• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Autoflower kweken

Recommended Posts

Ik wil wat meer informatie inwinnen over een autoflower kweken.

Meestal zie ik relatief een korte gehele kweek van zaadje tot oogst bijv. 9 weken.

Dat klinkt wat te mooi om waar te zijn.

Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn met autoflowers.

In dit geval klopt het wel @Domination al is het wel afhankelijk welk soortje je neemt, een

soortje zoals Monster Dwarf doet er van zaad tot oogst tussen de 7 en 9 weken over.

Ook Fast Eddy is een snel soortje dat in 7 tot 9 weken klaar is, en er zullen er vast nog wel een

paar zijn.

• Thanks 1

21 minutes ago, Mr. Green said:

Dan hebben we het wel over ideale omstandigheden natuurlijk 😁

Inderdaad, en pas jij wat snoei/kweektechnieken toe op autoflowers?

7 hours ago, Domination said:

Laat je autoflowers recht omhoog groeien, of pas je bijv. alleen 1x toppen toe?

Autoflowers top je niet, omdat ze al na +/- 3 weken automatisch in bloei gaan wil je ze niet te veel pesten (lees remmen) ik pas lst toe of zoals ik de laatste keer gedaan heb ponnytailing wat ook erg goed beviel en werkt.

Snoeien doe ik niet op autoflowers om de zelfde reden als ik hier boven al zei.😁👍

Voor het eerst dat ik hoor van ponytailing.

Weer wat geleerd :D

Dat oogt redelijk eenvoudig.

Als ik het begrijp zijn het alleen de bovenste bladeren voor overdag met bijv. ijzerdraad bovenaan aan elkaar te binden.

Je combineert het zeker ook nog met LST?

Na mijn volgende kweek ga ik ponytailing met LST toepassen 👍

Ik lees dat ze ook aardig wat gram +/- 450 gram per m2 opbrengen, ben benieuwd of dat klopt.

Ponytailing  is idd redelijk eenvoudig en doeltreffend, ik combineer het met scrog om ze zo

laag mogelijk te houden, ze worden al niet echt groot maar zekerheid voor alles 😁😁

en dan ga ik er van uit dat je het hebt over de Monster Dwarf.

als de topic hebt gelezen weetje hoe het ongeveer werkt, zo niet hier de link naar mijn

topic daarover  https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6566-monster-dwarf-af-in-space-bucket-20/

Fast Eddy zou idd 400 tot 450 gram per m2 op brengen, maar ga er wel van uit dat ze bedoelen

onder ideale omstandigheden.

Van de Monster Dwarf zeggen ze 120 tot 180 gram per m2, ik haalde ruim 90 gram van

+/- een kwart m2 dus je ziet het is en blijft een bij benadering, er spelen een hoop factoren mee,

als je de optimale omstandigheden kan creëren is er een hoop mogelijk. en een beetje geluk kan 

ook geen kwaad  😁😁

Bedankt ik zal je topic doorlezen, ben benieuwd.

Ik ga wel een andere soort als autoflower kweken, ik denk aan Pink kush CBD.

Waarschijnlijk bedoelden ze dat inderdaad onder ideale omstandigheden.

Geluk is altijd welkom ja haha :lol:

• Like 1

@Mr. Green kweek jij de rest van het jaar autoflowers of puur feminized zaadjes.

Kwa kweekduur maakt het best veel uit.

Zo kan je meer soorten in je leven kweken, de opbrengst ligt wel lager, de stroomkosten hoger, en je kunt het proces niet zo goed sturen als een feminized zaadje.

• Like 1

1 hour ago, Thierry said:

autoflowers zijn goed voor buiten en meer niet....

Autoflowers zijn zeker niet alleen voor buiten, ook binnen laten goede (misschien wel betere) resultaten zien als buiten.

De ronde sour diesel haze bracht mij ruim 1 gram de watt, de ronde monster dwarf zelf bijna twee.

