• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Deejay

Plantje staat er treurig bij

Recommended Posts

Zo staat ze er nu bij. De bladeren staan nog steeds allemaal mooi recht, en zoals gedacht ook een beetje schade van overvoeding. Ik weet niet of ik me zorgen moet maken, maar ze is de afgelopen dagen echt traag (of zelfs niet) aan het groeien, misschien die wortelschade aan het inhalen of? Voor de rest heb ik haar geen voeding meer gegeven. Ook heeft ze zowat 50 tinten groen, dus weet nog niet zo goed wat dat allemaal wil zeggen.

Een foto van dinsdag met licht aan, en een foto van vandaag met licht uit.

Edit: Nog steeds geen groei, en heb wat foto’s van bladproblemen erbij geplaatst. Valt me

ook op dat de bladeren ineens nogal klein blijven.

044ABA78-2F30-414A-BEE7-B3841E03B5C2.jpeg

A4DA4EA6-12BB-40E0-A157-DCA2DE025ED8.jpeg

5777CD09-E2E8-4199-99A1-612305D888A5.jpeg

1F5E7957-E9B2-4D7A-A047-70A29D698618.jpeg

62B22B08-F5EB-4789-A555-1D13696BD184.jpeg

Edited by Deejay

Je kan bij plagron zelf ook met vragen terecht hoor. Die zijn altijd erg behulpzaam.

Verder lijkt je plant vanwege de kleur wel wat voeding te lusten maar tegelijk zie je ook wat verbrande bladpunten. Zijn alle andere factoren wel optimaal? Klimaat etc? Als ik verbrande puntjes heb door te sterk voedingswater laat zich dat meestal zien in de jongste bladeren hoog in de plant en niet alleen onderin. Onderin laten oudere bladeren wel vaker gekke dingen zien maar omdat ik nooit echt blad weg haal en er nog genoeg aan de plant heb zitten maak ik mij hier meestal niet echt zorgen over.

Je grond ziet er erg droog uit en met bewateren lijk je ook niet alles egaal nat te maken. Ik giet bij droge grond  meestal eerst in een keer een flinke plens op het oppervlak, bij erg droge grond misschien wel 200ml wat ik egaal verspreid met een gieter. Dit krijgt niet de kans om diep in de pot te geraken maar maakt wel de weg vrij voor de echte watergift die ik dan 15 minuten later geef. Je kan bijvoorbeeld een uur na je watergift met 1 vinger wat in je pot graven om te zien hoe diep het water is gekomen.

Volgensmij is als ik het mij goed herinner de alga lijn ook niet direct beschikbaar voor je plant. Dus bijsturen op tekorten of overschotten laten minder snel resultaat zien omdat het bodemleven de stoffen eerst nog moeten omzetten.

Het is een biologische methode en daar kunnen andere hier je vast veel meer over vertellen. 

Verder zie ik wel gewoon een tamelijk gezonde plant.

Ondertussen is ze wel heel geel aan het worden. Ik heb eergisteren nog 2l water gegeven met 2ml voeding. Maar ik durf niet te veel te geven door de verbrande bladpunten? Maar nu ziet ze wel erg geel, dus flinke dosis voeding (volgens schema mag ze 4ml per week nu) geven? 

Temperatuur blijft stabiel, zo’n 23-25 graden overdag en 19 graden ‘s nachts. Heb ph van kraanwater gemeten en die is 6,8.

de grond is grotendeels onbemeste Plagron mix.

61498D65-FAF3-448F-85DF-BD9F464EFF4B.jpeg

Is dat geen oude schade die verbrande punten onderin de plant? Of is daar misschien voedingswater op gekomen?

Exact een schema volgen werkt niet, ik heb ongeveer de helft aangehouden en toch een lockout gekregen. Nou kan je misschien met jouw voeding ook weer niet wachten tot de plant tekorten laat zien omdat die alga lijn bio is?

Vraag anders plagron eens of jouw voeding na toedienen wel direct beschikbaar is voor de plant.

Ze groeit nog steed goed, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. Ze ziet op veel plekken heel geel, en toch toont ze veel verbranding aan de bladpunten. Als ik voeding bijgeef verbrand ze alleen maar harder, maar als ik niets bijgeef dan word ze geler, moeilijke keuze ? 

Heb al oneindig veel opgezocht hierover en zou niet weten wat ik moet doen. 

83521F46-6E9E-4699-8465-430A2EFB9EE1.jpeg

D342E240-E6E2-4860-BA09-F204CF6B4525.jpeg

1738AE9B-BF44-4E75-ABA9-F84FB695D834.jpeg

57957F61-0A30-42D5-A946-B6F3012E28EF.jpeg

74AC6E81-CBD6-4957-B1FA-5E40B16EC833.jpeg

3B71BC5A-A961-4480-989B-C2DB6F860036.png

Een hele hoop bladproblemen. Ik zie verbranding (ik geef amper de helft van de voeding dat staat aangegeven). Maar buiten dat zie ik nog veel problemen en kweek nog altijd in dezelfde niet-bemestte grond. Ik ga het volgende keer wel helemaal anders aanpakken.

EE43120B-4135-4F56-8F5C-FCCDAE33D397.jpeg

waar het mij op lijkt is dat idd de grond steeds te droog trekt waardoor de voedingzouten te weinig verdund zijn en je dus verbrande puntjes krijgt, terwijl je planten zelf eigenlijk meer voedingstoffen willen.. Er verdampt veel water in 24 uur door de warmte en de werking van je plant.. elke dag je potten voelen hoe zwaar ze zijn en desnoods 2x per dag...

koop een goede fertometer ding kost nog geen 30 euro en je krijgt een goed idee wanneer je de plant voeding dient te geven.. een voedingsschema is leuk, maar werkt nooit voor zoveel verschillende soorten cannabis die er zijn.. 

7 hours ago, Deejay said:

Ik ga het volgende keer wel helemaal anders aanpakken.

Wat ga je dan anders doen de volgende keer ?

Het grootste probleem zit hem in je waterhuishouding.

Je kweekt gewoon veel te droog.

Leer hoe je een juiste waterhuishouding erop nahoudt, want dat is 1 van de meest gemaakte fouten die tot dit soort problemen leiden.

Bedankt voor de reacties!

Ik kweek in een 65l pot dus optillen is niet zo evident. Om even op te sommen wat ik anders ga doen: Heb kleine potjes gekocht om in voor te groeien, ga me een gietertje aanschaffen voor betere waterverdeling, een tensiometer omdat ik niet zo goed ben met water. Ook schimmels en bacteriën komen erbij. Weet ook beter wanneer ik moet overpotten na deze ronde (ook bedankt daarvoor). Ik had me heel veel ingelezen voor ik eraan begon en merkte dat te veel water 1 van de meest voorkomende problemen was dus heb hier al van in het begin veel te voorzichtig mee geweest. Een fertometer zal ik ook nog eens bekijken