• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Baseman

Heeft het wel zin?

Recommended Posts

Beste plantgenoten, 

Bij het oogsten van mijn binnen kweekje afgelopen juni waren de trichomen toch echt melkachtig echter nu ik ze nog eens goed bekijk is alles transparant. 

Ik wil er wietcocosolie van maken maar vraag me af of het (nog) wel de moeite waard is. 

Ondanks de melkachtige trichomen destijds heb ik er nooit veel effect van ervaren helaas en hoop op deze manier een grotere dosis te kunnen nemen. 

Is het normaal dat naarmate je wiet langer bewaart dat alles weer transparant wordt? 

Groetjes

• Like 1

wil je het roken? of er olie van maken

als je het wil roken kan je er ook rosin van maken oid.

en dan dabben, of je bakt een spacecake van de kokos olie

:)

rosin: goedkope haartang even temp regelen

top tussen bakpapier, even drukken ca 3 seconden en dan er af anders verbrand het.

succes!

Hi S37, 

Ik zal me eens in rosin verdiepen. 

Ik begon met een verdamper, dat deed niet veel. 

Toen roken in een waterpijpje, was al wat beter maar krijg al snel last van mijn luchtwegen. 

Nu kokosboter gekocht en ben benieuwd of het wat meer effect zal geven. (denk zo wel hoger te kunnen doseren) 

Ben echter wel benieuwd of wiet van 7 maanden oud nog wat gaat doen. Onder het vergrootglas is alles transparant wat eigenlijk wit hoort te zijn?! ? 

• Like 1

wiet van 7 maanden is nog wel te gebruiken hoor als het maar goed afgesloten is.

hier heb ik de laatste wiet van 2016 in 2019 nog gebruikt men zegt dat het juist beter wordt met de tijd. 

zelf ben ik al een aantal jaar bezig met het maken van wietolie en mag van mijzelf wel zeggen dat ik enige ervaring heb(al mag je dat niet van jezelf zeggen)

je verteld niet hoeveel gram wiet en welk soortje je wilt gaan gebruiken om wietolie te maken maar houd er rekening mee dat 100 gram droog je ongeveer 10-12 ml olie oplevert.

ik houd er meestal rekening mee dat 10 % omgezet wordt,ik gebruik er buitenwiet voor.

als je ervan overtuigd bent dat de wiet bij het oogsten milky van kleur was dan is het goed te gebruiken om  er olie van te maken.

je geeft aan dat je cocosolie wilt gaan gebruiken,heb je al een plan hoe je dit gaat doen?

als je de cocosolie gebruikt wil je dit niet gaan roken.

als je de mogelijkheid hebt zou ik het met alcohol doen je krijgt dan ook een olieachtige substantie welke je wel kan roken(bijv een strijkje op je sigaret) en je zou een deel kunnen verdunnen met cocosolie of olijfolie om dit oraal in te nemen.

de methodes om beide te maken staan hier wel op het forum.

als je serieus er mee aan de slag wilt gaan wil ik je eventueel daar wel mee helpen en vast ook nog wel anderen( je kan waarschijnlijk uitkiezen)

lijkt mij het beste om dit via PM te gaan doen omdat er dan weer een topic ontstaat om wietolie te gaan maken.

• Like 1

Hoi fsmidt, 

Bedankt voor je uitgebreide reactie. 

Ik rook al geruime tijd niet meer en dacht dat verdampen wel iets voor me was, toen het weinig effect gaf ben ik het maar puur gaan roken in een waterpijpje. (hoesten) 

Aangezien ik 40 gram knipafval (suikerblaadjes) van mijn "quick one's" binnenkweek op kokosaarde nog had liggen dacht ik het te gebruiken voor kokosboter en heb dat vanavond gedaan. Morgen maar eens testen. 

Dit knipafval lag nog los op mijn droogrek (open en bloot) dus ben benieuwd of het wat gaat doen. Kan ik m'n bewaarde fan leaves ook nog ergens voor gebruiken misschien?! 

Ik heb de kokosolie met het wietpoeder verwarmd naar 120 graden en drie uur op die temperatuur laten staan. 

Heb ook nog twee weckpotten met toppen staan dus kan nog wel wat uitproberen.

Een setje amnesia haze zaden staat al in bestelling dus als ik daar geen effect van krijg dan ligt toch echt aan mij ;-) 

Doe maat rustig aan hoor met het consumeren! Het kan heel anders vallen dan wanneer je het rookt. Afgelopen week nog bijna bad gegaan na het proeven van de buitenwietknipafval spacecake!

fanleaves kun je op de compostbult gooien.

met kokosolie deed ik eerst de toppen knipafval in de oven rond de 110 graden een uur lang ,daarna in een crockpot(slowcooker) samen met de kokosolie een nacht op warmhoud stand.

het zaakje filteren , wiet uitpersen voor de laatste olie(zuinige hollander heh)

vaak hoor ik dat een uur te lang is maar mijn ervaring is dat wanneer ik bij het maken met alcohol, de wietolie naderhand nog steeds decarborliseerd bij het uitkoken van de olie naar pasta.

ik gebruik een speciale cardridge voor het dampen van wietolie in mn herbalaire H3,sterk spul :) maar niet lekker.

dan geef ik de voorkeur aan een quick wash(QWET) dan heb je minder de vieze smaak van chlorofiel.

