• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Hoi allen,

Hierbij dus topic met wat ik allemaal uitspook in m'n hobbykamer. Kweek vooral voor kwaliteit; smaak, effect en geur zijn toch 3 pijlers waar ik tracht naartoe te werken.  Dus aarde biologisch, omdat dit betere smaak zou opleveren.

Momenteel heb ik allemaal 4ltr rootpotjes(garden high pro) neergezet (gelato,ak47,power plant, gorilla glue, amnesia auto, amnesia haze auto, white widow auto, exodus cheese auto)met plagron lightmix, aangevuld met atami wormenmest, flower saver(phc) en health start ofte buffertab 21gr(phc). Krijgen kraanwater(ph 7.2-7.5 en ec 0.9 ). Bacto en rietsuikermelasse a+ en nu in de bloei bac bloei en pk booster organisch.  Tweemaal een soort thee;, colinize, fulvic 25, opf 5.2.5. en yuccah. Allen ook van phc. Dit na paar dagen enkel water te geven en de planten lichter groen werden.

Morgen fotos aangezien de dames reeds slapen , groetjes.

@Eagle vision thx, gebruik led inventronics g-leds target 650w(komt van greensell)

De ak47 en gelato zijn gekregen fem. zaad dus ken de breeder of oorsprong niet.

@greentjeonatrip thx, we doen ons best als noobie enkel nog de doseringen een beetje uitdokteren, binnen 5 weken zal ik het verschil kunnen proeven tussen bio en mineraal kweek op aarde.B)

23 hours ago, Porro said:

Momenteel heb ik allemaal 4ltr rootpotjes(garden high pro) neergezet 

Lijkt me een serieuze uitdaging op die potjes.

Vanwaar die keuze ?

Tegen dat licht gezien, vind ik dat ze er nog erg goed uitzien.

Waar zit je nu ergens in de bloei ?

Succes kerel.

@greentjeonatrip thx, ze zitten nu geloof ik in week 4,5 bloei, 1ste dag bloei was 1 november, zijn imens grote pheno verschillen, de 1 is maar 30 40cm en bossig plantje precies indica, andere heeft dan weer maar 1 hoofdcola vol topjes en 60cm, andere is dan vertakt en 80 cm met 1 hoofdtop, vind ze trouwens groter uitvallen dan bedoeld, ook was het plan sog, zijn allen onder 12/12 ontkiemt en zo tot nu. Enkel 12u.

Die 4ltr, komt omdat ik zaad genoeg had ontkiemt, en als beginneling het nog niet echt kan, selecteren, dus i.p.v. 25 stuks in 7ltr, heb ik me snel 40 stuks 4ltr gekocht, en 35 op 120-120 gezet, de rest is er bijgekomen laatste autoflower zaad. Omdat ik geen zin had in ph en ec meten en eventueel falen, gezocht en bio gevonden, simpel en doeltreffend, nu al 2 maand me aan het verdiepen in bio kweken.

Groetjes

Succes Porro met je kweekjes.

Voor een volgende ronde zou ik je aanraden om grotere potten te nemen. Minimum 18L

Dan bufferen ze beter en kan de aarde echt tot leven komen.

• Thanks 1

M.a.w. als je bio medium optimaal wil, een zo groot mogelijke pot dus, wou mn volgende ronde 2 veldjes van 16 x 11ltr potten zetten, of is 11ltr ook nog wat krap voor bio?

18 hours ago, Porro said:

zijn allen onder 12/12 ontkiemt en zo tot nu. Enkel 12u.

Normaal gesproken zou ik zeggen min 18/25L en hoe groter (zeker bij organisch), hoe beter beheersbaar , hoe groter je kans op succes en hoe minder problemen, maar bovenstaande verklaart een hoop...

Succes kerel

• Thanks 1

Net mn eerste bio ak47 uit zo een 4ltr potje gerookt en moet zeggen dit smaakt eens zo goed dan de reeds geoogste minerale gorilla glue. Dat wordt nog smullen binnekort.:P

Bedankt ook kerels voor de tips:smileys-passing-joint:, heb nog 15 x 19ltr rootpots, enkel goed uitspoelen of ......? Heb hier mijn 1 ste kweek mineraal plagron terra in gedaan, nadien wel uitgespoeld en gedroogd. Hoeveel zet je er gemiddeld neer op 120-120 in zo 'n 19ltr pot?

Groetjes

Die 19L rootpots zijn 30X30cm, in theorie kan je er 16 potten op 120x120 zetten.

Enkel is dat wel heel krap in de tent dan en de planten gaan dan ook in de hoogte schieten eens ze in de breedte niet meer kunnen.

Afhankelijk van de soort zou ik er 9 à 12 potten in de tent zetten.

En dan 1 plantje per pot.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Fredjestoney
      Hallo mensen,

Ik ben fred en wil graag mijn volgende kweek met jullie gaan delen.
      Dit zijn de zaden die k heb uitgekozen.

