• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Frits.Pate

Omnipotent en CO2

Recommended Posts

Hoe geschikt is omnipotent als je de CO2 verhoogt tot 1300 ppm?

Schijnt dat vele voedingen het hier moeilijk mee hebben. Iemand ervaring?

• Like 1

tja...voor iemand die nog nooit binnen gekweekt heeft ( en je beschikt over een slecht geïsoleerde slaapkamer, volgens je andere topics )leg je de lat wel erg hoog......ik zou eerst maar een normale ronde draaien zonder CO2.....leap before you walk...is mijn advies....

my 2 cents...if i had them...

Voske

Karel kan je vast meer vertellen over omnipotent...sterker nog....ik weet het zeker...:rolleyes: volgens mij gaat hij er mee naar bed en eet hij het als ontbijt....:D sorry Karel...no offence...:D

• Haha 1

Ik ben van de slaapkamer afgestapt en heb in de garage een hok gebouwd. 10cm dik steenwol rondom. Een ruimte van 1.50 x 1.80 met een sluisdeur. Ondertussen een arduino met een shitload aan sensoren besteld, de sensoren die binnen zijn werken allemaal.

Ik ga juist kijken naar de CO2 zodat ik een gesloten systeem kan maken of met een klokkenspel kan werken. Enkele bevriende kwekers werken hier ook mee, maar aangezien ik de stroom wel betaal en geen schap met flesjes voedingen wil hebben moet ik er iets meer over nadenken. En wat moderniseren ten opzichte van hen ;).

Ik ben juist van het goed over nadenken en in 1x goed aanpakken, helaas voor jullie geeft dat wel wat meer vragen. Aangezien bij Rubol ik ook Omnipotent kon kopen dacht ik dan pak ik het gelijk mee. Zag net dat de lampen op nalevering staan...

• Like 1

oke...de kreet klokkenspel is nieuw voor mij.....wat bedoel je hier mee?

geïsoleerd hokje in een vrijstaande garage...klinkt voor mij als minder gunstig als een  hok in een geïsoleerde slaapkamer in een woning......in de winter haal je droge verwarmde lucht uit een woning.......als inlaat....

geheel gesloten systeem zeg je....maar je zal toch van je vocht afmoeten....in opticlimate zit een zeer kleine uitlaat voor de lv regulatie en onderdruk...ook in het a&t systeem....beide zgn semi gesloten systemen. vocht en onderdruk worden toch je knelpunten dunkt me...:huh:

sensoren registreren....die automatiseren niet...maar dat hoef ik je niet uitteleggen...

met y stuk en een return klep kan je ook bijna geheel gesloten werken, dus energie efficiënt.( en jij hebt de know how om die klep te automatiseren...)...met een klein hokkie van 150x180....wat is je hoogte?

ik denk dat je toch uitkomt op een soort kloon van opticlimate systeem met Co2 maar dan voor een zeer klein hokkie.......volgens mij is de kleinste opticlimate voor 6x600 watt..hps .maar ik kan me hierin vergissen.....en dan rook je wel erg veel....:rolleyes: als ""hobby-ist.""..

Grappig ik ben zelf op dit moment ook met iets van co2 bezig, niet in gas vorm maar in poeder wat via de huidmondjes ook kan worden opgenomen.. had @omni nog in een kast staan. ik ben nu op 1 plant aan het testen. en op een peper plant.. wel is de test nog maar net begonnen dus ik kan hier nog niet echt veel over zeggen.. 

Maar goed dat was jou vraag niet,.. Kan omnipotent samen met extra co2  ja zeker kan dat.. de plant zal sneller groeien dus meer voedingsbehoefte hebben,.. je zal dus met je kweekje de EC moeten verhogen, maar dat laat de plant je wel zien aan de hand van de fertometer  dat ze ook meer opneemt.... probeer niet op een maximale ec te gaan zitten want dat heeft ook met co2 een negatief effect op de opname van water en daarbij dan ook de voedingstoffen..   

• Like 1

Toevoeging van CO2 heeft toch alleen maar zin als de temperaturen boven de 30 graden zijn.

Of heb ik iets verkeerd begrepen.

