• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr. Green

SDH autoflower onder CLU058-1825 C4 440 watt 3500k 90cri

Recommended Posts

Ik zou ze bij blumat zelf kopen. Andere hanteren namelijk de zelfde prijs of zelfs hoger. Ik had een 2e er bij gekocht maar die liep steeds leeg en na een mailtje naar blumat had ik binnen enkele dagen een nieuwe buis opgestuurd gekregen.

Prima service en goede meters die dingen!

Wat betreft je planten heb ik nog een tip voor wat je kan doen aangezien je zelf denkt dat de meeste gemeten waardes goed zijn. Zet een plant eens een dag of halve dag in een andere kamer. Gewoon op de grond.

Mijn planten deden ook heel vreemd en na ze een dagje in een andere kamer te zetten (ik ging mijn hok slopen) waren ze bijna weer volledig hersteld. Daarmee waren er meteen een hoop zaken uitgesloten en was er blijkbaar iets in mn kweekhok wat de planten ziek maakte zo lijkt het nu.

• Like 1
  • Thanks 1

Heb er hier nog 1 in de kast liggen.... niks anders dan problemen eigenlijk. Was vaak nog meer tijd kwijt aan het checken of alle druppelaars wel goed werken enzo (vaak verstoppingen door opdrogen) dan aan gewoon zelf water geven. Een tensiometer werkt dan veel beter. Kom er nu ook achter dat ik dus een beetje te droog kweek. Bij mij zit het vaker tussen de 80-100 dan tussen de 60-80 (dacht dat te nat was).

Ik zie ook dat je airpot hebt, neem een voorbeeld aan testament en maak er 1 grote van ;)  Sinds ik met 1 grote aardebak werk draai ik minstens 1 op 1.

• Like 1

6 hours ago, Brexxus said:

Mischien ook een ideetje: 1 tensio aanschaffen, die pot met tensio bekijken hoeveel mbar de tensio aangeeft na 24h, en het dan nameten met je andere meter. Geeft jouw meter dan bijvoorbeeld rood aan(en op de tensio 80mbar), weetje dat je in je andere potten ook op hetzelfde stukje rood moet zitten. 

Dan hoef je maar 1 blumat te halen en kan je toch nauwkeuriger meten met de andere meter 👌👌

Perfect die 26 graden, de dames zullen blij met je zijn. 

dit is precies wat ik wilde zeggen.

ik heb deze week 10 elcheapo vochtmeters(1 functie i.p.v 3) gekocht via aliexpress en wil met mn tensiometer deze "ijken"

26 graden zal i.d.d een stuk beter zijn.

ik ben erg benieuwd hoe ze er over een week uitzien.

• Like 1

4 hours ago, Stoney said:

Heb er hier nog 1 in de kast liggen.... niks anders dan problemen eigenlijk. Was vaak nog meer tijd kwijt aan het checken of alle druppelaars wel goed werken enzo (vaak verstoppingen door opdrogen) dan aan gewoon zelf water geven. Een tensiometer werkt dan veel beter. Kom er nu ook achter dat ik dus een beetje te droog kweek. Bij mij zit het vaker tussen de 80-100 dan tussen de 60-80 (dacht dat te nat was).

Ik zie ook dat je airpot hebt, neem een voorbeeld aan testament en maak er 1 grote van ;)  Sinds ik met 1 grote aardebak werk draai ik minstens 1 op 1.

Bedenk me ineens nog een probleem waar ik altijd last van had... die dingen druppelen op zo'n manier dat er op een gegeven moment een tunneltje naar beneden liep en dus werd t buiten de pot natter dan erin lol. Had ik wel wat verholpen door er wat lei steentjes onder te leggen maar toch... Was het op een gegeven moment zo zat lol. Daarna nog een keer zoiets gekocht via Aliexpress, wat met een pompje werkte maar die druppelaars spuiten rondom waardoor er meer nat werd dan alleen de aarde lol.

Zelf vind ik de drain oplossing in een grote aardebak nog t makkelijkst.... misschien niet de beste oplossing maar het werkt :) 

• Like 1

Mede Growers, Week 7,  bloeiweek 4,  Datum 2 - 2 - 2020

Deze week even het één en ander uitgeprobeerd, zeg maar jullie adviezen en tips in praktijk

gebracht althans verschillende daarvan, ten eerste heb ik toch maar tensiometers aangeschaft

4 in totaal als je het doet moet je het ook goed doen 😂😂.

