• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Skay2000

eerste kweek setup

Recommended Posts

hey

ik wil binnekort met mijn eerste kweek gaan beginnen

alleen zoek ik nog een klein beetje advies

1 setup die ik wou doen: ik zag een 1 complete kweektent:

https://desjop.nl/nl/kweektent-compleet-samenstellen/kweektent-met-led/kweektent-compleet-120x120/a-16083-10000256

ik heb hier meerdere opties bij en kzou t waarderen als iemand mij hierbij zou kunne helpe :)

daarbij wou ik dit systeem gebruiken: https://www.greensell.nl/a-44700672/wilma-kweek-systemen/wilma-small-wide-8-complete-11-liter/#description

(eerst 1tje en als alles goed bevalt haal ik een 2de erbij)

nou zit ik ook tot ik niet in t huis kan dus ik moet het in mijn tuinhuisje doen

en de tempraturen kunne daar veel verschillen dus is daar dit een goeie oplossing voor?

aangezien ik led wil gebruiken https://www.greensell.nl/a-38422309/bodemverwarming/tube-heaters-eco-heat-kas-verwarming-80w/#description

verder vroeg ik me af of er een systeem is waarmee ik automatisch de ph waarde en alle voedingen die nodig zijn in DWC automatisch can laten toevoegen via meters?

alvast bedankt

Hey hoi @Skay2000

Een complete tent is vaak net niet helemaal... Afzuiger te klein of te weinig verlichting.. in mijn ogen kan je beter los je dingen kopen... En als je in een tuinhuis gaat kweken is een goed geïsoleerde kast dan niet een beter idee om te bouwen? 

Zelf zou ik liever voor een goede aarde kiezen om op te kweken, helemaal als het je eerste kweek is lijkt me handig om dingen eenvoudig te houden. 

De buis verwarming zal zeker wel werken, nadeel van die dingen is dat ze niet lang warm blijven. En dus constant wel aan zullen springen.. 

Je pH en ec laten regelen door een computer kan ook zeker, je moet je alleen afvragen of je zo'n investering wil doen voor een hobby kweek.. 

In een tuinhuisje kweken gaat je genoeg uitdaging geven om je klimaat goed te krijgen en te houden, ik zou me daar eerst op richten en de rest simpel houden

• Like 1

Ik ben het volledig met Karel eens in deze! ik heb dat setje eens bekeken en voor een 120x120 tentje sorry maar enkel de tent is bruikbaar als je het mij vraagt.

Een lampje van 80W een afzuiger van 185M3 met een can light filtertje nou dan is die 333E stevig aan de prijs.

Ook het hydro deel val ik Karel bij, ook al gezien je koude nachten zou ik voor een grote aardepot gaan waar je verwarmingsmatten onder legt of een verwarminskabel in de pot kleine 11 liter potjes gaan geheid te koud worden. Omgevingstemperatuur is niet zo belangrijk als de bodemtemperatuur dus je medium lekker warm houden is de boodschap.

Ja een voedings computer die je beetje vertrouwen kan kost al snel paar duizend euro en of het veel nut heeft in een hobbykweekje ???

grtzz

Test@

3 hours ago, karel kweker said:

Hey hoi @Skay2000

Een complete tent is vaak net niet helemaal... Afzuiger te klein of te weinig verlichting.. in mijn ogen kan je beter los je dingen kopen... En als je in een tuinhuis gaat kweken is een goed geïsoleerde kast dan niet een beter idee om te bouwen? 

Zelf zou ik liever voor een goede aarde kiezen om op te kweken, helemaal als het je eerste kweek is lijkt me handig om dingen eenvoudig te houden. 

De buis verwarming zal zeker wel werken, nadeel van die dingen is dat ze niet lang warm blijven. En dus constant wel aan zullen springen.. 

Je pH en ec laten regelen door een computer kan ook zeker, je moet je alleen afvragen of je zo'n investering wil doen voor een hobby kweek.. 