On 15-10-2019 at 23:33, DeVos said:

oke...de kreet klokkenspel is nieuw voor mij.....wat bedoel je hier mee?

geïsoleerd hokje in een vrijstaande garage...klinkt voor mij als minder gunstig als een  hok in een geïsoleerde slaapkamer in een woning......in de winter haal je droge verwarmde lucht uit een woning.......als inlaat....

geheel gesloten systeem zeg je....maar je zal toch van je vocht afmoeten....in opticlimate zit een zeer kleine uitlaat voor de lv regulatie en onderdruk...ook in het a&t systeem....beide zgn semi gesloten systemen. vocht en onderdruk worden toch je knelpunten dunkt me...:huh:

sensoren registreren....die automatiseren niet...maar dat hoef ik je niet uitteleggen...

met y stuk en een return klep kan je ook bijna geheel gesloten werken, dus energie efficiënt.( en jij hebt de know how om die klep te automatiseren...)...met een klein hokkie van 150x180....wat is je hoogte?

ik denk dat je toch uitkomt op een soort kloon van opticlimate systeem met Co2 maar dan voor een zeer klein hokkie.......volgens mij is de kleinste opticlimate voor 6x600 watt..hps .maar ik kan me hierin vergissen.....en dan rook je wel erg veel....:rolleyes: als ""hobby-ist.""..

Klokkenspel is het instellen van tijdklokken.

Dus 7.00 lamp aan en afzuiging uit. 7.02 Co2 inspuiten tot 1500 ppm en co2 weer dicht. Dan om 7.50 mits lv en temp goed zijn weer afzuiging aan en om 8.00 herhaald het verhaal zich weer.

Ik ga echter met sensoren werken dus kijk naar de waarden tot ik de lucht moet verversen. Bv co2 blijft tussen de x en x ppm en de lv x% temp tot x graden etc. 

Daarnaast heb ik een sluisdeur en een extra ruimte met interne koolstoffilter en interne afzuiging die filtert als de externe afzuiging uit staat. Dus geen opbouw van geur. De co2 komt uit een gasfles en niet van een gaskachel ;)

Hok is 2 meter hoog oid

ahh..dat bedoel je er mee...das wel vaker gedaan....ben benieuwd hoe je dat allemaal fikst....wordt wel een high tech hokje....voor de technische knutselaars onder ons....

ik hoop dat je een bouw verslag gaat maken....daar doe je vast velen een plezier mee...:wub:

een opticlimate met co2 voor de hobby kweker:wub: technisch zeker haalbaar...!

groet

DeVos

Ik gebruik ook Omni Potent, waarom CO2 toevoegen? Deze voeding is zo compleet dat je er gewoon niks meer bij nodig hebt. Sinds ik de Omni Potent gebruik oogst ik ook veel meer!!! Het enige wat ik extra geef is PK in de 3e week. Het voordeel van Omni Potent is juist dat alles zichzelf regelt, veel minder ziektes ook. In de buitenkweek heb ik het ook gebruikt, ik vind het in 1 woord geweldige voeding.

@Renske overleefd C02 verhoogd de productie,.. ik snap het wel :) .. ;)

Planten kunnen veel meer co2 aan als wat er in de lucht zit.. co2 heeft invloed op de fotosynthese, extra toevoeging is zeker niet verkeerd.. 

Je zou de vraag eigenlijk anders moeten lezen... Kan omnipotent in de voedingsbehoefte voorzien van een plant die extra co2 krijgt.. aangezien de planten dan sneller groeien en ontwikkelen.. ;)

• Like 1

On 28-10-2019 at 11:02, karel kweker said:

@Renske overleefd C02 verhoogd de productie,.. ik snap het wel :) .. ;)

Planten kunnen veel meer co2 aan als wat er in de lucht zit.. co2 heeft invloed op de fotosynthese, extra toevoeging is zeker niet verkeerd.. 

Je zou de vraag eigenlijk anders moeten lezen... Kan omnipotent in de voedingsbehoefte voorzien van een plant die extra co2 krijgt.. aangezien de planten dan sneller groeien en ontwikkelen.. ;)

Ik had het misschien inderdaad zo moeten stellen. Maar arduino project is bijna klaar. Twee grote co2 cilinders gekregen. Wachten op ali voor alle valves etc. Ik ga geen bouwverslag maken (ben erg druk met mensen helpen momenteel. Maar zal zeker de kennis later delen.)