• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sebas

Advies gevraagd, kopen led lamp

Recommended Posts

Beste mensen,

ik kan tegen een gereduceerd tarief, ongeveer de helft van de normale prijs, een Optilux Ursa op de kop tikken. Aangezien ik geen idee heb waar op te letten gooi ik de vraag hier maar neer. Is dit wat? 

Ik snap dat de fervente zelfbouwers onder ons zullen zeggen dat je beter zelf kunt bouwen, maar da’s om meerdere redenen geen optie. Het gaat me om de specs (of deze in de buurt komen wat je nodig hebt) en of ik hier wat jaartjes mee zou kunnen stoeien.

Thanks alvast!

• Like 1

Ik heb het even bekeken maar ze zijn maar karig met info.

Zo schrijven ze nergens welke type LED's ze gebruiken. Je kan wel de PPFD waardes zien en die zijn zekers voldoende.

Wat ik een beetje mis is de inbreng van far Red LED in het armatuur.

Is dit een must? Neen maar je ziet wel een evolutie hiernaar toe in de nieuwere armaturen.

Ik weet ook niet wat het paneel kost....beetje voor jezelf uitmaken of je deze investering kan/wil maken.

Ik zou het aandurven om het te proberen.

• Like 2

Zelf ben ik helemaal geen fan van lampen met lenzen,.. 

Lenzen houden sowieso licht tegen.. 

Zo als @Tune ook aangeeft is het onbekend welke chips ze gebruiken,

Als de prijs oke is, zou ik het ook wel proberen...  maar ik zou wel zo snel mogelijk wel wat aanpassingen doen ;)

• Like 1

Dit is wat ik weet:

COBs kunnen heel goed zijn, van de cree cxb3590 vind je heel veel fans

en die lenzen kan je er normaal wel af halen (wat ik ook zou aanraden)

Far red zit wel bij in quantumboards, maar heb het nog niet gezien bij cobs. maar dat kan je ook makkelijk bijgeven. Far red moet toch op wanneer de andere lichten uit zijn.

en 600w led is veel licht hoor! 

Voor een m2 wordt circa 200w cob leds aangeraden.

Dit is naar horen zeggen een fijn model:

https://www.todogrowled.com/gb/tgl-led-grow-lights/1-led-grow-light-tgl-star-60.html#/27-options-1_unit

• Like 1

Bedankt mannen! €900 is de prijs. (Is dat ok?) Verder zie ik hem alleen voor iets van €1600,=. Ik denk er nog ff over na.... eens kijken of ik de lenzen er af kan halen. Verder neem ik de opmerking over far red mee.

op marktplaats zie ik dat Greensell een jong gebruikte Fluence Spydr x plus aanbiedt voor iets van 1000....

ik vind het iig lastig....

900 euro voor 640 watt?? Dat is voor mij al een reden om het niet te kopen lol

Het zou tegenwoordig toch niet duurder moeten zijn dan 1 euro per watt?? Want dat was ik 2jr geleden kwijt, ok was wel een zelfbouwding maar toch....

• Like 3

hahaha voor 900€ zou ik hem zeker laten gaan, kijk eens tussen mijn topics ;-) ik heb iets meer dan een jaar geleden de overstap naar led gemaakt toen de blauwpetten men ouwe hps lampen zijn komen opruimen ;)

overzichtje jaar ledkweken staat hier ook nog ergens van mij.

Gevonden 😁

Edited by Test@ment
  • Like 2
  • Thanks 1

Dat was een mooi jaar zo te zien! Ik ben er nog niet uit hoe, wat, waar, etc. Zelf prutsen is geen optie voor mij: ik hik nu al tegen het afbouwen van mijn moederhok aan.....Deze lamp ga ik iig aan mij voorbij laten gaan. In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal. 

Het afbouwen van een hok levert meer koppijn op dan het maken van een armatuur ;) Als jij een hok kan bouwen dan is een armatuur zeker geen probleem ;)

Dus gewoon nog een keer naar kijken!

Is het hok al af ondertussen?

• Like 1

Na twee jaar is mijn hok, op wat finetunen na, af @Stoney. Voor het bloeihok laat ik alle opties voor wat betreft licht verder open, maar ik ga eerst gewoon onder HPS verder....

• Like 1

On 6-12-2019 at 23:41, Stoney said:

Het afbouwen van een hok levert meer koppijn op dan het maken van een armatuur ;) Als jij een hok kan bouwen dan is een armatuur zeker geen probleem ;)

Dus gewoon nog een keer naar kijken!

Is het hok al af ondertussen?

heb weinig  verstand van led....maar normaal neem je toch een lamp en dan bouw je het hokje eromheen....?......

een standaard tentje van 120x120 x200 is gebaseerd op 1x 600 hps

1.50x1.50  voor 1000 watt hps

80x80 is voor een 400 hps....

ik lees hier nergens een advies over een kantenklare led lamp....plug en pay...:huh: correct me if m wrong...

===============================

zouden 2 van deze passend werken in een 120x240x200 tent?

https://www.greensell.nl/a-56102926/plug-en-play-quantum-boards-samsung/quantum-board-samsung-301b-plug-en-play-240-watt-3000k/#description

dr staat dat 1 van deze een vervanger is voor 500 hps.....

• Like 1

https://www.alibaba.com/product-detail/Citizen-clu048-1216-cob-Led-grow_60713273672.html?spm=a2700.galleryofferlist.0.0.19156bd8cB5aqM    

Dit vind ik mooie dingen  hang een rooster aan je plafond kan alles aan ophangen waar je wil en de draden bovenop zo spreid je het licht waar je wil  en je hoeft ook niet alles te gelijkertijd te doen als je nog HPS hebt kan je beginnen met een te vervangen door zo 4  neem ongeveer 2 lampjes voor 200 W HPS   als 3500 kiest dan zit je zo wat in het midden en kan je de lamp voor groei en bloei gebruiken.

En als je opnieuw wat budget hebt koop je er nog wat tot je een volledig hok hebt.  Misschien iets duurder omdat je telkens een driver bij koopt maar echt praktisch om bv op te bergen ergens anders te hangen etc dat heb je allemaal niet met een armatuur 

• Like 1
  • Thanks 1

zag ze staan bij king brite voor 54 dollar komt natuurlijk shipping en btw enzo bij .  maar mensen zijn betrouwbaar en snel   een goeie cob een goeie driver en heatsink .  en beneden op de driver zit een schroefje waarmee je kan dimen en zelfs nog een beetje boosten tot 54W  maar als je het kan betalen laat je ze op 30w draaien en koop er enkele meer dan.

• Like 1
  • Thanks 1

Ik kan beamen dat Kingbrite goed werkende led lampen levert.

Ik kocht onlangs deze bij Bava: https://german.alibaba.com/product-detail/custom-top-quality-240w-spectrum-lm-301b-plant-quantum-indoor-uv-385-nm-660nm-730nm-dimmable-led-grow-light-for-garden-60826933001.html?spm=a2700.icbuShop.41413.12.674c6a14sTHLgh

Wel niet vergeten dat je nog btw en invoerkosten moet betalen.

Ik had in totaal circa 350 euro incl. verzendkosten en daar kwam 100 euro bovenop.