• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Hydro kweekverslag met autoflower

Recommended Posts

Heeft iemand advies om de planten in een wat lagere temperatuur te laten afbloeien?

De planten kunnen namelijk paars kleuren.

Is natuurlijk leuk om een keer meegemaakt te hebben :D

Tijdens de afbloei weken Mag de nachttemperatuur dalen tot 17-19° C. Deze daling van de temperatuur triggert de anthocyaan productie, Paarse buds, en versterkt de harsaanmaak tijdens de afbloei.

• Thanks 1

On 5-1-2020 at 01:43, Domination said:

Op deze foto is goed te zien dat onderin bladeren met roest zitten.

Wegknippen of laten zitten?

Lastig.

Met het verwijderen heb je altijd kans op infectie, maar het is aannemelijk dat een beschadigd blad daar ook al wat gevoeliger voor is.

Doordat ze nu beschadigd zijn  én ze voor een groot deel, veelal in de schaduw staan van andere bladeren, zijn het afvoerkanalen geworden, die mogelijk nog harder trekken aan de suikers van de bladeren die zich bovenin bevinden....

Normaal gesproken zou ik  wel hier en daar wat grotere  laten zitten, om mobiele elementen eventueel nog  naar boven te kunnen transporteren.

• Thanks 1

@karel kweker De EC wil ik binnenkort verhogen naar 1.2 met bloei voeding 157 liter.

Dan hoef ik Hydro A + B & Green Sensation toe te voegen.

Hoeveel ml Hydro A + B zou jij gebruiken?

Wat er dan nog resteert aan EC vul ik aan met de Green Sensation.

Lage voeding bevalt zeer goed trouwens :D

De planten groeien lekker verder :sun:

De plant rechtsachter is een plaatje.

Zo zou ik nou iedere plant het liefst willen hebben.

De plant linksachter bevat een hoop bladeren, waardoor het erg lastig is om heel veel kleine topjes te belichten.

De 2 planten voor die een paar dagen achterlopen, heb ik ponytailing op toegepast, om de reden dat die veel te weinig strekken.

Daar houd ik niet van, hoe beter de plant strekt, hoe beter ik hem kan laten belichten, en uit elkaar kan halen.

Ik hoop dat het een tevreden resultaat kwa grammen op zal brengen.

Ze zitten op de helft van de kweek.

De voeding heb ik iets verhoogd, en met de eerste bloei voeding verhoog ik hem per week iets, en daarna afbouwen.

IMG_6183.JPG

IMG_6184.JPG

IMG_6185.JPG

IMG_6186.JPG

IMG_6187.JPG

IMG_6188.JPG

• Like 1

Is het mogelijk door goede ventilators boven de planten te laten blazen, de HPS lamp op 720 watt deze dichterbij de planten te zetten dan de 10% regel, dus 72 cm?

• Like 1

1 hour ago, Domination said:

Mooi ?

ja als het er goed uit ziet kan het toch, 

kan je altijd proberen 

On 1/7/2020 at 10:48 AM, greentjeonatrip said:

Tijdens de afbloei weken Mag de nachttemperatuur dalen tot 17-19° C. Deze daling van de temperatuur triggert de anthocyaan productie, Paarse buds, en versterkt de harsaanmaak tijdens de afbloei.

De softbox staat minimaal op 30%.

Alleen daalt de temperatuur niet verder dan 20 graden met de kweeklamp uit.

Softbox zetten op 20%?

8 minutes ago, karel kweker said:

Nee dan zou je juist naar ,40% moeten gaan of hoger

Dan koelt het inderdaad af ?

Momenteel is het niet nodig, want het is buiten koud zat om de temperatuur beneden de 20 graden te houden met de HPS uit.

Heb mijn luchtbevochtiger aangesloten op de Aux/Fan van Dimlux.

Echt ideaal ?

Ben het nog wel aan het afstemmen, want ik heb hem liever staan in de kweektent.

Alleen het tuitje stoot het vocht uit boven de planten (deze is van plastic kan hem alleen in de rondte draaien), dan bestaat er kans op verbranding, dus ff zien of ik het kan geleiden met een luchtslang.

De planten staan te bloeien, niet alle planten zijn even ver in de ontwikkeling.

De plant rechtsachter doet het ideaal, 2 wat minder.

Met name de 2 voorste, die blijven klein en weinig strek, dus lastig om de plant uit elkaar te halen, zodat het beter belicht wordt.

De voeding heb ik iets opgehoogd van EC 1.0 naar EC 1.2, dit loopt langzaam in elkaar over.

Ik ben tevreden over de lage voeding.

Voorgaande kweken de rode draad van Plagron gevolgd, wat absurd hoog ligt, 2 circulatiepompen die verstopt erdoor raakten en daardoor defect.

Afrader dus :D

Ze zitten bijna in week 6, als het goed is van de totale 10 weken.

Ik ben benieuwd of de autoflower kweek nog wat rek heeft kwa kristallen.

Bij voorkeur oogst ik op 2 momenten, zodat het net een ander effect geeft.

IMG_6226.JPG

IMG_6227.JPG

IMG_6228.JPG

IMG_6229.JPG

IMG_6230.JPG

IMG_6231.JPG

• Like 1

Als ik naar de planten kijk, dan valt het mij wel op dat er wat lichte plekken groen tussen zitten.

Betekent dit dat de planten meer voeding willen, en dat ze nu dus verkleuren vanwege een tekort?

De EC zit nu op 1.2 voor bloeiweek 1 en week 6 van de totale cyclus.

Heeft iemand advies?

IMG_6265.JPG

IMG_6266.JPG

IMG_6267.JPG

IMG_6268.JPG

IMG_6269.JPG

IMG_6270.JPG

Ziet er wel naar uit, een EC van1.2 lijkt mij ook wat aan de lage kant, zou ook wat Cal-Mag meegegeven zie wat plekjes die daar op duiden als ik mij niet vergis, in deze fase is de kans daarop ook het grootste 🤔😁👍

• Like 1

Ik vond deze net terug tussen men afbeeldingen, dit grafiekje geeft een heel mooi beeld van welke stoffen de plant nodig heeft in de loop van de kweek.

blr5dwz6xp1o7655yyxxi6td9u51c72b.png.d734a74f78c570f965d06ea3fe4e4d31.png

groetjes

Test@

Wat mij altijd opvalt, is als de planten een paar weken bloeien, dat ze dan erg kwetsbaar zijn voor schimmel, waardoor ventilatie zeer belangrijk blijft, en af en toe helaas ook wat bladeren verwijderen, om schimmel te voorkomen.

Momenteel kweek ik op het oog en met mijn eigen EC schema als leidraad, aangezien iedere soort toch net weer wat anders is.

Tot zover gaat het goed, maar een leuke grafiek 👍

1 hour ago, greentjeonatrip said:

Voor de hydroteelt bestaat er toch ook mycorrhiza/trichoderma ?

Hier een voorbeeld ...

Bedankt voor de info.

Dat wist ik nog niet.

Heb je zelf ervaring met dit supplement op aarde?

@greentjeonatripDeze kweek worden, als het goed is, compacte toppen, dus moet ik extra goed erop letten dat overal voldoende lucht en ventilatie komt. Zal eens kijken of er een vergelijkbaar middel op de Nederlandse markt verkocht wordt 👍