Gisteravond om 7 uur een theelepel ingenomen. 

Wat is dat vies joh, heb het te lang en te heet gestookt denk ik. 

Anderhalf uur later, geen effect en nog een lepeltje ingenomen, weer anderhalf uur later boem! Ineens alles zwaar, lui en vooral vreemd. Maar wel lekker afgezien van het misselijke gevoel sinds de eerste lepel. 

Eindelijk eens wat effect van mijn kweek. 

Ik ga de rest niet opeten denk ik, te smerig... 

Maar weer wat geleerd en zo gaan "we" verder?

• Haha 1

3 hours ago, Baseman said:

Ik ga de rest niet opeten denk ik, te smerig... 

kun je het op een stuk koek smeren om de smaak een beetje te verzachten?

of mengen met yoghurt?

On 7-1-2020 at 21:41, fsmidt said:

wiet van 7 maanden is nog wel te gebruiken hoor als het maar goed afgesloten is.

hier heb ik de laatste wiet van 2016 in 2019 nog gebruikt men zegt dat het juist beter wordt met de tijd. 

zelf ben ik al een aantal jaar bezig met het maken van wietolie en mag van mijzelf wel zeggen dat ik enige ervaring heb(al mag je dat niet van jezelf zeggen)

je verteld niet hoeveel gram wiet en welk soortje je wilt gaan gebruiken om wietolie te maken maar houd er rekening mee dat 100 gram droog je ongeveer 10-12 ml olie oplevert.

ik houd er meestal rekening mee dat 10 % omgezet wordt,ik gebruik er buitenwiet voor.

als je ervan overtuigd bent dat de wiet bij het oogsten milky van kleur was dan is het goed te gebruiken om  er olie van te maken.

je geeft aan dat je cocosolie wilt gaan gebruiken,heb je al een plan hoe je dit gaat doen?

als je de cocosolie gebruikt wil je dit niet gaan roken.

als je de mogelijkheid hebt zou ik het met alcohol doen je krijgt dan ook een olieachtige substantie welke je wel kan roken(bijv een strijkje op je sigaret) en je zou een deel kunnen verdunnen met cocosolie of olijfolie om dit oraal in te nemen.

de methodes om beide te maken staan hier wel op het forum.

als je serieus er mee aan de slag wilt gaan wil ik je eventueel daar wel mee helpen en vast ook nog wel anderen( je kan waarschijnlijk uitkiezen)

lijkt mij het beste om dit via PM te gaan doen omdat er dan weer een topic ontstaat om wietolie te gaan maken.

niks mis met weed die ouder is!! sterker nog ik leg elke kweek wel ergens een potje op een gekke plaats dat ik als stoner zeker wel ga vergeten en er zo dus 2 jaar later weer toevallig op uit kom!

Nou ik kan je vertellen dat er met de 3 jaar oude AK47 helemaal niks mis was hahahaha!

Ik maak als amateur bakker en kok heel graag bereidingen waar cannabis in zit @Baseman ook net om de reden dat ik de olievormen ronduit goor vind! zijn ze ook, punt uit hahahahaha

Maar ik los dat euvel op door er of een hele sterke boter van te maken, of ik ga zeven en meng de kief onder 00 (nul nul) meel.

Dit meel of bater gebruik ik dan om lekker soesjes te bakken, of vliegende tapijtjes ( wafels die je laten vliegen) of spaceculoos, nom maar op alles waar je boter en/of meel in gebruikt kan je een cannadish van maken!

• Like 1

Ik had ca 400 gram kokosolie en 40 gram wiet. 

Had er 5 gram van op en dat merkte ik wel (na 3 uur?!) nu 2.5 gram met wat noodles gemengd. 

Nog steeds vies maar wel beter weg te krijgen. 

Ben benieuwd wat het gaat doen, ik laat het nog weten. 

• Like 1

bij cocosolie doe ik net zoveel als de wiet kopje onder is dan op 70graden laten soppen.

de wiet is van tevoren gedecarbd.

kan zijn dat jou sopje te heet is geweest en de cocosolie heeft vernageld en nu vies smaakt.

zoals eerder aangegeven is olie op deze manier niet lekker maar goed te doen.

ben benieuw ho het zonet is gegaan

Het blijkt dat die 2.5 gram ook werkt.? Een stuk subtieler maar dat is ook wel fijner. Deze keer al na een uur of zo. En de combi van de boter met iets hartigs is een stuk beter te pruimen dus het krijgt een tweede kans. Niet misselijk deze keer, stukken beter

De wiet is wat bruin geworden in de boter, ik vermoed dat het "verbrand" is geraakt, zo smaakt het ook maar het werkt wél dus volgende keer beter opletten. 

Het valt me op dat het kweken maar zeker ook het gebruiken een leerproces is. Alleen daarom al leuk.