03-02-2020
      De zaden heb ik in een pot met water gestopt op
      Ongeveer 24 uur later heb ik ze aangetikt en gekeken of deze naar de bodem zakte.
      Dat deden ze allemaal dus zijn ze een natte koffiefilter in gegaan en opgehangen aan de binnenkant van een kastje.

04-02-2020

Terwijl k een paar dagen wacht tot ze wortel schieten.
      Maak k me tent nog even schoon en hang alles op zn plek, de plantjes hebben voorlopig toch alleen voornamelijk licht nodig.

Mijn setup is als volgt :
      1.20 x 2.40 x 220 phantom kweektent
      12 x 50 watt cree COB led 
      1 x 1200m3 afzuiger
      1 x 1500m3 filter

De planten gaan wonen in 1 grote airpot, die bestaat uit 4 x 38 liter airpot.

Als groei medium gebruik k een mix van batmix , compost en lightmix. (60-15-25)

08 -08-2020
      Vandaag zijn de mooie zaadjes uitgekomen  tijd om ze te planten.

De pot s ook gevuld vandaag dus dat komt goed uit.
      Dit s hoe t er nu bijstaat nu slleen geduld en liefde dsn komt het helemaal goed.
      De zaadjes zittenin de grote pot nu dus we gaan t zien

Mvg fredje
    • By KAYA74
      Evening bredren and sistren,      IRIE IRIE?
      We hebben keuzes gemaakt……deze ronde gaan we verder met 5 geselecteerde dames…….I PROUDLY PRESENT

Eerst maar eens…..muziek:

Bij aan van van dit verslag zijn de dames precies 4 weken oud en 1x getopt.

Set-up in t kort:
      Tent 100x100x200
      Lamp Spectrolight Blast 400
      Medium Plagron Promix, verrijkt met Supermix
      Voeding Alga Grow, Alga Bloom 
      Supplementen Power Roots, Vita Race, Sugar Royal, Green Sensation
      Toelichting op het medium: Ik heb de Promix vermengd met 20% kurkgranulaat, dit nadat ik op de beurs eens een handje van dat kurkmengsel van DNA door de vingers heb laten glijden: dat voelde zo goed, dat we het zelf eens zijn gaan proberen.

Dames doen het leuk mag ik zeggen, erg leuk. Ze zijn allemaal getopt en een beetje geplukt van onder. Gisteravond een beetje ontbladerd, wat ze vandaag al ruimschoots weer hebben ingehaald…..ongelooflijk.
      Inmiddels krijgen ze Alga Grow, 2.5 ml per liter, aangevuld met nog een beetje Power Roots. Het is een beetje aftasten wat te geven, aangezien Kaya niks wil meten.(op temp en lv na natuurlijk, al moet ik zeggen dat we zelf op die meters steeds minder kijken) Gewoon kijken, voelen, ruiken……proberen af te lezen wat de plantjes me te vertellen hebben. En als ik zo naar de kleur kijk, denk ik dat we aardig op de max zitten nu…..

Één dame heeft heel minimaal iets last van verbrande puntjes, dus ff pas op de plaats of zelfs iets zakken met de voeding. Zeker met de gedachte dat het medium voorzien is van Plagron Supermix (ook een primeur voor Kaya) is de voeding een serieus leerproject in deze set-up, net zoals ook de toevoeging van kurkgranulaat een uitdaging is…WHOOP WHOOP.
      Goed, genoeg geluld, meer foto’s willen we zien…

As we speak zijn de dames exact 4 weken vandaag . Best een paar leuke bosjes dacht ik zo 

GREEN GRTZ KAYA
    • By Milieudelict
      Dag mede forumers!

Ik heb weer een nieuwe ronde opgestart en besloten om toch maar weer een leuk verslag bij te houden. Zelfde setup als voorheen en 1 voor mij nieuwe soort. Hier volgd alle info...

Wat er dit keer gekweekt wordt:
      Northern Lights van Zamnesia
      Grandaddy Confidential Kush van Seedstockers.

De setup etc:
      Mijn eigen diy ledlamp natuurlijk, boven elke dame schijnt een 100Watt lichtbundel van2 dicht op elkaar geplaatste cobs van cree 3000K.
      200Watt in totaal dus.

De pot inhoud bestaat uit 30liter Plagron Lightmix per pot en we voeden met de 100% Terra lijn van Plagron.
      Dus powerroots, zyme, grow, bloom en green sensation.

De plantjes zijn nu 2 weken oud hoewel de (grootste) Northern Lights 3 dagen eerder kwam dan de Grandaddy..

En wat zijn die andere 2 planten??
      Nou 1 kunnen jullie wel raden lijkt me haha dat is een zelf opgekweekte ananas en de 2e is een citroen welke ik vanuit zaad ben begonnen. Ze pasten er zo nog net bij en aangezien de andere citrussen het voor het raam toch een stuk slechter gingen doen vond ik het zonde om deze ook weg te zetten.

Oja en ik heb de tensiometer ook weer afgestoft.

Wordt vervolgd!!!

• waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 36 Guests (See full list)