• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Beginnertje200

Begginertje op pad in de bossen.

Recommended Posts

Netje er overheen is echt wel nodig. Ik heb het wel eens op de zelfde manier geprobeerd maar toe was 1/3 weg door vogels. Ook muisjes moet je inderdaad niet onderschatten. Die zijn gek op de zaadjes.

• Like 1

On ‎4‎-‎5‎-‎2020 at 13:59, Beginnertje200 said:

Alle ontkiemde zaden zijn naar de spot gebracht en in potten gezet. Hier heb ik vervolgens gaas omheen gedaan tegen konijnen en reeën. Misschien dat ik erboven ook nog wat gaas doe eerdaags. 

Zoals je kan zien staan ze al in de zon. 

IMG_20200504_132420.jpg

IMG_20200504_132426.jpg

ow..het zaad zit er al in....

khoop dat het zo lukt voor je....met dit bewolkte weer heb je een kansje............bij felle zon krijg je een lage opkomst door teveel uitdroging........beter was geweest/zou zijn...als je ze onder een boom in de schaduw laat boven komen....evt in een action kweekbakje....van een paar euro...

kweekset folder aanbieding bij Action - details

als ze boven zijn ...de lob blaadjes willen  zon.....dan is een kassie ook niet meer nodig....want dan gaan ze plat door de hitte....

tja ik blijf het zeggen......probeer dingen eerst uit met wat vogel hennep....kost geen drol....en van fouten leer je....

en deze van Dame Blanche..

https://www.wietforum.nl/topic/25394-ontkiemenverspenen-en-voorgroeien-op-de-guerilla-plek/page/2/

1 hour ago, DeVos said:

khoop dat het zo lukt voor je....met dit bewolkte weer heb je een kans............bij felle zon krijg je een lage opkomst door teveel uitdroging........beter was geweest/zou zijn...als je ze onder een boom in de schaduw laat boven komen....evt in een action kweekbakje....van een paar euro...

Ohh ik geef ze wel om de dag water tot ze wat groter zijn. Misschien verstandiger om voor volgend jaar die kastjes aan te schaffen.... 

Ach van fouten maken leer je en er valt nog genoeg te leren.... 

als je NU niks probeert dan weet je NOG niks.....zie ze eerst maar boven te krijgen....:rolleyes:

in 1 action kassie of iets zelf gemaakt..( 4 takken in de grond en huishoud folie erom en over heen...).....opschalen kan altijd nog...

of zet de helft onder een boom....zonder kassie.....

ze staan op de grond nu....ook geen goed plan...dan groeien wortels in de grond.....dus er wat onder, als ze boven komen.....vergeet niet...in het begin gebeurt er veel meer onder de grond als er boven.....de tere zaailing haalt de energie uit de eerste 2 lobblaadjes....die als zonnepaneeltjes werken...

zaai in de hoek van de potjes een hennepzaadje..of een zonnebloem.....whatever.......

of in een potje met onbemeste spot aarde met een laagje zaai/grond er over heen.....kijk en leer........

testen hoeft niks te kosten....tis nooit me bedoeling op iemand op kosten te jagen....

• Like 1

en/of probeer zoiets onder een boom in de schaduw.....tot ze boven is....en dan in de zon zonder beker erop.....kost zo weinig en je blijft leren....

large.IMG_20200501_173610.jpg.320218ea42

• Like 1

2 hours ago, DeVos said:

als je NU niks probeert dan weet je NOG niks.....zie ze eerst maar boven te krijgen....:rolleyes:

in 1 action kassie of iets zelf gemaakt..( 4 takken in de grond en huishoud folie erom en over heen...).....opschalen kan altijd nog...

of zet de helft onder een boom....zonder kassie.....

Dusss morgen kijken of ik op pad kan gaan. 

Ik heb je volgensmij nog niet bedankt dus bij deze, ik vind het echt zo mega tof dat je me advies geeft in alles, en me echt wilt verder helpen.

Waardeer ik echt mega!! En hoewel ik nog echt een beginneling ben het kweekvirus heeft me goed te pakken dus hoop dat ik mag uitgroeien tot een ervaren kweker en op een gegeven moment ook zo advies kan geven aan alle andere kwekers. Wel beperk ik mezelf tot outdoor kweken, binnen kweken heeft me nooit getrokken hoewel ook binnen veel leuks te kweken is!!!

Ben momenteel ook weer heel het forum aan het doorlezen die guerilla verslagen van @wiet61 en @lufthegreenstuf zijn een echte inspiratie voor me. Ook zijn er hele mooie andere verslagen te vinden natuurlijk!!

Beginnertje

• Like 1

wat ik gezien heb van wiet61....die groeit nergens voor op spot....(die tafel was van luft.)..in topics tenminste......

het gaat om de eerste 3/4 weken...waarin ze kwetsbaar zijn voor van alles.....

eenmaal boven de 15 cm...dan zijn ze wat weerbaarder....een slak kan ze wel beschadigen....maar dan nog...is het oppassen...