Omdat deze teelt nog een week of 4 duurt heb ik er wel maar één in gebruik genomen ook om

zo min mogelijk wortels te beschadigen, daarom een andere tip ten harte genomen en de rest

van de potten te controleren met de analoge vochtmeter en kijken wat de verschillen zijn.

De temperatuur heb ik omlaag gebracht, heb hiervoor wel mijn tent open moeten zetten anders

kreeg ik hem niet genoeg naar beneden, dit komt ook omdat ik de lamp niet kon dimmen anders

had ik dat gedaan, maar misschien kan ik dat de aankomende week doen als ik een probleempje

met de Casambi heb opgelost.

Op één of andere vage reden werkte mijn casambi niet meer, had op mijn nieuwe lamp ook een

casambi gemonteerd en die werkt uitstekend, maar nu werkt die van de eerste lamp niet meer,

ben alle instellingen kwijt dat wil zeggen hij ziet de hele lamp niet meer, had al een apart netwerk

aangemaakt maar hij ziet hem niet, dus dat moet ik eerst even oplossen.

Heb ook nog iets stoms gedaan bleek achteraf, omdat de casambi de lamp niet zag dacht ik doe

de lamp uit en weer aan, en dat had ik beter niet kunnen doen want nu gaat hij niet meer uit of 

aan, moet nu de stekker eruit trekken om de lamp uit te zetten 🙈🙈 dus achteraf niet zo'n

slimme zet, door die actie was waarschijnlijk het geheugen gewist van de casambi.

Dus in het ergste geval haal ik de casambi er tussen uit en zet hem voorlopig op de hand dimmer

zodat ik de lamp voorlopig kan dimmen.

De dames heb ik deze week (ook op advies ) alleen afgezuurd water gegeven op één na, dat is

dat treurige plantje, ik had zelf het idee dat ik wat te vroeg was begonnen bij deze dame met 

de PK booster dus heb haar deze week nog wat gegeven, of het nog zin heeft weet ik ook niet

maar niet geschoten is altijd mis nietwaar 😂😂.

De cijfertjes,

Temperatuur :  29 om 18 gemiddeld, de gemiddelde hoge temperatuur zal ook iets lager liggen

maar de piek was nog altijd rond de 30 graden, intussen ligt de temperatuur op

een beter niveau namelijk 25 a 26 graden, maar wel met de tent dus open.

LV                    :  tussen de 43 en 51% 

pH                   :  6.1 (voor het afgezuurde water, EC 0,4) en 6.3 voor het voedings water.

EC                   :  1.5 (voeding water)

Watergift       :  4 dagen 1 liter, 1 dag 0,5 liter, 1 dag 0,6 liter en één dag niets.

Heb nog niet gekeken wat de fertometer aangeeft maar dat ga ik vanavond bekijken en dat zal

ik dan meten 2 uurtjes na het water geven.

De tensiometer gaf de eerste keer dat ik hem gebruikte 46 mbar aan en dat lijkt mij wat te laag

want hij moet geloof ik tussen de 60 en 80 mbar aangeven als ik het goed heb.

Dus daar moet ik nog even mee om leren gaan zodat ik binnen die waarden blijf, al stijgt de waarde

wel snel naar wat het moet zijn, toen ik weer water gaf een dag later stond de tensiometer op 225 mbar.

De foto's, (allemaal 2 - 2 genomen)

1544560437_95SDH22.jpg.83bf5bc304b8f2ea8da9746a3a019b1c.jpg

Dit was 10 uur na het water geven, de begin stand weet ik niet omdat ik na het water geven naar bed

ben gegaan en gelijk na het water geven meten heeft niet veel zin lijkt mij, dus dat gaat vanavond in

de herhaling.

647144534_102SDH22.jpg.f3611abbe98ee3f54c06d7c6dd6cdb00.jpg

Dit was 3 uurtjes later.

1954506302_97SDH22.jpg.f66ab0364d2eac3b9b84e78f03a58aa7.jpg

En dit gaf de analoge meter aan op de eerste waarde dus 102 mbar. De andere potten lieten een

soortgelijke waarden zien, de één ietsje droger en een ander misschien ietsje natter maar allemaal

redelijk in de buurt van deze waarden.

1404459947_100SDH22.jpg.801b0d5032366d5f99a6f1e841db3d8d.jpg

Temperatuur van vandaag.

