• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Wietolie voor het eerst maken

Recommended Posts

Ik heb de complete Cannolator set gekocht van Mediwiet.

Gebruiken jullie hiervoor olijfolie of kan het ook met zonnebloemolie.

In een filmpje werd benoemd dat de smaak van de olie bepalend gaat zijn voor het eindresultaat.

Hierin werd 20 gram cannabis/gruis gebruikt.

Kan ik ook meer erin doen, om op die manier in 2 uur bijv. 2x zoveel wietolie kan maken.

Scheelt toch weer wat tijd :D

Ik moet de alcohol nog aanschaffen dus kan het nog niet maken.

En ik wil wat advies inwinnen, hoe jullie het aanpakken.

14 minutes ago, Frits.Pate said:

Is het iets die set?

olijfolie & walnootolie gebruik ik.

Set ontvangen, maar bekijk hem over een paar dagen, ontbreekt nog de alcohol, dus kan het nog niet maken.

En geeft me even wat ruimte om te zien hoe ik het kan maken.

Niet, ik maak kwaliteit dus hele toppen en dan giet ik wat alcohol er overheen. Canabiolen lossen snel op hoor. Je hebt dan niet alles maar ook minder vervuilingen die de sterke smaak etc geven.

3 minutes ago, Frits.Pate said:

Niet, ik maak kwaliteit dus hele toppen en dan giet ik wat alcohol er overheen. Canabiolen lossen snel op hoor. Je hebt dan niet alles maar ook minder vervuilingen die de sterke smaak etc geven.

In die set van Mediwiet geven ze als voorbeeld 20 gram cannabis op, wat dan maar 2 gram wietolie oplevert.

Dat is dus maar 1 flesje van reguliere sterkte.

Heb jij dit resultaat ook, of levert het meer gram wietolie op?

Ik heb verschillende kwaliteiten wiet gehad, en ik denk dat ik zoiets ook wel ongeveer haal gemiddeld.

Maar hoe langer je de alcohol in laat trekken hoe meer overbodige stoffen meekomen, hoe meer opbrengst je hebt maar slechtere kwaliteit.

Mediwiet wilt een gestandaardiseerde hoeveelheid van 1 op 5 verdund. En de kwaliteit is ook redelijk stabiel als je die setup gebruikt. 

Ik zit hier soms 20L te verdampen en dan weet ik echt niet meer hoeveel gram dat ooit was geweest. Maar ik verdun het wel door zoals mediwiet het doet.

Wat ik las en hoorde in een filmpje, als de alcohol geheel verdampt is, dan komt de temperatuur boven de 80 graden.

Dat is dus in de gaten houden.

Inderdaad Mediwiet verdunt het 5x wat gelijk staat per gram wietolie aan 4 gram olijfolie.

Met 2 gram wietolie uit 20 gram cannabis heb je dus 1 flesje 10 ml 250 druppels.

Kost ook nog eens 2 uur werk.

Had verwacht dat je uit zo'n sessie wel 5 flesjes kon vullen met 5x verdund, helaas zit ik ernaast haha.

@Frits.Pate

Ik zie het wel zitten begin met 30 gram cannabis om wietolie ervan te maken.

Anders is het zo weinig.

Zitten 2 buizen bij, dus kan ook gaan om 2x achter elkaar wietolie te maken van 60 gram.

Klopt het dat je 4 gram (olijf)olie toevoegt per gram wietolie om het 5x te verdunnen?

@Frits.PateIn die set van de Cannolator past bij mij 18 gram cannabis in 1 buis.

Per buis is dat 108 ml alcohol en volgens mij duurt dit 30 min per buis.

Kwamen er 2 bij.

Als de wietolie in het potje eronder gedruppeld is, zet ik dit in een babyverwarmer, en een luchtslangetje zodat het sneller verdampt.

Klopt het dat je voor de helft van het potje water eraan moet toevoegen?

Als je de babyflesverwarmer openmaakt staat er:

Belangrijk.

1. Vul voor de helft met water

2. Controleer het waterpeil regelmatig

Er moet een glas water in de babyverwarming zie ik zojuist.

Ik zal ook wat druppels water toevoegen in het potje met de wietolie en alcohol, thanks voor de tip :)

@Frits.Pate Als je wietolie gereed is, weeg je het.

Hierna voeg je 4 gram olijfolie per 1 gram wietolie.

Zet je het dan weer in de verwarmer (in mijn geval dus een babyverwarmer), en roer je dit gehaal goed?

Is dat wel secuur, dat je straks in ieder flesje dezelfde sterkte hebt?

@Frits.Pate Heb 3,1 gram pure wietolie gemaakt.

Deze verdund met 4 gram olijfolie per gram, dat is dus 12,4 gram.

Goed voor 2 flesjes wietolie.

De flesjes zijn alleen wel donkerzwart.

Is dat wel goed?

Het lijkt mij mega sterk namelijk.

Heb 36 gram cannabis gebruikt, 18 gram per buis.

Volgens mij had ik veel vaker de alcohol er doorheen moeten laten gaan.

Bij de eerste buis 2x, en bij de 2de maar 1x.

Ik heb de gebruikte cannabis nog.

Ik vind het alleen zo vreemd dat ze bij Mediwiet 20 gram cannabis gebruiken en hier 9 gram uithalen.

En ik met 36 gram maar 3,1 gram.

Met de Cannolator doen ze de alcohol er ook maar 1x doorheen.

Ik heb knipafval gebruikt.

Ik zal het binnenkort nog eens maken, als ik weet wat er niet goed is gegaan.

De flesjes als in de bruine kleur samen met de olie maakt ze zwart? klopt. Pure olie is ook zwart. verdund is het donkere olijfolie.

Ik heb ze tegenwoordig goudkleurig dus bruiner ipv zwart.

Hoe kom je aan de 9 gram?

Ik zeg altijd 7 tot 12 % aan olie van het droge product, ik heb vaak rond de 8% (omdat ik snel spoel en buitenwiet gebruikt) hun eigen website zegt zelf:

-20 gram droge (onbespoten) wiet (om circa 2 gram pure THC-wietolie te maken –) https://wietolie.nl/wietolie-maken-cannolator/

19 hours ago, Domination said:

Doe je er trouwens nog wat mee met de cannabis waar de alcohol al doorheen is geweest?

Is dan alles eruit, of resteert er nog CBD/THC?

Ik gooi al die resten na een snelle overgieting in de alcohol en de pure olie ervan doneer ik die aan psoriasis patiënten zodat ze zalf kunnen maken.

2 minutes ago, Domination said:

De flesjes zijn wit transparant en er komt geen licht door.

Dan heb ik echt het idee dat ze enorm sterk gedoseerd zijn, maar zag net dat anderen hem ook zo krijgen:

https://www.mediwietsite.nl/medicinale-wietolie-zo-maakten-wij-hem-zelf/

De kleur is waarschijnlijk grotendeels van je olijfolie waarschijnlijk. Met walnoot of hennepolie ziet en ruikt het ook heel anders.