5 hours ago, DeVos said:

tja ik blijf het zeggen......probeer dingen uit met wat vogel hennep....kost geen drol....en van fouten leer je....

en deze van Dame Blanche..

https://www.wietforum.nl/topic/25394-ontkiemenverspenen-en-voorgroeien-op-de-guerilla-plek/page/2/

hier heb je meer aan denk ik.......daar lees je bv hoe nat je stekgrond moet zijn...en hoe je dat test...etc;)

en de anti slak  voorgroei tafel van DB....4 stenen... 2 plankjes...wat zout en een stekbak./kweekkas......

maar na een goeie bui is het zout weg....;)...dus heb wel slakkekorels...

een 3/4 potje stekaarde en huisfolie dr over met een gaatje of zonder gaatje ....is ook een kassie....voor onder de boom tot ze boven is...etc...etc...later een beetje bijvullen en klaar......test test test.....

• Like 1

2 hours ago, Beginnertje200 said:

Wel beperk ik mezelf tot outdoor kweken, binnen kweken heeft me nooit getrokken hoewel ook binnen veel leuks te kweken is!!!

in binnen kweek topics worden wel vaak zaadjes ontkiemd en voor gegroeid....das nu wel de prio...

• Like 1

39 minutes ago, DeVos said:

in binnen kweek topics worden wel vaak zaadjes ontkiemd en voor gegroeid....das nu wel de prio...

Ja maar dat gebeurt onder de lampen en niet lekker onder het zonnetje. Ook zullen ze binnen geen last hebben van ongedierte, teminste dat hoop ik hahaha

let op hoe sterk dat binnen zonnetje is....en waar het zaadje in zit....voor naar boven komen hebben ze geen licht nodig....wel warmte en vocht.....eenmaal boven...dan wil ze licht...paar weken geleden was de buiten lucht slechts 35% lv....info van buienrader...das dan moest je ze wel een hogere lv geven....dmv een kassie oid....want het vocht was weg waar je bij stond..

volle grond is geen kaskweek is geen binnen teeld..idd...

bereklauw zaadjes in de grond komen automatisch op als ze de juiste warmte hebben en vocht.....ineens waren ze dr na een bui...:D

waar een wietplant met zaad gestaan heeft komt ook vanzelf vaak wat op....mja...misschien 1 van de 500....en die wordt ook opgegeten door een slak of zo...kan zomaar...

• Like 1

Vandaag weer de bossen in geweest aan het prullen geweest met huishoudfolie. Eerst de rand rondom het gaas ingepakt met een dubbele laag. Toen leek het me verstandig om er takjes in te maken en daar huishoudfolie over te trekken zodat de lv omhoog gaat. Helaas lukte dit niet. Ik heb meerdere manieren geprobeert en telkens was de folie niet strak genoeg waardoor het zo we was als het een keertje zou waaien... Ik wil absoluut geen rotzooi in de bossen maken en brengen dus ik heb het zo gelaten. Verder heb ik de zaadjes 2 liter water gegeven en was ik naar het vennetje gegaan om meer water te gaan halen. Toen ik terug kwam zag ik een heel stuk verder een auto staan dus ben ik rondgegaan en waren ze aan de bossen aan het werk. Ik heb toen de 2 liter fles in de buurt verstopt en ben toen weggegaan. Ik ben van plan om de andere 2 liter vanavond erbij te doen. Ook wil ik nog naar de supermarkt om te kijken voor andere huishoud folie oid. 

Morgen misschien een bezoekje doen aan de winkel om zo'n bak te kopen zoals @DeVos aanraadde.

Ook waren er bij 2 plantjes al groene blaadjes te zien. 

Zondag komt er een regenbui over en dan zullen ze er wel veel meer uitkomen.

Ik ben echt bang dat ik problemen ga krijgen met het water... Zou het te laat zijn om nu nog een gat te graven voor water? Zelf ben ik nu het liefst zo min mogelijk bij de spot.... 

als je een gat schept en ook al kom je niet bij grondwater...dan een zeil er in en een water opvangzeil er bij....voor de regenbui....

1 mm regen.... is 1 liter per 1 m2

kheb wel eens in de winter een kapot gewaaid zeil gevonden in de bomen met tyrips.....was 8x4m van gamma/praxis....met een hele grote cement kuip dr onder.......een stuk boomtak erin als gewicht....en een klein gaatje erin geprikt...zo liep de regen netjes in de kuip......en er stonden nog 4 volle  kuipen een beetje verderop...en een emmer...

alles kan....;).....ook een action (opblaas)-zwembadje...

de planten waren dr ook nog...tzal wel een binnensoortje geweest zijn....die weg rotte...:huh:

• Like 1

Dat er bij jullie in de buurt zoveel aan guerrilla gedaan wordt dat jullie alles gewoon uit de bossen kunnen halen verbaast me oprecht haha. Een ingegraven cement kuip zal is toch nog lange niet genoeg om heel die planten te voorzien van water? Dan ga ik er echt 4 a 5 nodig hebben wil het iets uit moeten maken. 