228037195_87SDH22.jpg.ed0b99754057fc0d094ad081aea17075.jpg

En nu de dames, de treurige vooraan is nog steeds treurig, de achterste beginnen hun diesel kleur

te krijgen, de kleine vooraan is al zo goed als klaar, schat een weekje nog hooguit twee.

1577726701_88SDH22.jpg.e0e46591c7abe59be3318e0cf8f20739.jpg

De kleinste.

1616861172_101SDH22.jpg.5a6588fec50f18840a651a1ebae34bc5.jpg

Gemeten van de onderkant top, en kogelhard.

1979919386_70SDH261.jpg.b46d4f4cd6711725433b31bc6d22532f.jpg

Klein maar fijn ga ik van uit 😂😂

1294631691_89SDH22.jpg.b11da60d43704b41c5f09134d760b26c.jpg

De treurwilg, mooi van kleur, geen tekenen van gebrek of overvoeding, blijft een raadsel 🤔.

563232466_94SDH22.jpg.6b5bcbeb7abe3a054e914ccc43933860.jpg

Topjes ontwikkelen zich langzaam, tegenover de rest bedoel ik dan.

2141418745_90SDH22.jpg.de59fa5f7d161b0451a5320f4df757db.jpg

Dit ziet er al beter uit, de diesel kleuren komen al wat naar boven, vanavond krijgen ze weer 

voeding na een week vaste, en dan ook even kijken wat de fertometer zegd.

690531586_92SDH22.jpg.2dead9170f48887a985b6d027e749475.jpg

Totale plant.

220709088_91SDH22.jpg.1416137b4241a68331ce1820b9c943cd.jpg

Deze staat er naast, hier heb ik de tensiometer in staan, wilde hem eerst in de treurwilg zetten

maar dat was te veel getob en had ik waarschijnlijk meer gesloopt.

1563086190_93SDH22.jpg.4114bd1cc27d70c5f1242cf6aa292ee8.jpg

Zo'n beetje de hele plant.

Dan ben ik er weer doorheen, van de week even kijken of ik alles weer goed krijg met de casambi,

en anders haal ik hem er even tussen uit.

Tot de volgende update, tips en adviezen blijven welkom 👍👍

1260040136_GroetImageMrGreen.png.f4efb77ea512a410da6f159e3e0db818.png

• Like 2

je blumat kan denk ik wel wat hoger dan 80, deze kan wel rond de 120.

als je analoge tegen het rood aanzit terwijl de blumat aangeeft dat ze iets te nat staat, heb je waarschijnlijk je plantjes te nat gestaan ervan uitgaande dat je met de analoge in het groene hebt gewerkt.

hoe hoger de waarde van je blumat, hoe droger je medium.

• Like 2

eigenlijkst blijft het uitproberen,het verschilt ook als je een grote of kleine pot hebt of als je in 1 keer veel water geeft of vaker wat kleinere hoeveelheden.

je blumat een beetje van de rand afhouden en niet te dicht bij de stam wordt aangeraden.

als je de mogelijkheid hebt om vaker water te geven dan is dat aan te raden.

omdat je nu eigenlijk niet weet of je te droog of te nat kweekt zou ik de droge kant opzoeken dit is altijd nog beter dan te nat.

zodra je slap blad krijgt dus niet stevige omlaag hangende bladeren maar echt slap blad dan zit je te hoog met de blumat waarde je moet er dan voor zorgen dat je onder deze waarde blijft.

als je straks weer een nieuwe kweek begint eerst je medium  goed verdeeld inwateren en checken met de blumat dat je rond de 120 zit en dan pas je kiemplantjes erin daarna ervoor zorgen dat je rond deze waarde blijft zitten.

als je in 1 keer een dikke plons water geeft zal de waarde uiteraard zakken onder de 120,eventjes onder of boven de 120 is geen probleem,het gebied  zal dan tussen 100 en 140 zitten.

maar kijk vooral naar je planten en neem je blumat als richtlijn.

als ik buiten kweek in potten krijgen ze vaak te weinig water voor een hele dag (niet met opzet) met als resultaat dat de bladeren gaan hangen ,na een watergift zie je dat het blad in no-time weer omhoog staan,als ze te nat staan duurt het veel langer voordat het weer op peil is.

als er veel water in je medium zit betekend dat er weinig zuurstof is,je werking van je airpots gaan hierdoor verloren.

houd trouwens de blumat in de gaten als deze lang te droog staat verdwijnt het water uit de buis.

ik denk trouwens niet dat jou probleem aan jou watergift ligt maar meer je temperatuur en voeding al dan niet door blokkades(Ph waarde).

ik lees dat je temperatuur al gedaald is en je alleen afgezuurd water geeft, als je de waarde van je blumat rond de 120 houd zien ze er straks vast beter uit.