In een tuinhuisje kweken gaat je genoeg uitdaging geven om je klimaat goed te krijgen en te houden, ik zou me daar eerst op richten en de rest simpel houden

oke dankjewel!

maar ik heb eigenlijk de tent erbij gezet omdat ik deze keuze had uit meerdere lampen en afzuigingen etc

daarmee was mijn vraag ook meer gericht op welke ik zou moeten kiezen?

daarbij was ik aan het denke hotlight sunfactor 2,0 270w

kwa afzuiging zat ik te denken aan de 550m3

3 hours ago, Test@ment said:

Ik ben het volledig met Karel eens in deze! ik heb dat setje eens bekeken en voor een 120x120 tentje sorry maar enkel de tent is bruikbaar als je het mij vraagt.

Een lampje van 80W een afzuiger van 185M3 met een can light filtertje nou dan is die 333E stevig aan de prijs.

Ook het hydro deel val ik Karel bij, ook al gezien je koude nachten zou ik voor een grote aardepot gaan waar je verwarmingsmatten onder legt of een verwarminskabel in de pot kleine 11 liter potjes gaan geheid te koud worden. Omgevingstemperatuur is niet zo belangrijk als de bodemtemperatuur dus je medium lekker warm houden is de boodschap.

Ja een voedings computer die je beetje vertrouwen kan kost al snel paar duizend euro en of het veel nut heeft in een hobbykweekje ???

grtzz

Test@

dankjewel!

heb je misschien suggesties welke setup ik dan kan gebruiken?

want ik probeer al zolang online te vinden wat redelijk is maar ik krijg daar altijd vage antwoorden uit en geen duidelijk site of links erbij

Laten we bij het begin eens beginnen, .. 

Hoeveel wiet denk je ongeveer nodig te zijn in de 15 week? Als je dit weet dan weten we ook over hoeveel verlichting we het hebben.. ga van rond een 0,8 a1 gram per watt weg bij een goede led-kweeklamp als beginnende kweker.. 

Aan de hand van je verlichting kan je dan ook je ruimte inrichting kwa afzuiging en ventilatie enz enz 

• Like 1

3 hours ago, karel kweker said:

Laten we bij het begin eens beginnen, .. 

Hoeveel wiet denk je ongeveer nodig te zijn in de 15 week? Als je dit weet dan weten we ook over hoeveel verlichting we het hebben.. ga van rond een 0,8 a1 gram per watt weg bij een goede led-kweeklamp als beginnende kweker.. 

Aan de hand van je verlichting kan je dan ook je ruimte inrichting kwa afzuiging en ventilatie enz enz 

ik wil eigenlijk gewoon zo veel mogelijk groeien haha 

ik rook toch wel gemakkelijk 2 gram per dag

daarbij na nog eens opmeten van de ruimte heb ik maar plek voor 100x100x190

.Zou daar men geld niet aan spenderen! Dat noemen we een LED maar dat is geen schijntje vergeleken met een LED uit de kwaliteitsklasse die in de cannabis teelt gebruikt wordt. 

Dit soort merken gebruiken heel indrukwekkende cijfers maar presteren vaak minder goed dan een hps. 

wat ik voornamelijk gelezen heb is de tempratuur makkelijker te controleren en zou t idd een stuk beter zijn

toch wil ik graag bij de led blijven heb je dan miss een ander advies voor een ledlamp?

Laten we zeggen 2 gram per dag .. 

Doen we dus 14 gram in de week ... 

Maar tja weekend gaat wat sneller enz dus 20 gram in een week.. laten we zeggen dat een kweekje een week of 12 duurt en het drogen,2 week.. en weekje extra voor je weet niet wat...

15x 20 gram is 300 gram .. dat is heel goed te doen op een m2 hoor .. 

1 minute ago, karel kweker said:

Laten we zeggen 2 gram per dag .. 

Doen we dus 14 gram in de week ... 

Maar tja weekend gaat wat sneller enz dus 20 gram in een week.. laten we zeggen dat een kweekje een week of 12 duurt en het drogen,2 week.. en weekje extra voor je weet niet wat...

15x 20 gram is 300 gram .. dat is heel goed te doen op een m2 hoor .. 

oke bedankt!

en welke lampen raad u hierbij aan en afzuiging?

liefste led lampen

is een softbox 750m3 teveel of goed?