• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
fsmidt

ph meter voor aarde

Recommended Posts

graag wil ik jullie help bij het keuze maken van een ph meter.

ik had al een reactie gemaakt in een ander topic maar heb het idee dat deze niet gelezen wordt,vandaar een 2de poging.

ik ben opzoek naar een Ph meter welke bij benadering de Ph waarde van de aarde meet niet percee op tiendes maar wel stabiel is, zodat je niet met allemaal samples hoeft te nemen.

dezelfde welke ik nu gebruik lijkt maar 1 waarde aan te geven op verschillende locaties wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

alvast bedankt voor jullie inbreng.

er zijn ph -meters genoeg voor grond te meten je moet gewoon een ph meter hebben met  langs sonde  ipc het gebruikelijke bolletje  ze worden gewoonljk gebruik in de voedingsindustrie voor dikke pasta's of vloeistoffen door het lange stuk glas wel iets kwetsbaarder heb je een meter met losse sonde kan je gewoon een andere sonde kopen . ze zij ngewoonlijk dunner en hebben een lang meet oppervlak opzetten http://www.jumo.be/producten/vleesindustrie/vloeistof-analyse/201030/laboratorium-ph-insteek-elektrode-201030.html?parentId=3856

dank je voor je reactie.

ik had deze gevonden,lijkt het wat?

https://www.pce-instruments.com/dutch/meettechniek/meetapparatuur-voor-alle-parameters/ph-meter-pce-instruments-ph-meter-pce-ph-18-det_5892096.htm?_list=kat&_listpos=4

wie gebruikt een soort gelijk en wat zijn de bevindingen.

denk dat er wel meer belangstellingen zijn. 

3 hours ago, fsmidt said:

graag wil ik jullie help bij het keuze maken van een ph meter.

ik had al een reactie gemaakt in een ander topic maar heb het idee dat deze niet gelezen wordt,vandaar een 2de poging.

ik ben opzoek naar een Ph meter welke bij benadering de Ph waarde van de aarde meet niet percee op tiendes maar wel stabiel is, zodat je niet met allemaal samples hoeft te nemen.

dezelfde welke ik nu gebruik lijkt maar 1 waarde aan te geven op verschillende locaties wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

alvast bedankt voor jullie inbreng.

niet op tiendes:huh:?....de ph schaal is niet liniair......dus alleen 4 5 6 7....zegt heel weinig......dan kan je net zo goed ph testjes kopen van ecosyle........die kleuren ook op hele getallen...

1 hour ago, DeVos said:

niet op tiendes:huh:?....de ph schaal is niet liniair......dus alleen 4 5 6 7....zegt heel weinig......dan kan je net zo goed ph testjes kopen van ecosyle........die kleuren ook op hele getallen...

eigenlijk bedoel ik op tiende`s nauwkeurig, mag wel een beeeeeeetje afwijken.

maar tnx ik heb al een indruk gekregen en dat er goede producten bestaan.

de vos jij gebruikt die voltcraft en die voldoet goed ?

• Like 1

in dit topic wat testjes met die ecostyle test setjes....( geen echte aanrader......)   vaak kan je bij welkoop gratis wat aarde laten testen....mja dan krijg je een kalk advies van een bepaald merk kalk.........dat lijkt wel een verkoop truukje......maar geeft wel een indikatie,,,

• Thanks 1