• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
DeVos

1 top of 16 toppen op Guerilla ?

Recommended Posts

dat blijft de vraag en daarover zijn de meningen verdeeld......

hieronder de manier van internet  cnnbs site....voor 16 hoofdtoppen....

16 Toppen

Begin wanneer ze ongeveer vier tot vijf nodes hebben (vier setjes zijscheuten) en snoei haar terug tot de derde node. Vervolgens top je ze nog eens wanneer de uitlopers op hun beurt vier nieuwe zijscheuten hebben. Als die uitgelopen zijn heb je een plant met 16 uitlopers en een goede basis voor een mooie bossige monsterplant.

toppen-Custom-720x628.jpg

Natuurlijk zet je de plant niet op 12/12 zoals in het plaatje van Monty hierboven, maar laat je haar rustig verder groeien onder 18 uur licht en 6 uur donker. Wanneer ze buiten verder groeit zul je haar af en toe opnieuw moeten terugsnoeien om een mooie ronde vorm te geven. Het doel is een plant van twee meter breed en twee meter hoog, minstens.

Voeding en ondersteuning

Omdat je de aarde goed hebt los gemaakt, verrijkt en de wortels ongelimiteerd kunnen groeien, hoef je je niet heel veel zorgen te maken over de bemesting. Wanneer de grond in je tuin voldoende organisch materiaal bevat, zullen je wietplanten altijd genoeg voeding tot hun beschikking hebben. Zolang de bladeren mooi groen blijven is er geen reden om bij te voeden. Mochten de bladeren echter lichter van kleur worden, dan kun je bijvoeden. Naarmate de zomer vordert zul je zien dat je planten op deze manier enorm groot worden. Zeker wanneer ze op een goede zonnige plaats staan. Het zal vroeg of laat ongetwijfeld een paar keer hard gaan waaien, en hoge wietbomen vangen veel wind. Takken kunnen gemakkelijk afbreken tijdens een storm, dus is het belangrijk om je planten goed te ondersteunen.

monsterplanten-720x540.jpg

•  
  • Ondersteun monsterplanten met klimnetten tegen wind.

Een gewone wietplant kun je ondersteunen met wat bamboestokken, maar een monsterplant is daarvoor gewoon veel te groot. Klimnet is een betere manier om je monsterplanten tegen de wind mee te beschermen. Span het horizontaal boven je planten wanneer ze nog geen monsterformaat hebben en laat ze er doorheen groeien. Het klimnet kun je in tuincentrums kopen en heeft als bijkomend voordeel dat je de takken er mooi mee open kunt spreiden.

Wanneer de planten zo groot geworden zijn dat je het eerste klimnet niet meer te zien is, pak je ze rondom in met nog meer klimnet. Maak het klimnet vast aan een paar stevige palen in de grond zodat je monsterlijk grote planten goed beschermd worden tegen een storm.

• Like 2

ondersteunen kan ook met 1 stok..of ..4 stokken met dwars-stokken......of met een groot mazig hek rondom de plant......ieder zijn manier...

Ik vind het gebruik van klimnetten wel een beetje raar bij het kweken van guerilla.
Wel vind ik de 16 toppen manier wel erg gaaf klinken, ga ik komend guerilla jaar zeker proberen!!
Ik ga opzoek naar een alternatieve om de plant te ondersteunen (minder opvallend dan de netten)

• Like 1

die foto op die site is ook geen guerrilla volgens mij......dat zijn denk ik planten in Californië USA in enorm grote kweekzakken......dat is legaal daar....heb daar wel eens een filmpje over gezien.....maar ze groeien door de netten heen...;)

• Like 1

Zo moet het toppen , en niet anders , dat gaat hier voortaan elk jaar gebeuren , ze worden anders wel 

meer als 4 meter

• Like 1
  • Thanks 2

en als je dan toch  topt........dan je kan de sex van je reguliere plant bepalen op de Dame Blanche manier, maar dan met die  1 topping.......sla je 2 vliegen in 1 klap....;)

zie de sticky:

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/3953-grondverbeteren-en-zaden-kweken-voorgroeien-op-de-spot/

en dan :  het sexen van zaailingen.

• Thanks 1

gallery_22583_10326_3020282.jpg

foto geleend van een ander forum....

Deze plant is zeer vroeg tijdig 1x ""getopt"" door een konijn of een hert....ong 10 CM boven de slakkering........zoals je ziet......de plant groeit verder in 2 delen........

en daar kan ze uitscheuren met een zomer stormpje......:wacko:...of onder hun eigen gewicht.....dus verbind de 2 delen en/of ondersteun ze....( 1 ruk wind is dodelijk)

Deze plant werd even goed 1.80 meter........tis onkruid !!:rolleyes:

er stonden nog maar 2 lob-blaadjes en 2  gewone blaadjes...:))

• Like 3

Is het misschien leuk om foto's te maken van de plant zelf voor deze getopt wordt en na deze getopt is. Dit geeft mij altijd een duidelijker beeld. De illustratie van monty is overigs ook duidelijk hoor. 

