• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

Last van ontsnappende geurtjes...

Recommended Posts

Ik zit met het probleem dat er geuren ontsnappen, teminste ik ruik het vooral in de hal naast de kamer waar mijn hok staat. Als ik in de kamer zelf kom ruik ik vooral een koolstofgeur afkomstig van het filter.

De setup is een hokje van 120x60x200cm lxbxh met een 250m3 softbox en een 300m3 koolstoffilter welke kort voor de bloei nieuw is opgehangen.

Alle naden zijn afgekit, langs de tochtstrips van de deur ontstaat een enkel piepklein lichtlekje en dus een kiertje maar dat zou niet perse een probleem moeten geven.

De inlaat was meer dan 3x zo groot als de uitblaas. De inlaat heb ik gister als proef 45% kleiner gemaakt om zo meer onderdruk te creëren en dus ook meer zuiging door eventuele kiertjes maar dit heeft niet geholpen want ik rook het vandaag bij thuiskomst weer.

Ook heb ik gister de tape waarmee mijn filter op de buis zit vervangen om valse lucht zuiging uit te sluiten.

Wel zitten de inlaat en uitlaat beide bovenin in het hok heb ik fans hangen die omlaag blazen. Misschien dat dit nog een rol speelt.

Nou denk ik zelf aan 2 mogelijke oorzaken aangezien ik dit probleem niet eerder heb gehad. 

Of het filter is aan het falen, deze komt bij JenR luchttechniek vandaan wat geen growshop is. Misschien een minder geschikt filter?

Of de softbox is slechter geworden en zuigt veel minder hard af dan hij zou moeten, hoewel er toch een harde straal lucht uit komt knallen maar dat kan eventueel minder zijn dan toen hij nieuw was maar dat is lastig te zeggen.

Nu wil ik eigenlijk ook iets meer ruimte hebben om fans anders te kunnen plaatsen en mijn andere soorten plantjes ook iets meer plek te kunnen geven dus denk ik er aan om een 100x100 tentje te halen en dan misschien meteen maar een ander filter. Ook zal dan meteen de inlaat via onder komen ipv via boven.

Maar goed dit komt financieel ff erg slecht uit na andere investeringen deze maand zoals ph meters dus was ik toch nog even benieuwd naar andere hun meningen en ervaringen.

Ik heb wat foto's toegevoegd van hoe het er allemaal uit ziet hier:

20191114_190555.thumb.jpg.b4f5ec76e7252c4c0c5ec6a160f83ad2.jpg

20191114_191648.jpg

20191114_190658.jpg

20191114_191626.jpg

20191114_190608.jpg

20191114_191604.jpg

20191114_191600.jpg

20191114_190741.jpg

20191114_191458.jpg

20191114_191537.jpg

Hoelang gebruik je dit filter al?  En op hoeveel % luchtvochtigheid zit jij? 

Heb zelf in de kleine kast een primaklima eco filter, deze begint geur door te laten na de 2e kweek al, overigens ruik ik het alleen erg wanneer de luchtvochtigheid boven de 60% komt(sporadisch als vrouwlief vergeet de ontvochtiger aan te zetten na een was op te hangen)..

In de 120x120 hangt een phresh filter van 500m3, aan een afzuiging van 320m3/h, deze gaat nu al 2 jaar mee zonder ook maar een geurtje door te laten. 

Beter iets meer uit geven aan een kwaliteits koolstoffilter. Die van primaklima vind ik 10x niks. 

Dit filter is minder dan 2 maanden oud.

De lv zit bijna altijd op 50% en loopt soms op tot 60%.

Misschien moet ik toch weer terug naar de Rhino filters waarmee ik ooit ben begonnen. Rhino is een zeker een filter van hoge kwaliteit.

Ik heb er nooit iets mee geroken. Wat mij op viel is dat de koolstof in Rhino filters vrij grof is (ik heb eens een oud filter geopend en leeg gehaald) en dat ik nooit last had van koolstof-stof. Met andere merken filters zag ik dat deze in de verpakking vaak al onder zaten met fijn stof van koolstof, van binnen en van buiten. 

Ik heb altijd al wel gehad dat met bloeiende Amnesia's de geur door de gemiddelde carbonfilters filters heen gaan. Phresh, Can Lite, Rhino geprobeerd (~300-400m³ op 125mm). Alleen de professionele CAN en nu in mijn geval de Prima Klima Industrial (PK1604 125mm!!) er géén geuren doorgelaten worden... Normaal vervang ik na 1 jaar (continue in gebruik) mijn filter al, maar ik heb nu besloten het met 1,5 jaar te gaan proberen gezien ze zeggen dat ze 2 jaar mee horen te gaan.

Voorheen ook wel eens gehad dat van die dubbele sonos slangen voor geluidsdemping toch nog geur aanzogen vanuit de ruimte, nu alles PVC & gelijmd. Oh en elke kweek vervang ik de ducttape rondom de filterflens en afzuigerflens! Deze droogt (bij mij) dermate uit dat het nog wel eens wat lucht lekjes kan veroorzaken ;-).

Ik heb sonoconnect slang alleen buiten het hok lopen en als je de klem van de buitenmantel los haalt en je vinger er in steekt voel je idd lucht stromen.

Die slangen zijn dus zeker niet luchtdicht nee.

Wat ik ook doe is 50 a 60cm sonoconnect op de uitblaas van de softbox, dit werkt als geluids demper.

Ik had vandaag zowaar geen geur in de hal hangen toen ik thuis kwam.

Dan zal het toch komen door wanneer ik het hok open heb gehad denk ik.

Als ik het hok nu open zorg ik dat de kamerdeur dicht is en wanneer ik klaar ben laat ik deze nog een uurtje langer dicht zodat alle lucht in die kamer allemaal eerst nog eens door het filter is geweest.

• Like 1

Haha srry mn laatste bericht klopt al niet meer.

Ik vermoed dat mn filter gewoon ruk is en er moet een nieuwe onderweg zijn.

Ik heb een primaklima industry besteld, schijnt een top ding te wezen dus dan maar iets meer uit geven. Mn huidige filter komt overigens niet bij een growshop vandaan misschien dat dat nog een rol speeld.

De lv is wel wat hoog geweest zeker voor week 70% lv gehad maar dat heeft in het verleden niet meteen mn filter gekilled.

Ook ben ik een luchtsluis aan het maken waarmee de lucht een stuk lager mn hok in valt en dus betere circulatie moet geven.

20191119_193100.jpg

Het probleem is idd opgelost, blijkbaar was mn filter na 2 maanden al op.

De primaklima industry 360m3 hangt sinds gister in mn hok en ik ruik helemaal niks meer.

Het is wel echt een kanon van een filter waar je ook iets meer voor betaald maar beter een overkill dan dat je te kort komt.

20191129_174119.thumb.jpg.780decf4c805fda7143b98b146579049.jpg

Voor de foto even een oud Rhino filter uit de kast getrokken ter vergelijking, met Rhino trouwens nooit geen problemen gehad dus dan gaat dat nu al helemaal goed komen.

• Like 1