• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Thierry

Hoi hou

Recommended Posts

Mijn naam is Thierry...

Kom uit Belgi√ę,en ben een hobbykweker.ūüėú

Ik kweek zelf ongev 3j Buiten.. samen met mijn buurman...voor eigen gebruik.

Heb mezelf een tentje gekocht bij onlinetopgarden van 1 op 1 en 2m Hoog. 

Wietsoort dat ik nu kweek is ww. Maar hou meer van onbekende soorten en hopelijk kunne jullie me daar bij helpen. 

Als jullie meer wille weten of goede raad hebbe, ik sta open voor commentaar..

Mvg Thierry 

Bv mijn tentje.

20191113_084355.jpg

• Like 1

Hmmm...ben ik niet echt voorstander van.

Zorgt wel voor heel veel stralingswarmte en is ook een open vlam.

Kan veel mis mee gaan.

Ok thx heb hem ondertussen ook niet in gebruik genomen Tune . Iemand een voorstel? Maak me echt zorgen over de warmte hier vooral snachts

Kan je mss wat meer info geven over de ruimte zelf waar de tent staat?

Hoe groot is die, welke afmetingen heeft die, is dat in een huis, is er isolatie,.. ????

Of kweek je in een schuur, tuinhuis, oid?

6 minutes ago, Tune said:

Kan je mss wat meer info geven over de ruimte zelf waar de tent staat?

Hoe groot is die, welke afmetingen heeft die, is dat in een huis, is er isolatie,.. ????

Of kweek je in een schuur, tuinhuis, oid?

ik heb een tuinhuis van circa 45m2. zit issolatie maar niet genoeg enkel beglazing wass een oude garage lang geleden. 

Thierry,

Even een tip:

Je hoeft niet altijd te quoten, als je antwoord vlak onder dat van je voorganger komt te staan.

Quoten is meer bedoeld als je op iets wil antwoorden dat al enkele  posts verwijderd is.

Anders maak je je topic onnodig lang en zeker als er wat foto's nog bijkomen.

Nu dan heb je net een slechte periode gekozen om te kweken.

In zulke ruimtes kan je beter in de lente of net na de zomer kweken.

In de winter is het in zo'n ruimtes te koud en in de hoogzomer te warm.

Dan ben je beter door bvb April/Mei/Juni of September/oktober/november te kweken.

Beetje uitrekenen hoelang ze ongeveer bloeien en aan de hand daarvan eerst je groei en dan je bloeiperiode uitrekenen.

Maar dit terzijde...dit helpt je nu niet verder.

Ik zou hier niet gaan om heel de ruimte te gaan verwarmen, dat zou een smak geld gaan kosten.

Als je dat begint uit te rekenen dan kan je beter naar de shop gaan rijden. :(

Wat ik je kan aanraden zijn verwarmingsmatten.

Best één die voor tuinbouw geschikt is (omdat het om vochtige soms natte omgeving gaat)

Even kijken welke grote in je tent of beter gezegd onder je potten past.

Eén met een thermostaat is wel interessant omdat je dan goed kan regelen. Zo hou je de kluit temperatuur op peil. 

Bij GreenSell heb je die van Hotbox Heatwave (dit zijn de betere versies maar ook iets duurder)

Ook die van BioGreen maar daar moet je apart de thermostaat bijrekenen.

Er zijn ook Tube heaters maar daar ben ik niet bekend mee.

https://www.greensell.nl/c-1502532/bodemverwarming/

Meer info over koude hokken bijverwarmen kan je vinden in een topic van Sensi Life van enkele jaren terug:

@tune ok nee geld is ff geen optie. dus ik ga proberen het kot aan te passen en kleiner te maken en goed af te sluiten. mss tips daarvoor :) .

ga ff da van sensi life bekijken. thx alvast 

PS ikk wil het hele jaar doorkweken dus moet ni echt kijken naar welke maanden :);) 

Is een optie om heel het jaar door te kweken maar hou er rekening met mijn bedenkingen.

Wie weet kom je mss al toe met 2 kweken op een jaar. Hangt ervan af hoeveel je verbruikt natuurlijk.

Altijd zien dat er luchtcirculatie is. Als je te goed gaat afsluiten dan komt er te weinig zuurstof binnen en ook afzuig naar buiten toe bekijken.

Even zelf eens wat brainstormen over wat er in die ruimte kan. Ik kan moeilijk inschatten wat je kan verbeteren.

Maar wat je kan doen is om een (oude) PUR isolatieplaat onder je potten te zetten. Dan staan die al niet meer op een koude grond.

Een olie kachel plaatsen is ook mogelijk maar zoals gezegd gaat die warmte vlug weg en betaal je veel elektriciteit voor niets.

Sowieso best je lampen laten branden in de koudste periode (onze nacht dus).

Ook je temperaturen opschrijven.....hou een boekje bij met temperatuur waardes.

Kan je dan ook ineens je watergiften mee inschrijven en hoeveel voeding ze krijgen.

Altijd handig om dat te hebben....kan je ook nagaan als er iet mis loopt wat je juist hebt gedaan. En er uit leren  ;)

Leer eerst en vooral het kweken zelf onder de knie te krijgen. 

Zien wat je plant doet in welk stadia van zijn leven. Hoe je die kan sturen.

Verschillende kweektechnieken uitproberen en zien welke je ligt.

Je plant leren lezen en zien hoe je moet bijsturen als er iets mis gaat.

Lampen¬† brande al snachts¬† en il ga me denk ik zo n tube heater aanschaffen¬† en ok ga zoizo isolatieplaat leggen of zo heb nog wel iets ligge maar kan ik pas om 18u doen..licht gaat aan dan..en ik ga de scrogge mezelf aanleren wil ik al langer doen . Ok boekje ligt ook paraat. Thx nog tips jij bent precies de enige die me wil helpen ...je kan mijn tent en het begin bekijken bij mijn cocos s forum.ūüėČūüĎć

Hulp komt wel van alle kanten. Ik ben nu net online.

Meestal in het weekend en 's avonds niet...heb nog een leven buiten het forum  :D

Ik hou alle topics in het oog...ook die van jou  ;)

• Thanks 1