• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Wietolie maken met Etos 96% alcohol

Recommended Posts

@Domination Voor Wietolie heb je alcohol nodig die geschikt is voor consumptie. Bergamotolie in die van de Etos wordt gebruikt om schoon te maken en ik weet niet wat dat verder doet.

methylethylketon is een oplossingsmiddel / weekmaker en wordt gezien als een mogelijke oorzaak van de schildersziekte.

17 minutes ago, Sebas said:

@Domination Voor Wietolie heb je alcohol nodig die geschikt is voor consumptie. Bergamotolie in die van de Etos wordt gebruikt om schoon te maken en ik weet niet wat dat verder doet.

methylethylketon is een oplossingsmiddel / weekmaker en wordt gezien als een mogelijke oorzaak van de schildersziekte.

Oke dan koop ik een fles Navimer.

Begin er binnenkort mee, en wil mij alvast wat erin verdiepen.

Gebruik jij de set van Cannaolator of gebruik je een andere methode?

5 minutes ago, Sebas said:

Inderdaad @Domination. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, dit is er 1 van.

Haha ja precies.

Is het wel een veilig proces om te maken?

Ik lees online weleens dat mensen de keuken in de fik krijgen door het maken van wietolie.

En daarom gaf ik aan dat mijn manier onverantwoord is :). Een elektrisch plaatje is verstandig als je het op deze manier doet. Met zo'n babyfles verwarmer is nog veiliger. Sowieso zijn alcoholdampen niet echt gezond denk ik....

14 minutes ago, Sebas said:

En daarom gaf ik aan dat mijn manier onverantwoord is :). Een elektrisch plaatje is verstandig als je het op deze manier doet. Met zo'n babyfles verwarmer is nog veiliger. Sowieso zijn alcoholdampen niet echt gezond denk ik....

Die dampen lijken mij ook niet gezond nee haha.

Volgens mij vliegen er veel keukens in de fik door mensen die onvoldoende ventileren.

Maak je het wel binnenshuis?

@Domination :

20 hours ago, Domination said:

@Sebas waarom zijn die 2 meer geschikt?

Baseer je dat op de hoeveelheid en prijs?

Als je gaat zien op de site van Etos dan staat daar duidelijk bij dat de alcohol niet geschikt is voor consumptie.

Zoek je zelf soms iets op of lees jij je wel eens in? Ik heb de indruk dat je voor elke vraag die in je opkomt een topic aanmaakt of vraagt in een andermans topic.

Begrijp me niet verkeerd,  met vragen stellen is niets mis maar sommige vragen die jij stelt lijkt het me dat je wil lopen voor je kan stappen.

Dit kan wel eens verkeerd aflopen. Ook wederom je vraag naar het verdampen. Als je wil verdampen van alcohol doe dat ALTIJD buitenshuis.

Het is idd niet het eerste huis dat zo in de fik vliegt.

Met het kweken is de regel doe wat je doet voorzichtig. Ik had het je al eens gezegd in het verleden toen je vraag had of je een relais moest gebruiken.

Het kan allemaal goed gaan maar als het mis gaat dan zou ik niet graag je buur willen zijn.

• Like 2
  • Thanks 2

Ik gebruik isopropanol, 99,9% zuivere alcohol, niet geschikt voor consumptie, wanneer alles verdampt is kan je een beetje water toevoegen om de reststoffen te laten verdampen.

• Like 1

10 hours ago, ipke said:

Ik gebruik isopropanol, 99,9% zuivere alcohol, niet geschikt voor consumptie, wanneer alles verdampt is kan je een beetje water toevoegen om de reststoffen te laten verdampen.

Zijn die rest stoffen verdampbaar? welke stoffen blijven er over?  zelf ga ik altijd voor consumptie alcohol.. ik wil geen opbouw van stoffen in mijn lichaam waardoor ik later als nog ziek word ;) 

Ja ik zou er ook huiverig voor zijn.... het is ook geen alcohol!

Aan de andere kant, Rick Simpson doet het volgens mij zelfs met ethanol of methanol ofzo

11 hours ago, karel kweker said:

Zijn die rest stoffen verdampbaar? welke stoffen blijven er over?  zelf ga ik altijd voor consumptie alcohol.. ik wil geen opbouw van stoffen in mijn lichaam waardoor ik later als nog ziek word ;) 

ze zeggen dat, ,maar ik weet het niet zeker.

het is dan wel zo dat de 99,9% alcohol dus 0,01% reststoffen heeft die niet geschikt zijn voor consumptie. Hoeveel erachter blijft zou ik niet weten, maar het wordt dan nog een keer verdunt met olijfolie 5 x dus dan zouden er nog 0,00,2% aan reststoffen in zitten en isopropanol is 2 keer zo giftig als alcohol. dus ik weet niet of het wel echt schadelijk is. Maar ik zou het voor de zekerheid ook niet te vaak nemen.

21 hours ago, Domination said:

Bedankt voor de link.

Met verzending kost 1 liter 15 euro.

Lekker goedkoop :sun:

Ik koop gelijk een hele doos dan. 

On 15-10-2019 at 01:12, ipke said:

Ook hier staat duidelijk op de website te lezen dat de alcohol NIET geschikt is voor consumptie!

Jullie doen ermee wat jullie willen maar ik raad dit ten strengste af!

• Like 1

Alleen is de "alcohol" niet geschikt voor consumptie, want het is ook geen alcohol.... Maar je verdampt het toch helemaal dus gaat alleen om die rest stoffen die achter blijven. Die consumptie alcohol is ook niet 100% alcohol toch?

1 hour ago, Patrick026 said:

pas er goed mee op was laats bij iemand die had geen huis meer door  Wietolie maken met 

Mee eens,.. als je wietolie maakt, dan ALTIJD BUITEN VERDAMPEN!!! GOED VENTILEREN , GEEN VUUR OF JOINT AAN.