• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

Vergeling en bruine stipjes...

Recommended Posts

Helaas gaat ziet het er even wat minder positief uit voor mijn Northern lights.  Er zijn problemen ontstaan waar ik graag jullie hulp bij zou krijgen. 

Ongeveer  1,5 week geleden begon het met enkele bruine stipjes op enkele bladeren en ik kreeg gele bladpunten wat leek op overvoeding. Toen heb ik voor een week alleen water gegeven maar toen begon er plots veel blad onderin de plant te vergelen en ben ik weer gaan voeden. Dat probleem leek zich te stagneren maar de afgelopen dagen namen de stipjes (bovenin) explosief toe en ook treed er weer meer vergeling op aan oudere bladeren waarbij de nerven groener lijken te blijven.

Dit is de eerste kweek dat ik super consequent elke watergift afzuur tot ph6 of iets daar boven. Nou gebruik ik hier nog steeds lakmoesstrips voor dus op cijfers achter de komma kan ik het niet benoemen maar ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat ik altijd wel in de 6 tot 6,5 range zit.

De lv is hoog 65% >

Temp. 25 tot 20 graden.

Voeding: 100% terra lijn van Plagron waarmee ik overigens nog nooit eerder echt een tekort of iets heb gezien.

Misschien dat dit nog mee speelt maar mn flessen voeding waren nog van de vorige ronde en deze hebben bijna een heel jaar, halfvol in de kast gestaan.

Zelf denk ik trouwens dat het om magnesium deficiency gaat....

Hier even een bak foto's:

20191021_201204.jpg

20191021_201152.jpg

20191021_201143.jpg

20191021_201136.jpg

20191021_202844.jpg

20191021_211652.jpg

20191021_211647.jpg

20191021_201130.jpg

20191021_201122.jpg

20191021_211723.jpg

20191021_211712.jpg

10 hours ago, Milieudelict said:

Ongeveer  1,5 week geleden begon het met enkele bruine stipjes op enkele bladeren en ik kreeg gele bladpunten wat leek op overvoeding. Toen heb ik voor een week alleen water gegeven maar toen begon er plots veel blad onderin de plant te vergelen en ben ik weer gaan voeden. Dat probleem leek zich te stagneren maar de afgelopen dagen namen de stipjes (bovenin) explosief toe en ook treed er weer meer vergeling op aan oudere bladeren waarbij de nerven groener lijken te blijven.

De lv is hoog 65% >

Temp. 25 tot 20 graden.

Dit is wat ik eerder probeerde te schetsen.

De verdamping is gewoon te laag (wat je ook terug vind in de vpd chart), waardoor de calcium vooral de bovenste bladeren niet bereikt (daar waar de verdamping het hoogst is).

11 hours ago, Milieudelict said:

en ook treed er weer meer vergeling op aan oudere bladeren waarbij de nerven groener lijken te blijven.

Magnesium is daarentegen wel mobiel, vandaar dat de oudere bladeren hier eerder zullen vergelen om de jongere delen te ontzien.

Een cal/mag probleem hier, lijkt me.