptie alcohol en verdamp het goed uit door een paar extra druppels water toe te voegen net voor je bijna alle alcohol hebt verdampt.

Onze vrienden op stookforum.nl kunnen je vertellen hoe je eventueel zelf je eigen alcohol maakt of terug wint tijdens het verdampen. Terugwinnen is tevens geen geur en brandbare gassen (vloeistof is alsnog brandbaar dus let op..)

En wie er olie wilt gaan maken met de buizen methode met butaangas, stuur mij dan even een prive bericht, dan geef ik je 2 flesjes olie helemaal gratis mits ik je huis mag opblazen als je dat dan toch van plan was... Niet doen dus.

Ik heb mijn recept al vrijgegeven aan bevriende collega's maar bij deze:

Neem een glazen keukenschaal, zet hierin/boven een rooster met mooie toppen (met knipafval of gegrinde toppen heb je te veel schade voor een mooi resultaat)

Giet de alcohol er ongeveer 5x overheen

Alcohol oplossing opvangen in een glazen pot je hebt nu een licht groene oplossing. (De rijpe trichromen zijn opgelost en zitten in de alcohol met wat groen van de plant)

Voeg een paar korrels actieve kool toe, zet in het donker weg en met regelmaat even beetje schudden.

Na een week heb je een goudgele oplossing, die damp je in en je hebt de meeste pure olie die je hebt gezien. Goud van kleur en geen sterke wietgeur.

De wiet is nog niet op, je kan het nog een dagje laten trekken in een pot met alcohol voor bijvoorbeeld zalf.

• Like 1

Je uitleg zal vast voor anderen nuttig zijn.

Ik volg gewoon het filmpje van Mediwiet op hoe je met hun set de wietolie maakt.

Dan weet ik dat het goed en veilig is, en uiteraard maak ik gebruik van zeer goede luchtventilatie.

In die set van de Cannolator past bij mij 18 gram cannabis in 1 buis.

Per buis is dat 108 ml alcohol en volgens mij duurt dit 30 min per buis.

Kwamen er 2 bij.

Als de wietolie in het potje eronder gedruppeld is, zet ik dit in een babyverwarmer, en een luchtslangetje zodat het sneller verdampt.

Klopt het dat je voor de helft van het potje water eraan moet toevoegen?

Waardoor het nog 2 uur duurt voordat je pure wietolie overhoudt.

On 17-12-2019 at 20:57, Domination said:

In die set van de Cannolator past bij mij 18 gram cannabis in 1 buis.

Per buis is dat 108 ml alcohol en volgens mij duurt dit 30 min per buis.

Kwamen er 2 bij.

Als de wietolie in het potje eronder gedruppeld is, zet ik dit in een babyverwarmer, en een luchtslangetje zodat het sneller verdampt.

Klopt het dat je voor de helft van het potje water eraan moet toevoegen?

Waardoor het nog 2 uur duurt voordat je pure wietolie overhoudt.

geen idee maar lijkt me wel wat veel

On 15-10-2019 at 01:12, ipke said:

Ik gebruik isopropanol, 99,9% zuivere alcohol, niet geschikt voor consumptie, wanneer alles verdampt is kan je een beetje water toevoegen om de reststoffen te laten verdampen.

Niet echt verstandig als je het mij vraagt! 

27 minutes ago, Stoney said:

20gr wiet en 120ml alcohol?? Dat wordt dan wel erg duur als je 300gr fluf hebt lol, dan moet je wel gaan destilleren....

Je kan nooit of never zelf 96% alcohol stoken zelf met een beperkte investering! Uit dubbel distilleren kom je hooguit op 80%, wil je die bijkomende 16% dan moet je een derde keer onder vacuüm distilleren!  Not going to happen als je het mij vraagt. Met klein beetje zoeken vind je voor consumptie geschikte 96% voor 100€/5liter.

• Like 1

i.d.d met doubler,thumper  kom je ong. op 85% de eerste momenten later zakt dit al snel naar beneden.

maar met 85% lukt het maken van olie ook aardig hoor in mn smartstill.

je alcohol percentage zakt op een gegeven moment toch als je terug wint met destillatie.

tenminste dat is mijn ervaring.

je olie nog even lekker extra laten uitlaten dampen en decarben in de oven  op 120C. wanneer het bubbelen over is dan heb je super potente wietolie.

let op goed ventileren....

Je kan dat perfect doen met 80% alcohol hoor.

als je werkwijzen zoekt: in het engels noemen ze dit 'green dragon tincture'.

Werkwijze gaat als volgt:

stap 1: decarb -  kan kort in de oven   of  90min in vacuum in kokend water

stap 2: 20min au bain marie laten simmeren in de alcohol

stap 3: zeven

Als je THC-A wil moet je niet decarben (en ik dacht ook niet verhitten). Als ik me niet vergis werkt THC-A goed tegen bepaalde problemen met gewrichten

On 20-12-2019 at 21:10, Test@ment said:

Je kan nooit of never zelf 96% alcohol stoken zelf met een beperkte investering! Uit dubbel distilleren kom je hooguit op 80%, wil je die bijkomende 16% dan moet je een derde keer onder vacuüm distilleren!  Not going to happen als je het mij vraagt. Met klein beetje zoeken vind je voor consumptie geschikte 96% voor 100€/5liter.

Jij praat over destilleren zonder reflux. Ik haal 96% zonder problemen in 1x hoor..

ik heb dan wel voor een kleine 5k staan qua installatie. Maar een mooie daalderdop met een stijgbuis van 120 cm gevuld met spp heb je voor een eurootjes of 175 wel. Goed refluxen en je haalt 96% ook daarmee.

met de t500 haal je 94%. Vervang de zadels door spp, stabiele waterdruk en 96 is haalbaar. 600 eurootjes oid.

• Thanks 1

Voorheen deed ik het zaakje ook in de oven.

1uur op 115 graden net welke keuze je hebt als het maar rond die temp.is.

Maar kwam erachter dat dan nog niet alles gedecarbt was.

Als ik de olie na destilleren in een smartstil nog een keer in de oven deed dan zag je nog steeds bubbels (co2  geloof ik ).

Nu stop ik pas als het niet meer bubbelt. Dan heb je als het afgekoeld is meer een soort van pasta ipv olie.

Deze is super sterk.