• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
ipke

effectiever wietolie maken

Recommended Posts

vandaag ben ik bezig met wietolie maken.

Ik heb de wiet langer in de alcohol laten trekken dan gebruikelijk. heb de wiet eruit gefilterd en de alcohol met thc overgegoten in een fles.

Deze heb ik een week zo laten staan en nu is alle thc naar de bodem gezonken.

de alcohol heb ik overgegoten in een andere fles en het THC drab is onderin de fles gebleven.

Heeft iemand er ervaring mee of het nog enige zin heeft om de overige alcohol te gaan verdampen? ik heb de indruk dat hier geen werkzame stoffen meer in zitten, het is wel erg donker door de chlorofyl maar het heeft geen bezinksel, deze heb ik immers al opgevangen door de alcohol over te gieten in een fles.

Dit zou betekenen dat je niet uren hoeft te wachten tot alles verdampt is maar je pakt slechts het bezinksel en deze verdamp je nog een beetje.

Iemand ervaring hiermee en die de THC ook laat bezinken en niet alle alcohol verdampt?

waarschijnlijk zit er geen THC onder in de fles maar juist het afval,het heeft inderdaad iets van hash(kaki kleur)

je alcohol zal een groene kleur hebben dit komt door het langer marceren van je wiet als je namelijk heel kort je wiet laat inweken krijg je een soort van goudkleur (QWET).

ik ben in het bezit van een destileerapparaat daarmee recycle ik de alcohol(duur) daarmee blijft de THC olie achter in de still samen met een beetje alcohol,deze zuig ik met een spuit en gaat in een jampot waarna het nog extra uitgedampt wordt in kokend water.

hiermee verdampt de resterende alcohol en wordt de olie nog een keer extra omgezet van THCa naar THC wat overblijft is een stroopachtige THC olie.

kortom wat op de bodem ligt is geenTHC deze is opgelost in alcohol(ik gebruik tussen de 90-96% alcohol)

veel succes

p.s

je verward het waarschijnlijk met gumby hash hier laat je de ICE-hash bezinken in water i.p.v zeefzakken

• Like 1

Klopt .. de werking zit juist in de alcohol.. 

Wat je wel kan doen om je werk en alcohol te besparen is een dubbele extractie te doen.. door de groen/zwarte alcohol weer op nieuwe wiet/knip te gooien en te laten staan... Je alcohol zal meer werkzame stoffen bevatten 

Op deze manier maak je ook dubbele tinctuur ;)..  

Voor tinctuur hoef je alleen een deel van de alchol te verdampen .. 

oke bedankt voor de info, het duurde ongeveer 12 uur met luchtblazertje voordat een babyflesje aan alcohol verdampt was, dat is aanzienlijk aangezien ik nog 2 maal die hoeveelheid heb en er maar 2 a 3 flesjes uit kan trekken.

mijn eerste olie was ook d.m.v een aan een jampotje geknutseld koperbuis welke gekoeld werd de verwarming ging met een babyflesverwarmer,veel alcoholdamp(gevaarlijk) deed mij een smartstill met regelaar kopen.

door het terug winnen van de alcohol is de smartstill snel terug verdiend plus dat je sneller klaar bent.

je kan eventueel je eigen alcohol maken met de smartstill,al zal dit geen 96% zijn maar met dubbel stoken haal je rond de 80 %.

• Like 1

Ik heb vorige week wietolie met de au bain marie methode gemaakt: minstens een halve liter alcohol in de pan en deze in een pan met water. Was in ongeveer twee uur klaar. Alcohol maak in zelf, 94%.