• Like 1
  • Thanks 1

Als je planten in volle bloei staan en ze gaan zuipen (dat merk je), dan kan je gerust de tensio ook naar 130-150 laten gaan in die fase. Wanneer je een goed zuipende plant hebt met een goed wortelgestel, stel 10-20 mbar geen ruk meer voor...

Er zal tevens in die periode ook momenten zijn dat ze gewoon ff niet willen. Je tensio geeft het aan. Anticipeer daarop (noteer waardes en watergift en corrigeer minimaal).

In de groei wat vaker hogere waardes aanhouden om de wortelvorming te stimuleren. Denk hierbij aan de allereerste keer na het inwateren, aan een waarde van circa 150 en geleidelijk (in de groei en voorbloei dus) aan wat hoger naar 200, 250, 300, 350 en tussendoor nog eens 150.

Een nat droog cyclus vind canna wel prettig

In de bloei, als ze zuipen, gaan wateren rond de 130, is keurig.

Deze planten hebben echter problemen nu en ik zou dan persoonlijk niet onder de waarde van 200 gaan wateren.

• Like 1
  • Thanks 2

Bedankt @greentjeonatrip, helaas is het voor één plant te laat,heb ik moeten knippen kon de helft weggooien vanwege toprot ☹️.

Maar niet getreurd dadelijk nieuwe ronden, nieuwe kansen, maar eerst de laatste 3 dames tot een goed einde zien te brengen, al heb ik over één wel mijn twijfels 😐.

Voor de volgende keer.....

Wanneer je de pot goed hebt ingewaterd (10-15%), zal je tensio waarschijnlijk rond de 40 mbar aangeven. Dat is prima.

Vertrek van daaruit naar 150 mbar, voordat je weer watert. De rest heb ik zojuist uitgelegd

Per keer dat je geeft, geef voldoende en al helemaal wanneer je van bovenaf geeft. Met voldoende bedoel ik minimaal 5% (minimaal) van de potinhoud. Dit om te garanderen dat het water voldoende de kegel bereikt en deze ook een betrouwbare waarde laat zien.  Van hieruit zou dat percentage geleidelijk aan moeten oplopen, omdat je plant steeds meer gaat verdampen en ontwikkelen.

• Like 1

Ja het kan soms lastig zijn.... Volgende ronde gewoon 1 grote bak maken joh ;) Voorkomt een hoop problemen, althans dat is mijn ervaring....

• Like 1

Mede Growers,  Week 8,  Bloeiweek 5,  Datum 9 - 2 - 2020

Deze afgelopen week wat aan het spelen geweest met de tensiometer, na alle adviezen rond deze

meter (die ik ten harte heb genomen) een beetje gaan water geven op de gemeten waarden, ben

begonnen om ze pas water te geven als de meter boven de 120 mbar aangaf.

Intussen heb ik dat bijgesteld naar +/- 250 mbar, hier lijken ze  toch iets beter op te reageren, ik

hou dit natuurlijk de komende tijd in de gaten en zal het aanpassen indien nodig, het valt wel op

als ik in de zelfde pot de analoge vochtmeter erbij prik dat deze het groene gebied nog niet eens

haalt als de tensiometer rond de 250 mbar aangeeft.

Dus op dit ogenblik geef ik water tot dat de analoge vochtmeter het groen aantikt.

Ik vind op dit moment dat de planten ondanks dat ze nog een beetje een treurige blik hebben er

wel wat beter uit zien met name de treurwilg 😁.

Maar het zou ook kunnen dat ik dat graag wil natuurlijk 🤔😁.

Ik heb verder één dame moeten knippen vanwege toprot, aan de ene kant was ik blij dat het in de

onderste helft van de hoofd top zat, zodat ik van die top nog iets kon redden, maar aan de andere

kant is het natuurlijk dood zonde en verschrikkelijk balen, mede omdat het mij niet eerder was 

opgevallen, ik kon in iedergeval zeker de helft van de opbrengst van deze dame zo de kliko in mikken 😭.