On ‎7‎-‎5‎-‎2020 at 15:55, Beginnertje200 said:

Is het misschien leuk om foto's te maken van de plant zelf voor deze getopt wordt en na deze getopt is. Dit geeft mij altijd een duidelijker beeld. De illustratie van monty is overigs ook duidelijk hoor. 

das goed...maar we komen ook je wietje knippen en oproken...:D

• Haha 1

On ‎7‎-‎5‎-‎2020 at 19:17, Frits.Pate said:

Ik heb ze 4x getopt. Maar ze staan al sinds jan in voorbloei en al een maand in de volle grond ze zijn 90 cm groot nu.

lekker bezig:wub:....welke soortje?....stek?  zaailing?.....foto?

is ze voor de wiet...zaad ?...moederplant?

On 9-5-2020 at 17:11, DeVos said:

lekker bezig:wub:....welke soortje?....stek?  zaailing?.....foto?

is ze voor de wiet...zaad ?...moederplant?

4x pp (stek) en 1 x jack (zaad)

On 12-8-2020 at 22:13, greentjeonatrip said:

Als je buitenplanten meerdere malen gaat toppen, houd er dan rekening mee, dat er een verhoogd risico is dat je hoofdstam gaat splijten.

ja,....dus een hekwerk eromheen waar je de zijtakken in steekt.... of 4 stokken met dwarsstokken...of een net erover......

gallery_6678_2947_666206.jpg

gallery_9147_7894_988191.jpg

gallery_9147_7894_666997.jpg

gallery_9147_11882_1738879.jpg

gallery_30292_11990_254942.jpg

monsterplanten-720x540.jpg

gallery_846_268_1603685.jpg

• Like 1

5 hours ago, Frits.Pate said:

Kippengaas is te klein. De wind er tegen aan en je schuurt je stengel kapot... Hallo stamrot of knakkende takken..

idd...zou ik persoonlijk ook niet gebruiken.....maar de hoofdstam zou niet splijten door het toppen (tweedeling van de plant.. )

vandaag extreem weer:wacko:....ruk winden en regen/hagelbuien.......

fotos van internet

7 hours ago, DeVos said:

maar de hoofdstam zou niet splijten door het toppen (tweedeling van de plant.. )

Dat geldt misschien in de binnenteelt, maar buiten zijn er de gevaren van bijvoorbeeld de rukwinden die je noemt en daardoor krijg je ook meer spanning op de stam zelf.

Hoe breder je gaat met de plant, hoe meer ondersteuning je moet gaan bieden.

Als je dan ook nog stresstraining gaat toepassen, wordt het gewoon prijsschieten op de hoofdstam.

Zorg voor ondersteuning....altijd.

• Like 1

17 hours ago, greentjeonatrip said:

Zorg voor ondersteuning....altijd.

dat bedoel ik .....daarom post ik ook die div fotos:rolleyes:.......maar dat kippen gaas zou ik persoonlijk niet gebruiken.

gallery_846_268_3365568.jpg

gallery_846_268_3438928.jpg

ook zonder toppen is dit een aanrader.......ook takken breken af bij extreem weer...en met dit hek kan je de lagere takken naar onderen drukken...voor meer licht...

gallery_6678_2947_666206.jpg

• Like 1

Klopt, maar het is nu ook juist die tweedeling, waardoor je nu net een extra zwakke plak creëert, iig bij de stam zelf.

Hoe zouden jullie de wond behandelen bij het splijten van de stam ?

Ik heb daar vaseline met zeezout voor gebruikt.

Was dat niet ook een oud recept tegen slakkenvraat ?

• Like 1

ja toppen op guerrilla..... gebeurt ook vaak door dieren...herten of bunnies....dus tis ook niet eens altijd een eigen keuze.....

zoals de begin post al zei....toppen op guerilla...daar zijn de meningen over verdeelt.......:D..en dat zal wel blijven...

discussie er over was ook niet de insteek van dit topic.....

voorkomen dat het splijt is ook al een dingetje...... kan je doen door de beide delen tevoren al met elkaar te verbinden.......uiteraard geen snijdend dun ijzerdraad gebruiken......dus als de wind er vat op krijgt dan gaan beide delen met de wind mee......

EHBO wondbehandeling......een pot planten/boom wond zalf ...tyrips...en een rolletje ducktape ....is wel handig voor EHBO....om bij je te hebben na extreem weer.....en dan een beetje knutselen....een mesje heb je altijd wel bij je..

vaseline met zout gebruik jij dus als wondzalf....:huh:

idd vaseline met zout....een goede tip van PH Donner......smeren onder de rand van een pot....regent niet snel weg en een slak zal dr niet snel over heen gaan....