• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Brexxus

Lampen te fel? Of toch iets anders aan de hand.

Recommended Posts

Goededag, 

Even wat advies gevraagd van de ervaren mannen, heb sinds kort een 120x120x200 gevuld met 1 mcp 18, en 2x een clu048 250watt set. Het soortje wat ik nu heb is de gorilla glue van hyseeds, in 14liter potten. 

De temp schommelt tussen de 25 en 26 graden, snachts is het 18 graden. Het is een 2e kweek op deze aarde, light mix van biobizz(Top laag is wel vervangen) . Ferto meter gaf groen aan, nu rood na me vorige voedingsbeurt ( ec 1.1), dus ze krijgen alleen nog maar enzymen en wortel stim mee de komende water beurten. Op 1 foto is duidelijk te zien dat het blad omhoog kruld en ook dat sommige draaien, wat zou dit zijn? Kan het ook teveel licht zijn? Lampen hangen wel op flinke afstand (100cm) of is het toch wat anders, heb ook wat roest vlekken gespot op de bladpunten, verbranding? Door te hoge ec? Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.  

IMG_20191030_175441.jpg

IMG_20191102_084808.jpg

IMG_20191102_084824.jpg

IMG_20191102_084815.jpg

IMG_20191102_084811.jpg

Top laag is aardig droog ja, geef water via onder, bevochtig wel altijd de toplaag, maar echt water geven via boven doe ik alleen de eerste 2 weken. 

Heb in deze potten nog geen tensio meter, die word vandaag geleverd. 

• Like 1

Zou eerder denken dat ze te hoog hangen, volgens mij is 30cm meer dan genoeg... of nog anders, op 30cm zit het optimale punt (correct me if Im wrong).

Zal eerder met voeding te maken hebben..... maarja wat dan, dat vind ik dus ook het lastige eraan lol

On 2-11-2019 at 10:32, Brexxus said:

Op 1 foto is duidelijk te zien dat het blad omhoog kruld en ook dat sommige draaien, wat zou dit zijn? 

Hoge ec en/of slechte, onregelmatige watergift.

22 hours ago, Stoney said:

Zou eerder denken dat ze te hoog hangen, volgens mij is 30cm meer dan genoeg... of nog anders, op 30cm zit het optimale punt (correct me if Im wrong).

Zal eerder met voeding te maken hebben..... maarja wat dan, dat vind ik dus ook het lastige eraan lol

Heb geen strek, 100cm is wel erg hoog dat weer wel, vorige kweek op de 250watt set was 50cm het laagste wat ik hem kon zetten ivm light bleaching, heb de lampen inmiddels wel iets lager gehangen. 

20 hours ago, karel kweker said:

Vraag me eerst af , wat is je klimaat? Hoe hoog is de temperatuur en luchtvochtigheid? 

Temp schommelt tussen de 24 en 26 graden, licht uit zit ik op 18.

Luchtvochtigheid met lampen aan: 50% en met lampen uit 53% (dan staat er in de kamer een ontvochtiger aan)

12 hours ago, greentjeonatrip said:

Hoge ec en/of slechte, onregelmatige watergift.

Denk dat dit idd het geval is, mischien de aarde van vorige kweek slecht achter gelaten.. Heb ze namelijk nog maar 1x voeding gegeven met een ec van 1.1, vorige kweek liep het ook niet erg lekker ivm kapotte ec meter. 

Heb nu een tensio in de pot zitten, gister water gegeven 7L in totaal, op 9x 14L potten. Na een aantal uur gaf die 82mbar aan. Vandaag staat de tensio alweer op 169mbar, lijkt er toch op dat ik de aarde ook niet goed genoeg ingewaterd heb in het begin... 

Ferto geeft nu weer groen aan, verstandig om vandaag weer water te geven? Afgaande op de tensio. 

Met dat licht krijg je echt geen strek ook op 100cm niet, heb hier ervaren dat je met de mcp's de planten echt omhoog moet trekken!

Hier bedoel ik mee dat je je lampen enkele dagen op bvb 45 cm hangt en dan elke dag een cm of 3 omhoog dan zal je zien dat je de planten wat langer krijgt mocht dat gewenst zijn.

Wat je watergift betreft die zou ik idd nu dagelijks weer terug op 70 a 80 mbar brengen, nu en dan eens wat verder laten indrogen kan zeker nooit kwaad.

• Like 1

Thanks guys, nou Heb ze gister 1.2L per pot vanaf bovenaf gegeven, na een paar uur gaf de tensio 67mbar aan, nu 14 uur verder geeft de tensio alweer 162mbar aan. Moet ik ze nu iedere dag water geven? Of is het handig om de tensio hoger op te laten lopen ivm kleinere pot? (14L) de tensio zit erin tot ongeveer een kwart vanaf de bodem gezien. 

Zie ook veel verschillende waardes op het forum voorbij komen, de een geeft bij 150mbar de ander pas bij 300mbar. 

Benieuwd of dit ook te maken heeft met kleinere potten en 1 grote aardebak? 

In mijn gtools kast zit een smartpot van 90L, daarin vind ik de tensio een stuk minder snel oplopen, terwijl ik daar juist minder water op geef. 

Zoals ik het nu zie heb ik me plantjes flink mishandeld de afgelopen kweken, normaal gaf ik 10% van het aantal pot liters, per 4 dagen.(eigenlijk nooit last gehad van hangende bladeren) De tensios laten me een heel ander verhaal zien kwa watergift, zeer leerzaam! 

Ze staan er wel weer een stuk beter bij. 

IMG_20191105_141548.jpg

In de groei mag die waarde best eens wat hoger uitvallen.

Probeer het in de bloei te houden tussen 70 en 150. Let op. Met 70 bedoel ik dat je die waarde ziet, 24 uur later...Enkele ogenblikken na een  watergift kan het zijn dat je die waarde tijdelijk (soms ver) daaronder ziet duikelen. Dat is prima, zolang de waarde 24 uur later maar op een keurige 60/70/80 staat.

In de afbloei weer (veel) hoger.

• Like 1
  • Thanks 1

Gezien de moeizame ontwikkeling eerder, zou ik proberen om de rest van de kweek consequent te blijven in je watergift.

Dat betekent in jouw geval (met uitzondering van de afbloei).............onder de 200 blijven.

Ze staan er idd al wat beter bij. Top.

• Like 1