• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
fsmidt

fulvine zuur

Recommended Posts

Wormen produceren, net als rhizobacteriën, ook chitinase, die de plant onaantrekkelijk maakt voor insecten, omdat dit enzym chitine afbreekt en daarmee dus het schildje/beschermlaag van insecten aantast.

:yahoo:

• Like 1

1 hour ago, greentjeonatrip said:

Wormen produceren, net als rhizobacteriën, ook chitinase, die de plant onaantrekkelijk maakt voor insecten, omdat dit enzym chitine afbreekt en daarmee dus het schildje/beschermlaag van insecten aantast.

:yahoo:

yep...bio logisch is gewoon heel logisch.....je kweekt met de natuur mee....:wub:....daarom gebruik het percolaat maar als bladvoeding....1x per week  verdund 1 op 10...

https://marcsiepman.nl/pdf/artikelen/PM16Wormen.pdf

Chitinase De uitwerpselen van wormen bevatten het enzym chitinase. Dit enzym is in staat chitine af te breken. Planten nemen dit enzym op en kunnen zich daarmee afweren tegen insecten: die proeven de chitinase en weten dat hun exoskelet, gemaakt van chitine, ervan oplost. Ze gaan er niet dood van, maar ze gaan wel op zoek naar een plant zonder chitinase.

• Like 4

1 hour ago, Sebas said:

Ai, hoe zo’n topic als deze je in beweging kan zetten. Aankomende ronde ga ik maar es voor 1 pot mijn oude potgrond vermengen met wormencompost en compost van de tuin, om zo te kijken of er verschil is.

ik vermeng ook wat oude compost in de nieuwe hoop, om wat goede bacteriën toe te voegen: werkt ook goed.

ja dat wormencompost ...wormenaarde....vermicompost ....wormenmest..WORMENHUMUS.....allemaal namen voor hetzelfde spul.......goed is weten we ...maar de NPK WAARDE is afhankelijk van wat je ze te eten geeft.......uiteraard....

https://wormenkwekerijwasse.nl

als je hier koopt dan was de NPK waarde volgens hem 0.7 / 0.3 / 0.2.......das bijna niks dus !!....en hij deed ook de aanbeveling om er in te ontkiemen in ZIJN WORMENMEST....

MJA...je bent wat je eet....;)...JOU (wormen) compost kan veel sterker zijn kwa NPK...

Ik heb van PHC de Fulvic 25 gebruikt.

De planten waren wel gezond en krachtig.

Natuurlijk is de vraag of het aan de Fulvic of iets anders ligt. Geen vergelijk toen gedaan.

Alle planten hetzelfde gegeven.

Ziet er idd een bruine smurrie uit als dat is wat je bedoeld?

Maar zou fulvine en Humus in zitten.

En m'n planten zijn niet dood gegaan erdoor...dus zal het wel helpen denk ik dan  :D

5 hours ago, El Magico said:

Zie net dat er nu "drinkwater" staat in hun datasheet, vorig jaar stond er riool of afvalwater 😂

Dat is hetzelfde ;-)

• Like 1
  • Haha 2

ik heb 90% fulvinezuur in bruine poedervorm van ali.

verhouding welke ik gebruik is 1 gr op 10ltr.(edit 5Ltr)

maar eigenlijk weet ik niet zeker of dit juist veel of weinig is.

welke verhouding,frequentie en licht aan of vlak voor het uitgaan van de lamp etc.  gebruiken jullie?

zowel giet of bladvoeding.

ben benieuwd wat jullie toepassen.

tsja waarom niet ?

wat zou het verschil volgens jou dan zijn met wat ze op Nederlandse sites aanbieden.

Het is maar dat je bij Ali niet veel zekerheid hebt met wat ze er allemaal indraaien dus neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb ook steeds dat gevoel als ik op Ali Express ga kijken.

Dan aan de andere zijde waar halen zij het vandaan? Maken ze het zelf of halen ze het ook daar?

ik denk dat het meeste wat verkocht wordt gewoon uit China komt,een ander labeltje erop en de prijs omhoog.

vaak denk men, als het duur is dan is het vertrouwd.

ik heb 220 gram fulvinezuur opgelost in 1 liter water, dosering 10ml op 10 liter water en heb hier mijn gazon met gegoten.

ben benieuwd.

• Like 1

maaruh wel of niet vervuild,welke dosering gebruiken jullie.

ik gebruik dus 1gram fulvinezuur 90% op 5Ltr water zowel giet als spuit bij mn plantjes,dit zou de dosering moeten zijn.

en de vraag is hoeveel en hoe vaak gebruiken jullie ?  elke dag,1x per week of misschien nog meer tussen tijd,alleen bij groei tot de 2e week bloei?

etc.

Ik gaf die Fulvic 1 à 2 keer mee per week.

Afhankelijk hoeveel ik de planten moest gieten.

• Thanks 1