Verder heb ik de bij de lamp de Casambi er tussen uit gehaald, hij reageerde nergens meer op en 

het op nieuw installeren van de app bracht ook geen uitkomst, dus er tussen vandaan gehaald en

de lamp weer aangesloten op de potmeter, nu kon ik de lamp weer dimmen en heb hem gelijk op

75% gezet (300 watt) de temperatuur daalde gelijk wat mooi was want nu kon de tent tenminste

weer dicht.

Misschien dat ook dat heeft bijgedragen dat ze er nu iets beter uit zien, althans dat vind ik zelf, het

moet er nog wel beter uit gaan zien maar ik heb goede hoop.

Zal ook van de week weer eens de fertometer erin prikken, door al dat gehannes ben ik het telkens

vergeten.

De cijfertjes,

Temperatuur :  begon deze afgelopen week met 27% (met de tent open) sinds ik de lamp weer kan 

dimmen is de temperatuur nu (met de tentdeur dicht) 24 a 25 graden, had de lamp al

verhoogd, maar kan hem misschien nu weer iets lager hangen of de lamp op 80%

zetten, even kijken wat het handigst is.

LV                    :  52% als hoogst waarden en 42% als laagste waarden, gemiddeld zo'n 45%.

pH                   :  6.3

EC                   :  1.5

Watergift       :  0,5 liter per dag per plant sinds ik de tensiometer heb, twee keer hebben ze deze week

1 liter gehad dat was voor ik de waarden van de tensiometer naar boven had bijgesteld.

En wat ik al zei deze week alles goed in de gaten houden en eventueel bijstellen, of het nu licht, water 

of warmte is.

En dan nu een paar foto's 😁,

325525199_112SDH82.jpg.0bf4474a308f993dfed5cf5b6d6909cf.jpg

Ziet er na mijn gevoel wel iets beter uit,  foto's zijn van 8 -2

1266579419_103SDH82.jpg.3913538a1453efeeeb89e685dd6d2889.jpg

Zelfs de treurwilg probeert haar blaadjes wat omhoog te brengen 😁👍

107597491_104SDH82.jpg.940059ca1ca4924d8c9fbf2101b1a1db.jpg

De topjes beginnen ook wat in volume toe te nemen, word wel minder als de andere twee denk ik

maar ja alle beetjes helpen niet waar, en aan de andere kant misschien gaat deze mij wel verrassen  😁

1851193875_106SDH82.thumb.jpg.ccc9a7dc591d55842621f2eac201ae09.jpg

Deze ziet er beter uit wat toppen betreft, maar er zit wel duidelijk verschil in tussen de drie dames.

1857524096_107SDH82.jpg.171e95acfbcab0de22888b7b4304e025.jpg

Even uit een ander hoek, beginnen wel mooie toppen te worden, ze moeten tenslotte nog in ieder

geval 4 weken.

2042897318_108SDH82.jpg.ef5cb9e567618896d5cae6b55384d482.jpg

Deze is duidelijk het verst en zal misschien we binnen de vier weken geoogst gaan worden, we gaan

het meemaken.

1453721450_109SDH82.jpg.86fe1076584c75af18a506744a5e26f2.jpg

De toppen zijn al een stuk dikker dan de andere dames.

747584013_110SDH82.jpg.9741fa8e9befc03a135bc2127c5704e6.jpg

En verder vind ik dit een hele mooie plant, ook al laat ze de blaadjes wat hangen maar ik ben nog wat

aan het sturen dus we kijken of dat dadelijk beter gaat worden.

925790238_111SDH82.thumb.jpg.3c415b873e353e6050da9a74926302f9.jpg

Het worden wel dikke knotsen aan deze dame en ze voelen behoorlijk hard aan.

1800038599_113SDH82.thumb.jpg.f428aaf853c9b8e75bb046c430ffee54.jpg

En we eindigen met een totaal plaatje, waarom deze foto nu weer smaller is dan de rest snap

ik dan weer niet 🤔

Zo weer helemaal op de hoogte, aankomende week even kijken of ik het allemaal mooi 

in/afgesteld krijgt, en anders doen ze het er maar mee 😂😂.

Volgende update over een week (als het goed is) ben druk met mijn grootste tent bezig, beetje

hier en daar verbeteringen aan het aanbrengen 😁👍.

Tot de volgende keer,

1504129073_GroetImageMrGreen.png.39273189fe34f2e109e1ee6366d349e1.png

die groene elcheapo vochtmeter blijft deze continue in de aarde staan ?

ik ga n.l een testje doen met deze meters,ik heb er 10 stuks.