Dus ik zet ze liever binnen dan buiten 😁.

8 hours ago, Domination said:

@Mr. Green kweek jij de rest van het jaar autoflowers of puur feminized zaadjes.

Kwa kweekduur maakt het best veel uit.

Zo kan je meer soorten in je leven kweken, de opbrengst ligt wel lager, de stroomkosten hoger, en je kunt het proces niet zo goed sturen als een feminized zaadje.

Autoflowers zijn altijd gefeminiseerd ( zover ik weet dan), daarnaast gebruik ik voor de foto's ook (tot nu toe) alleen gefeminiseerde zaden.

De opbrengst ligt mss iets lager maar daarentegen zijn ze ook sneller klaar, sommige soortjes al in 7 weken, dus zet je ze in een sog dan kun je ook aardige opbrengsten generen.

Je kunt ze idd minder sturen, maar waarom zo je dat willen, gemak dient de mens 😂😂.

• Like 1
  • Haha 1

@Mr. Green Als jij ponytailing toepast, raak jij dan met je blote handen de bovenkant aan, of draag je handschoenen?

Ik weet namelijk niet of het kwaad kan om dit te doen met blote handen.

Volgens mij kan dit namelijk wel in de bloei kwaad met de toppen, die dan naar bruin verkleuren.

Ik ben ook benieuwd op welke dag je begint met ponytailing?

En ik las dat je dit een week doet.

Ik zie dat je van dat ijzerdraad gebruikt voor ponytailing.

Ga dat denk ik ook gebruiken.

LST is niet nodig op autoflowers dacht ik?

10 hours ago, Domination said:

@Mr. Green Als jij ponytailing toepast, raak jij dan met je blote handen de bovenkant aan, of draag je handschoenen?

Ik zou handschoenen aantrekken, je wilt je planten niet ongewild met het één of ander besmetten, ook hier telt 

zekerheid voor alles dus geen risico nemen als het niet hoeft.

@Mr. Green Ik ben ook benieuwd op welke dag je begint met ponytailing?

Monster Dwarf AF, is een hele snelle autoflower dus als je voor zo'n snelle soort gaat zou ik er niet al te lang 

mee wachten, dus bij 3 a 4 internodes ligt er aan hoe snel ze groeien, ik was eigenlijk al iets te laat, de meeste

autoflowers gaan na 3 weken al in bloei dus dat is iets om rekening mee te houden.

@Mr. Green LST is niet nodig op autoflowers dacht ik?

LST kun je altijd toepassen autoflower of niet.

9 hours ago, Domination said:

@Mr. Green Ik zie bij je kweekverslag monster dwarf dat je bij het scroggen alleen de plant erdoor laat groeien, en dus niet vast bindt op het scrogrek. Is de groei tijd daarvoor te kort?

De reden dat ik de Monster Dwarf AF niet vast gebonden heb is het een klein plantje is, ze worden niet groter als een

cm of 40, met scrogrekje hangt op zo'n 20 cm van de pot, dus er blijf niet veel ruimte over om te scroggen, wel hou ik

de langste scheut/top onder het rek als dat nodig mocht zijn, ik probeer wel de scheuten zoveel mogelijk over het rekje

te verdelen, vandaar ook 3 planten op zo'n kleine ruimte, denk zelfs dat ik de volgende keer voor 4 ga om het nog voller

te krijgen, had nog wat ruimte over 😂😂.

Je hoeft niet persee ijzer binddraad te gebruiken als het maar een beetje stug is (werkt makkelijker) pijpen ragertjes of

iets dergelijks werkt ook prima, ik had dit toevallig bij de hand en het werkte prima 😂😂.

@Mr. Green Dan draag ik handschoenen.

Ik zal dan inderdaad vroeg beginnen met ponytailing 👍

De autoflower ik wil gaan kweken duurt zo'n 9 weken, dus ook lekker kort.

Ik span namelijk een scrognet van 1,2 x 1,2 meter met 4 planten.