Misschien volgend jaar opzoek naar een lagere spot zodat ik toch bij grondwater kan.

Is het ook zo dat als de planten goed gegroeid zijn in de volle grond dat ze aan het grondwater kunnen, en de wortels ook met het grondwater meegroeien?

Bij mijn grondmengsel zit redelijk veel cocos maar ik denk niet dat dat genoeg bevat om de planten heel de zomer van water te voorzien als het een droge zomer wordt....

19 hours ago, DeVos said:

let op hoe sterk dat binnen zonnetje is....en waar het zaadje in zit....voor naar boven komen hebben ze geen licht nodig....wel warmte en vocht.....eenmaal boven...dan wil ze licht...paar weken geleden was de buiten lucht slechts 35% lv....info van buienrader...das dan moest je ze wel een hogere lv geven....dmv een kassie oid....want het vocht was weg waar je bij stond..

volle grond is geen kaskweek is geen binnen teeld..idd...

bereklauw zaadjes in de grond komen automatisch op als ze de juiste warmte hebben en vocht.....ineens waren ze dr na een bui...:D

waar een wietplant met zaad gestaan heeft komt ook vanzelf vaak wat op....mja...misschien 1 van de 500....en die wordt ook opgegeten door een slak of zo...kan zomaar...

Mijn zaadkweek van vorig jaar was een faal. Maar vandaag al een kleine 50 planten van 30 cm verwijderd... ze omtkiemem echt wel hoor.

En wat ik doe. Met de grondboor zo diep mogelijk gat maken of 2 per kuil. De wortels gaan dan gemakkelijker veel dieper. Ze krijgen alleen water de dag dat ik ze erin zet.

• Like 1

Het hangt allemaal zoveel af van waar je kweekt. Heb in de afgelopen jaren op laaggelegen klei grond gekweekt. Dan krijgen ze na een tijdje echt wel genoeg uit de bodem ja. Dit jaar zit ik op hoge zand grond en ik heb met het maken van de kuilen al wel gezien dat ik er nog vaak met jerrycans naartoe moet dit jaar. Grondwater zit gigantisch diep en de zandgrond zelf houdt ook bijna geen vocht vast. 

Experimenteren en leren! 

• Thanks 1

7 hours ago, Frits.Pate said:

En wat ik doe. Met de grondboor zo diep mogelijk gat maken of 2 per kuil. De wortels gaan dan gemakkelijker veel dieper. Ze krijgen alleen water de dag dat ik ze erin zet.

dat is met voorgegroeide planten zo...maar topic starter is nog niet zo ver.......idd die grondboor tip heeft Carpe_Diem in zijn topic gegeven...maar hij schepte wel een mooi plantgat...door de aarde los te maken

een andere gouden tip is......als je een gaatje maakt van 30/40 cm...en je stopt je  hand erin....en het voelt klam aan......dan hoef je geen water te geven aan voor gegroeide planten.

en als je het toch doet.....dan kweek je luie wortels....en dan ben je de hele zomer de ...sjaak...:lol:

je kan ook naar het andere onkruid kijken uiteraard...als die het moeilijk krijgen....dan is het oppassen...;)

maar idd er zijn gebieden in Nederland...door zit het grondwater op 20 meter of zo....en die plekken zijn geheel regenwater afhankelijk....welke dat zijn...dat lees je in de droogte berichten en daar hebben de boeren vaak als eerste een beregenings verbod....

die jongen(s) met die 5 kuipen waren niet dom hoor.....nergens was water........twas een mooie spot....ze hadden alleen de verkeerde planten....:lol:

ze gaven ze een paar liter mee aan  de voorgegroeide stekken ;)...en misschien tijdens de kweek een beetje vloeibare groei/bloei voeding....als dr een bui gevallen was......dr lag nog een flesje bij....

mja...verlaten grow....als ze verder wilden daar...dan hadden ze de zooi wel netjes opgeruimd........

met laat gezette binnen stekjes kan je ook scoren.....ze blijven klein en met een beetje leuke nazomer...kan het een bonus zijn...

kheb ook weleens zaailingen opzien komen in februari....automatisch....tis onkruid...:D

ps...de kuipen waren niet ingegraven....stonden onder een boom...tussen het hoge onkruid...in de zomer dan....;)

• Thanks 1
  • Haha 1

On ‎7‎-‎5‎-‎2020 at 18:59, Beginnertje200 said:

Dat er bij jullie in de buurt zoveel aan guerrilla gedaan wordt dat jullie alles gewoon uit de bossen kunnen halen verbaast me oprecht haha.

mij niet ....ik durf rustig te stellen dat in heel Nederland op elke plek...urban en in de bossen, duinen , veen moerassen...rietvelden en joe name it.....en op de meest onmogelijke en mogelijke plekken al minstens 1x geprobeerd is wat te kweken.......:lol:....

tis meer een kwestie van in de winter de bosjes inlopen......dan vind je alle troep van anderen en van jaaaaren geleden....;)...er staan vaak data op flesjes etc...dus meer spotten...struinen....:D.......op pad in de bossen...;)

• Like 2